Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2005
‎Emaitzen arabera, hirietako material partikulatu atmosferikoaren kutsadura zirkulazioak eragiten du batez ere, diesel motorrek, gasolinakoek baino lau aldiz karbono partikula gehiago sortzen baitute. Hala, ibilgailu ertain bateko diesel motor batek 20 mikrogramo partikula igortzen ditu egindako kilometro bakoitzeko, eta gasolina motor batek, berriz, bost mikrogramo baino gutxiago. Hala ere, dieselen eraginkortasun energetikoa handiagoa da.
2007
‎Kasuen eta distantzien arabera, lantokira autoz joatearen kostua hileko 150 eta 200 euro bitartekoa izan daiteke, soldatapekoek beren poltsikotik ordaindu beharrekoa. Auto partikular batek 0,46 euro inguru gastatzen du egindako kilometro bakoitzeko, hasierako inbertsioa, mantentze lana, konponketa, asegurua eta erregaia barne, Laneko, Ingurumeneko eta Osasuneko Institutu Sindikalaren (ISTAS) kalkuluaren arabera. Garraio partikularrean egindako inbertsio horren arrazoia da Espainiako 5.000 enpresa eta industria nagusien %60 garraio publikoko sareek beti ongi konektatuta ez dituzten industrialdeetan eta enpresa poligonoetan daudela; beraz, kasu askotan, mugikortasun pribatua nahitaezko bidea da.
2008
‎Hala, urtarrilean merkaturatutako autoek %7 txikiagoa izan zuten, eta batez besteko borroka txikiagoa (%0, 1), 2.609 milimetrokoa. Bestalde, erregaien prezioa %17 igo zen joan den hilabetean, eta batez beste 0,065 euro ordaindu ziren egindako kilometro bakoitzeko. Litroko batez besteko prezioa 1,163 euro izan zen, 2007ko urtarrilean baino %21, 8 gehiago.
‎Atmosferara isurtzen den karbono dioxidoaren %20 eta %25 artean garraio industriatik dator. Ehuneko horretatik,% 10 autoek sortzen dute, eta 2006an Espainian matrikulatutako auto eta lur orotako ibilgailuek batez beste 151,91 g isuri zituzten egindako kilometro bakoitzeko. Kopuru horrek aurreko aldiekiko jaitsiera adierazten badu ere, oraindik urrundu egiten da kilometroko 120 g igortzeko helburutik, hau da, Europako Batzordeak 2012rako finkatutako maximotik.
‎Tarifetan nabaritu da alderik handiena. 4 APan, Sevilla eta Cadiz artean, 6 zentimo ordaintzen dira egindako kilometro bakoitzeko; 7 APn, Malaga eta Estepona artean, eta 41 APn, Madril eta Toledo artean, berriz, kilometro bakoitzeko ordainketa laukoiztu egiten da: 14 zentimo, txosteneko batez bestekoa baino lau zentimo, hamar zentimo.
‎Hala ere, kontuan hartu beharreko muga batzuk daude. Garraioaren kasuan, ez dira kontuan hartuko egindako kilometro bakoitzeko 0,19 euro eta bidesari eta aparkaleku gastuak. Muga horiek gaindituz gero, Ogasunean aitortu dira.
2009
egindako kilometro bakoitza
‎Epe ertainera, petrolioaren prezioa upelaren 80 dolarren artean egon daitekeela uste da”, dio txostenak. Horregatik guztiagatik, “premiazkoa da automobila deskarbonizatzeko estrategia bat bultzatzea, hau da, egindako kilometro bakoitzeko co2 emisioak murriztea”. Puntu horretan, RACC Batzordeak ibilgailuen eraginkortasuna optimizatzea gomendatzen du, barne errekuntzako motorrean hobekuntza teknologikoak sartuz eta auto hibridoak garatuz; energia alternatiboen alde egitea petrolio kontsumoa murrizteko; autoarekin lotutako fiskalitatea aldatzea eta ingurumen irizpideekin lotzea; eta erabiltzaileen erantzukizuna sustatzea autoa erosteko edo modu eraginkorragoan gidatzeko.
2010
‎Lankide Aurrezki Kutxak (egungo Euskadiko Kutxak), esaterako, 150.000 pezeta eman zituen Aita Barandiaranek egindako kilometroen truke. Beasaingo Merkatari Elkarteak, berriz, 500 pezeta ordaindu zuen Lazkao Txiki bertsolariak egindako kilometro bakoitzarengatik. Joxe Mari Iriondo kazetariak Deia egunkaria izan zuen babesletzat; Egin egunkariak, aldiz, Jose Miguel Maiz korrikalaria babestu zuen?
‎Prezioak, oro har, aldatu egiten dira enpresaren arabera: 30 eurotik (partikularrak) 240 eurora (enpresak) urteko kontratu bakoitzeko, edo 3,75 eta 9 euro artean erabilera ordu bakoitzeko, eta 0,24 eurotik 0,50 eurora egindako kilometro bakoitzeko. Espainian dauden enpresen artean, Hartu minutuko 0,15 euroko tarifa.
‎Eguneko tarifan bandera jaitsiera 3,2124 euro kobratuko dute eta egindako kilometro bakoitza, berriz, 1,0063 euro
2011
‎Garraio publikoa erabil dezakete eta, egindako ibilbidea frogatzeko, gastuaren zenbatekoa faktura edo agiri baliokide baten bidez justifikatzen da. Baliabide kolektiborik erabiltzen ez badu, aitortzetik salbuetsitako zenbatekoa 0,19 eurokoa da egindako kilometro bakoitzeko, gehi bidesariaren eta aparkalekuaren kostua, betiere joan etorria eta gastuak egin direla justifikatzen bada. Joan etorrietako gastuetan bidesariaren eta aparkalekuaren zenbatekoa ere sartzen da.
‎Gutxipena izanen da, bidai gastuengatik, faktura edo agiri baliokide baten bidez justifikatzen den zenbatekoa, garraio publikoan egiten denean. Baliabide pribatua erabiliz gero, 0,19 euro egindako kilometro bakoitzeko, gehi bidesari eta aparkaleku gastuak. Mantenu gastuak ere sartzen dira:
2013
‎Bandera jaitsiera hau da, zerbitzua hasteagatik edo karrera bakoitzeko kobratzen den gutxieneko tarifa. Tarifa egindako kilometro bakoitzeko. Ibilbidea gauez edo jaiegunetan, kostu handiagoa izan dezake. Gaueko zerbitzua hurrengo eguneko 21:00etatik 06:00etara egiten dena da.
2014
‎Europako Batasunean (EB) 1993an sartu zen Euro 1 araua handitu egin da, hurrenez hurren, emisio poluitzaileen mugen murrizketak. 2014ko irailaz geroztik indarrean dagoen Euro 6 arauaren arabera, diesel berriek ez dute 80 miligramo (mg) baino gehiago emitituko egindako kilometro bakoitzeko (gasolina 60 mg/ km). Euro 180 mg/ km-ko muga markatzen zuen dieseletarako.
2015
‎Beste taldekide batek esan duenez, troposferan egindako kilometro bakoitzeko 6,25 °C inguru jaisten
‎Europako Batasunean (EB) sartu zen 1993an, eta gero eta zorrotzagoa da bere eguneratzeetan. Berriena, Euro 6 (2014ko irailetik indarrean dago), diesel berriek ez dute 80 miligramo (mg) baino gehiago emititzen egindako kilometro bakoitzeko (gasolina 60 mg/ km). Euro 180 mg/ km-ko muga markatzen zuen dieseletarako.
2016
‎Beste taldekide batek esan duenez, troposferan egindako kilometro bakoitzeko 6,25 C inguru jaisten da tenperatura. Abiapuntu gisa, itsas mailan 15 C inguru izan daitezkeela hartu duzue.
2017
‎Nazioartean, antzeko ekimenak aurki daitezke. Frantzian, Eusko Jaurlaritzako Energia eta Energia Kontrolerako Agentziak bizikletaren erabilera sustatzeko programa jarri zuen martxan 2014an, parte hartu zuten 18 enpresetako langileen artean, eta 25 zentimo ordaindu zituen egindako kilometro bakoitzeko. Bost hilabete igaro ondoren, langileek bizikletaren erabilera bikoiztu zuten, batez beste bost kilometro egin eta hilean 40 euro jaso zituzten batez beste.
‎Bost hilabete igaro ondoren, langileek bizikletaren erabilera bikoiztu zuten, batez beste bost kilometro egin eta hilean 40 euro jaso zituzten batez beste. Bikoko arduradunak Bogotan (Kolonbia) ibili ziren bizikletan egindako kilometro bakoitzeko «bikak» eskaintzen dituen app batekin, sariak irabaztearekin eta beste erabiltzaile batzuekin partekatzearekin, hala nola zinema sarrerekin, jatetxeen promozioekin, dendetan eta, etab. Arrakasta lortu ondoren Kolonbiako hiriburutik atera ziren eta orain Mexiko eta Vancouver-en (Kanada) daude. Txilen, Kappo Bike enpresak app bat garatu du hirian joan etorriak bizikletaz egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia