Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2011
‎Marko teorikoaren aukeraketa, galdera zehatz baten inguruan egindako hausnarketa baten ondorioa izan da. Alegia, denboran zehar iraupena duen fenomeno baten aurrean al gaude?, hau da egitura zehatz bat duen zerbaiten aurrean, edo, bestela, etengabeko aldaketak jasaten dituen errealitate baten aurrean eta, beraz, prozesu bati buruz baino ezin dut hitz egin.
2012
‎2010 urtearen amaieran, erakundearen 10 urteurrenaren bueltan egindako hausnarketa prozesuaren ondoren, Goiena Komunikazio Taldeak erabaki zuen hobeto kudeatzea Goiena markak atxikita dituen balioak eta deliberatu zuen bazterreratzea ordura arte erabilitako mantxeta eta izen desberdin guztiak, esaterako, Goienkaria, Asteleheneko Goienkaria edo GOITB, eta ematea izen bera taldeko komunikabide guztiei:
2013
‎Lehen azaldutakoari jarraituz, hurrengo formularen bidez adieraz daiteke ETAk nazio arazoaren eta biolentziaren inguruan egindako hausnarketen arteko harremana:
‎Bere historiako lehenengo urteetan, ETAk kontzeptu berritzaileak erantsi zizkion euskal nazionalismoaren oinarri ideologikoari, esate baterako, kolonialismoaren aurkako teoriak, nazionalismo iraultzailea, sozialismoa edo borroka armatua. Artikulu honetan ETAren sorreratik 1970era arte erakundearen baitan biolentziari buruz eta euskal nazio arazoaren inguruan egindako hausnarketaren garapena azaltzeaz gain, ETAren gogoetan zehar bi elementu horien arteko harreman ideologikoa agertu nahi izan dugu.
‎1 Nolakoa izan zen ETAk bere sorreratik 1970era arte nazio arazoari eta biolentziari buruz egindako hausnarketa teorikoaren garapena?
‎2 Ba al dago harreman ideologikorik ETAk nazio arazoaren eta biolentziaren inguruan egindako hausnarketa teorikoen artean. Edo, badira era paraleloan teorizatu ziren bi elementu?
2014
‎2008tik aurrera, gobernu zentralaren Lankidetzako Urteko Planetan (gaztelaniazko siglen arabera PACI) unibertsitatea aparteko eragile gisa agertzen hasi zen. Agerpen hori Espainiako Unibertsita teetako Errektoreen Kontseiluak (gaztelaniazko siglen arabera CRUE) egindako hausnarketa eta konpromiso dokumentuek lagundu eta babestu dute.
2015
‎Eduki analisia erabili da tresna gisa horretarako. Eta azken urteetan bertsolaritzan genero ikuspuntutik egindako hausnarketek euren fruituak eman dituztela ikusi arren, oraindik ere ezberdintasunak badaudela eta sistema kapitalista patriarkaleko ereduak erreproduzitu eta mantentzen direla ondorioztatu da.
‎Halaber, genero ikuspuntutik bertsolaritzan egindako hausnarketek erakutsi bezala, emakumezko pertsonaiak problematizatuta eraikitzen direla esan dugu, eta, ondorioz, biktimismotik, haserretik eta aldarrikapenetik jardutera behartuta daudela. Kasu honetan ere bertsolariek horretarako joera izan zuten, hara hor hamasei urterekin haurdun geratutako neskaren, tratu txarrak jasaten dituen emakumearen edo etxez etxe dabilen adinekoaren adibideak.
‎Laburbilduz, azken urteotan genero ikuspuntutik egindako hausnarketek eragina izan arren, 2013ko Txapelketa Nagusiko finalean ikusi bezala, oraindik ere ezberdintasunak badira. Izan ere, bertsolariek hartutako rolek eta eraikitako pertsonaiek orokorrean jendartean nagusitzen diren ereduak erreproduzitzen dituzte.
2017
‎Ildo berean kokatzen dira René Casterain Bilboko kontsul frantsesak bizkaitarren jarrera sozialei buruz egindako hausnarketak. Casterain en iritziz, 1937ko ekainaren eta 1939ko martxoaren artean Bizkaiko gizartearen gehiengoak botere berriarekiko jarrera zuhurra eta diskretua erakutsi zuen (Calvo, 1995a:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia