Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2009
‎211). Gaztelania bezalako aditz hizkuntzen izaera morfosintaktikoak, ordea, ez du gauza bera egitea ahalbidetzen, eta horregatik txertatu ohi dute itzultzaileek beste aditz bat, Bidezko osagai bakoitzak bere aditza izan dezan (adb.: Pasandopor el salón, fuial gabinete.
‎Hiru epaile «itsu» eta independentek frogatu zuten aukeratutako kategorizazio sistema. Aurkitutako epaileen arteko bat etortze mailak fidagarritasun handia eskaintzen duen kategorizazio sistema batekin lan egitea ahalbidetzen du.
2010
‎Antropologiaren diziplinak ibilbide analitiko ugariak ibili izan ditu Malinowski k() gerturatze enpirikoan «bertako»aren ikuspuntua atxikitzea proposatu zuenetik eta aldagai kognitiboak eta afektiboak biak sakonduz «zentzu egitura» batez hitz egitea ahalbidetu zuenetik. Zentzu egitura horren abiapuntutik. Geertz ek darabilen analisi sinbolikoaren ikuspuntuan?
‎Kategorizazio sistema hiru epai «itsu» eta independenteren bidez egin zen kontuan izanda horietako batek formazio sendoa eta esperientzia zuela gaiarekin. Aurkitutako epaileen arteko kointzidentzia mailak (Kappa Indizea 0,60) fidagarritasun onargarria eskaintzen duen kategorizazio sistema batekin lan egitea ahalbidetzen du.
2011
‎Kategorizazio sistema hiru epai «itsu» eta independenteren bidez burutu zen. Aurkitutako epaile arteko kointzidentzia mailak (Kappa Indizea 0,60) nahiz eta altuegiak ez izan, aurrera jarraitzeko erabakia hartu dugu, fidagarritasun onargarria eskaintzen duen kategorizazio sistema batekin lan egitea ahalbidetzen baitu.
‎Zortzi eta hamabortz hilabete bitarteko haurren datuek hiztegiaren ulermenaren eta ekoizpenaren neurriak eskaintzen dituzte, eta hamaseitik hogeita hamarrera bitarteko haurrekin jasotakoak hiztegiaren ekoizpenaren, hitzak esaldian elkartzeko gaitasunaren eta EBBLaren neurrien inguruko puntuazio fidagarriak. Bertsio labur hauek komunikazio garapenaren ebaluazio bizkorrak egitea ahalbidetzen dute, eta oso erabilgarriak izan daitezke erabilera klinikoan zein ikerkuntzan, batez ere gurasoek izan dezaketen prestakuntza edo denbora galdetegi luzeak betetzeko murritza denean. Gogoan izan behar da bertsio laburren galdetegiak orri bakarrekoak direla, eta item kopuru mugatua dute, beraz:
2012
‎Arauaren xedeei dagokienez, biziki erranguratsua da VI. Eskualde Militarreko Kapitaintza Jeneralak biharamunean ematea ezagutzera Garmendiaren eta Otaegiren aurkako epaiketaren data (hilaren 28a). 1970eko abenduan Burgosko auziaren kariaz egin bezala, oinarrizko eskubideak bertan beheiti utzi beharrean zegoen diktadura, euskal ekintzaileen kontra heriotza zigor eskaerak zituen gerla kontseilua egitea ahalbidetzeko. Terrorismoa saihesteko agorrilaren 26ko 10/ 1975 Lege Dekretuak bi urtez utzi zituen bertan beheiti gehienezko atxiloaldiari buruzko eta bizilekuaren bortxaezintasunerako bermeak.
2014
‎Kanadan, Australian eta Ipar Amerikan ari da batez ere garapen bidean. Tokiko komunitateetan murgiltze egonaldiak egitea ahalbidetzen du, komunitateetako bizimodua partekatzeko, komunitateen ohiturak, musika, gastronomia eta abar ezagutzeko. Ijitoen komunitateak kultura ondare ez material handiaren eroale dira.
2015
‎Ildo berean, Eyler eta lankideek (2002) erlazio sareen garrantzia nabarmendu dute, taldean dibertsioa lortzea aipatuz. Jardueran zehar elkarri babesa emateak, bide batez, jarduera programetan jarraitzea erraz dezake, baita atxikimendua lortzea ere, zeren gozamen mailak gora egitea ahalbidetzen baitu jarrera horrek.
2018
‎Ikerlan honetan umeen portaera agresiboa azaltzean bai hormona mailen garrantzia (gehienbat testosterona eta kortisola) eta bai aldagai psikologikoen eragina era inhibitzailean (enpatia) edo indartzailean (tenperamentua) egiaztatzen dira. Emaitza mota horiek portaera agresiboaren oinarrian dauden mekanisko psikobiologikoen ulermenean aurrera egitea ahalbidetzen dute.
‎Beraz, alderdi horiek kontuan hartzen dituzten ikerketa berriak beharrezkoak direla dirudi ontogeniaren fase horretan portaera oldarkorraren garapenean eta mantenuan laguntzen duten mekanismoak argitzeko. Agresioaren iragarleen azterketa ikuspegi psikobiologiko batetik egiteak markatzaile biologikoen ulermenean aurrera egitea ahalbidetzen digu. Era berean, markatzaile biologikoak heziketa eta gizarte mailan kezka handia sortzen duen jokabide baten atzean dauden faktore psikologikoekin batera gertatzen den elkarreragina ulertaraztea dakar.
2019
‎Azken finean, kasu honetan, Collins, artikulatzearen ideiaz mintzo da, saretzearen beharraz. Herri ekimenetarako gako garrantzitsu bat da; izan ere, beste zapalkuntza batzuen aurka borrokan dabilen jendearen bizipen eta esperientziak ezagutzeak gure esperientziak aberastea, beste zapalkuntza batzuen kontzientzia hartzea eta, ondorioz, elkarren arteko lotura ezberdinak egitea ahalbidetu dezake. Logika honen oinarrian ere, intersekzionalitatearen ideia aurkitzen da eta logika bera erabiltzen du hurrengo lerroetan Gandariasek egiten duen planteamenduak.
2020
‎Estrategia metodo gisa, banakako elkarrizketa sakonak burutu dira. Tresnari dagokionez, galdetegiak erdi egituratuak dira, hau da galdera irekiz osatutako gidoien bidezkoa, horrela elkarrizketatuak libreki hitz egitea ahalbidetuz. Elkarrizketaren aitzakia eta teknikarekin samurra gerta daitekeelako pertsona bakoitzaren testigantza jasotzea.
2021
‎Gainera, gazteek berek aipatu dute bertso eskoletako partaidetzak euskararekin eta euskal kulturarekin bat egitea ahalbidetzen diela DLH gisa, ingurunearekin modu esanguratsuan erlazionatuta eta lehen mailako hezkuntza elementu gisa txertatuta. Zentzu horretan, nahiz eta oso zona ezberdinetako parte hartzaileak egon, ikerketa honetako emaitzek adierazi dute bertso eskolek zona horietan guztietan euskararen transmisioaren balioa landuz euskal kultura era atsegin eta eguneko batean lantzeko espazioa ematen dutela.
‎Garapen maila batean, nerabezaroan sortzen diren erronka, arazo, zailtasun eta oztopoei aurre egiten laguntzeko potentzialitatea du bertso eskolak, bertan dauden gazteek adierazi dutenez eta berriro ere DLHaren ezaugarriekin bat (Ruiz de Gauna, 2012). Izan ere, aipatu berri ditugun harreman sareek gazteek beren arazoak, ezinegonak eta kezkak konpartitu eta hitz egitea ahalbidetzen dute, emaitzetan aipatu duten gisara. Halaber, nortasunaren eraikuntzan bertan eragina duen talde bat izan daiteke bertso eskola:
‎82). Interesgarriena da neandertalen genomaren7 sekuentzia osoa eskuragarri egotea, eta hori eskura edukitzeak espezieen artean hizkuntzarako garrantzitsuak diren geneen arteko konparaketa egitea ahalbidetu du (Green eta beste, 2010: 710).
‎Benetako eztabaida da ea laringearen jaitsierak hizkuntza modernoaren agerpena bermatzen duen. Izan ere, horrek soinu sistema konplexu baten bidez komunikatzeko aukera eman dio Homo sapiensari, hau da, hitz egitea ahalbidetu dio (Barcelo Coblijn eta Bentez, 2015: 63).
‎Irudi honek ez du balio aldagai guztien azterketa zehatza egiteko; alabaina, aldentzen diren aldagaien azterketa sakonago bat egitea ahalbidetzen du. Lehenengoak, 3 da izan aditzaren indikatiboko orainaldiko hirugarren pertsona singularrak, forma linguistiko bakarra aurkezten du:
2023
‎Konpetentziei buruzko definizio ugari egon dira terminoa agertu zen lehenengo alditik gaur egunera bitartean. Perrenouden aburuz (2008), konpetentzia batek ataza, zeregin eta egoera multzo bati modu erregularrean eta egokian aurre egitea ahalbidetzen du, ezagutzei, informazioei, prozedurei, metodoei eta teknikei helduz. Autore horrek dioenez (2004), konpetentzien lana bi ardatzetan datza:
‎Horretaz gain, metodoen triangulazioa ere egin da ondorio esanguratsuagoak eta sendotasun handiagokoak lortzeko. Metodoen triangulazioak ikerketa fenomeno bati ekiteko metodo ezberdinen erabilera eskatzen du, horrela, fenomenoaren interpretazioari ikuspegi zabalagoa ematen zaio, konplexutasuna adierazten du, azterketa aberasten du eta planteamendu berriak egitea ahalbidetzen du (Okuda eta Gomez Restrepo, 2005). Ikerketa honetan metodoen triangulazioa egin da azterketa dokumentala eta elkarrizketa estrategien bidez. Behin datu guztiak bildu direnean, analizatu dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia