2007
|
|
Dena dela,
|
egindako
hausnarketan ez da dena beltza izaten ahal. Kontuan izateko faktore nabarmena da euskara ikasi nahi izatea Nafarroan hautu pertsonala izatetik haratago ez doan aukera dela.
|
2009
|
|
— 3.Euskaratu: mota honetako bikoteetan, harremanaren hasieran nolabaiteko nahia badago euskararekin, baina aldiz, ez dago ez bi bikotekideen euskarazko gaitasunik ez eta" aurrez
|
egindako
hausnarketarik" ere. Bikote hauek ez zuten irudikatzen harremanaren hasieran beren bizitza edo harremana gerora begira euskaraz izango zenik, nahiz eta euskara ikasteko interesa izan edo euskara gustukoa izan.
|
2010
|
|
hori da, beraz, europako hizkuntza aniztasunaren egungo argazkia, bai eta argazki horri buelta emateko nazioartean eskaintzen diren tresnak ere. ez dugu zalantzarik argazkiak badituela kezkatzeko elementuak. gurea bezalako hizkuntzen normalizazioa ez du europak ahalbidetuko, hori argi izan behar dugula iruditzen zaigu. dena den, europak lagun dezake bide horretan. herritarren arteko berdintasuna eta aniztasunaren ondarea aldarrikatzen duen europak ezin du beste albo batera begiratu kide diren hainbat estatuk hizkuntza gutxiagotuetako kolektiboekin agertzen duten jarrera erasokorretan. ez dago onartzerik europako batasuneko kide izan nahi duen turkiari nazioarteko oinarrizko estandarrak bere egin behar dituela agintzea, eta egun batasuneko estatu batzuek estandar horiek sinatzeari edota berresteari muzin egitea. hala ere, esan behar dugu gizarte zibila pixkanaka pixkanaka esnatuz doala. herri mugimenduek gero eta tresna gehiago jartzen dituzte beren hizkuntzen normalizazioa ahalbidetzeko: ...anak, Sardinia... are gehiago, herrien arteko elkarlana inoiz baino gehiago sustatu da azken urteotan. horrek erakusten digu hizkuntza gutxiagotuen berreskurapenaren aldeko masa sozial aktiboa gero eta handiagoa dela, eta beraz itxaropenez ikusten dugu etorkizuna. hona ekarri nahiko nuke berriki Fernand de Varennes irakasle eta adituak lorienten (bretainian) Partnership for Diversity delako foroan
|
egindako
hausnarketa: " etorkizuna ez da beltza hizkuntza gutxiagotuei dagokienez, hala ere, instituzioek zer eman dezaketen eta zer emango duten kontuan hartuta, gizarte zibilaren garaia dela esan behar dugu. gizarte zibilaren determinazioak aldaketak eragin ditzakeela zalantzarik ez dut." inoiz gure eta gu bezalakoen arteko elkarlana saretu dugu, europako instituzioen aurrean ahots bakarra agertu dugu, hain zuzen ere, hizkuntza gutxiagotuetako kide diren milioika hiztunen ahotsa eraman dugu lau haizetara aldarrikatzen duten aniztasunean bildurik ikurritza benetakoa izan dadin.z oharraK
|
2011
|
|
Azken kapituluan, Batxilergoko bigarren mailan Soziolinguistika lantzeko moduaz hitz egiten du. Liburu osoan zehar, dinamikoki nahasten da gizarte psikologiatik eta ariketa praktikoen azalpenetik
|
egindako
hausnarketa teorikoa, eta ikasleen jarrera idiomatikoak hobetzeko proposamenak egiten ditu, jarrera hobeago batek hizkuntzaren ikasketa eta hizkuntza gaitasuna errazten baititu.
|
|
Fokus taldeetan
|
egindako
hausnarketari amaiera emateko, hizkuntzaekologiak aplikazio praktikoetan eduki dezakeen garapenari buruzko iritziak eta eman beharreko urratsei buruzko proposamenak jaso ziren. Mahai gainean jarritako proposamenen artean, nagusienak honako hauek izan ziren:
|
|
Gizarte erantzukizuna hizkuntzaekologiaren diskurtsoarekin jantzi eta planteagarria den kasuetan arauetan irizpideak finkatu, aplikatu eta ebaluatu. ondorioaK hizkuntza ekologiari buruzko disziplinarteko Mintegiaren baitan burutu ziren talde fokalizatuetan
|
egindako
hausnarketatik laburpen gisa jaso daitezkeen ondorio nagusiak honako hauek dira:
|
|
Amaitzeko, berriro partaide guztiak elkartuta, Bastardas irakaslearekin batera azken eta debatea egin zen. Artikulu honetan, Foku Taldetan
|
egindako
hausnarketaren emaitzak jasotzen dira. • Hitz gakoak:
|
|
teoriatik praktikara" gaiaren inguruan jardun zuten ikuspegiak eta iritziak elkartrukatuz, eta amaitzeko, berriro partaide guztiak elkartuta Bastardas irakaslearekin batera azken eta debatea egin zen. Artikulu honetan, Foku Taldetan
|
egindako
hausnarketaren emaitzak jasotzen dira. partaideak. udal, Foru Aldundi eta Jaurlaritzako teknikari eta arduradunak, Mondragon unibertsitateko (Mu) eta euskal herriko unibertsitateko (upV/ ehu) irakasleak, hizkuntz Aholkularitzetako teknikariak, eusko Ikaskuntzako partaideak, kontseilua eta Topagunea euskara gizarte erakundeetako ordezkariak, Aurrezki kutxetako euskara arduradunak, udalerri euskald...
|
2012
|
|
Euskalgintza eta euskararen normalizazioa ziklo amaiera batera heldu direla azaldu dut artikuluan, gaur egungo baldintzatan orain arteko estrategiekin goia jo dugula esaten baitigute datuek. Ziklo berri baterako prestatu behar dugu euskalgintza eta ziklo berri horretako oinarriez zenbait proposamen egiten saiatu naiz, azken urteotan Topaguneak
|
egindako
hausnarketa prozesuko ondorioetatik abiatuta. • Hitz gakoak:
|
2013
|
|
Ikerketa eta sistematizazio ildo honen ardura nagusia Alberto Barandiaranena izan da, bera izan baita testu gehienen idazlea. Halere, euskalgintzako eta hizkuntza gutxitutako biziberritze prozesuetan diharduten hainbat eragile ari izan dira
|
egindako
hausnarketa aberasten, hala nola, Jon Sarasua, Urko Kolomo, Amaia Antero, Iñigo Iñurrategi, Andoni Mujika, Jose Anjel Aldai, Julen Arexolaleiba, Joseba Intxausti, Dionisio Amundarain, Xamar, Lore Erriondo, Joserra Gartzia, Edurne Alegria, Maite Jaio, Miren Azkarate, Andoni Barreña, Paula Kasares, Xabier Kintana, Leire Uriarte, Bea Zabalondo, Koldo Zuazo, Lorea Agirre, Elixabete Garmendia, Xabi...
|
2014
|
|
NFEko emaitzak ikusteko, Nafarroako Gobernuak eta Euskara Bideak
|
egindako
hausnarketak dira aipagarrienak. Datuek diotenez, gazte askok izan dute aukera euskaraz ikasteko 1986an Nafarroako Euskararen Foru Legea onartu zenetik.
|
2015
|
|
Euskararen alde egitea eleaniztasunaren alde egitea dela argudiatuz eta ekimena beraien egunerokoan elebitasuna/ eleaniztasuna martxan jartzeko aukera paregabea dela ohartaraziz. Ildo horretan, interesgarria da Lutxo Egiak Bi lingual transitoak performance aren baitan —Bilbon hilabetez gaztelaniaz erabili gabe biziko da 2015eko ekain uztail aldean—,
|
egindako
hausnarketa. Bere blogean adierazitakoak dira hitzok:
|
2016
|
|
Lehen urratsa, esku hartzerako sistema eta tresna metodologikoak zehaztea, adostea eta egokitzea izan zen. DiKomA proiektuaren hasieran horrelakorik aurreikusten ez bazen ere, Garapen Taldeak
|
egindako
hausnarketa eta sorkuntza ariketen ondorioz, herrietako esku hartze saioak bideratzeko tresna egokia kartak edota mahai joko modukoren bat izan zitekeela ondorioztatu zen. Ideia hori abiapuntu, Garapen Taldeak prototipo tailerraren lehen ariketa burutu zuen kartekin osatutako material batek eduki zitzakeen aukerak eta arriskuak aztertzeko eta karta joko baten eredua irudikatzeko.
|
|
Ezin ahaztu, bestetik, gizarteratze lan horretan BAT aldizkaria ere baliabide garrantzitsua dela, eta hain zuzen ere horregatik, 99 eta 100 aleek euskararen bilakaeraren gaia heldu diote bete betean. Esku artean duzun honek, zehazki, Iñaki Martinez de Lunak hizkuntza gaitasunaren inguruan egindako ekarpenak eta Xabier Erizek iritzien eta jarreren inguruan
|
egindako
hausnarketak biltzen ditu. 100 ak aldiz, Mikel Zalbidek hizkuntza erabilerari buruz egin duen lana du hizpide.
|
|
Ariketa horretan, BAT aldizkariko aurreko alean Iñaki Martinez de Lunaren hizkuntza gaitasunaren inguruko ekarpenak eta Xabier Erizek iritzien eta jarreren inguruan
|
egindako
hausnarketak biltzen dira. Horrekin batera, artikulu bakoitzaren inguruan ekarpengile desberdinek egin dituzten iruzkinak jaso dira, jatorrizko testuak aberastu eta osatzeko hausnarketak proposatuz horietan.
|
2017
|
|
Euskaltzaleen Topaguneak abiatu zuen 2010 urtean berea, eta ondoren etorri dira Kontseilua, Tokikom, Euskal Herrian Euskaraz, Euskaltzaindia edo Eusko Jaurlaritzaren Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzaren baitan egindakoak ere. Herriz herri ere nabarmena da gogoeta premia, tokian tokiko Euskaltzaleen Elkarte eta Topaguneek
|
egindako
hausnarketak hamarnaka konta baitaitezke (euskaltzaleen elkarte berriak sortu, birsortu, eraberritu, funtzioak berrikusi edo herri egituratatik eskualdekotara pasatzeko balio izan duten gogoetak).
|
|
" klasen ta hola asko bultzatzeigute euskeraz hitz egiteko, baina es que gero irtetzen gea kanpora eta es que segun ze kasutan ez deu ezta gure partetik jartzen" (H7) laburbiltzeko, euskaraz bizi ote diren galdetuta, ikasle batek
|
egindako
hausnarketa jaso da:
|
2018
|
|
Aurretik azpimarratu den moduan, euskal soziolinguistikan generoaren gainean
|
egindako
hausnarketak oso urriak izan dira eta, nagusiki, gizartean gertatutako hizkuntzen aldaketekin egon dira nagusiki lotuta. Hau dena, elebitasunak eta, batez ere, diglosiak bi hizkuntzen artean (euskara erdara) sortzen duten tentsioaren barruan.
|
|
Estilo oso dotorean idatzitako testua, saiakera esparruko hausnarketa maila oso altuko lana da berau. Izan ere, maila pertsonaletik
|
egindako
hausnarketa psikologikotik abiatuta, komunitate mailako soziologiara egiteko moduan da egilea, eta hain zuzen, hori izan da epai-mahaiak hobekien baloratutako aldea, alegia, bertso mundutik gizartearen beste esparruetarako ideia iradokitzaileak ere eskaintzea.
|