2006
|
|
Esandako guztia kontuan hartuz, esan daiteke publizitate debekatua publizitate ez zilegia dela, eta haren izaera ez zilegia mezuaren edukiari zein formari dagokiela. Izaera ez zilegi hori hedabideak
|
eginiko
hedapenean (tabakoaren telebista publizitatearen kasuan) edo mezuaren edukian (telebistan ideia filosofiko, politiko edo erlijiosoak zabaltzea) egon daitekeenez, izaera hori ezin zaio subjektu jakin eta zehatz bati (iragarle edo hedabideari, alegia) egotzi. Ikuspegi hori, hain zuzen, islatu da publizitatea onartzeko erakunde publiko guztiek emandako arauetan, bai estatuko araudian baita autonomia erkidegokoetan ere (Santaella, 2003:
|
|
Ez da baldintza nahitaezkorik aurreikusten ekimen kopuruari dagokionez edo publizitate jardueraren iraupenari dagokionez. Hedabide bakarraren bidez
|
eginiko
hedapen jarduera bakarrarekin bete daiteke agentziaren obligazioa, baina, modu berean, zenbait hedabideren bidez eginiko hedapen anitz eska ditzake obligazioak. Hain zuzen ere, agentziak erabaki du komunikazio ekintzak nola programatu.
|
|
Ez da baldintza nahitaezkorik aurreikusten ekimen kopuruari dagokionez edo publizitate jardueraren iraupenari dagokionez. Hedabide bakarraren bidez eginiko hedapen jarduera bakarrarekin bete daiteke agentziaren obligazioa, baina, modu berean, zenbait hedabideren bidez
|
eginiko
hedapen anitz eska ditzake obligazioak. Hain zuzen ere, agentziak erabaki du komunikazio ekintzak nola programatu.
|
|
Hala ere, badirudi ez dela beti hala ulertu behar, zeren egoera alda baitaiteke, betetzea mezuaren hedapen bati edo bati baino gehiagori dagokiekeela hartzen bada kontuan; mezuaren hedapen batek baino gehiagok osatzen badute kontratuak eragindako erlazioa, hedapen batean edo batean baino gehiagotan datak edo kokapenak ez errespetatzea ez litzateke ez betetzea, betetze akastuna baizik. Horrenbestez, baliteke akatsik gabe
|
eginiko
hedapenak hartzekodunaren (iragarle edo agentziaren) interesak asebetetzea, partzialki bada ere. Hedabidearen zerbitzuen zatigarritasuna onartzea dakar horrek, eta kontratuaren betetzea, kontratu harremana osatzen duten hedapenen arabera aintzat hartzea.
|
|
Telebistaren kasuan, 25/ 1994 Legean (ekainaren 7ko 22/ 1999 Legean aldatua) debekaturiko publizitateaz eta legearen aurkakoaz esaten dena ezagutu behar dute hedabideek. Beraz, hedabidea erantzulea denean, PLOren 13 artikuluak dioenez, hedapen kontratuan ezin da klausularik egon hedabidea
|
eginiko
hedapenaren erantzukizunetik libratzen duenik. Ildo beretik, ez da onartuko klausularik legearen aurkakoa den publizitatea hedatzeagatik hedabidea erantzule bakartzat hartzen duenik, erantzukizun hori ezin bazaio berari egotzi hedabideak ez dakielako edo ez dituelako ezagutu behar legezkotasun eza sortzen duten inguruabarrak.
|
2012
|
|
Ez da baldintza nahitaezkorik aurreikusten ekimen kopuruari dagokionez edo publizitate jardueraren iraupenari dagokionez. Hedabide bakarraren bidez
|
eginiko
hedapen jarduera bakarrarekin bete daiteke agentziaren obligazioa, baina, modu berean, zenbait hedabideren bidez eginiko hedapen anitz eska ditzake obligazioak. Hain zuzen ere, agentziak erabaki du komunikazio ekintzak nola programatu.
|
|
Ez da baldintza nahitaezkorik aurreikusten ekimen kopuruari dagokionez edo publizitate jardueraren iraupenari dagokionez. Hedabide bakarraren bidez eginiko hedapen jarduera bakarrarekin bete daiteke agentziaren obligazioa, baina, modu berean, zenbait hedabideren bidez
|
eginiko
hedapen anitz eska ditzake obligazioak. Hain zuzen ere, agentziak erabaki du komunikazio ekintzak nola programatu.
|
|
Hala ere, badirudi ez dela beti hala ulertu behar, zeren egoera alda baitaiteke, betetzea mezuaren hedapen bati edo bati baino gehiagori dagokiekeela hartzen bada kontuan; mezuaren hedapen batek baino gehiagok osatzen badute kontratuak eragindako erlazioa, hedapen batean edo batean baino gehiagotan datak edo kokapenak ez errespetatzea ez litzateke ez betetzea, betetze akastuna baizik. Horrenbestez, baliteke akatsik gabe
|
eginiko
hedapenak hartzekodunaren (iragarle edo agentziaren) interesak asebetetzea, partzialki bada ere. Hedabidearen zerbitzuen zatigarritasuna onartzea dakar horrek, eta kontratuaren betetzea, kontratu harremana osatzen duten hedapenen arabera aintzat hartzea.
|
|
Telebistaren kasuan, 25/ 1994 Legean (ekainaren 7ko 22/ 1999 Legean aldatua) debekaturiko publizitateaz eta legearen aurkakoaz esaten dena ezagutu behar dute hedabideek. Beraz, hedabidea erantzulea denean, PLOren 11 artikuluak dioenez, hedapen kontratuan ezin da klausularik egon hedabidea
|
eginiko
hedapenaren erantzukizunetik libratzen duenik. Ildo beretik, ez da onartuko klausularik legearen aurkakoa den publizitatea hedatzeagatik hedabidea erantzule bakartzat hartzen duenik, erantzukizun hori ezin bazaio berari egotzi hedabideak ez dakielako edo ez dituelako ezagutu behar legezkotasun eza sortzen duten inguruabarrak.
|
|
Esandako guztia kontuan hartuz, esan daiteke publizitate debekatua publizitate ez zilegia dela, eta haren izaera ez zilegia mezuaren edukiari zein formari dagokiela. Izaera ez zilegi hori hedabideak
|
eginiko
hedapenean (tabakoaren telebista publizitatearen kasuan) edo mezuaren edukian (telebistan ideia filosofiko, politiko edo erlijiosoak zabaltzea) egon daitekeenez, izaera hori ezin zaio subjektu jakin eta zehatz bati (iragarle edo hedabideari, alegia) egotzi. Ikuspegi hori, hain zuzen, islatu da publizitatea onartzeko erakunde publiko guztiek emandako arauetan, bai estatuko araudian baita autonomia erkidegokoetan ere (Santaella, 2003:
|