Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2010
‎Orduan (1976) hartu zen Euskal Herriari buruzko ikerketa bat egiteko erabakia. Gaiari zegokion seriotasunez heldu asmoz, lehenik Euskararen liburu zuria deituko zena egitea erabaki zen. Alegia, euskararen egoerari buruzko gogoeta sakona (historia, tratamendu juridiko legala, kontzeptu eta planteamendu teorikoak...) egin beharra zegoela.
2011
‎Arkaitz Zarraga – Lanparak eta ispiluak soziolinguistika ezagutza zabaltzeko zait, neurri batean edo bestean. Agian hezkuntza sisteman integratuta egon litzateke hori, ez soziolinguistika asignatura modura, ez, gehiago beste zentzu batean. pertsona bakoitzak gauza batzuk pentsatu behar ditu, informazio bat eduki behar du, informazio hori tratatu behar du, gauza batzuk egitea erabaki behar du. esate baterako, euskaltegira doazen euskara ikasleekin izan ohi dugun kezka izan ohi da ez dizkiegula hainbat gai ezagutzera eman. Berak ere ez ditu inoiz planteatu, eta momentuz bere jarrera euskara ikastea da, diren arrazoiak direla, baina ez daki zehazki zer den euskara, nolako erabilera duen, ez eta herri batean hizkuntza elkarbizitza dela ere.
‎zein da beste hizkuntzekiko loturaren oinarrizko kontzeptua? hizkuntza bat ez da galtzen hiztunek bat batean hitz egiteari uzten diotelako edo mututu egiten direlako, baizik eta hiztunek beste hizkuntza bat hitz egitea erabakitzen dutelako, hau da, hizkuntza ordezten dutelako. hizkuntza bat hiltzen denean, giza komunikazioa ez da bertan behera gelditzen; hizkuntza kodea ordezten da.
2013
‎Gainera, hitz bilketa Chocón hitz egiten diren hiru hizkuntzakietan egitea erabaki zen, topidaz, eyapidaz eta oipidaz, alegia. Gogoan izan behar da, inork ez duela lehenago halako lanik egin era sistematikoan, alegia, hizkuntzakietako lexikoa bildu.
2014
‎Azpeitian egitea erabaki da ikerketa. Herri hizkera bizibizirik dagoen herri euskaldun petoa delako eta bertako gazteen jarrera gaur nolakoa den jakiteko.
‎Honengatik guztiagatik, Azpeitian egitea erabaki da ikerketa. Herri hizkera bizi bizirik dagoen herri euskaldun petoa delako eta bertako gazteen jarrera gaur nolakoa den jakiteko.
2015
‎13 erantzunek norberarengan kokatzen dute fokua, kasu batzuetan (4) ikasten ari direlako eta gainontzekoetan (9) haien buruari euskaraz aritzeko eskubidea aitortzen diotelako eta hala egitea erabakita dutelako. Esate baterako:
2016
‎Hizkuntzaren inguruko erabakiek bizitzako alor guztietan eragiten dute, adibidez, puntuazioan, nazio hizkuntzan eta hezkuntza motan. Pertsona batek hizkuntza bat ikastea erabakitzen duenean, testuinguru eleaniztun batean hizkuntza bat erabiltzea aukeratzen duenean, edota seme alabei hizkuntza horretan hitz egitea erabakitzen duenean, politika erabakiak hartzen ari da, nahiz eta erabaki horiek ez dituen kontzienteki hartzen. Hizkuntza politika asko joera irmotan eta mailaz mailako jabetze prozesuetan eskuratutako sinesmen eta pertzepzio sendoetan oinarritzen dira.
2017
‎Une horretan agertzen da baita ere katalanez ez hitz egitea erabakitzen duen sektorea, kasu batzuetan katalanhizkuntzako eskola orduetan ere bai. dn: lehen ez zitzaidan asko gustatzen edo · ere bai hazten garenean edo gazteak garenean mmm normalean katalanak apur bat dira horrela bada desatseginak · edo hantustetzat hartu edo gaizki tratatzen gaituzte gaztelania hitz egiteagatik badirudi guztiok garela tontoak, neurona bat daukagula edo horrelako zerbait
‎Wa: hamar urterekin asko hartzen zen gaztelaniaduna tontotzat une horretan agertzen da baita ere katalanez ez hitz egitea erabakitzen duen sektorea, kasu batzuetan katalan hizkuntzako eskola orduetan ere bai. litekeena da kasu horietako asko izatea garai batean irakasleekin katalanez hitz egin zuen jendearena, baina elkarrizketatuek puntu hori argitu gabe utzi dute. horrenbestez, teknikoki, hizkuntzarekiko jarrera zurrun baterako muda izango litzateke. ez dago jatorriz katalan hiztunak direnen testigantzarik hori eg...
‎] alegia horrekin bai ikusten dut · bai ikusten dut bi mundu desberdinetan moduan · berez da izango banitu bezaez bizitza paraleloak ze hori txorrada bat da baina bai bi konpartimentu banitu bezala ez[? ..., 2" katalan gehiago", beraz, erraz gainditzen ditu gainerako adierazleak. interesgarria da adieraztea seme alabena jo daitekeela, seguruenik, hizkuntza hautaketa egiteko harreman mota irekien gisa. azken batean, lehentasunik gabe jaiotzen dira, eta erabakia familia barnean negozia daiteke. hala, elkarrizketaturikoen %17, 6 dira jatorriz gaztelania hiztunak eta seme alabei katalanez hitz egitea erabaki dutenak, eta %4, 9 dira jatorriz elebidunak eta erabaki bera hartu dutenak; hau da, biztanleen %22, 5i eragiten die umeekin muda horrek. halaber, horri gehitu behar zaio %11, 2 hasten direla gaztelaniaz hitz egin ordez bi hizkuntzetan hitz egiten. biztanleriaren heren batek hitz egiten du seme alabekin eurek gurasoekin hitz egiten zutena ez beste hizkuntza bat. egindako elkarrizketen arab... kasu askotan haurrei katalanez hitz egiteko apustua ez da ulertu behar asimilazio prozesu klasiko bat bezala, ezpada elebitasunaren aldeko apustu gisa. gurasoen desioak azal dezake hori; izan ere, gurasoek nahi dute seme alabak eskolan ongi egokitu daitezen eta haiek bizi izan direnaren moduko testuinguru linguistikoki hibrido batean erosotasunez mugi daitezen. halaber, desioa dute ikaskuntza prozesu aberatsagoa izan dezaten, bat etorriz gaur egun eleaniztasunaren alde dagoen jarrera orokorrarekin:
2018
‎Aurrez esan behar da, dena den, lankide taldeek Eusle esperientziak egitea erabaki zutenean, ez zela haiekin adostu edo ezarri helburu kuantitatiborik, euskararen erabileran X puntu igotzea edo euskarazko erabileraren %ko jakin batera iristea bezalakorik (ez zen adostu ikerlariekiko, eta, dakigun arte, ezta haien artean ere). Besterik gabe, euskaraz" gehiago egitea" ekar dezakeen dinamika bat abiatzea adostu zen, gorago aipatu dugunez.
‎Atzizkia derrigorrezkoa egitea erabaki dugu, atzizkien baliokidetzak aurrizkienak baino konplexuagoak edo ezberdinak direla ikusi duguKabiTerm, termino konplexuen barruan agertzen diren beste terminoetan oinarritzen da termino konplexuak euskaratzeko. klinikoen itzulpen automatikoa – Olatz Perez de Viñaspre eta Maite Oronoz lako. Hau da, aurrizki gehienek transliterazio arauak jarraitzen dituzten bitartean, atzizkiek aldaera ezberdinak dituzte (ingelesezko itis, euskaraz itis mantentzen den bitartean, sis atzizkia si gisa euskaratzen da).
‎tradizioa eta modernitatea, iragana eta etorkizuna, egonkortasuna eta aldaketa, eskuina eta ezkerra... 1972ko maiatzeko batzar gatazkatsu baten ondoren, guraso gehienek Ikastolatik alde egitea erabaki zuten. Baina krisiak berekin ekarri ohi du aukera, eta hark gehiago trinkotu eta indartu zituen geratu zirenak.
‎tradizioa eta modernitatea, iragana eta etorkizuna, egonkortasuna eta aldaketa, eskuina eta ezkerra... 1972ko maiatzean, batzar gatazkatsu baten ondoren, guraso gehienek Ikastolatik alde egitea erabaki zuten, baita sortzaileetako batzuek ere; umeen herena baino ez zen geratu, eta Ikastolan jarraitzea erabaki zutenentzat berriz ere hutsetik hastea bezala izan zen: batzorde berria eratu, finantzazio bideak pentsatu (zozketak, santelmotako berbena, taberna festetan...), haurrak bilatu...
‎4 ELE galdetegia betetzeko jarraibideetan honela kalkulatzen da euskaldun kopurua, eta kasu honetan ere horrela egitea erabaki da.
2019
‎Inori ez dio ihes egiten gomendioak neurri eta zailtasun ezberdinetakoak direnik; edonola ere, bere horretan aurrera egitea erabaki zen, erakunde bakoitzari aukera emanez, bere ahalbide eta ahalmenen baitan, gomendio batzuei ala besteei heltzeko. hari beretik, garrantzitsua da kontuan izatea proposatutako ekintzak adibide zehatzak baino ez zirela. helburu nagusia 12 egitekoen garrantzia azpimarratzea, haien inguruko gogoeta eta eztabaida piztea eta, noski, argi pixka bat eskaintzea izan baitzen. hain aldakorra den tes... gomendioak herri aginteentzat" dokumentuaren diagnostikoa izeneko lanerako barne dokumentuan bildu ziren.
‎...een erabakia hartzeko orduan aipatzen diren ekimenak baino zerbait eraginkorragoa egin ahal izatea edo aipatutako proposamenen bat bideragarri ez izatea. hURREngO BIDE ORRIA lAnTzEn hurrengo bide orria lantze aldera, ekimen ezberdinak burutu dira Ingurune digitalaren Batzorde atalean. alde batetik, txostena argitaratu eta bi urte geroago, 2018an, gomendioen ordura arteko betetze mailaren azterketa egitea erabaki zen, alegia, argitara eman zenetik azterketa burutu zen arte gomendio bakoitza herriaginteek zein neurritan bete zuten ikertzea. horrekin batera, ordura arte betetako gomendioen jarraipena egiteko adierazleak proposatu ziren eta 12 gomendioak erabat betetzeko urratsak identifikatzeko ahalegina ere egin zen. horiek denak" Euskarazko IKT ak: gomendioak herri aginteentzat" dokumentuaren diagnostikoa izeneko lanerako barne dokumentuan bildu ziren.
‎Txostena argitaratu eta bi urte geroago, 2018an, gomendioen ordura arteko betetze mailaren azterketa egitea erabaki zen, alegia, argitara eman zenetik azterketa burutu zen arte gomendio bakoitza herriaginteek zein neurritan bete zuten ikertzea.
2021
‎Gainera, unibertsitate eremua mudantza une egokitzat hartu izan da beste hizkuntza gutxitu batzuen kasuan (Moralejo Silva eta Ramallo 2019 galegorako; Puidgevall, Walsh, Amorrortu eta Ortega, 2018 katalan, irlandera eta euskararako). Horregatik, unibertsitatea mudantzarako espazio egokia izan daitekeela iritzita, ikasle batzuekin unibertsitatean sartu zirenetik ekintza ikerketa egitea erabaki genuen, arestian esanda bezala, ikasle horiei espazio bat eskaintzeko mudantza egin zezaten. Beraz, ikerketaren espazioa" unibertsitatearen espazioa" deitu dugun horren barruan dago.
‎Batetik, testuinguru erdalduna kontsideratzen da: euskaldun asko badaude ere (97.030 inguru, Eusko Jaurlaritza 2020), ehunekoa ez da handia (%27 Unibertsitatea mudantzarako espazio egokia izan daitekeela iritzita, ikasle batzuekin unibertsitatean sartu zirenetik ekintza ikerketa parte hartzailea egitea erabaki genuen, ikasle horiei espazio bat eskaintzeko mudantza egin zezaten.
‎Espazioak eskaini dezakeen irakurketa konplexu horrekin ohartuta, ereduko kirola egitasmoan kirolari gazteen hizkuntza ideologiak, praktikak eta bizipenak zein eremutan jokatzen (eta kokatzen) diren ere ikertu nahi izan genuen. Hori dela-eta, proiektuan parte hartu zuten klubek euren kirol jarduerak garatzeko erabiltzen zituzten espazioaren azterketa labur bat egitea erabaki genuen. Izan ere, kirolak hartzen duen espazio publikoa oso handia da edozein herritan.
2022
‎Hizkuntza gutxituetako hiztun berriak hizkuntza gutxituen indarberritze prozesuaren erakusgarri dira; izan ere, jaiotzazko beste hizkuntza bat izan arren, euren bizitzako uneren batean, zapalduta dagoen hizkuntza hori ikasten dute, gainerako hiztunek berari hizkuntza gutxituan hitz egitea ahalbidetuz. Gainera, posible da, beste aldaketa pertsonal edo sozial batzuekin lotuta, bigarren hizkuntza horren erabilerara muda egitea erabakitzea. Subjektu hori gero eta ohikoagoa da, eta nolabaiteko adostasuna dago hizkuntza gutxitu askoren etorkizunean erabakigarria izango dela, hiztun tradizionalen presentzia gero eta txikiagoa baita (Amorrortu eta beste, 2019).
‎Ramallok (2018)" neofalante" eta" novo falante" kontzeptuak bereizten ditu: " neofalante" deitzen dio hizkuntza gutxitu bat ikasi eta honetako hiztun aktibo egitea erabakitzen duenari. Aldiz," novo falante" deitzen dio hizkuntza gutxitua ikasi baina erabiltzen ez duenari.
‎Horretaz gain, aipagarria da Ramallok (2018) neofalante eta novo falante kontzeptuak bereizten dituela. Hain zuzen ere, neofalante deitzen dio hizkuntza gutxitu bat ikasi eta honetako hiztun aktibo egitea erabakitzen duenari. Aldiz, novo falante deitzen dio hizkuntza gutxitua ikasi baina erabiltzen ez duenari.
‎Hartara, 2002ko urtarrilaz geroztik, hiru maila ditu. Era berean, Bai Euskarari Ziurtagiria" Guk zerbitzua euskaraz" eta" Guk zerbitzua eta lana euskaraz" eskuratu ahal izateko irizpideak finkatu ziren eta entitateei zerbitzua edota lana euskaraz eskaintzen duten argitzeko ebaluazioa egitea erabaki zen. Honekin batera, ziurtagiriaren edozein maila lortu ahal izateko, konpromisoak hartzearekin batera, entitate hauek betetzeko plana ere aurkeztu behar zutela erabaki zen.
2023
‎Horrela hasten da Tximintxen hausnarketa prozesuaren berri ematen duen liburuxka. Sokaren amaiera ikusi genuen eta, horren aurrean, troinua egin eta salto egitea erabaki genuen. Baina hobe da istorio hau hasieratik kontatzen hastea.
‎batzuek elkartea likidatu nahi zuten eta gehienok ez, baina aurrera egiteko bi pertsona baino ez geunden prest. Eta, hori dela eta, gure elkartearen inguruan betidanik ibilitako pertsona batekin berba egitea erabaki genuen ea berak zer uste zuen honen inguruan, ea berak indarra eta gogoa zuen prozesutik tira egiteko. Esan eta egin, eta, gainera, pertsona horrek baiezkoa eman zuen eta hilabete luzeetako gogoeta prozesuan murgildu ginen.
‎Datu kualitatiboak aztertzeko, gai azterketa induktiboa egitea erabaki dugu (Patton eta Cochran 2002; Thomas 2006). NVIVO programaren bitartez, datuetatik sortzen ziren patroiak behatzeko eta kodeak eta kategoriak identifikatzeko, datuak azterlanaren hainbat alderdi interpretatzen dituzten funtsezko gai edo ideiak osatu ditugu, datuetatik sortzen ziren patroiak behatzeko eta kodeak eta kategoriak identifikatzeko (Boyatzis 1998).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia