Emaitzak: 8
2013 | ||
Kataluniako soziolinguistika oso eszeptikoa izan da nozioaren erabilgarritasunarekiko, arrazoi teorikoengatik baino gehiago, arrazoi enpirikoengatik. Izan ere, herrialde katalandunetan | egindako hizkuntza erabileren azterketek emaitza sistematiko bat izan dute: ezinezkoa da argi eta garbi hizkuntza jakin bat eskatzen duten erabilera eremuak identifikatzea (ikus Vila 2005 eta Sorolla liburuki honetan bertan). | |
2019 | ||
alde batetik, euskararen hazkundeak izan duen bilakaera, azken 25 urteetan 223.000 hiztun irabazi diraeuskararen eremu osoa kontuan hartzen duen VI. Inkesta Soziolinguistikoaren arabera (2016: 6); eta, era berean, Soziolinguistika Klusterrak | egindako hizkuntzen erabileraren VII. Kaleneurketak (2017: 5) Euskal Herriko kaleetako euskararen batez besteko erabilera% 12, 6ankokatu zuen?. | |
2022 | ||
Artikulu honetan 2021eko udazkenean Euskal Herrian | egindako Hizkuntzen erabileraren kale neurketa ikerketa aurkezten da2: nondik datorren, zein ezaugarri dituen, nola garatu den, zein emaitza eman dituen eta euskararen kaleko erabileraren bilakaera hobeto ulertzeko ematen dituen pistak zeintzuk diren. | |
Duela urtebete Azpeitiko kaleetan | egindako hizkuntzen erabileraren hirugarren neurketaren emaitzak aurkeztu ditu Soziolinguistika Klusterrak. Neurtzaileek entzundako elkarrizketen %86, 6 euskaraz izan ziren, 2009an eta bereziki 2016an egindako neurketetan baino gehiago. | |
2023 | ||
— HAUR ETA HELDUAK ELKARREKIN DAUDENEAN EMAITZAK HOBEAK DIRA. Soziolinguistika klusterrak 2016 urtean | egindako Hizkuntzen Erabileraren Kale Neurketan, erabilera daturik altuenak haurrak eta nagusiak elkarrekin daudenean jasotzen direla ondorioztatu zen, hau da, haurren presentzia eragin handiko aldagaia dela euskararen kale erabileran. | |
Ikasleen artean | egindako Hizkuntzen erabileraren neurketak eman dituen emaitzen artean ondoren zehazten diren honako ideia hauek azpimarra daitezke: | |
– Haurren euskararen erabilera datua Zumaiako kaleetan Soziolinguistika Klusterrak | egindako Hizkuntzen erabileraren kale neurketan bildutako datuekin alderatzea interesgarria da. Bi ikerketa horiek metodologia berbera erabiliz egin dira, bi eremu desberdinetako esparru ez formaletan (herriko kaleetan Zumaiako Hizkuntzen Erabileraren Neurketan eta eskola eremuan Zumaiako Euskarazko Haurren Sozializazioan). | |
Euskararen egoeraren gaineko albisteak lantzea tokatu zait sarri udazken honetan. Udala egiten ari den Euskara Plana, Soziolinguistika Klusterrak iaz herrian | egindako hizkuntzen erabileraren kale neurketaren emaitzak, Euskaraldia, Uemak Eustaten datuak oinarri hartuta egin duen azterketa... Eta ajeak eta lantuak nagusi, baita datuak bere hotz horretan onak edo oso onak izan direnean ere –Klusterraren emaitzak kasu–; non eta gurean, euskararen arnasgune izan eta gotorleku ziruditen paraje hauetan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin | 8 (0,05) |
Lehen forma
egindako | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
Uztarria | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egin hizkuntza | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egin hizkuntza erabilera | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |