Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2001
‎Sistema hori nahitaezkoa da elaborazio establezimenduetan, banaketan eta ostalaritzako industrietan, eta izozkiak egiten dituztenetan. Hau da, behartuta daude laginak hartzera, laginak aztertzera, egindako kontrolen idatzizko kontrola izatera eta giza osasunerako berehalako arriskua sor dezaketen loteak merkatutik kentzera. Beste betebehar bat instalazioetan lan egiten duten langileak etengabe prestatzea da, elikagaiak manipulatuz.
‎Sarrera librea izanen du laneko eta salmentako lokal guztietan, baita hozkailuen biltegietan ere, eta lokalen, instalazioen, tresnen eta langileen higienearen garbiketa kontrolatuko du. Bere eginkizunen artean daude, halaber, establezimenduak egindako kontrolen eraginkortasuna zaintzea, emaitzak aztertuz eta laginak hartuz; produktuen baldintza mikrobiologiko eta higienikoak; produktuen tratamendu termikoaren eraginkortasuna; izozkien eta izoztu beharreko nahasteen osasungarritasun egokia markatzea, esnez edo esnekiz egindakoak. Azkenik, biltegiratze, garraio eta salmenta baldintzak kontrolatuko ditu.
2002
‎Hiltegiko albaitari ofiziala funtsezkoa da oraindik haragi freskoen segurtasuna bermatzeko, Europar Batasuneko (EB) egungo araudi proposamenek aitortzen duten bezala, Frzaako (Badajoz) Feria Barrutiko Banesto Pabiloian egin diren Haragiaren Ikuskapen eta Kalitateari buruzko XIV. Jardunaldi Nazionalen ondorioetan nabarmentzen den bezala. Albaitariek ondorioetan nabarmentzen dutenez, haragi freskoen kontrolen antolaketak sistema konplexu bat behar du, hasiera batean, “granja” delakotik hasi eta kontsumitzaileraino”, eta sistema horren barruan nekazaritzako praktika onak, Arriskuen Analisiaren eta Kontrol Puntu Kritikoen (AKPKA) metodologian oinarritutako autokontrolak eta administrazioak egindako kontrol ofizialak sartzen dira. Diotenez, gainera, maila onenean jarduteko, albaitari ofizialek goi mailako teknikari kualifikatuak eta independenteak izan behar dute, eta kualifikazio hori graduondoko prestakuntza espezializatuaren bidez lortu behar da.
‎“Ordainketa ardo kalifikatuak” jatorrizko deitura kalifikatu baten lurralde eremuan dagoen “ordainketa” batean ekoitzi behar dira, bertan inskribatu direla eta Jatorrizko Deitura Kalifikatua duten ardoei eskatzen zaizkien baldintzak betetzen dituztela egiaztatu behar da. Hori horrela dela kontrolatu eta bermatu ahal izateko, kalitate integraleko sistema bat ezarri da, mahatsa ekoizten denetik ardoak merkaturatzen diren arte aplikatzekoa; mahastien eta upategien titularrak ordezkatuta egongo diren kudeaketa organo bat izan da; eta haren erregelamenduek erakunde independente batek edo administrazio organo edo erakunde publiko batek egindako kontrol sistema bat aurreikusi dute. Bibliografía Mahastiaren eta ardoaren lege proiektua.
2003
‎Kontrolak produkzioaren fase guztietako erreminta, instalazio eta makinei buruzkoak izanen dira eta, beharrezkoa bada, produktuei buruzkoak. Albaitaritza zerbitzu ofizialek informazioa eskatzen diete horretarako egindako kontrolen izaerari, maiztasunari eta emaitzei buruz, bai eta, beharrezkoa bada, kontrol laborategiaren izena ere. Gainera, autokontroleko eginkizunei dagokienez dituzten betebeharrak osatzeko, langileak prestatzeko programa bat ezarri dute, langileak produkzio higienikoko baldintzak bete ditzan, produkzio egiturara egokituak.
‎Arau hauste horiek elikadura intoxikazioarekin lotutako zenbait kasu eragin dituzte orain. Oraingo honetan egindako kontrolen arabera, ez da intoxikazio kasu bat, janariak egoera txarrean daudelako, baizik eta sukaldeko trapuen, harrasken eta ebakitzeko taulen higienerik ezagatik. Aragoiko komunitateko osasun arduradunek ezarritako itxiera gorabehera, sukaldaritzak bere zerbitzuak berriro ireki zituen beharrezko baimenik gabe, eta horregatik zigortu dute.
2005
‎Siuranak baztertu egin zuen “legez kanpo gizentzeko aukera, elikagaien kalitatea bermatzen duten ikuskapen zorrotzak egiten baititu Nekazaritza Sailak”. Kontrol negatiboak Bestalde, Guissonako Elikagai Korporazioak jakinarazpen batean azaldu zuen, atzo, bazkide hazleen hegazti ustiategietan egindako kontrol guztiek, ofizialak zein pribatuak, “negatiboa eman dutela”, eta ez dela “ezohiko hondakinik” aurkitu hildako hegaztietan. Enpresak gogorarazi du bazkide hazle guztiei ematen dizkien jarraibideak “indarrean dagoen araudia hertsiki betetzea dela, beren hazkuntza etapa bakoitzerako pentsu egokiak erabiliz eta hegaztiak hil arte”.
‎Gainera, dokumentatutako muga kritikoak ez dira aldez aurretik irizpide egokien arabera doitu edo ez dira desadostasun egoerei aurrea hartzeko neurriak hartzen. Era berean, agerian geratzen da ez dagoela doitze egokirik prozesuaren errealitatearen eta egindako kontrolaren artean, edo, are gehiago, arriskuen kontrola kalitatearen kontrola izatea ere bilatzen da, eta horrek erakusten du gai horietan prestakuntza eskasa dagoela. Europako Batasuneko hainbat herrialdetan egindako inkestek bereziki nabarmendu dute prestakuntzaren puntu hori.
‎Beste ikuskapen batzuk egin ondoren, 1996 eta 1999 bitartean, Batzordeak egiaztatu zuen arazoek bere horretan jarraitzen zutela, eta, horri esker, onartzen zen baino tamaina txikiagoko arrainak saltzen ziren, eta Frantziako agintariek jarrera permisiboa zuten prozedurak hasteko orduan. Larriena da ezen, Batzordeak behin eta berriz Frantziara egindako errekerimendu eta oharrak gorabehera, 2001eko ekainean Frantziako agintariek egindako kontroletan akatsak ikusi zirela, baimendutakoa baino tamaina txikiagoko arrainak zeudela eta arrain horiek «00» legez kanpoko kodearekin saltzen zirela. Frantziako agintarien ez betetze partzial eta errepikatuaren ondorioz, Batzordeak errekurtsoa jarri zion Justizia Auzitegiari 2002ko abuztuan.
‎Txosten horietatik ondorioztatzen zen lehorreratzean egiten ziren kontrolak ez zirela oso ohikoak. Harrigarriena da Frantziako Gobernuak 2004ko urtarrilean Justizia Auzitegiari aurkeztu zizkion estatistiken arabera, 2003an jaitsi egin zela arrainen gutxieneko neurriari, antzemandako arau hausteei eta kondenei buruzko arauak betetzeko Frantziako agintariek itsasoan eta lehorrean egindako kontrolen kopurua, 2002 urtearekin alderatuta. Kontrol betebeharrak ez betetzea Europar Batasuneko Erregelamenduak estatu kideei ezartzen die Frantzian legez kanpoko arrantza bezalako arau hausteak atzemanez gero, prozedurak hasteko betebeharra.
‎Harrezkeroztik, ez dute ezertarako balio izan Batzordeak behin eta berriz egindako eskaerek, Frantziak epaia bere osotasunean betearazteko beharrezko neurriak har ditzan. Batzordeko ikuskatzaileek Frantziako portuetan egin dituzten misio ugariek egiaztatu besterik ez dute egin Frantziako agintariek egindako kontrolen urritasuna. Izan ere, Frantziak, bost urte geroago, ez zuen funtsean epaia betetzen sareen mailaketa minimoarekin zerikusia zuten alderdietan, Europar Batasuneko araudiarekin bat ez zetorren alderdietan; kontrolak aski ez zirenez, baimendutako neurritik beherako arrainak saltzen uzten zuten; eta Frantziako agintariek jarrera permisiboa zuten prozedurak hasteko orduan.
2006
‎Kontrol ofizialak hauen arabera antolatuko dira: identifikatutako arriskuak, aurreko kontroletan lortutako esperientzia eta ezagutzak, eragindako sektoreetako enpresen ustiatzaileek egindako kontrolen fidagarritasuna eta ez betetzeen susmoak. Europar Batasuneko Araudiak kanpo uzten ditu nekazaritza eta abeltzaintzako produktuak (belarki laboreak, ardoa, oliba olioa, frutak eta barazkiak, lupulua, esnea eta esnekiak, behi eta txahal haragia, ardi haragia, ahuntz haragia eta eztia), haientzat berariaz ezarritako kontrol sistema baitago.
‎Hala ere, ez dute inolako erradionukleido artifizialik ikusten, eta, beraz, iturri erradioaktibo artifizialen bidezko kutsadura baztertzen da. Elikagaien Segurtasunerako Kataluniako Agentziak emaitza horiek aztertu ditu, eta ondorioztatu du aipatutako bikaltzio fosfatoak Europako araudian ezarritako legezko baldintzak betetzen dituela, eta Carlos iii.a Osasun Institutuko Ingurumen Osasuneko Zentro Nazionaleko Erradiobabes Zerbitzuak egindako kontrol analitikoen mende jartzen dela aldizka. Agentziaren iritziz, komeni da gaia sakonago aztertzea eta laginaren adierazgarritasun estatistikoa hobetzea.
‎Haren funtzionamendu egokia bi parametroren arabera beha daiteke: ukitutako hirugarren herrialdeetako agintari eskudunek emandako bermeak eta estatu kideek egindako kontrol ofizialen emaitzak. Hemendik aurrera, estatu kideek elikagaien bidalketetan egindako kontrol ofizialen emaitza analitiko guztien txostena aurkeztu diote Batzordeari urteko hiruhilekoa amaitu eta hurrengo hilabetean.
‎ukitutako hirugarren herrialdeetako agintari eskudunek emandako bermeak eta estatu kideek egindako kontrol ofizialen emaitzak. Hemendik aurrera, estatu kideek elikagaien bidalketetan egindako kontrol ofizialen emaitza analitiko guztien txostena aurkeztu diote Batzordeari urteko hiruhilekoa amaitu eta hurrengo hilabetean. Bibliografía ARAUDIA Europako Batzordearen Erabakia, 2006ko uztailaren 12koa, produktu horiek aflatoxinekin kutsatzeko arriskua dela-eta hirugarren herrialde batzuetatik inportatutako elikagai jakin batzuen baldintza bereziei buruzkoa (EBAO, L 199 zenbakia, 2006ko uztailaren 21ekoa).
‎Printzipio horiek animalientzako gaixotasun kutsakorren hedapena eragozten dute eta haien horniduraren segurtasuna eta merkatuen egonkortasuna bermatzen dute. Barne merkatu bakarra sortzeak barneko mugetan egindako kontrolak ezabatzea ekarri du, eta are beharrezkoagoa egin du estatu kide guztietan albaitaritza kontrolei aplikatu beharreko printzipio komunen sorta bat onartzea. Kontrol horiek hirugarren herrialdeetatik datozen produktu guztiei aplikatzen zaizkie.
‎Mota horretako kontrolpean dauden perretxiko basatiak, perretxiko fresko edo hoztuak; perretxikoak (gordinik edo ur edo lurrunez egosita), izoztuak; behin behinean kontserbatutako perretxikoak (adibidez, gas sulfurosoa edo ur gazia dutenak, sulfurosoa edo kontserbazio horretarako beste substantzia batzuk dituztenak), baina oraindik ez dira egokiak berehala kontsumitzeko; perretxiko lehorrak, osoak, zatietan edo bestelako ozpurretan prestatuak, edo ondo Prebentzio kontrolak Elikagai mota horiek inportatzeko baldintzei buruzko araudiak ezartzen du laginketa bat egin behar dela, bertatik kanpo ez dauden elikagai mota guztietarako gutxieneko arau batzuen arabera, edo elikagai animalien edo basa perretxikoen gaineko berariazko kontrolak. Kontrolaren intentsitatea estatu kidearen esku uzten da, eta horrek kontuan hartuko ditu jatorrizko herrialdeko kutsadura maila, produktuen ezaugarriak, aurretik egindako kontrolen emaitzak eta esportazio ziurtagiriak. Hirugarren herrialde bateko jatorrizko produktu batek tolerantzia maila maximoa gainditzen badu, hirugarren herrialdeko mota bereko produktu guztien kontrolak areagotu egingo dira.
2007
‎Hala, itsasoan eta portu eta lonjetan ikuskapen eta zaintza jarduera indartu da, ikuskatzaile gehiagorekin?, dio. Merkaturatzeari dagokionez, Idazkaritzak adierazi du PACIAPen (Arrantza Jardueren Kontrol Integralerako Urteko Programa) eta lurreko jardueren esparruan egindako kontrolak areagotu egin direla. Bestalde, merkaturatze sektoreak arauz kontrako neurria duten eta behar bezala etiketatuta ez dauden arrainak ez erosteko eta ez merkaturatzeko konpromisoa hartu zuen?
‎Laginak aukeratzean, ahal den neurrian, estatu kideen elikadura ohiturak jaso behar dira. Azkenik, estatu kideei eskatu zaie akrilamida aztertzeko, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 882/ 2004 (EE) Erregelamenduan (III. eranskina, 1 eta 2 puntuak), pentsuen eta elikagaien arloko legedia eta animalien osasunari eta ongizateari buruzko araudia betetzen direla bermatzeko egindako kontrol ofizialei buruzkoan, ezarritako irizpideen arabera. Kutsadura Akrilamida uretan disolbagarria den eta industria eta manufaktura prozesuetan erabiltzen den amiden taldeko substantzia kimikoa da.
‎Alde horretatik, erakunde horrek iaz esan zuen Espainiako, Frantziako eta Italiako gobernuek legez kanpoko arrantza “sustatu eta onartzen” dutela, eta Kanarietako Argiaren Portuaren kasua aipatu zuen, ontzi piratak EBn sartzeko ate nagusia baitzen. Bestalde, Espainiako Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioko arduradunek (MAPA) errefusatu egin zituzten salaketa horiek, eta legez kanpoko arrantza horren aurka erakundeek egindako kontrol jarduera “aitzindariak” gogoratu zituzten, eta erakunde ekologistaren datuak zaharrak zirela adierazi zuten. Nolanahi ere, arrantza pirata arrantza baliabideen etorkizuneko iraunkortasunari eragiten dion arazoa da.
‎Arazoa da material horrekin eginda dagoela metal hori. Komunikatu batean, Yves Rocher Españak dio laborategi batek egindako kontrolek, joan den urriaren 27an, poltsaren hondoko zati plastifikatuan kadmioa aurkitu zutela. Oraingoz, enpresak ez daki fabrikazio akats bakartua den, poltsa kopuru jakin bati dagokion, edo sorta osoari dagokion.
2010
‎Baldintzak eta betebeharrak Nortasun txartela eskuratzeko, beharrezkoa da interesdunak eskabidea aurkeztea atzerritarren bulegoan edo etxetik hurbilen dagoen komisarian. Pasaportea edo bidaia titulua aurkeztu behar du, sarrera zigiluarekin eta mugako postuan egindako kontrol ikurrarekin edo markarekin. Halakorik ez badago, indarrean dagoen pasaportea edo bidaia dokumentua eta sarrera aitorpena aurkeztu behar dira.
2011
‎Hala ere, Europako herrialde batzuetan, besteak beste, Espainian, zati “zuriaz” gain, krustazeoen beste zati batzuk ere kontsumitzen dira, hala nola ganben, otarrainxken edo zigalen burua, eta karramarro motako krustazeoen gorputza, zeinak kadmio maila altuak baitituzte, kadmioa buruan metatzen baita. Kontrol bereziak Europako Batzordeak 2009an eta 2010ean egindako kontrolen arabera, karramarro motako krustazeoen oskoleko haragian aurkitutako mailak oso handiak eta oso aldakorrak ziren, hanketako haragi zurikoak baino 100 aldiz handiagoak. Gainerako krustazeoen egoera, ganbak eta antzekoak, ez da karramarroen kasua bezain muturrekoa, eta adierazten dute burua kontsumitzen denean kadmioa lau aldiz hartzen dela sabelaldea bakarrik kontsumituz gero.
2012
‎Animaliakoak ez diren elikagaietan, partiden %100 dokumentuen bidez kontrolatzen dira; nortasun kontrolak eta kontrol fisikoak, berriz, haien kontrolak zehazten dituzten erregelamendu berezietan sartzen dira, eta, hala ez bada, gutxieneko maiztasuna %2koa da. Hirugarren herrialdeetatik inportatutako elikagaien kontu sail bati egindako kontrol ofizialen ondorioz araudi aplikagarria betetzen ez dela antzematen bada, partida ez da onartuko. Helburua izan daiteke animaliak suntsitzea, EBtik kanpora berriz bidaltzea, baita beste erabilera batzuk ere, hala nola animaliak zooetan, zirkoetan edo txakurtegietan elikatzea.
2013
‎Batzuetan, beharrezkoa eta posible da kontrol fisikoa egitea. Kontrol fisikoak ez dira ohi bezala egiten, baizik eta produktuaren arriskuaren eta aurretik egindako kontrolen emaitzen arabera aplikatzen dira. Partidaren batek ez badu betetzen Ebk ezarritako legeria, suntsitu edo jatorrizko herrialdera itzul daiteke, elikagai motaren arabera ezarritako epean.
‎Irudia: Wosnek Wozniak Europako Batasunak Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2004ko apirilaren 29ko 882/ 2004 (EE) Erregelamenduaren etengabeko jarraipena egiten du, pentsu eta elikagaien arloko legeria eta animalien osasunari eta ongizateari buruzko araudia betetzen direla ziurtatzeko egindako kontrol ofizialei buruz, pertsonen osasuna babesteko betiere, 178/ 2002 Araudiak ezartzen duen moduan. Batzordearen 669/ 2009 (EE) Erregelamenduak, animaliazkoak ez diren pentsu eta elikagai jakin batzuen inportazioen kontrol ofizialak areagotzeari dagokionez, 882/ 2004 (EE) Erregelamendua aplikatuz, animaliarenak ez diren pentsu eta elikagai jakin batzuen inportazioen kontrol ofizialak areagotu egiten ditu.
‎BEE, plagiziden hondakinen kontrola, GEOak barne. 882/ 2004 (EE) Erregelamenduak EBren arau harmonizatuak ezartzen ditu, estatu kideek egindako kontrol jarduerei aplikatzeko. Pentsuei eta elikagaiei, animalien osasunari eta osasunari buruzko araudiari dagokionez, erreferentzia esparrua da.
‎Hirugarren herrialdeetako salgaiei egiten zaizkien kontrolek segurtasun mailak bermatzen dituzte Inportazioei dagokienez, funtsezkoa da EBko merkatuan dauden elikagai guztiak seguruak izatea. Estatu kideetako agintari eskudunek hirugarren herrialdeetatik datozen salgaiekin egindako kontrolek bermatzen dute salgaiek nahikoa berme ematen dutela segurtasun maila baliokide batera egokitzen direla bermatzeko. Azkenik, kontuan hartu behar da EBk arlo horretan duen lege esparrua berrikustea proposatu dela sistemaren eraginkortasuna eta koherentzia hobetzeko eta epe luzeko jasangarritasuna zaintzeko.
‎Azpiproduktuak ez beste batzuk erabiltzeko debekua kentzea arrain irinak (…) PAPak, animalia proteinak prozesatzea) akuikulturarako pentsuen formulazioan; beste bide bat irekitzen du EBn hamar urtez baino gehiagoz debekatuta egon diren azpiproduktuak berriro sartzeko, behi eroak. EBk hartu duen erabakia normala eta espero zitekeena zen, kontsumitzaileen osasunerako arriskurik ekar dezakeen ebidentzia zientifikorik ez dagoela kontuan hartuta. Azken urteetan egindako kontrol eta azterketek honako hau bermatzen dute: ez dago arriskurik proteinak erabili eta prozesatzeko ez hausnarkarien PAPen erabilerari buruzko araudiaren eskakizunak betetzen badira EBk 1069/ 2009 Erregelamenduan eskatzen duena.
2014
‎Espainiako Osasun Ministerioak badu web orri bat, Sinac, eta herri bakoitzeko urari egindako kontrolen berri ematen du.
‎Amazoni egindako salaketak Bestalde, Amazonek duela gutxi Estatu Batuetako erakunde berak salatu du bere Kindle Fire tabletetatik adin txikikoen erosketak ez egitea, ez bakarrik aplikazioetan, baizik eta enpresak erosketa digitalerako diseinatutako tabletetan eskaintzen dituen dendetan. FCCk salatu egin du Amazon, adingabeek egindako kontrolik gabeko ordainketak itzultzeko dendak uko egin diolako. Erakundeak esaten du erosketa mota horiek ez direla saguaren klik bakar gisa egin behar, orain gertatzen den bezala.
‎Patogenoa gainazal edo elikagai batetik bestera heda daiteke, bai kontaktu zuzenagatik, bai esku, tresna, ekipo eta arropen bidez. Gainera, kontuan izan behar da poluzioa gertatzen denean oso zaila dela bakterioa ezabatzea. Beraz, elikadura katearen (prestaketa, manipulazioa, izozketa eta garbiketa) faseetan egindako kontrolak funtsezkoak dira. Kontuz E. coli rako E. coli ren kutsadura gurutzatua prebenitzeko modu nagusietako bat da inguruak fisikoki bereiztea FSaren gida britainiarrak, E. coli O157 enpresak intoxikazio arriskuaren aurka kontsumitzaileen babesa bermatzeko, elikagaien enpresek aplikatu behar dituzten neurriak ezartzen ditu.
‎Batasunean agertzeak ez badu konstantziarik eta Europar Batasunak larrialdiko neurriak hartzen baditu. Kontrol ofizialen garrantzia eta horien finantziazio egokia Estatu kideek egindako kontrol ofizialak funtsezko tresnak dira Ebko baldintzak betetzen direla eta betetzen direla egiaztatzeko eta zaintzeko. Kontrol sistema ofizialen eraginkortasuna eta eraginkortasuna ezinbestekoa da elikatze katean pertsonek, animaliek eta landareek segurtasun maila handia izan dezaten, eta, aldi berean, ingurumenaren babes maila handia bermatzen da.
2017
‎2014az geroztik, izurrien erabilera integratuak (IPM) plagiziden erabilera arduratsua eta landare bioteknologiako soluzioak barne hartzen ditu. Azken urteotan, substantzia horien gainean egindako kontrolek eta ekintzek Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) 2016an ateratako ondorioak atera dituzte: «Europako Batasunean bildutako elikagaien% 97k ez dute plagiziden hondakinik, eta ez dute legezko mugen barruan dauden aztarnarik».
2018
‎Europan egiten diren kontrolez gain, Elika katearen Kontrol Ofizialeko Plan Nazionala (PNCOCA) du Espainiak. Dokumentu honek estatuan, autonomian eta tokian eskumena duten agintariek Espainian egindako kontrolak deskribatzen eta zehazten ditu. Helburua da elikagai kate osoan legeria betetzen dela bermatzea, lehen sektoreko ekoizpenetik hasi eta azken kontsumitzailearen saltokietara arte.
2022
‎6 Etiketatze eskemek animalien ongizatean duten eragina ongizateari buruzko egungo arautegitik haratago doa: etiketatzeak legeria hobeto betetzen laguntzen du, kontrol gehigarriak sartzen baitira agintari eskudunek egindako kontrol ofizialak. Laburbilduz,» gaur egun betetzen ez den kontsumitzaileen eskaera argia dago eta behar argia kontzientziazioa areagotzea eta etiketatze sistemak sinplifikatzea animalien ongizatea EBn», diote Elikatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia