Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2006
‎Beste garai batzuetan, haurrak ekartzen ziren gidoiareneskakizun sozialei erantzunda, eta haurra izateko planteamendua ez zen egiten, edoez orain egiten den neurrian behintzat. Orain, ordea, oso ohikoa da sarritan honelako galderak egitea haurra izan aurretik: –guraso onak izango gara??
2007
‎Hilgarritzat hartzen ez diren lesioen artean, gehienak erorketek, bizikletan eta galtzadan gertatutako istripuek eragiten dituzte. Istripu horiek saihesteko modukoak direla eta Europako beste herrialde batzuek emaitza onak lortu dituztela kontuan hartuta, adituek adierazi dute beharrezkoa dela Istripuak Prebenitzeko Programa bat egitea haurrengan eta nerabeengan, sustapenean, prebentzioan eta errekuperazioan jarraitu beharreko estrategiak zehazteko. Gomendioak Frogatuta dago eskola umeak eskolako lehen urteetan lortzen duen egokitze gaitasunak zerikusia duela eskolan eta gizartean izan duen arrakastarekin edo porrotarekin eta buru osasuneko arazoekin, hala nola alkohol eta droga kontsumoa, indarkeriazko portaera, emozio eta jokabide arazoak.
2009
‎Ez dira den denak berdin, baina GKEak neokolonialismoaren tresnak dira, baina benetan. Pentsa, adibidez, probatu nahiko zenukeela emakumeekin lan bat egitea haurren egiteko kontrolaren aldetik: aski da GKE bat horretaz arduratzea dena gaizki ateratzeko.
2010
‎Gasteizko Gobernuak debekatu egingo du leku publiko itxietan erretzea, baina baliteke berdin egitea haur parkeetan eta ibilgailu pribatuetan ere, azken kasu horretan barruan adingabeak badaude.
2011
‎" Nik ez dut ongi hitz egiten eta hobe da euskaraz ez egitea". Batzuek eta besteek egindako diskurtsoek badute ondoriorik, ongi ez hitz eginez gero hobe omen da euskaraz ez hitz egitea haurrei. Orokorrean, batetik, egiten diren diskurtsoek, eta bestetik, laguntza ezak eta erasoek etsi hartzea eragin digute, edo moteltzea behintzat bai.
‎3 Aurrera egitea haurrak hezteko, zaintzeko eta haien garapen pertsonala eta gaitasun potentzialak sustatzeko zereginetan familiei laguntzeko politiken sustapenean, eta lana eta familia bateragarri egiten laguntzea.
‎Eguneko pixoihala errazago uzten da eta haurrek askoz lehenago uzten dute; gauerako, uzteko unea urte batzuk ere atzeratzen da. Egunez pixoihaletatik alde egitea Haurrek egunez pixoihalak erabiltzeari uzteko espezialistek gehien gomendatzen duten teknika sinplea da. Haurra orinalean sentitzen den lekura ordubetean eramatea eta egin behar duena egiten uztea.
2012
‎Behar diren orduak betetzen ez direnean, txikienek neke zantzuak izan ditzakete, edo, are gehiago, eskolako portaerari eta errendimenduari eragiten dieten arazo arinagoak. Nola lortu haurrak siesta lo egitea Haur batek lehenengo haurtzaroan lo egin dezan, errutina bati jarraitu behar zaio, bai gauez oheratzean, bai egunez lo egitean. Lo seinaleak hautematen direnean (geldi egotea edo begiak igurztea), ohera eraman behar da, lotara joateaz kontziente izan dadin eta bere kabuz lo egin dezan.
‎zerealak, fruta, haragia, arraina eta lekaleak. . Bai gomendagarriagoa da etxeko ahiak eta pureak egitea haurrarentzat osagai berri horiekin, dieta orekatua eginez, pediatrak gainbegiratuta. Hala ere, denbora falta, baita erosotasuna ere.
2013
‎Ondoren, haurrekin bost instrumentu nola eraiki azalduko dugu. 1 Babarrun marakak egitea haurrekin Jogurt pote batzuk haurtxoentzako maraka bihur daitezke Etxeko marakak eraikitzeko prozedura oso erraza da. Ontzi bat edo gehiago hartu behar dira, eta mugitzean zarata egiten duten objektu txikiez bete.
‎Bestalde, apaingarriak ere badira, txikien gelan apaingarri gisa erabiltzeko aukera ematen baitute. Txori etxeak eta etxeko beste objektu batzuk egitea haurren autoestimuari laguntzen dio Haurrek lagundu dezakete egiten, eta horrek esan nahi du haiekin une onak partekatzea eta autoestimua elikatzea, gero etxeko zati izango den zerbait fabrikatzean. Txorientzat etxeak egiteko eredu asko daude, baita horiek egiteko hainbat material ere.
‎Horixe pentsatzen dute zenbait zientzialarik proba eta egiaztapen ugarien emaitzetatik abiatuta. Behar adina lo egiten ez duten haurrak tristeago daude eta autoestimua murrizten dute Baina, zer da ondo lo egitea haur batentzat. Ez da kalitate kontua bakarrik, kopuru kontua ere bada.
‎«Haurren garapen goiztiarrak eragin sakonak ditu osasunean eta bizitzan zehar izango duten ongizatean». Lo gaizki lo egitea haurraren etsaia da Hori ez da loaren arazoen kalteez ohartarazten duen ikerketa bakarra, haurren garapen kognitiboari dagokionez. Auburneko Unibertsitateko ikerketa bat (AEB) halaber, haurren ikaskuntzan eta garapen kognitiboan lo ez egitearen kalteak ere egiaztatu ditu.
‎Aukera bat Gabonetan batzuk eskaintzea da, eta gainerakoak Errege Eguneko goizean. 3 Erregeen jostailuengatik borrokarik ez egitea Haurrek jostailuak baloratzen ikasi behar dute, eta beste lagun batzuekin konparazioak saihestu. Konparazioak gorrotagarriak dira, eta haurrek ez dute ihes egiten haietara.
2015
‎Udaleku parte hartzaileak egitea haur eta gazteentzat
2021
‎Zaintzaile berriak haurraren behar guztiei erantzun behar die. 2 Haurrarekin heriotzaz hitz egitea Haurrarekin hitz egitean, ez da heriotzaren gaia saihestu behar hark nahi duen guztietan. Sergio Martín Tarrasón psikologoak, Haurraren eta Nerabearen Psikiatria eta Psikoterapiako Espainiako Elkarteko (SEPYPNA) kideak, “Aita bat hiltzen da:
‎Igogailua erabili gabe edo eskolara oinez ibilita eskailerak jaistearekin bakarrik ari gara eredu izaten. Nola lortu zure seme alabek (nerabeek) ariketa gehiago egitea Haurrek gurasoengandik ikasten dute, bai ona bai txarra. Halaxe erakutsi zuen Errioxako Unibertsitateak egindako eta Journal of Sports Sciencie and Medicine aldizkarian argitaratutako azterlan batek.
‎2020ko martxoaz geroztik, Haur Hezkuntzan urruneko hezkuntza guztizkoa edo partziala erabiltzera behartuta egon dira irakasleak. Artikuluaren helburua da hurbilketa bat egitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleen usteetara, etorkizunean urruneko irakaskuntzari aurre egin dioten profesionalak izanen baitira: galdetu diegu Haur Hezkuntzako ikasleekin urruneko irakaskuntzan aritzeko nola sumatzen duten beren burua gaitasunei, zailtasunei eta formakuntza beharrari dagokienez.
‎Eta haurrekin lan egitea Haurren aurrean egotea Zuri begiratu arren, ez zaituzte epaitzen.
2022
‎Kloroa, igerilekuak eta asma: arrisku faktoreak Kloro gehiegi duten igerilekuetan igeri egitea haur batek garatzeko aukerak handitzea sintoma asmatikoak. Hala adierazten du Neumosurrek Andaluzia, Extremadura, Ceuta eta Melillako pneumologo eta zirujau torazikoak biltzen dituen irabazi asmorik gabeko elkartea. Ez da gauza bera ume bat edo heldu bat, bainu luze bat edo murgilaldi bat, ezta kloro maila egokia duen igerileku bat edo substantzia hori gehiegi duen bat ere.
‎nortasun juridikoa ez da pribilegio bat, pertsonaren eskubide bat baizik. Beraz, argi dago Espainiako Gobernuak Asier Guridiri nortasun juridikoa emateari uko egitea mendeku bat besterik ez dela, haren bikotekideari eta 13 urteko semeari zuzenean eragiten diena, eta uste dut hori egitea haur batekin, aitaren iraganagatik, ankerra eta koldarra dela.
2023
‎Haurren jeloskortasuna adierazteko moduak Zelo horiek adierazteko modu asko daude. Modu batera edo bestera egitea haurraren izaeraren, sentikortasunaren, une ebolutiboaren, hazkuntza estiloaren, haur berriak ezgaitasunen bat izateagatik edo gaixorik egoteagatik arreta gehiago behar duen… araberakoa izango da. Haur batzuek gehiegizko malenkoniaz adieraziko dute, eta tristeak sentituko dira, itxuraz arrazoirik gabe.’ Beste batzuk kexu dira inork maite ez dituelako, gosea galduko dutelako edo jakiarekin apetatsuagoak izango direlako (adibidez, lehen gustukoen zituzten elikagaiak baztertzen has daitezke).
‎Haren arabera, lan egitea haurraren onerako izan daiteke, baldin eta astean ordu gutxi egiten baditu, arriskutsuak ez diren enpleguetan, eta ikasturtetik at; neguko eta udako oporraldietan, adibidez. Haren iritziarekin bat dator Lan Segurtasun eta Osasunerako Kontseilu Nazionaleko koordinatzaile Marcy Goldstein Gelb:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia