Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎Gure aldetik, gauzak berriro argitze aldera eta jorratuko dugun alorra mugatzearren, bereizketa bat egingo dugu. Aurretiaz aipatu bezala gure asmoa euskal ipuingintza modernoaren historiaren lan partzial bat egitea baino ez da. Ez dugu euskal ipuingintza osoaren historia egingo, ez dugu ahozko ipuingintzaren eta idatzizko ipuingintzaren arteko harremanaz jardungo, ezta izan diren idatzizko ipuin guztiez ere, hori guztia aipatu dugun arren.
2011
‎Semea banintz be ez ninduan hobeto hartuko bere amak, bertara joaten nintzanean, ia egunero. Bihotzean sartuta daukat oraindino, hil zanean, Bernardinok gurago izan ebala nik orduan joten neban organua jo barik geratzea, nik mezatan buru ez egitea baino. Gitxitan egin izan dot hain bihotz bihotzetik urten deustan homiliarik.
2015
‎Granadan ere prosalari baino poeta gehiago dago, eta edozein ikaste txetan hamabost edota hamasei urteko mutiko neskato maitemindu guztiak gehientsuenak, halafede! poemak izkribatzen dituzte, ez nobelak. EDOZEIN poema egitea EDOZEIN nobela egitea baino errezagoa da, eta hemengo poema ugaritasuna hortxe bilatu behar da.
‎Frantseseraz, esate baterako, zeinean hainbeste lerro izkribatu den, ezinezkoa litzateke, adibidez, adjetibo berri bat plazaratzea, edo testuratzea, hobeto esanda. Euskaraz, aldiz, arraultze prejitua egitea baino errazagoa da hizkera pertsonal bat erabiltzea, sekulan ibili ez diren hitzek eta formak hartuz, edota asmatuz. Ni neu, esate baterako, hutsune handi batetaz ohartu nintzen:
‎Zabalkundea, eretxiak emotea eta erabagiak hartzea. Gehiago zan Bizkaiko ordezkotza egitea, Bizkaian lan egitea baino. Nik nahiko karga neukan lehendik neukanagaz.
2017
‎" A, txotxo maiteok! Ez duzue ulertzen ni lapikoa sutan ipintzera etorri naizela hona, horixe dela nire betebehar historikoa...!" 187 Metxak eginiko salaketak zein aldaketarako deiadarra hain dira sutsuak, hain dira kartsuak, ezen irakurleak ia ez baitauka beste aukerarik Izagirrek irudikatu errealitate eredu bitarra bere egitea baino: aleturiko injustizia zerrendaren luze, zabal eta gordinak, lehenik, alienazio egoera erabatekoan gaudela onartzera bultzatzen gaitu, ezin daitekeena izan gizakioi berez dagokiguna; aldaketarako akuiluaren suharrak, bigarrenik, zehatz, sendo eta eskuragarri proiektatzen du alienazio horren bestaldean dagokeen justiziaeta askatasun horizontea, gizakiak garen heinean berez dagokiguna, alegia.
2021
‎Parte hartu dutenek motibatuta daudela aitortzen duten arren, bere aldetik, ez direla horrela sentitzen adierazten dute ikasleek, denak hori funtsezkoa dela esatean bat datozenean. Horrek esan nahiko luke, ikasleak motibatzea zeregin zaila dela norbera motibatuta egonda ere (IE2, EIAE3, AIR1), eta nerabeak motibatzera iristeko, norbera motibatuta lan egitea baino zerbait gehiago behar da, beraz. Hau da, nola motibatu (DGIR1).
‎Parte hartzaileekin izandako saioetan hauxe izan da ariketarik zailena, egoeraren analisi diagnostikoa egitea baino zailagoa: aurrera begira jarri eta arloak segitu beharreko urratsak zehaztu eta irudikatzea, hain justu ere.
‎aurrera begira jarri eta arloak segitu beharreko urratsak zehaztu eta irudikatzea, hain justu ere. Izan ere, errazagoa edo izan ohi da egiten ari denaz hitz egitea, aurrera begirako proiekzioak egitea baino; hau da, sarritan gauzak aldatu behar diren kontzientzia egon badago, eta lehen urrats bat da, noski, baina aldaketa bideratzea beste hariko ezpala da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia