Emaitzak: 4
2002 | ||
Horrek guztiak laguntzen du biztanleria orokorra, bere elikadura benetan orekatua eta osasungarria bada kezkatu beharrean, gizentzen edo gizentzen ez duenari buruz hitz egiten. Estatu espainiarrean | egindako azterketek agerian uzten dute nerabeen ia deitorua arrazoi justifikaturik gabe gizenak daudela, eta horrek hausnarketa sakona eragin behar digula. Denbora asko ematen dugu loditasunari edo argaltasunari buruz hitz egiten, obesitatearen arbuio bat dago, lan batzuek irudi jakin bat eskatzen dute arrakasta lortzeko. Gutako bakoitzak lagundu dezake hori guztia lortzen. | |
2004 | ||
“Mundu mailako ekimen honi esker, nazio guztiek lagundu ahal izango dute osasun arreta eta pazientearen segurtasuna hobetzen, muga geografiko guztiak gainditzen baitituzte”, esan zuen AEBko Osasun eta Gizarte Zerbitzu Saileko Osasun Laguntzaren Ikerketa eta Kalitaterako Erakundeko zuzendariak. Carolyn M. Klancy Zenbait herrialdetan | egindako azterketek agerian uzten dute ospitaleratutako pazienteen %3, 5etik %16, 6ra bitarteko kontrako ondorioen indizea. Batez beste, ospitaleratutako hamar gaixotik batek saihets daitekeen kaltea izaten du, eta horrek ezgaitasun larriak edo heriotza ekar ditzake, OMEren arabera. | |
2007 | ||
Emaitzak duela gutxi argitaratu dira Neurology aldizkarian. Arratoietan | egindako azterketak agerian uzten du kokainak dendritak murrizten dituela (neurona gorputzetik sortzen diren luzapenak), eta piramide formako zelulen arantza dentsitate txikiagoa (loturak eratzen dituzten egiturak), garun kortexean edo kortexean. Neurona horiek funtsezkoak dira garunaren plastikotasunerako, hau da, nerbio sistema zentralaren aldakuntza ahalmenari eusteko, galdutako funtzioak berreskuratzeko, hala nola garun hodietako istripu baten ondoren gertatzen dena, edo eskakizun berrietara egokitzeko (ikasteko), garuna etengabe eboluzionatzen ari dadin. | |
2012 | ||
Lehen Hezkuntzako orientatzaile eta irakasleentzako gidan, Murtziako Eskualdeko Hezkuntza, Zientzia eta Ikerketa Sailak argitaratutako ‘Garapenaren eguneratzea dislexian’, jasotzen den moduan, dislexia diagnostikoa ezartzen denean, adierazten da haurrak ez duela egitura antolamendu edo antolamendu funtzional egokia nerbio sisteman, trebetasun edo trebetasun horiek arrakastaz garatzea ahalbidetuko diona. Nahaste horri buruz | egindako azterketek agerian uzten dute osagai genetikoak eragin handia duela dislexia agertzean(% 77); beraz, familia historia da gurasoek zaindu beharreko arrisku nagusia, semeak zailtasunen bat duela susmatzen dutenean. Ikerketen arabera, dislexia duen aita edo ama duen haur batek dislexia aurkezteko %25 eta %50 arteko probabilitatea du, eta dislexikoa anaia bada, %40koa. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin | 4 (0,03) |
Lehen forma
egindako | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
egin azterketa | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egin azterketa agerian | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |