Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎espainieraren aldekoek indar gehiagorekin euskararen kontra eginez, alderantziz baino. Beraz, askoz ere nekezagoa izango zaigu euskararen alde egitea espainieraren alde egitea baino; gurean aipatzen den" elebitasun eta elebiduntasun orekatuak" lortzeko helburura iristea ia ezinezkoa izango da. Nahiz eta euskara gutxiengoaren hizkuntza eta hizkuntza gutxiagotua izan —hizkuntza gutxiagotua eta bereziki landu beharrekoa—, eta espainiera, berriz, hizkuntza hedatuagoa eta osasuntsuagoa izan, horren aldekoak dira bereziki euskara nahi ez dutenak, paradoxikoki berriz ere.
2010
‎Jendarteko interakzioen balorazio sozial eta kolektiboan, koherentzia kontuak alde batera utzita, hobeki baloratzen da euskaraz egitea gaztelaniaz egitea baino, eta nekez ikusiko dugu inor" euskararen etiketa" daukan beste bat kosta ahala kosta erdarara eraman nahian. gara, noski, erdaldun hutsek aukera bakarra baitaukate, aukera bakarra ematen baitute. Etiketa indartsuko horien artean erdarara nahiz euskarara jotzen dutenak ditugu, baina bai batzuek eta bai besteek sendo eusten diote beren hizkuntza portaera horri.
‎Esanen nuke, nolanahi ere, egoera horretan errazagoa izanen dela euskara gailentzea gaztelania gailentzea baino. Izan ere, jendarteko interakzioen balorazio sozial eta kolektiboan, koherentzia kontuak alde batera utzita, hobeki baloratzen da euskaraz egitea gaztelaniaz egitea baino, eta nekez ikusiko dugu inor" euskararen etiketa" daukan beste bat kosta ahala kosta erdarara eraman nahian. Bi muturretako etiketak elkartzean, nire ustez behintzat, euskarak irabazten du, akaso lehia ez esplizitu baina kontziente horretan euskarak euskararen aldeko jarrera kolektiboaren babesa daukalako.
2012
‎Aipuak agerian jartzen du, ordea, kultur eredu konkretu baten aldeko apustua: nahiago maila altuko edo eliteko emanaldiak egin (horrek gure kultura alboratzea badakar ere), maila apalagokoak (kaleko ekimenetarako ondo egokiak izan daitezkeenak, adibidez) egitea baino. helburuen eta jarduera motaren arabera euskal kulturak edozein jardueratan tokia izan dezakeela ez daukagu, guk geuk, inolako zalantzarik.
‎Aipuak agerian jartzen du, ordea, kultur eredu konkretu baten aldeko apustua: nahiago maila altuko edo eliteko emanaldiak egin (horrek gure kultura alboratzea badakar ere), maila apalagokoak (kaleko ekimenetarako ondo egokiak izan daitezkeenak, adibidez) egitea baino.
‎Honekin batera, kale erabilera altua duten herri txikietan kanpotarrek euskara erabiltzeko hautua egitea, kale erabilera baxua duten hiriburuetan hautu bera egitea baino errazagoa dela nabarmendu behar dugu. Euskara ikasi eta erabiltzeko motibazioa, integratzailea zein instrumentala, handiagoa da lehenengoen kasuan, Arkaitz Zarragak idatzitako hitz hauetan ikus dezakegun bezala:
‎3 Komunikazio piezak euskaraz ere egitea baino eraginkorragoa da euskaldunei haientzat propio, –haien kulturaren baitatik–, sortutako piezak egin eta helaraztea. Aukera hori, ordea, ez da gomendagarria publizitate kanpaina handietarako, kostuak kontuan hartuz.
2014
‎Sakondu eta gehien erabili beharreko ideia markoa hori izanik ere, arnasguneak hedatzeaz gain, euren egoera hobetzeko berariazko neurriak hartu beharra dagoela argi dago. Kasu horretan ordea, babesteaz hitz egitea baino, arnasguneak indartzeaz edo sendotzeaz hitz egitea egokiagotzat jo zen.
2017
‎8 Gure ikerketan elkarrizketatutako neskaren egoera" berezia" dela esan dezakegu hitanoa eduki duelako bere inguruan baina toka erabiltzaileak eduki dituelako soilik. Arrazoi honegatik toka errezago hitz egingo lukeela adierazi zuen noka hitz egitea baino.
2018
‎Gero eta gehiago erabiltzen da paradigma metologogiko ezberdinei dagozkien tekniken konbinazioa ikerketa bakarrean (triangulazioa). erabiltzen dira paradigma ezberdinei dagozkien tekniken konbinazioa ikerketa bakarrean (triangulazioa), eta dena den, paradigma baten ala bestearen alde egitea baino, komenigarriena izaten da ikerketaren helbururako (deskribapena, azalpena edo ulermena) egokiena izango den teknika aukeratzea.
2019
‎Jator bai, baina ez" euskal erreserbako indio"; are gutxiago europa berriko" apartheid" gune. hori entenditzen ez dugun kaletarrok oso oker gabiltza. modernotasun egarria, kalean bezain bizia da arnasguneetan. Neurrian eta uztartze moduan dago giltzarria. aparteko arduraz aztertu behar du neurri kontu hori arnasguneen geroa bermatu nahi duenak. plan ederrak egitea baino mila bider zailagoa, nahasiagoa, disgustagarriagoa eta, halaz guztiz ere, beharrezkoagoa da arnasguneen aldeko ekimen sorta zabalari eguna joan eta eguna etorri" bere neurrian" eusten jakitea.
‎Beste parte hartzaile batzuek, berriz, ez deritzote horren gaizki: hiru neskek esan dute" okerra" iruditzen zaiela eta batzuetan saiatzen direla zuzentzen, baina ez zaiela gehiegi axola eta nahiago dutela toka egitea zuka egitea baino. Azkenik, begira beste partaide batek zer dioen:
2021
‎Azken batean, kontraesana dirudien arren, babesgune bateko kide izatea estresagarria ere izan daiteke, partaideak esfortzu edo ahalegin bat burutzen ari direlako haustura (muda) gertatzeko. Batzuetan, erosoagoa litzateke babesgune bateko partaidearentzat gaztelaniaz jarraitzea eta hausturarako prest ez agertzea, euskaraz egiteko ahalegin hori egitea baino; izan ere, gizartearen ispiluan ez dira" hiztun natiboaren" autentikotasunera iritsiko. Horrela dio Donna H. Kerrek (Kerr 1996 in Boostrom 1998, 402):
2022
‎Zentzu horretan, euskarak lehiakortasun onura eskaintzen duela argudiatu ohi da, baina argudioak sendoak izan daitezen komenigarria da zer motatako lehiakortasun abantaila eskaintzen duen zehaztea, zein den bezeroen aurrean duen balio erantsia, zein arrazoik bereizten duen besteengandik. Izan ere, ez da ahaztu behar euskararen onura konpetitiboa, normalean, ez dagoela kostu ekonomikoetan, aipatu alderdi bereizgarri horietan baizik, kasu gehienetan euskaraz aritzea erdaraz egitea baino garestiagoa izaten baita (Erize 2013, 129).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia