Emaitzak: 5
2008 | ||
2) espainiarra+ euskaldunaren eta espainiarraren kasuetan, aldiz, hizkuntza espainiarrarekiko identifikazioa handiagoa da IEL globalarekikoa baino. Emaitza hori espero zitekeen —ez teorikoki baina bai enpirikoki—, lehendik | egindako hainbat ikerketen emaitzak kontuan hartuz gero. | |
• Emaitza horiek bereziak badira ere, orokorrean koherenteak dira orain arte | egindako hainbat ikerketek erakutsitakoarekin, esate baterako, duela gutxi Baxok eta besteak (2006) argitaratu duten ikerketako emaitzekin. Baina horri buruz ez gara orain mintzatuko. | |
2014 | ||
Eskolak duen euskalduntzeko ahalmena, etorkinen kasuan zaildu egiten da, izan ere guk aurkeztu ditugun datuek, zein aurretik | egindako hainbat ikerketek ere, erakutsi dute, ikasle etorkinen euskararen ezagutza eta erabilera autoktonoena baino nahiko baxuagoa dela (Ibarraran & besteak, 2007; Etxeberria Elosegi, 2008). Hainbat ikerketak ere aditzera eman dute, aldagai sozio demografikoek eragina dutela ikasle autoktono zein etorkinen euskararen erabileran (Etxague, 1994; Larrañaga, 1996; Arratibel, 1999; Garcia, 2001; Etxeberria & Elosegi, 2008; Arrue ED, 2011..) besteak beste: | |
2023 | ||
Bestetik, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak eta Soziolinguistika Klusterrak | egindako hainbat ikerketa ere kontsultatu ditut, hala nola, VI. Inkesta Soziolinguistikoa (2016) eta Hizkuntzen Erabileraren Kale Neurketa (2016); horietatik hizkuntzen ezagutzari, erabilerari eta bilakaerari buruzko datu soziolinguistikoak lortu dira hainbat lurralde eta adin tartetan. | |
Euskaraz badakiten ikasleen kasuan gure susmoa da ez dutela euskal kulturaren ikuspegi garbirik. Horixe ebidentziatu dugu Huhezin | egindako hainbat ikerketatan (Arratibel et al., 2017; 2018a eta b; 2021). Premisa moduan hartuko bagenu euskaraz jakiteak soilik ez gaituela euskalduntzen eta beharrezkoa dugula, ondorioz, kultur dimentsioa lantzea, nolabaiteko murgiltze kulturala artikulatzea, gazteek (eta herritarrak oro har) beraien ikuspegia garatzeko zailtasunak dituztela ondorioztatuko genuke. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin | 5 (0,03) |
Lehen forma
egindako | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egin hainbat | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egin hainbat ikerketa | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |