Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎kolokan dagoela, eta, beste aldetik, euskararen presentzia testimoniala dela. Bere aldetik, EHUko32 Gizarte eta Komunikazio Zientzietako Fakultatean Irrati Laborategia dago, eta Leioa Irratia33 adierazleaz irratsaio parrillak emititu diren arren, ez da emisora moduan ari, eta ikasleentzako praktika tailerra da; hala eta guztiz ere, nahi duten ikasleek beren saioak egiteko aukera dute eskola orduetatik kanpo.
2005
‎Beraz, gora doan informazioa egokia bada, zuzendaritzak, langileei esker, erakundearen zereginen balorazioa egiteko aukera izango du. Horrez gain, komunikazio mota honen bidez parte hartzeko kanalak irekitzen dira, langileak berekritika eta hausnarketak egiteko aukera du, eta zuzendaritzak haien beharrak etainteresak zeintzuk diren ezagutzen du.
‎Laissez faire erakoa: lehen esan bezala, langileak bere zereginak askatasunosoz egiteko aukera du.
2007
‎Hori horrela, zehaztapen ugari egiteko aukera dugu: batetik, zientziaridagozkion eduki nahiz emaitzak asmo jakinek baldintzaturik formateatu etaigortzen ahal dira (Hannigan, 1995; Lash eta Urry, 1994); bigarrenik, heziketajasotzen duenak zientziarekin duen harremana testuinguru soziokultural bateanizaten duelarik (Hajer, 1995), gure bizipenekin ikastetxean jasotako aldebakarrekoheziketa moldatua gertatzen ahal da (Michael eta Carter, 2001; Solomon, 1993); hirugarrenik, eremu zientifikoan ezagutza gatazkak sortzen ahal dira, metodozientifikoaren bidez ziurtasuna iragarriagatik (Campbell, 1986, Nelkin, 1979); etalaugarrenik, garaiko politika zientifikoen testuinguruan, zientziarentzat eta, bereziki, zientzialari enpresarientzat, komunikabideak agertoki funtsezkoaksuertatzen ahal dira (Shin eta Whitley, 1985; Nelkin, 1995), nagusiki komunitatezientifikoaren kezkak jaso eta defendatzeko (Greenberg, 1997; Lewenstein, 1995; Priest, 2001).
2008
‎Herentziak aukerak eskaintzeaz gain, mugak eta baldintzak ere ezartzen ditu. Ume batek hitz egiteko aukera du, baina ez edonola edo edonoiz, hau da, badirudi aldi kritiko bat dagoela.
‎Akatsok gizartean, oro har, prozesu politikoak dituen akatsen antzekoak dira, informazioan dauden asimetria nabarien ondorioak direnak? Arazo hau ez da modu berdinean azaltzen sozietate anonimo zabal batean, azken horietako bazkideek zaintza erabiltzeari uko egiteko aukera dutelako, eta gehienetan hori egiten dute, arriskuak hartuz bakarrik, zaintzarako zeharbidezko beste mota bateko tresnak baitaude (eskualdagarritasuna, burtsako kotizazioa, kontrolerako merkatua).
2010
‎Lan arloko epaiorganoek beren burua demandaz arduratzeko eskumenik gabekoak direla irizten badiote, hura jaso bezain laster auto bat emango dute beren eskumen gabezia aitortuz eta demandatzaileari bere eskubidea zein organo jurisdikzionalen aurrean eta nola baliarazi dezakeen adieraziz, eta adierazpen hori epai bidezko babes eraginkorrarerako eskubidearekin bat etorriko da (KAE 49/ 1983, ekainaren 1ekoa, KAE 316/ 1985, maiatzaren 8koa eta KAE 116/ 1986, urriaren 8koa). Organo jurisdikzionalek adierazpen hori sententzia emateko orduan egiteko aukera badute, gatazkaren mamia aztertzeari uko egingo diote. Edozein kasutan, eta beren burua eskumen gabeko aitortu aurretik, epai organoak alderdiei eta Fiskaltzari entzun die 3 eguneko epe komunean.
2014
‎Herentziak aukerak eskaintzeaz gain, mugak eta baldintzak ere ezartzen ditu. Ume batek hitz egiteko aukera du, baina ez edonola edo edonoiz, hau da, badirudi aldi kritiko bat dagoela.
2017
‎Van Dijck (2009) eta Jenkins en arabera (Jenkins eta Carpentier, 2013n aipatua), Internet eremuan gertatzen denari izaera aktiboa ematearekin bat, jokaera pasiboa egozten zaio telebista aurrean audientziak duen jarrerari; dena den, ezin da orokortu telebista aurrean ikusleek daukaten jarrera pasiboa, fan en gaineko ikerketek erakutsi duten moduan (Jenkins, 2013). Web 2.0ren zabalkundeari esker, audientziak hartzaile rolaz haragoko jarduerak egiteko aukera duenez (O. Neill et al., 2014), areagotu egin da hedabide zaharraren (ohiko telebista) eta hedabide berriaren (Internet) aurrean audientziak izan ditzakeen rolen arteko desberdintasuna. Hortaz, audientziaren jarrera pasiboaz ari direnean (Jenkins, 2006; Vainikka eta Herkman, 2013, besteak beste), ikusle/ entzule/ irakurle jardueretara mugatutako izaeraz ari dira; alegia, edukiak kontsumitzeaz dihardute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia