2002
|
|
kolokan dagoela, eta, beste aldetik, euskararen presentzia testimoniala dela. Bere aldetik, EHUko32 Gizarte eta Komunikazio Zientzietako Fakultatean Irrati Laborategia dago, eta Leioa Irratia33 adierazleaz irratsaio parrillak emititu diren arren, ez da emisora moduan ari, eta ikasleentzako praktika tailerra da; hala eta guztiz ere, nahi duten ikasleek beren saioak
|
egiteko
aukera dute eskola orduetatik kanpo.
|
2005
|
|
Beraz, gora doan informazioa egokia bada, zuzendaritzak, langileei esker, erakundearen zereginen balorazioa egiteko aukera izango du. Horrez gain, komunikazio mota honen bidez parte hartzeko kanalak irekitzen dira, langileak berekritika eta hausnarketak
|
egiteko
aukera du, eta zuzendaritzak haien beharrak etainteresak zeintzuk diren ezagutzen du.
|
|
Laissez faire erakoa: lehen esan bezala, langileak bere zereginak askatasunosoz
|
egiteko
aukera du.
|
2007
|
|
Hori horrela, zehaztapen ugari
|
egiteko
aukera dugu: batetik, zientziaridagozkion eduki nahiz emaitzak asmo jakinek baldintzaturik formateatu etaigortzen ahal dira (Hannigan, 1995; Lash eta Urry, 1994); bigarrenik, heziketajasotzen duenak zientziarekin duen harremana testuinguru soziokultural bateanizaten duelarik (Hajer, 1995), gure bizipenekin ikastetxean jasotako aldebakarrekoheziketa moldatua gertatzen ahal da (Michael eta Carter, 2001; Solomon, 1993); hirugarrenik, eremu zientifikoan ezagutza gatazkak sortzen ahal dira, metodozientifikoaren bidez ziurtasuna iragarriagatik (Campbell, 1986, Nelkin, 1979); etalaugarrenik, garaiko politika zientifikoen testuinguruan, zientziarentzat eta, bereziki, zientzialari enpresarientzat, komunikabideak agertoki funtsezkoaksuertatzen ahal dira (Shin eta Whitley, 1985; Nelkin, 1995), nagusiki komunitatezientifikoaren kezkak jaso eta defendatzeko (Greenberg, 1997; Lewenstein, 1995; Priest, 2001).
|
2008
|
|
Herentziak aukerak eskaintzeaz gain, mugak eta baldintzak ere ezartzen ditu. Ume batek hitz
|
egiteko
aukera du, baina ez edonola edo edonoiz, hau da, badirudi aldi kritiko bat dagoela.
|
|
Akatsok gizartean, oro har, prozesu politikoak dituen akatsen antzekoak dira, informazioan dauden asimetria nabarien ondorioak direnak? Arazo hau ez da modu berdinean azaltzen sozietate anonimo zabal batean, azken horietako bazkideek zaintza erabiltzeari uko
|
egiteko
aukera dutelako, eta gehienetan hori egiten dute, arriskuak hartuz bakarrik, zaintzarako zeharbidezko beste mota bateko tresnak baitaude (eskualdagarritasuna, burtsako kotizazioa, kontrolerako merkatua).
|
2010
|
|
Lan arloko epaiorganoek beren burua demandaz arduratzeko eskumenik gabekoak direla irizten badiote, hura jaso bezain laster auto bat emango dute beren eskumen gabezia aitortuz eta demandatzaileari bere eskubidea zein organo jurisdikzionalen aurrean eta nola baliarazi dezakeen adieraziz, eta adierazpen hori epai bidezko babes eraginkorrarerako eskubidearekin bat etorriko da (KAE 49/ 1983, ekainaren 1ekoa, KAE 316/ 1985, maiatzaren 8koa eta KAE 116/ 1986, urriaren 8koa). Organo jurisdikzionalek adierazpen hori sententzia emateko orduan
|
egiteko
aukera badute, gatazkaren mamia aztertzeari uko egingo diote. Edozein kasutan, eta beren burua eskumen gabeko aitortu aurretik, epai organoak alderdiei eta Fiskaltzari entzun die 3 eguneko epe komunean.
|
2014
|
|
Herentziak aukerak eskaintzeaz gain, mugak eta baldintzak ere ezartzen ditu. Ume batek hitz
|
egiteko
aukera du, baina ez edonola edo edonoiz, hau da, badirudi aldi kritiko bat dagoela.
|
2017
|
|
Van Dijck (2009) eta Jenkins en arabera (Jenkins eta Carpentier, 2013n aipatua), Internet eremuan gertatzen denari izaera aktiboa ematearekin bat, jokaera pasiboa egozten zaio telebista aurrean audientziak duen jarrerari; dena den, ezin da orokortu telebista aurrean ikusleek daukaten jarrera pasiboa, fan en gaineko ikerketek erakutsi duten moduan (Jenkins, 2013). Web 2.0ren zabalkundeari esker, audientziak hartzaile rolaz haragoko jarduerak
|
egiteko
aukera duenez (O. Neill et al., 2014), areagotu egin da hedabide zaharraren (ohiko telebista) eta hedabide berriaren (Internet) aurrean audientziak izan ditzakeen rolen arteko desberdintasuna. Hortaz, audientziaren jarrera pasiboaz ari direnean (Jenkins, 2006; Vainikka eta Herkman, 2013, besteak beste), ikusle/ entzule/ irakurle jardueretara mugatutako izaeraz ari dira; alegia, edukiak kontsumitzeaz dihardute.
|