Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2009
‎Garrantzitsua da, halaber, probarako egoki prestatzea. Horretarako, “gomendagarria da entrenamendu oso leuna egitea aurreko 24 orduetan, entrenamendu horretara joatea bi ordu eta erdi lehenago gutxienez ezer hartu gabe, eta aurreko egunean medikaziorik ez hartzea, azken emaitza ez faltsutzeko”, adierazi du Barriach ek. Gainera, “begien bistakoa dirudien arren, gogoratu behar da kirol arropa eta entrenamendu zapatilak eraman behar direla probara”, dio espezialistak.
2012
‎Ezagutzari buruz eskuratu dugun informazio txosten batean esaten zaigu «ezagutzak erabat baldintzatzen duela erabilera» eta, horrenbestez, ezagutza garatu ahala erabilera ere haziko dela. Guk ez genuke beste herrialde bateko kontu soziolinguistikoetan muturrik sartu nahi, baina barkakizun bekigu ohar bat egitea aurreko premisa horri buruz. Guk uste dugu premisa hori zuzena dela, ezagutzak erabilera gehitzea alegia, eta herri horretako aditu soziolinguistikoen iritziak ez daukala akats larririk alde horretatik, baina azalpenari ñabardura bat zor zaiolakoan gaude.
2013
‎Pentsatzeko modu horren kritika Marxismoan bertan daukagu, Leninengan bertan. Maila teorikoan Hegelen irakurle porrokatua izan zen arren, praktikan ezinekotzat jo zuen «eboluzio» politikoan aurrera egitea aurreko epeak zituen baldintzak eta une historikoaren klase kontraesanak gainditu gabe. Nire ustez, politikak filosofiarekiko duen lehentasuna frogatu zuen horrela.
2014
‎Horixe baita, nire iritziz eta besteak beste, Maldan> behera: karta parteak egitea aurreko belaunaldiarekin.
2016
‎Ikusten den bezala, ez. Baina horretaz konturatzea eta barre egitea aurrekoetan baino gehixeago kostatu zitzaidan orduko hartan.)
‎Familiako betidaniko tradizio monarkikoa hautsi eta bizkaitarrekin bat egin zuen Telesforok, etxeko seme zahar eta premuak; ezin ulertuzkoa zitzaien, bai gurasoei bai ezagutzen zituzten herritar gehienei, nola betidanik Gaztelako koroari loturik egondako etxeko maiorazkoak lokarri hura eten eta apur zezakeen, jeltzaleen alderdi nazionalistara biltzeko. Telesforok esaten zion aitari foruak hobeto defenditzeko bidea zela hura, don Karlosen alde egitea aurreko gerratekoan bezala alfer alferrik zela, herriaren arima baitzen zaindu beharrekoa, eta herriaren arima gordetzekotan euskara behar zen gorde eta atxiki. Ezin jakin aitak ulertu ote zuen, menturaz ez zegoen prestaturik Lizardiren olerkien gozoa behar bezala dastatzeko, baina huraxe zuen seme zaharrena, bere ondorengoa, eta hark behar zien etxeko zutarriei tinko eutsi.
2017
‎«Egia esan, lapurtarrek ezagutza txikia dute euskal kulturaren inguruan, eta nik uste dut ekitaldi honek balioko duela Urruñako herritarren interesa pizteko». Egitasmo hau egitea aurreko urtetik pentsatua zutela esan du Urrutiak. «Herritar talde bat elkartu ginen, eta garbi geneukan zein izango zen gaia:
2021
‎Hain zuzen, 80ko hamarkadatik aurrera jaiotakoei “Generación Muda” deitzen zaie, “Generation Mute” izen anglosaxoitik datorren terminoa. Ezbairik gabe, Antonio Meucci italiarrak 1854an asmatutako aparatuaren bidez hitz egitea aurreko mendekoa da. Telefonofobia, telefonoz jarduteko beldurra Telefónica Fundazioaren txostenaren arabera, 14 eta 24 urte bitarteko espainiarren %96, 8k WhatsApp erabili zuen familiarteko eta lagunekin komunikatzeko lehentasunezko kanal gisa.
2022
‎Testuinguru horretan, lortu nahi zen euskara azken berrogei urteetan sustatu da. Hautu politikoa justiziazko gai gisa aurkeztu da, eta hala egitea aurreko mendekotasun egoeran legitimatzen zen. Euskal abertzaletasunak eta euskaltzaletasunak historikoki estatuen rola eskatu dute nazionalismo (estatismo) metodologikoaren printzipio kanonikoari jarraituz5:
‎• saltsarik ez egitea aurrekoaren hondakinen gainean;
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia