Emaitzak: 4
2010 | ||
heziketa prozesuan, eta bitartekoak lortzeko prozesuan, eredu berri hura indartu eta hobetu ahal izateko. Guraso eta senideen aldetik konpromisoa zegoen, eta konpromiso hari jarraiki denetarik | egitea zegokigun: lokalak eta andereƱoak bilatu, ikastolako paretak margotu? | |
2012 | ||
Eskola honek, Eusko Pizkundea gorakada zetorren garaian, zehazki 19181936 epealdian zehar, garrantzi handia eman zion literatur obra klasikoak, greko latinoak, euskaratzeari. Arrazoia zen beste hizkuntza modernoek halaxe egin zutela eta euskarari ere, nazio hizkuntza moderno bilakatzekotan, beste hainbeste | egitea zegokiola. Uste zutenez, Antzinateko literatura klasikoan aurkitzen zen euskararen normalkuntzarako iturririk sendoena (Iztueta 1991b: | |
2021 | ||
Jomuga subjektuaren asmoarekin bat dator sarritan, agerikoa denez, baina jomuga da, ez helburua, perpausean berariaz seinalatzen dena. Erosketak egitera joan da perpausean, esate baterako, joanaren jomugan erosketak | egitea dagoela da berariaz adierazten dena, jomuga hori subjektuaren borondatearekin bat datorrelarik20 Zenbaitetan, hala ere, zertara osagarria ez, baina helburuzko formako perpausa izan dezakete mugimendu aditzek inoiz konplementu, eta orduan esaldiak helburua seinalatzen du, ez jomuga: Joanek erakusten die[...] Kristoren aurrean etorria dela, Hari bidea apaintzeko, hura nor den erakusteko eta jendea harengana erakartzeko (Iraizoz); Senarra oraintxe etorriko da zuk egindako eskariaz mintzatzeko (Etxaide). | |
2023 | ||
Beharrezkoa zen, gure ustez, irakasleei tresna eta prestakuntza aproposak eskaintzea, premia gorria baitzegoen ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna zein atxikimendua lantzeko. Ez zen gure planteamendua ezer asmatzea, bai, ordea, praktika | egitea zegoen teoriatik abiatuta, eta horretan oinarrituta, teorikoek esandakoaren gainean praktika diseinatu eta bideratzea. Zerbait operatiboa sortzea eta inplementatzea, ikasleen ahozkoa lantzeko irakasleek duten zailtasunei aurre egiteko; zerbait malgua, egingarria, irakasleen denbora mugak kontuan hartuta, ikasmaila eta ikasgai ezberdinetarako egokia litzatekeena eta irakaslearen jarduna planifikatzeko, sistematizatzeko eta neurtzeko baliagarria izango zena. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin | 4 (0,03) |
Lehen forma
egitea | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
egin egon | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egin egon teoria | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |