2005
|
|
Gure aldetik, gauzak berriro argitze aldera eta jorratuko dugun alorra mugatzearren, bereizketa bat egingo dugu. Aurretiaz aipatu bezala gure asmoa euskal ipuingintza modernoaren historiaren lan partzial bat
|
egitea
baino ez da. Ez dugu euskal ipuingintza osoaren historia egingo, ez dugu ahozko ipuingintzaren eta idatzizko ipuingintzaren arteko harremanaz jardungo, ezta izan diren idatzizko ipuin guztiez ere, hori guztia aipatu dugun arren.
|
2011
|
|
Semea banintz be ez ninduan hobeto hartuko bere amak, bertara joaten nintzanean, ia egunero. Bihotzean sartuta daukat oraindino, hil zanean, Bernardinok gurago izan ebala nik orduan joten neban organua jo barik geratzea, nik mezatan buru ez
|
egitea
baino. Gitxitan egin izan dot hain bihotz bihotzetik urten deustan homiliarik.
|
2015
|
|
Granadan ere prosalari baino poeta gehiago dago, eta edozein ikaste txetan hamabost edota hamasei urteko mutiko neskato maitemindu guztiak gehientsuenak, halafede! poemak izkribatzen dituzte, ez nobelak. EDOZEIN poema egitea EDOZEIN nobela
|
egitea
baino errezagoa da, eta hemengo poema ugaritasuna hortxe bilatu behar da.
|
|
Frantseseraz, esate baterako, zeinean hainbeste lerro izkribatu den, ezinezkoa litzateke, adibidez, adjetibo berri bat plazaratzea, edo testuratzea, hobeto esanda. Euskaraz, aldiz, arraultze prejitua
|
egitea
baino errazagoa da hizkera pertsonal bat erabiltzea, sekulan ibili ez diren hitzek eta formak hartuz, edota asmatuz. Ni neu, esate baterako, hutsune handi batetaz ohartu nintzen:
|
|
Zabalkundea, eretxiak emotea eta erabagiak hartzea. Gehiago zan Bizkaiko ordezkotza egitea, Bizkaian lan
|
egitea
baino. Nik nahiko karga neukan lehendik neukanagaz.
|
2017
|
|
" A, txotxo maiteok! Ez duzue ulertzen ni lapikoa sutan ipintzera etorri naizela hona, horixe dela nire betebehar historikoa...!" 187 Metxak eginiko salaketak zein aldaketarako deiadarra hain dira sutsuak, hain dira kartsuak, ezen irakurleak ia ez baitauka beste aukerarik Izagirrek irudikatu errealitate eredu bitarra bere
|
egitea
baino: aleturiko injustizia zerrendaren luze, zabal eta gordinak, lehenik, alienazio egoera erabatekoan gaudela onartzera bultzatzen gaitu, ezin daitekeena izan gizakioi berez dagokiguna; aldaketarako akuiluaren suharrak, bigarrenik, zehatz, sendo eta eskuragarri proiektatzen du alienazio horren bestaldean dagokeen justiziaeta askatasun horizontea, gizakiak garen heinean berez dagokiguna, alegia.
|
2021
|
|
Parte hartu dutenek motibatuta daudela aitortzen duten arren, bere aldetik, ez direla horrela sentitzen adierazten dute ikasleek, denak hori funtsezkoa dela esatean bat datozenean. Horrek esan nahiko luke, ikasleak motibatzea zeregin zaila dela norbera motibatuta egonda ere (IE2, EIAE3, AIR1), eta nerabeak motibatzera iristeko, norbera motibatuta lan
|
egitea
baino zerbait gehiago behar da, beraz. Hau da, nola motibatu (DGIR1).
|
|
Parte hartzaileekin izandako saioetan hauxe izan da ariketarik zailena, egoeraren analisi diagnostikoa
|
egitea
baino zailagoa: aurrera begira jarri eta arloak segitu beharreko urratsak zehaztu eta irudikatzea, hain justu ere.
|
|
aurrera begira jarri eta arloak segitu beharreko urratsak zehaztu eta irudikatzea, hain justu ere. Izan ere, errazagoa edo izan ohi da egiten ari denaz hitz egitea, aurrera begirako proiekzioak
|
egitea
baino; hau da, sarritan gauzak aldatu behar diren kontzientzia egon badago, eta lehen urrats bat da, noski, baina aldaketa bideratzea beste hariko ezpala da:
|