2008
|
|
Kronikagilearen arabera, martxa hori ahaztuta zegoen ia, baina David medikuak, bai, Ezpeletako alkateak, berpiztu egin zuen. Izan ere, David medikuak opari bi egin zizkion Goienetxe bere adiskideari tradizioaren jaietarako, batetik, aipatu martxa, eta bestetik, artzainek kaioletan gazta
|
egiteko
erabiltzen zituzten kaikuen bilduma oparoa (bildumaren argazkia ikusteko: (Askoren artean, 1899:
|
2009
|
|
Ikerketa hau
|
egiteko
erabili dugun tresnak bi alde nagusi ditu. Lehenengoak hainbat eremu ekologikotan jatorria duten aldagai soziodemografikoak (sexua, adina, egoera zibila eta familia egoera), aurremigratorioak (migratzeko arrazoiak eta finkapenerako intentzioa) eta postmigratorioak (lana, justizia, etxebizitza, emozioak, diskriminazio egoera eta hautemandako distantzia kulturala, akulturazio jokabideak, sare sozialak eta osasun mentala) aztertzen ditu.
|
2010
|
|
Artikuluaren hasieran esan duguna osatuz (ik. 3 oin oharra), hauek dira bibliografia hau
|
egiteko
erabilitako irizpideak:
|
|
Aldiz, lekukoen oroimena pertsona zaharretan aztertu duten ikerketa gutxi burutu dira. Azkenaldian pertsona zaharren oroimen ereduak ezagutzeko interesa piztu egin da, adinarekin narriadura gertatzen den ala ez eta, hala bada, narriadura horri aurre
|
egiteko
erabiltzen dituzten estrategiak ezagutzeko nahia baitago. Schacter, Koutstaal eta Norman (1997) autoreek azpimarrazten dutenez, oroimen faltsuak izateko joera handiagoa izan dezakete pertsona zaharrek gazteek baino.
|
|
Ikerketa hau
|
egiteko
erabilitako instrumentua bi zatitan banatutako galdeketa baizatnda.Lehena, hitzenasoziazioaskekoataladanoneskatzenzaien «emakumearen aurkako indarkeria» estimuluari buruz burura datozkien lehen lau hitzak idazteko. Bigarrenak, berriz, gizartea diskriminatzeko aldagai nagusiez gain (sexua, adina, egoera zibila, formazio akademikoa, bizilekua, biktimizazioesperientzia zuzena edo zeharkakoa?), hainbat galdera jasotzen ditu:
|
|
6 Agerkariguztiekaurreikusibainobaloraziohobeajasodute, hurbiltasuneko informazio lantzen eta euskara sustatzen betetzen duten funtzioagatik batik bat. Izan ere, bi horiek dira irakurleek balorazio positiboa
|
egiteko
erabili dituzten arrazoi nagusiak. Aitzitik, tokian tokiko hedabideen lana bigarren mailakotzat hartzen dituztenak oraindik ere asko dira, nola maila profesionalean hala maila akademikoan.
|
2011
|
|
Kasu azterketa ezberdinen azalpena eta deskripzioa
|
egiteko
erabilitako metodologia arau sozialen kontzeptuan oinarritu daiteke, hau da, maila funtzional ezberdinetan operatzen duten eragileek egunerokoan erreproduzitzen duten arau multzo batean. Era horretan, besteak beste, aztertu nahi da aktore hauek lurralde planifikazioaren prozesuetan duten intzidentzia gaitasuna, tramitazio administratiboetan eragile bakoitzak dituen aukerak eta mugak, eta prozeduretan zehar gertatzen diren aldaketa espazialak eta lurraldean eragina dutenak.
|
|
Lan honetan finkatu diren helburuak lortzeko, ikerketa zientifikoak
|
egiteko
erabili ohi diren ikerketa eredu nagusiak baliatu dira: kuantitatiboa eta kualitatiboa.
|
|
Arestian aipatu dugun enpresa izenen pobrezia lexikala adierazkortasun horren erakusgarri ona da: berdin da, euskara hitz
|
egiteko
erabiltzen dugun ala ez, berdin da hizkuntzaren barruan, hau da, euskaraz jokatzen ari garen. Hizkuntza arrotz eta objektualki ari gara erabiltzen kasu horietan, kanpotik, nonbait.
|
2012
|
|
Emakumeak eta gizonak hartu dira kontuan, bestelako genero bereizketarik egin gabe. Izan ere, laginketa
|
egiteko
erabili dugun iturriak, Goizuetako Udal Erroldak (2010), sexuaren datua biltzen du bakarrik.
|
|
Mendeko aldagai gisa, iritzi artikuluen kopurua neurtu zen (editorialak eta bestelakoak), baita horietan alde aurka dimentsioan legeaz egiten zen ebaluazio orokorra ere. Horretaz gain, editorialetan legearen aipamena legea bera eztabaidatzeko edo beste gai edo helburu batzuei buruz hitz
|
egiteko
erabiltzen zuten aztertu zen. Bukatzeko, Semetko eta Valkenburg ek (2000) proposatutako bost markoen erabilera neurtu zen editorialetan.
|
|
Pepin-ek eta Haggarty k (2000) Ingalaterrako, Frantziako eta Alemaniako matematika testuliburuen erabilera aztertu ondoren, hau ondorioztatu zuten: herrialdearen kultura ereduren menpe dagoela ikasgelan matematika
|
egiteko
erabiltzen den ikusmoldea.
|
2013
|
|
Alderaketa juridikoa izan da ikerlana
|
egiteko
erabili dugun metodologia. Esana dugu jada:
|
|
Hala, sortasun aroa hasten da. Garai horretan, sexu bulkadak erreprimitu egiten dituzte haurrek, eta denbora nahiz indarrak jarduera fisikoak eta sozialak
|
egiteko
erabiltzen dituzte. Pubertaroko aldaketa psikofisiologikoek, zehazki, genitalen heldutasunak?
|
2014
|
|
Orain arte, ikasketa hauek
|
egiteko
erabiliena KTA eredua zen. Kontsumoaren estimua edo etxe bateko gastu ertaina lortzea baimentzen du KTAk, baina kontuan
|
2015
|
|
Espetxean emandako denbora guztia galdutzat ematen da, ezer onik emango ez dietelakoan, euren bizitzako urte batzuk giltzapean pasatzera behartuta dauden heinean. Beste batzuek, aldiz, denbora galdu horren kontzientzia izan arren, denbora hori zerbait ona
|
egiteko
erabil daitekeela uste dute. Oztopoak tarteko, ahal dutena egiten saiatzen dira denbora tarte horretan egindakoa ahalik eta probetxuzkoena izan dadin.
|
|
Edukiari ematen zaio garrantzia, eta ekoizpen propioak balio erantsia ematen dio komunikabidearen eduki informatibo propioari. Bideo ekoizpena marka
|
egiteko
erabiltzen hasi dira.
|
2017
|
|
Halaber, makina hitzaren inguruan hainbat kontzeptu garatzen ditu. Makina horrek osotasun bakartzat eta zurruntzat funtzionatzen duenean, Lewisek makina ikusezin izena ematen dio orokorrean; aldi berean, helburu kolektiboetarako oso ondo antolaturiko lanak
|
egiteko
erabiltzen denean, lanetako makina izendatzen du; hertsidura kolektibo eta suntsipeneko ekintzetara aplikatzen denean, ordea, makina militarra; eta mezuak biztanleria osoari helarazteko mekanismoa denean, makina burokratikoa... Era berean, makina guztiak batera, osagai politiko, ekonomiko, burokratiko eta monarkikoak bateratzen eta barnebiltzen dituena megamakina edo makina nagusi izendatzen du.
|
|
Hartzaileaganako lehentasunezko arreta hori, gainera, irizpide pedagogiko eta pastoralekin bat dator. Eta irizpideok izan dira antolamendu liturgikorako Jainkoaren Hitzaren hautaketa
|
egiteko
erabili izan direnak, helburu nagusiaren bila: Bibliaren ahalik eta kopururik handiena eman Jainkoaren herriari, egokiera jokabidez, zatirik ilun eta korapilatsuenak ekidin edo baztertuz, eta eskuragarrienak eta esanguratsuenak pribilegiatuz.
|
|
Ikus daiteke ongizatea azaltzen duten faktoreak aldakorrak direla talde batetik bestera; aldiz, estresaren faktoreak nahiko antzekoak dira bi populazioetan. Estresa azaltzeko, emaitzek azpimarratzen dituzten faktoreek aldagai material ekonomikoei eta babes sozialari aipamena egiten diete, non pertsonek egoera estresagarriei aurre
|
egiteko
erabiltzen dituzten tresna edo ezaugarriek taldearen arabera berezitasun batzuk azaltzen dituzten
|
2019
|
|
Ezin ditugu besteen datuak edo argazkiak baimenik gabe bidali. Agian gero pertsona horri mina
|
egiteko
erabiltzen dituzte (ikaslea, 2017, 2 saioa).
|
|
Hurrengo atalean DBHko 4 mailan jasotako iritzi testuak izango ditugu Aurkezten den analisia
|
egiteko
erabili diren azterketa unitateek artikulu honen egileetako batek UPV/EHUn aurkeztutako eta Leire Diaz de Gereñuk 2015/ 2016 ikasturtean zuzendutako Gradu Amaierako Lanean du jatorria. Azterturiko corpusa, berriz, Mondragon Unibertsitatean egindako Master Amaierako Lan baten emaitza da.
|
|
Ondorioari dagokionez, diskurtsoari erreferentzia
|
egiteko
erabili ohi diren «laburbilduz», «akitzeko» nahiz «hau dena kontuan izanda» ondoriozko antolatzaileak dakartzate zenbait testuk. Halere, horien funtzioa ez da egoki gauzatzen zenbaitetan.
|
|
Ahalduntzea oso gutxitan erabiltzen den hitza da lehendik boterea duten pertsonez hitz egiteko. Batez ere pobre, baztertu, desahaldundu eta marjinatuez hitz
|
egiteko
erabiltzen da (Rowlands, 1997). Emakumeek izan behar dute euren ahalduntzearen subjektuak eta agentziarik gabe ez dago ahalduntzerik.
|
2020
|
|
Argizarigileek hileta eskaintzak egiteko kandelak ekoizten zituzten, sarri zuriz tindatzen zituztenak. XV. mendearen amaieran, hainbat aldiz eskatu zitzaien kandela kopuru txikia eramateko hiletetara, hildakoen senideek gehiago eskatu arren92 Izan ere, garai hartan komunitatearen aurrean familia estatusaren erakuskeria
|
egiteko
erabili zituzten hileta elizkizunak, kandela kopuru handia enkargatuz eta beste zenbait elementu baliatuz.
|
|
emakumezkoek testuinguru bat baino gehiagotan jo izan dute hizkuntzaren aldaera jasoa erabiltzera (Labov, 1972; Gal, 1979; MacDonald, 1989; Ochs, 1992; Trudgil, 1995) eta, hitanoari egotzi izan zaion ospe txarrak eraginda, gertatu ahal izan zen emakume euskaldunek ere hitanoa baztertu eta zutanora edo gaztelaniara jotzea; bestalde, Echeverriak (2003) aipatu moduan, XX. mendearen erdialdean euskaldunek izan zituzten enplegu patroiek ere ez zieten lagundu emakumezkoei hika mantentzen; horrekin batera, espazio publikoan gizonezkoak nagusitu eta emakumezkoak ezkutuan gelditzeak ere ez zuen lagundu (Echeverria, 2003; Beitia, 2017; Legorburu, 2018); eta Bourdieuren (1982) ideiak gurera ekarri zituen Legorburuk (2018) esandakoaren harira, hizkuntzak eta gure gorputz mugimenduek loturaren bat izan dezaketela onartuz gero, hitanoaren kasuan bere ezaugarriak gizonezkoekin lotzea ere nokako formen kalterako izan zen. Kontzeptu horiek beren horretan ez dituzte aipatu gure ikerketako subjektuek, baina uste dugu esku artean dugun artikuluan aurkezten dugun ikerketa
|
egiteko
erabilitako metodologia ez dela aproposena gai honi buruzko hausnarketa sakonak eskuratzeko. Gure ikerketan maila arinago batean kokatuko genituzkeen arrazoiak aipatu dira, besteak beste:
|
|
Hiri espazioa, aztarna arkeologikoak edo ikasketa monografikoak
|
egiteko
erabiltzen diren elementu mugikorrak. Lehen Hezkuntzatik aurrera aproposa da.
|
2021
|
|
Espainiako Estatuko aldizkari zientifikoak ebaluatzeko tresna, ebaluazioagentziei laguntzeko asmoz sortua. 57 dira ebaluazioa
|
egiteko
erabilitako kalitate irizpideak. 396 aldizkari jasotzen ditu egun. FECYT kalitate zigilua ematen du.
|
|
Modernitatearen ikur ere izan zen argia, baina, paradoxikoa badirudi ere, autoritate kristauari aurre
|
egiteko
erabili zen lantzen ari garen metafora. Adibide gisa, Descartesek eta Leibnizek esandakoak ekarri ditut gogora:
|
2022
|
|
Horrela, errepertorio horiek egunero eta etengabe eragileek erabiltzen duten tresna kutxa osatzen dutela esan liteke. Gizarte baliabideak era berean, jendeak kontakizunak
|
egiteko
erabil ditzakeen hizkuntza tresnen multzo bat aipatzeko aurrez finkatutako esparru edo deskribapen gisa uler daitezke (Silverman, 2019). Pertsonen diskurtsoak aztertzen direnean, aditzera emateko orduan pertsonek komunikatzen dituzten hierarkizazioeta inekitate printzipioak erakuts daitezke.
|
|
Jorratzen ari garen gairako, aipatutako lana erreferentziala izateaz gain, oso adierazgarria da, bere izenburuak aurreratzen baitu frankismo berantiarrak ezarritako politika. Hain zuzen, erregimenak jarduera armatuari aurre
|
egiteko
erabilitako estrategia guztiz gerrazalea izan zen, eta bi esparrutan garatu zen: jardunbideak eta diskurtsoa.
|
|
Batuketa, Biderketa eta Zatikiak, hain zuzen ere. Aukeraketa
|
egiteko
erabili diren irizpideak honakoak izan dira: informazio kopuruari dagokionez, gure ikasleek sortutako sarreretatik osatuenak dira, ikasgelan asko lantzen diren edukiak (curriculumari gatzaizkiolarik garrantzitsuak, beraz) dira, eta datuen azterketa sakona ahalbidetzen dute.
|
|
" La tecnologa que proporciona abundancia nos ha dejado en la indigencia" (Nach, 2019). Keynesek zioen garapen teknologikoa gizartearen arazo ekonomiko nagusia konpontzeko erabili ostean, geroz eta lan gutxiago
|
egiteko
erabili zela, denbora hori beste" eginbehar batzuetan" xahutu ahal izateko (Imaz, 2007). Marxek, ordea, John Stuart Mill filosofo britainiarrari erantzunez, hamarkada batzuk lehenago azpimarratu zuen kontuan izan behar dugula kapitalak sustatzen duen makineriaren helburua ez dela, hark zioen moduan, gizakien lana edo esfortzua arintzea.
|
2023
|
|
Lan honen mugei dagokienez, ikerketa
|
egiteko
erabili den laginaren tamaina txikia da. Hori dela eta, emaitzak zein ondorioak zuhurtziaz interpretatu behar dira.
|