2000
|
|
" Esperientzia batek, gertakari batek, naturaz gaindiko balioa duela iruditzearen paradoxa da". Badago modu bat paradoxa honi aurre
|
egiteko
joeran sar nadin. Utz iezadazue munduaren existentziaren aurrean hunkipenaren esperientzia berriro bururatzen, eta utz iezadazue hura deskribatzen modu desberdin samar batean.
|
2001
|
|
Baina munduan guk aurkitu ditzakegun errealitate motak edozein direla ere, errealitate oro bi osagairen ondorio da. Batetik, pentsalari edo gizakiek asmatu ez duten muin jakin bat, itxuragabea, mugagabea, sortzailea, etengabe irakiten egonik bere baitatik errealitate berriak sortuz gainezka
|
egiteko
joera duena; mugagabea da, bai handirantz (infiniturantz) bai txikirantz (infinitesimorantz). Baina honek, beste gabe, ez du mundua den gisakoa azaltzen, ezin izango baititugu udareondo eta sagarrondo bat bereiztu, gizon eta emakumea ezberdindu, edo hegaztia eta narrastia.
|
|
Ondorioz, bereizketarako printzipio berri bat behar dugu, zedarritze printzipioa: gauzei forma ematen dien printzipioa, gauzak finitu egiten dituena, itxi egiten dituena, gauzen artean sailkapenak egin ditzakeena, eta muinaren gainezka
|
egiteko
joera baretzeko ahalmena duena. Finitua eta infinitua dira, bada, filosofia platonikoaren bi printzipioak.
|
2003
|
|
2, 3 Jakina denez, erlijioaren espirituak, batetik, gizakiak Jainkoarengana hurbiltzen ditu, irakasten dituen egien bitartez, eta, bestetik, nork bere burua maitatzearen galbidetik aldentzen ditu, lehenengo bi legeak betetzeko batu daitezen; ondorenez, erlijioaren muinak gizaki espirituaren eta bihotzaren barnealdea du gogoan, eta horren agindu onak erabili lirateke gizartearen kanpo ordenaren abiaburu gisa. Hala ere, espiritua ez da nagusi gizaki guztiengan, eta, haatik, gizaki askok kanpo ordena horri kalte
|
egiteko
joera dute; horregatik, politikaren espirituak gizaki guztien arteko baretasun publikoari eutsi behar dio, eta ordena hori iraunarazi behar du bakoitzaren barnean sartu gabe, beharrezkoa izanez gero indarra eta zigorrak ere erabilita. Erlijio eta politikaren bi erabilera horiek direla eta, Jainkoak esparru horien botereak ezarri ditu, eta beraren agintea eman die, euren espiritu eta helburuetarako.
|
2010
|
|
Era berean, izaki horrek, ezerezetik egina den heinean, ona edo gaitza
|
egiteko
joera izan dezake, eta hemen hori jakinekotzat jotzen dut, Aita Santuen doktrina erkidearekin bat eginez. Hortaz, izaki hori gai da, bere burua legearen mende jarri eta ona bilatzeko, gaitza alboratuz; eta, are gehiago, izaki horrentzat halako legeak izatea erabat beharrezkoa da, haren izaerarekin bat etorriz bizi ahal izateko.
|
2021
|
|
Horren ondorioz, femeninotasunaren makurrak okertu egiten dira Beauvoirren ustez: " amorrualdiak"," malkoak"," biktimarena
|
egiteko
joera"," jeloskortasuna"," sentiberatasuna"," egonarria"," ameskeriak"," komediak"," tragedia txoroak"," entusiasmo faltsuak" edota" xelebrekeriak" areagotu egiten dira (II: 37).
|