Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2004
‎Lekukotza horretan autoa jasoko da, auto horrek onesten dituela errematea, ondasunak hartzekodunari adjudikatzea edota diru bihurtzeko hitzarmenaren bitartez edo pertsona nahiz erakunde espezializatuaren bitartez egindako eskualdaketa. Gainera, hala denean, lekukotza horrek jaso du prezioa zainpean utzi dela, baita hipoteka legeriaren arabera inskripzioa egiteko behar diren gainerako inguruabarrak ere.
‎Kondena epaia diruzkoa izan eta aurka jartzea jarduera betearazle zehakutatuak zehaztutako jarduera edo neutzaren kontra aurkezten bada, auzitegiak aurka jartzeari on iritziko dio, uste badu behin behineko alderdi exerri alternatiboak posible direla eta hasierako jardueren antzeko eragingarritasuna dutela. Era berean, auzitegiak aurka jartzeari on iritziko dio, behin behineko alderdi exekutatuak betearazpenaren atzerapenari aurre egiteko behar besteko kauzioa eman ondoren, auzitegiak uste badu, kondena ezeztatuz gero, guztiz ezinezkoa izango dela betearazpenaren aurreko egoera berrezartzea edo behin behineko alderdi exekutatuari konpentsazio ekonomikoa ematea, geroago horri kalte galeren ordaina emanez.
‎Idazkunek egitateen fede eman eta egitate horiek behar bezala egiaztatzeko, nahitaezkoa da inskripzioa egiteko behar bestekoak diren tituluak aurkeztea, edo idazkun akastun horien bitartez bete betean egiaztatzea artxibatutako agiriak edo titulu egokiaren bidez erabilitako bestelako baliabideak.
‎Inskripzioa Erregistroko zein foliotan egin behar den eta aurkibideetan zein erreferentzia egin behar den jakiteko, egitate eta inguruabarrei berreratze erregelak aplikatuko zaizkie, baldin eta horien inskripziorik ez badago eta inskripzio hori egiteko behar adinako tituluaren bidez egiaztatuta badaude; gainerakoan, arau arruntak aplikatuko dira.
2005
‎Erregistratzaileak inskripzioa egiteko oinarrizko betekizunen bat falta dela atzematen badu 303 artikuluaren arabera, ziurtagiria itzuliko du akatsa aipatuz, behin aurkezte idazkuna egindakoan, baina aurreneurrizko idatzoharrik egin gabe. Kasu horretan, beste ziurtagiri bat egin behar da, antzemandako akatsa zuzenean ongitzeko, edota ongitzea egiteko behar diren datuak askiezak direla agerrarazteko; horrez gain, erregistsoa jar daiteke, hala behar denean.tratzaileak bere kalifikazioari ekinez gero, kasuan kasuko gobernu errekur
‎Enbargoan interesa dutenek eska dezakete errekerimendua egitea prozedura horretan ugazaba edo horren ordezkari moduan agertu izan denari, horrek egin gabeko inskripzioa egin dezan, akatsa ongituz. Errekerimendua jasotakoan, ugazabak edo ordezkariak ez badu horrelakorik egin, eta interesdunek inkripzioa egiteko behar diren tituluak izan edo aurkeztu ahal badituzte, interesdun horiek epaileari edo auzitegiari eska diezaiokete inskripzioa agintzea.
‎Landa finken ataleko fitxek goialdean jarritako letra nabarmenaren bitartez eramango dute, finka non egon eta inguru, barruti, toki, herrixka, parrokia edo baserri horren izena; behealdean, hurrengo idatzoharrak egiteko behar diren laukitxoak izango dituzte fitxa horiek:
‎Presa edo beharrizana izanez gero, agiria zein barrutitan eman eta edozein egileslek eska diezaioke barruti horretako Jabetza Erregistroari, telekopia bidez edo antzeko prozeduraren bidez, Erregistro eskudunari bidal diezazkion bertan aurkezte idazkun egokia egiteko behar diren datu guztiak.
‎1 Aurreko artikuluak aipatu jarduna zein erregistratzaileri eskatu, eta horrek agiria aurkezteko modukoa dela kalifikatu eta gero, igorpen idazkuna egingo du liburu egunkarian, horri kasuan kasuko zenbakia emanez, eta, jarraian, telekopia edo antzeko baliabidea erabilita, aurkezte idazkuna egiteko behar diren datu guztiak bidaliko dizkio erregistro eskudunari, Erregistro jasotzailearen eskumena egiaztateko datuekin, egunkarian idazkunari dagokion zenbakiarekin, zigilu eta sinadurarekin batera.
‎Kode Zibilaren arabera zenbait ondasun erreserbatu behar dituzten pertsonek euren izenean inskribatu behar dituzte ondasunok, horiek inskribatu gabe egonez gero. Inskripzioa egiteko behar diren agiriekin batera legearen 185 artikuluak aipatu eskritura aurkeztuz gero, inskripzioan adierazi behar da ondasunok erreserbapekoak direla.
2006
‎Konkurtsoa adierazi eta horren izapideak egiteko behar den nazioarteko eskumena zehazten da, zordunak dituen interes nagusien gunea aintzat hartuta, eta oinarri horren gain adierazitako konkurtsoa «nagusi»tzat joko da; hala ere, zordunak bere establezimenduak zein estatutan izan, eta estatu horietan ere beste «lurralde» konkurtso batzuk ireki daitezke.
‎Aurreko paragrafoan aipatu arriskuak saihesteko, presa eginbideak gauzatu behar direnez gero, horiek egiteko behar den denbora bakarrik iraungo du inkomunikazioak. Inkomunikazioa ezin izango da izan bost egunekoa baino luzeagoa.
‎Estatuko fiskal nagusiak errekurtsoa jarri ahal izango du, hori kasuren batean bidezkoa izanik, kasu horren berri duenean, baldin eta, bere iritziz, hori egiteko behar besteko oinarria badago, gauzatutako informazioarekin bat etorriz.
‎Grazia eta Justizia Ministerioak, aurretiaz espedientea eratuta, errekurtsoa jartzeko agindua eman ahal izango dio Auzitegi Goreneko fiskalari, haren ustez hori egiteko behar besteko oinarria dagoenean.
2007
‎Ebazpen hori hartu da legean ezarritako prozedura zehatzailearen berme juridikoekin bat etorriz. Neurri murrizgarrien iraupenak ezin izango du gainditu neurri horiek hartzea justifikatu zuten inguruabarrei aurre egiteko behar besteko eta proportziozko denbora. Neurri horiek izan daitezke, agintari eskudunen aurrean aldian aldian aurkeztea, eta mugetatik edo modu berezian zehaztutako biztanle guneetatik urruntzea.
‎Euren ahalbideen arabera, eskolan aurrera egiteko behar diren baliabideak eta baldintzak ematea.
‎Estatutuek edo horiek garatzen dituzten barne araudiek kide anitzeko organoentzat zehaztu dituzte: bileren deialdiak egiteko behar besteko epea, eztabaidatu beharreko autuak presta daitezen; eguneko aztergaien zerrendan gaiak jasotzeko behar diren kideen kopurua; iritzi desberdinak alderatzea ahalbidetzen duten eztabaida erregela batzuk; eta erabakiak hartzeko behar den gehiengoa. Azken hori, orokorrean, izango da bertan dauden kideen edo ordezkarien gehiengo soila.
‎Enpresaburuak botazioa eta hauteskunde prozesu guztia normaltasunez egiteko behar diren baliabideak emango ditu.
‎d) Hitzarmena salatzeko era eta baldintzak, eta salaketa egiteko behar den aurreabisuaren epea.
‎a) Kontratua egin daiteke hamasei urte baino gehiago eta hogeita bat urte baino gutxiagoko langileekin, baldin eta horiek praktikaldiko kontratua egiteko behar den titulaziorik ez badute.
‎Amaitzeko, erregela orokorra «espetxealdi komunikatua» den arren, PKLren 509 artikuluan ezarri den moduan, «Instrukzio epaileak edo auzitegiak salbuespenez erabaki ahal izango du ikertutako egitateetan ustez esku hartu duten pertsonen atxiloketa edo espetxealdi inkomunikatua, betiere horiek justiziaren eskutik ihes egin ez dezaten, pertsona horiek biktimaren ondasun juridikoen aurka jardun ez dezaten, delituarekin zerikusia duten frogak ezkuta, alda edo suntsi ez daitezen, edota beste delitu egitate batzuk egitea saihets dadin». «Aurreko paragrafoan aipatu arriskuak saihesteko, presa eginbideak gauzatu behar direnez gero, horiek egiteko behar den denbora bakarrik iraungo du inkomunikazioak. Inkomunikazioa ezin izango da izan bost egunekoa baino luzeagoa».
‎Bere garaian ikusi genuen moduan, behin behineko edo aurreneurrizko atxiloketa agintzen den kasuan, arau orokorra da atxiloketa hori «komunikatua» izatea, baina PKLren 509 artikuluan ezarritakoaren arabera, epaile eskudunak salbuespenez erabaki ahal izango du espetxealdi «inkomunikatua», eta horrek presa eginbideak egiteko behar den denbora bakarrik iraungo du, hau da, ez da izango bost egunekoa baino luzeagoa. Hala ere, banda armatuek egindako delituen edo terrorismoaren kasuan edo bi pertsonak edo gehiagok elkarrekin hitzartuta edo modu antolatuan egindako delituak direnean, inkomunikazioa beste epe batez luzatu ahal izango da, eta hori ezin da izan bost egunekoa baino luzeagoa.
‎Modu horretan, ikusi dugunez, alderdietako bati agintaldiaren epea agortzen zitzaionean, Koroak gobernua aurkako alderdiko buruzagiaren esku uzten zuen, eta Gorteak desegiteko dekretua ematen zion. ...ioaren bidez (Gobernazioko ministroek egindakoa, esaterako, Francisco Romero Robledok Cánovasekin eta Venancio Gonzálezek Sagastarekin), probintziako hiriburuetan gobernadore zibilen laguntzaz eta herri eta eskualdeetan «jauntxoen» laguntzaz, Gobernu berriak parlamentu gehiengoa «fabrikatzen» zuen Gorte berrietan; eta lehen gobernuan eta orain oposizioan zegoen alderdiari oposizio eginkizuna egiteko behar den besteko parlamentarien kopurua ematen zitzaion, berriro ere boterera itzultzea egokitzen zitzaion arte.
‎58 artikuluan ezarri zenez, Gorteak deialdia egiteko beharrik gabe biltzen ziren batzarraldi bakoitzaren hasieran (otsaileko eta urriko lehen egunean) eta gutxienez hiru hilabetez funtzionatu behar zuten lehenengo aldian eta bi hilabetez bigarrenean. Horren helburua zen Gorteen funtzionamendua errealitatea izatea eta ez fikzioa, Espainiako konstituzio historian hainbestetan gertatu zen bezala.
‎Ikusi dugunez, laugarren graduko sufragio orokor eta zeharkakoaren bidez hautatzen zituzten eta errenta jakin bat zuten hautagaiak soilik hauta zitzaketen. Gorteak urtero biltzen ziren, deialdirik egiteko beharrik gabe, eta urte bakoitzeko batzarraldiak ondoz ondoko hiru hil irauten zituen, martxoaren batetik zenbatzen hasita (batzarra hil bat gehiago luzatzeko aukera zegoen erregeak hala eskatuz gero edo Gorteen bi herenek beharrezkotzat jotzen bazuten).
2008
‎Presa edo beharrizana izanez gero, agiria zein barrutitan eman eta edozein egileslek eska diezaioke barruti horretako Merkataritza edo Jabetza Erregistroari, telekopia bidez edo antzeko prozeduraren bidez, Erregistro eskudunari bidal diezazkion bertan aurkezte idazkun egokia egiteko behar diren datu guztiak.
‎1 Aurreko artikuluak aipatu jarduna zein erregistratzaileri eskatu, eta horrek agiria aurkezteko modukoa dela kalifikatu eta gero, igorpen idazkuna egingo du liburu egunkarian, horri kasuan kasuko zenbakia emanez, eta, jarraian, telekopia edo antzeko baliabidea erabilita, aurkezte idazkuna egiteko behar diren datu guztiak bidaliko dizkio Erregistro eskudunari, Erregistro jasotzailearen eskumena egiaztatzeko datuekin, egunkarian idazkunari dagokion zenbakiarekin, zigilu eta sinadurarekin batera.
‎Transformazioaren inskripzioan, inguruabar orokorrez gain, hurrengoak ere agerrarazi behar dira: sozietatea zein sozietate mota bihurtu eta horren lehenengo inskripzioa egiteko behar direnak, bai eta bazkideen banantze eskubideari buruzkoak ere, hori bidezkoa denetan.
‎Bat egitean parte hartu duen sozietate bakoitzari dagokion merkataritzako erregistratzaileak, eta, hala denean, bat egitearen ondoriozko sozietate berriari dagokionak, 388 artikuluaren 15 paragrafoak aipatu argitalpena egiteko behar diren datuak bidaliko dizkio merkataritzako erregistratzaile nagusiari.
‎Zatiketan parte hartu duen sozietate bakoitzari dagokion merkataritzako erregistratzaileak, eta, hala denean, zatiketaren ondoriozko sozietate berriari dagokionak, 388 artikuluaren 16 paragrafoak aipatu argitalpena egiteko behar diren datuak bidaliko dizkio merkataritzako erregistratzaile nagusiari.
‎Hori gorabehera, une honetan ikusi nahi dugu Administrazioaren eta sarrerok ordaindu behar dituenaren arteko lotura. Atxikipenak, konturako sarrerak edo zatikako ordainketak egiteko beharra benetako eta diruzko betebeharra da. Betebehar instrumentalak dira, eta ez dira sortzen tributuaren zerga egitatetik, ezpada egitezko beste kasu batzuetatik.
‎Halakoetan, herri administrazioak diruzko prestazioa eskatzen du, egitezko kasua burutu delako eta legeak tributua ordaintzeko beharra lotzen duelako egitezko kasuarekin. Tributuen helburu nagusia gastu publikoei aurre egiteko behar diren sarrerak lortzea da, nahiz eta bestelako helbururik ere bila daitekeen, hala nola, Konstituzioaren printzipioak eta xedeak betetzea edota ekonomi politika orokorraren tresna izatea. Edonola ere, Legeak bere esparrutik at uzten ditu Gizarte Segurantzaren baliabide publikoak, azken horiek euren arauketa berezia dutelako (2 XG).
‎Tasaren kasuan, egitate hori Administrazioaren jardun zehatza da, pertsona jakin batentzat onura edo abantaila berezia dakarren edo pertsona hori bereziki ukitzen duen jarduna (adibidez, obrak egiteko behar den lizentzia Udalak ematea). Kontribuzio berezien kasuan, aldiz, administrazio jardunak pertsona talde zehatz batzuei dakarkie onura berezia (ulerbidez, kale bateko argiak instalatzen direnean).
‎Administrazio prozedura hutsa da, eta ezin da parekatu epailearen lan inpartzialarekin. Horrenbestez, egiaztapena erabilita ez dira frogak lortzen, ezpada likidazioa egiteko behar diren egitate irmoak. Azken finean, ez dira frogabideak erabiltzen, egiaztapen bideak baino.
2011
‎Notarioak fede emango du berarentzat testamentugilea ezaguna dela edo behar bezala identifikatu duela; hala ez denean, 686 artikuluan agindutako adierazpena egingo du. Berebat, notarioak agerraraziko du bere ustez testamentugileak testamentua egiteko behar den lege gaitasuna duela.
‎4 Testamentu azalaren gainean, notarioak testamentuaren egilespenari buruzko akta egokia egingo du, eta, akta horretan, azal hori ixten duten zigiluen zenbakia eta marka adieraziko ditu; notarioak fede emango du testamentugilea ezagutzen duela, edo, bestela, hori 685 eta 686 artikuluetan araututako moduan identifikatu dela, baita notarioaren ustez testamentugileak testamentua egiteko behar den lege gaitasuna baduela ere.
‎...ahasmendu eragiten bazaio eskuraturiko gauzaren edukitzan edo jabarian, edo erreibindikazio akzioaren nahiz hipoteka akzioaren bidez hori gertatuko delako beldur oinarriduna badu, prezioaren ordainketa eten dezake, saltzaileak nahasmendua edo arriskua desagerrarazi arte, salbu eta prezioaren itzulketa fidantza bidez bermatzen denean, edo, mota horretako gertakizunak jazo arren, erosleak ordainketa egiteko beharra duela hizpatu denean.
2012
‎...likoak, jakinda, aurreko artikuluetako industria edo jarduera kutsagarriei dagokienez, txostena egiten badu jarduera horiek baimentzen dituzten lizentzien alde, lizentzia horiek, ageri agerian, legearen aurkakoak izanik, edo jarduera horiek ikuskatzean, isilpean gordetzen badu jarduerok arautzen dituzten lege edo izaera orokorreko xedapen arau-emaileak hautsi direla, edo derrigorrezko ikuskaritzak egiteko beharra betetzen ez badu, orduan, horri, kode honen 404 artikuluan ezarritako zigorraz gain, sei hilabetetik hiru urte arteko espetxealdi zigorra edo zortzi hilabetetik hogeita lau arteko isuna ezarriko zaio.
‎1 Agintari edo funtzionario publikoak, zuzen jarduten ez duela jakinda, txostena egiten badu plangintza tresnak, urbanizazio, partzelazio, berpartzelazio, eraikuntza edo eraikitze proiektuen alde edo indarrean dauden lurralde antolamendu edo hirigintza arauen aurkako lizentzien alde, edo ikuskaritzeak direla eta arau horien haustea isildu badu edo derrigorrezko ikuskaritzak egiteko beharra bete ez badu, orduan, horri, kode honen
‎5) Nahita eta bihotz gogorrez handitzea biktimaren sufrimendua, delitu egiteko behar ez diren pairamenak eraginez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia