Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2017
‎Lehendik be entzunda neukan jertseak eta egiten ebazala, baina neuk ez neban ezagutzen. Bertara joan nintzanean, beragaz batera lan egitea proposatu eustan.
‎Orduan, eskuz egindako jertseak egozan modan eta hori egitea proposatu neutsan Fernandori. Horretarako gauza ziran hainbat pertsona egozan inguruetan.
2021
‎Horrek aukera ematen du gauza askotaz hitz egiteko eta elkarrizketa sortzeko liburuaren gainean. Pasarte batzuk aukeratzen dituzte irakasleek eta jarduera batzuk egitea proposatzen da. Hori proposatu ondoren, irakasleek ikastetxera eramaten dute eta liburu jakin hori ikastetxe eta gela jakin horretarako egokia den edo ez eztabaidatzen eta erabakitzen dute.
‎Hala ere, horrek ez du esan nahi autoreak ere ez du horrela planteatzen literaturaren funtzionaltasuna zein irakurtzeko plazera baleko argudioak ez direnik, baina transmititzeko moduetan eta diskurtsoan, baita arrazoitzean ere, arreta jarri behar da. Didaktismotik ihes egitea proposatzen du Petitek (op.), eta, horrekin batera, transmisiorako hainbat gako kontuan hartu liratekeela: (1) Irakurtzen ez dutelako gazteak errudun egiten dituzten diskurtsoak bazterrera uztea; (2) irakurketaren izatea eta euskarriak aniztu direla, eta denak hartu behar direla irakur jardunaren baitan, nahiz eta irakurketa ekintza guztiak ez diren berdintzat hartu behar, ez izatez, ez helburuz; (3) ikerketatik eta datu enpirikoetatik abiatu behar dira irakurzaletasuna sustatzeko31 ekimenak, uste okerretako bideak zabaldu daitezkeelako, adibidez, tresna digitalen erabilerak literatur kontsumoan automatikoki inpaktu negatiboa duela; (4)" familia klima" ren beharra kultur kontsumoari dagokionez, eta gurasoen eredugarritasun diskurtsibotik praktikora igartzea; (5) horri lotuta, transmisioa apropiazio pertsonal gisa jotzea, eta ez belaunaldi batetik besterako jarreren erreprodukzio berdin moduan; (6) irakurketa, literatura eta kultura behar existentzial edo bizieskakizun legez bizitzea, eta literatur esperientzia hortik abiatzea.
‎Ondoren, ohiko ebaluazio ariketa egitea proposatuko da, eta, aurrekoetan legez, horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Ohiko galdera hauei erantzungo diegu:
‎Bestalde, errutinen hasieran egin zen legez, errutinen amaieran ere autoebaluazio eta heteroebaluazio jarduera egitea proposatzen da. Horrela, batetik, irakasleok aukera izango dugu aste hauetan ikasleek izandako garapen aztarnak ikusteko eta bestetik, ikasleak kontzientziara ekarriko du errutina hauen bidez ikasi eta bizitakoa.
‎Behin aurkezpenak eta balorazioen itzulia eginda, ebaluazio ariketa txiki bat egitea proposatuko da, eta horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
‎Guk, nolabait, alderantziz entzungo ditugu, ez baititugu kronologikoki entzungo eta berrienetik hasiko gara. Horren bitartez, sorkuntza ariketa txiki bat egitea proposatzen dizuet: papera hartuko duzue, hartuko dugu, nik neuk ere parte hartuko dudalako, noski, eta lehenengo kantua entzun bitartean, irudia sortuko dugu iradokitzen edo sentiarazten diguna kontuan hartuta.
‎Dena den, metrikarena zein errimarena ez dugu muga gisa ulertu behar, neurri batean baldintza bada ere, baliabide gisa eskaintzen dituen aukerak baliatzea inportantea da. Hori horrela, aurreko saioan poemen interpretazioarekin egin genuen jardueraren antzeko ariketatxoa egitea proposatzen dizuet orain. Zuetako batzuek bertso eskolan egingo zenuten horrelakorik.
‎Behin aurkezpenak eta balorazioen itzulia eginda, ohiko ebaluazio ariketa egitea proposatuko da, eta, aurrekoetan legez, horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
‎Errutinari bukaera emateko, ebaluazio ariketa txiki bat egitea proposatuko da, eta horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
‎Dena den, arestian esandakoari jarraiki, errutina taldean garatzeko pentsatuta dago eta, hautatutako ikuspegiagatik, ezaugarri intrintsekoa da. Hala eta guztiz ere, horrek ez du ekarriko errutinako zeregin guztiak taldean garatzea; helburuen zein egitekoen izaeraren arabera, modu orekatuan doituko da ibilmoldea, eta bakarka zein taldeka egitea proposatuko dira jarduera desberdinak, betiere Ikaskuntza Kooperatiboaren85 (IK) gerizpean. Izan ere, Novak ek86 (2011) ikaskuntza bakarkako prozesua ezin daitekeela izan aitortzen duen arren, norbanakoan zentratutako prozesuek izan behar dutela argudiatzen du.
‎Gainera, ebaluazioaren xedea ez da errubrika betetze hutsa, bitarteko baizik, ondoren, ikasleen eta irakasleen artean balorazioen trukea ahalbidetuko duen elkarrizketarako erreminta, hain zuzen ere. Hurrengo azpiatalean ikus daitekeenez, errutinaren denboralizazioa aintzat hartzen bada, errutina hasi aurretik eta amaitu ostean egitea proposatzen da, elkarrizketa horrek eskatzen duen patxada eta konfiantza eskaintzeko tartea izan behar duelako ere. Hortaz, ebaluazio ariketa horretan, ikasleei hausnartzeko eskatuko zaie errubrika bete aurretik, azken batean, errubrika gogoeta hori gertatzeko bitarteko ere badelako:
‎Hori ondoko elkarrizketarako lehen urratsa izango da. Elkarrizketa horiek bi modutara egitea proposatzen da: bat, ikaslea eta irakaslea bakarka tartetxo batez bildu eta gogoetatu direnak kontrastatzea eta partekatzea; eta, bi, hau talde txikietan gauzatu, behar den konfiantza eta parte hartzaile guztien hitza bermatu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia