Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2021
‎Beste aldetik, Hall eta Rodnguezen (2010) eredu teorikoak estimulu konposatuen aurreazalpenari buruz egiten dituen iragarpenak frogatu nahi izan ditugu. Horretarako, aurretik deskribatutako Rodnguez eta Hallen (2008) arratoi helduekin egindako esperimentua garapenean dauden arratoi kumeekin erreplikatzen saiatu gara. Aurreazalpena jaio ondorengo 14 egunetan egingo da, eta erabiliko diren SBak almendraeta gatz soluzio zaporetsuak izango dira.
‎Bestalde, ezkutuko inhibizioaren efektua neurtzea lortu arren, espero genuen ezkutuko inhibizioaren areagotzea ez dugu behatu EIA taldean. Hall eta Rodnguezen (2010) teoriaren iragarpenak eta Rodnguez eta Hallek (2008) arratoi helduekin egindako esperimentuetan ikusitako emaitzak kontuan harturik, aurreazalpen fasean bi estimulu aurkezterakoan ezkutuko inhibizio efektuaren areagotzea espero genuen. Sarreran azaldu den moduan, zenbait eredu teorikok ezkutuko inhibizioa arretafenomeno bat bezala ulertzen dute (Lubow, 1989; Mackintosh, 1975; Pearce eta Hall, 1980; Wagner, 1981), non aurreazalpen hutsaren eraginez animaliok garrantzirik gabeko estimuluei arreta murrizten ikasten dugun.
‎Amaitu baino lehen, arratoi helduekin egindako esperimentu batzuen emaitzak ere aipatu behar ditugu. Izan ere, badaude ikerketa batzuk non bi zapore aldi berean aurreazaldu eta gero, ezkutuko inhibizioaren areagotzea behatu beharrean, efektuaren desagerpena aurkitu den (adibidez, Honey eta Hall, 1988, 1989).
‎Beraz, laburbilduz, hemen aurkeztutako esperimentuan, ezkutuko inhibizioaren efektuaren aldeko ebidentzia lortu dugu arratoi kumeekin higuin baldintzatuaren prozedura erabiliz. Hala ere, ez dugu Rodnguez eta Hallen (2008) arratoi helduekin egindako esperimentuen emaitzak erreplikatzea lortu, eta, hortaz, ez dugu Hall eta Rodnguezek (2010) proposatutako ezkutuko inhibizioan parte hartzen duten mekanismoen ebidentziarik lortu arratoi kumeekin. Aurrean esan den moduan, gure ustez arratoi helduekin eta kumeekin lortutako emaitzen ezberdintasunak garapen sentsorialaren mailan adin tarte hauetan azaltzen diren desberdintasunak direla-eta sortuak izan dira.
‎Ikerketa honetan, arratoi kumeekin egindako esperimentua aurkezten da, zapore higuin baldintzatuaren prozedura erabiliz. Horren bidez, ikaskuntzaren psikologiaren fenomeno ezagunenetako bat ikertu dugu, hots, ezkutuko inhibizioa.
‎Eredu teoriko horren arabera, ezkutuko inhibizioaren areagotzea espero genezake, aurreazalpenfasean bi estimulu aldi berean aurkezten direnean. Iragarpen hori arratoi helduekin egindako esperimentuetan baieztatu da dagoeneko, baina oraindik ez da arratoi kumeekin inoiz frogatu. Lortutako emaitzek adierazten dutenez, ezkutuko inhibizioa arratoi kumeetan demostratzea lortu dugun arren, ez dugu behatu espero genuen efektuaren areagotzea.
‎Izan ere, animaliek jaio aurretik ere ikas dezakete beren ingurumenean dauden estimuluei buruz. Adibidez, Smotherman ek (1982) arratoi kumeekin egindako esperimentuetan deskribatu zuen bezala, fetuek SBaren eta SBg aren arteko asoziazioak gara ditzakete, eta ikaskuntza hori gorde eta jaio ondoren azalduko da.
‎Beraz, Hall eta Rodnguezen ereduaren arabera, estimulu konposatuak erabilita, arreta ikaskuntza azkarrago joango litzateke eta ezkutuko inhibizioaren efektuaren areagotzea espero genuke. Rodnguez eta Hall (2008) aurresate hori frogatzen saiatu ziren eta aldeko emaitzak eskuratu zituzten arratoi helduekin egindako esperimentu batzuetan. Esperimentu horien diseinuan hiru baldintza esperimental erabili ziren (ikus 1 taula).
2022
‎Reducir la jornada para ensanchar el futuro erreportajean azaltzen denez, Islandian lan astea lau egunera eta gehienez 35 ordura murrizteko egindako esperimentuaren emaitzen arabera," produktibitatea askoz ere handiagoa da, langileak motibatuago daude beren lanpostuekin eta langabeziak nabarmen egin du behera". Bestetik, aipatzen da Microsoftek lanaldia lau egunetara mugatu zuela bere egoitza japoniarrean, eta bere langileen produktibitatea% 40 igo zela baieztatu zuela, energia kontsumoa% 25 murrizteaz gain.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia