2017
|
|
Lehendik be entzunda neukan jertseak eta egiten ebazala, baina neuk ez neban ezagutzen. Bertara joan nintzanean, beragaz batera lan
|
egitea
proposatu eustan.
|
|
Orduan, eskuz egindako jertseak egozan modan eta hori
|
egitea
proposatu neutsan Fernandori. Horretarako gauza ziran hainbat pertsona egozan inguruetan.
|
2021
|
|
Horrek aukera ematen du gauza askotaz hitz egiteko eta elkarrizketa sortzeko liburuaren gainean. Pasarte batzuk aukeratzen dituzte irakasleek eta jarduera batzuk
|
egitea
proposatzen da. Hori proposatu ondoren, irakasleek ikastetxera eramaten dute eta liburu jakin hori ikastetxe eta gela jakin horretarako egokia den edo ez eztabaidatzen eta erabakitzen dute.
|
|
Hala ere, horrek ez du esan nahi autoreak ere ez du horrela planteatzen literaturaren funtzionaltasuna zein irakurtzeko plazera baleko argudioak ez direnik, baina transmititzeko moduetan eta diskurtsoan, baita arrazoitzean ere, arreta jarri behar da. Didaktismotik ihes
|
egitea
proposatzen du Petitek (op.), eta, horrekin batera, transmisiorako hainbat gako kontuan hartu liratekeela: (1) Irakurtzen ez dutelako gazteak errudun egiten dituzten diskurtsoak bazterrera uztea; (2) irakurketaren izatea eta euskarriak aniztu direla, eta denak hartu behar direla irakur jardunaren baitan, nahiz eta irakurketa ekintza guztiak ez diren berdintzat hartu behar, ez izatez, ez helburuz; (3) ikerketatik eta datu enpirikoetatik abiatu behar dira irakurzaletasuna sustatzeko31 ekimenak, uste okerretako bideak zabaldu daitezkeelako, adibidez, tresna digitalen erabilerak literatur kontsumoan automatikoki inpaktu negatiboa duela; (4)" familia klima" ren beharra kultur kontsumoari dagokionez, eta gurasoen eredugarritasun diskurtsibotik praktikora igartzea; (5) horri lotuta, transmisioa apropiazio pertsonal gisa jotzea, eta ez belaunaldi batetik besterako jarreren erreprodukzio berdin moduan; (6) irakurketa, literatura eta kultura behar existentzial edo bizieskakizun legez bizitzea, eta literatur esperientzia hortik abiatzea.
|
|
Ondoren, ohiko ebaluazio ariketa
|
egitea
proposatuko da, eta, aurrekoetan legez, horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Ohiko galdera hauei erantzungo diegu:
|
|
Bestalde, errutinen hasieran egin zen legez, errutinen amaieran ere autoebaluazio eta heteroebaluazio jarduera
|
egitea
proposatzen da. Horrela, batetik, irakasleok aukera izango dugu aste hauetan ikasleek izandako garapen aztarnak ikusteko eta bestetik, ikasleak kontzientziara ekarriko du errutina hauen bidez ikasi eta bizitakoa.
|
|
Behin aurkezpenak eta balorazioen itzulia eginda, ebaluazio ariketa txiki bat
|
egitea
proposatuko da, eta horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
|
|
Guk, nolabait, alderantziz entzungo ditugu, ez baititugu kronologikoki entzungo eta berrienetik hasiko gara. Horren bitartez, sorkuntza ariketa txiki bat
|
egitea
proposatzen dizuet: papera hartuko duzue, hartuko dugu, nik neuk ere parte hartuko dudalako, noski, eta lehenengo kantua entzun bitartean, irudia sortuko dugu iradokitzen edo sentiarazten diguna kontuan hartuta.
|
|
Dena den, metrikarena zein errimarena ez dugu muga gisa ulertu behar, neurri batean baldintza bada ere, baliabide gisa eskaintzen dituen aukerak baliatzea inportantea da. Hori horrela, aurreko saioan poemen interpretazioarekin egin genuen jardueraren antzeko ariketatxoa
|
egitea
proposatzen dizuet orain. Zuetako batzuek bertso eskolan egingo zenuten horrelakorik.
|
|
Behin aurkezpenak eta balorazioen itzulia eginda, ohiko ebaluazio ariketa
|
egitea
proposatuko da, eta, aurrekoetan legez, horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
|
|
Errutinari bukaera emateko, ebaluazio ariketa txiki bat
|
egitea
proposatuko da, eta horretan ere irakasleak parte hartzea komeni da. Bi galdera hauei erantzungo diegu:
|
|
Dena den, arestian esandakoari jarraiki, errutina taldean garatzeko pentsatuta dago eta, hautatutako ikuspegiagatik, ezaugarri intrintsekoa da. Hala eta guztiz ere, horrek ez du ekarriko errutinako zeregin guztiak taldean garatzea; helburuen zein egitekoen izaeraren arabera, modu orekatuan doituko da ibilmoldea, eta bakarka zein taldeka
|
egitea
proposatuko dira jarduera desberdinak, betiere Ikaskuntza Kooperatiboaren85 (IK) gerizpean. Izan ere, Novak ek86 (2011) ikaskuntza bakarkako prozesua ezin daitekeela izan aitortzen duen arren, norbanakoan zentratutako prozesuek izan behar dutela argudiatzen du.
|
|
Gainera, ebaluazioaren xedea ez da errubrika betetze hutsa, bitarteko baizik, ondoren, ikasleen eta irakasleen artean balorazioen trukea ahalbidetuko duen elkarrizketarako erreminta, hain zuzen ere. Hurrengo azpiatalean ikus daitekeenez, errutinaren denboralizazioa aintzat hartzen bada, errutina hasi aurretik eta amaitu ostean
|
egitea
proposatzen da, elkarrizketa horrek eskatzen duen patxada eta konfiantza eskaintzeko tartea izan behar duelako ere. Hortaz, ebaluazio ariketa horretan, ikasleei hausnartzeko eskatuko zaie errubrika bete aurretik, azken batean, errubrika gogoeta hori gertatzeko bitarteko ere badelako:
|
|
Hori ondoko elkarrizketarako lehen urratsa izango da. Elkarrizketa horiek bi modutara
|
egitea
proposatzen da: bat, ikaslea eta irakaslea bakarka tartetxo batez bildu eta gogoetatu direnak kontrastatzea eta partekatzea; eta, bi, hau talde txikietan gauzatu, behar den konfiantza eta parte hartzaile guztien hitza bermatu ahal izateko.
|