Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2010
‎Galera kognitiboa duten pertsonek beren buruari eta beren inguruneari buruzko informazioa estimulatuz, nahasmenari, orientaziorik ezari eta oroimen galereiaurre egiteko esku hartze terapeutikoa lantzen da. Errealitatearen Orientazioakideia horrekin erlazioa du, zeren oinarrizko informazioa errepikatzeak pertsonarenorientaziorik eza murriztu eta ikaskuntza hobetu baitezake.
2011
‎Lagun batek pisua galtzen lagun dezake Arriskua soziala bada, irtenbidea ere izan daiteke Hill zientzialariak ez du amestu nahi, eta laguntasunak pisuan izan dezakeen eragina ezagutzea aukera bat dela dio. Arriskua soziala bada, arrazoitu egiten du, irtenbidea ere izan daiteke, eta, horregatik, obesitatearen epidemiari aurre egiteko esku hartzeek hobekuntza izan dezakete kostu eraginkortasun erlazioan, pertsona baten hobekuntza bere zirkulura zabaltzen baita. Azterketa ez zen horren bila ibili, baina ondorioztatu zuen gizentasuna kutsatzen den arren, pisu osasungarria (normopisua) ere bai.
‎Ikerketa batzuek zenbait aldagairi buruz hitz egiten dute, hala nola GIBari buruzko informazio maila baxuari buruz, estigmaren beldurrari buruz, oztopo logistikoei buruz edo probaren tokietan konfidentzialtasunik ez izateko beldurrari buruz, besteak beste. Azterketa honen azken helburua errealitatea hobeto ezagutzea izango da, gaur egungo atzerapen diagnostikoaren arazoari aurre egiteko esku hartzeak diseinatzeko. Gainera, helburu zehatz batzuk planteatzen dira, hala nola GIBa duten pertsonen kolektiboetan diagnostikoan atzeratzearen arrazoiak zehaztea, GIBaren proba egin duten pertsonen kopurua ezagutzea eta biztanleria orokorrak GIBaren proba zergatik ez den egiten eta zergatik egiten den aztertzea.
2017
‎Aurreikusitako jarduerakAbeltzaintzako erabileraren arloan (101.691,55 euro) aurreikusten diren ekintzak honakoak dira: ...badagokio, hoditeria eta aska egitea ere (23.988,52); Sarasa, Bardoitza eta Juangorri baltsa edo idoi naturalak garbitu eta horietatik lokatza, lohia edo jalkinak ateratzea; sasiak kendu (5.214,9); Arrasoko hoditeria garbitzea (1.042,98); obra txikiak asketan, hodietan eta arketetan (6.257,87); Lizarragako horma konpontzea (2.085,96); itxiturak sortzeko, daudenak gainbegiratzeko eta mantentze lana egiteko esku hartzeak malkarretan, barruti hesituetan, idoietan... (26.616,83); Zaragarraren aurkako tratamenduarekin lotura duten lanak; abeltzaintzako Zerbitzuarekin lankidetzan, natur parkean tuberkulosiak duen iraupen luzeko eremua deuseztatzen laguntzea.
2020
‎Hezkidetza, halatan, proposamen pedagogiko feminista da, hezkuntza sistema osatzen duten eremu guztietan neska eta mutilen arteko desberdintasunei aurre egiteko esku hartzeak ahalbidetzen dituena. Halaber, hezkidetza kontzeptu malgua da eta tokian tokiko errealitatera egokitzeko premisa dauka (Castilla, 2008).
2021
‎EHUko 696 ikasleren artean egindako ikerketa baten arabera, bizi ohiturek elkarri eragiten diote, eta gehiegizko pisua izateko arriskua areagotzen dute. Horrez gain, Nerea Telleria Aranburu (Eibar, Gipuzkoa, 1985) eta Marta Arroyo Izaga EHUko Farmazia eta Elikagaien Zientziak Saileko nutrizio eta bromatologia arloko ikertzaileek ondorioztatu dute egoerari aurre egiteko esku hartzeek espezifikoak izan behar dutela. Ikasleen obesitatean eragiten duten bizi ohituren arrisku faktoreak ikertu dituzte, eta British Journal of Nutrition aldizkarian argitaratu dituzte emaitzak.
2022
‎Patronalaren aldeko jotzen dituen politika publikoei kritika egin nahi die LABek erakunde horietan parte hartuz, eta sindikatuaren proposamenen inguruan galdetu. «Eskumen aldetik dauden mugen inguruko pedagogia subiranista egiteko esku hartuko dugu esparru horietan, jakinda konponbideak ez direla hortik etorriko, baizik eta langileon borrokatik».
2023
‎Egitasmoa Ikastolen Hizkuntza Proiektuan kokatzen da eta Zirimola Ikastolen Aisialdi Proiektua du oinarri. “Horrela, gutxiagotutako hizkuntza eta kultura baten testuinguruan gaudela aintzat hartuta, euskaratik eta euskaraz lan egiteko esku hartze pedagogikoa proposatzen du, horren ardatz dituela euskara, hizkera eta ikastolako eremu informalak, kulturartekotasuna, emozioak, ludikotasuna, jolasa eta atxikimendua”, gaineratu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia