Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2013
‎3 Zer ezagutu eta zer egin proposatzen digu unitateak eskaera horri erantzuteko. Galderari erantzuteko kontuan har itzazue bigarren zereginean adierazitako zehaztapenak.
‎3 Zer ezagutu eta zer egin proposatzen digu unitateak eskaera horri erantzuteko. Galderari erantzuteko, har itzazue kontuan bigarren zereginean adierazitako zehaztapenak.
‎1 Azter ezazue, talde txikitan, jarri dizugun informazioa, erakusketa horretako panel batean dagoena. Testu hori arretaz irakurri, aztertu eta egin proposatutako zereginak, unitateko aurreneko osagaian ikasitakoa erabiliz.
‎1 Irakurri arretaz Distantziak unibertsoan informazio artikulua, eta bildu ideia nagusiak. Ondoren, erantzun galderei eta egin proposatutako zereginak.
‎Hasteko, hasierako egoeran finkatutako galderei erantzuna ematea dagokizue. Horretarako, egin proposatutako ariketak, eta eman honako urrats hauek.
‎1 Irakurri jardueraren amaiera aldera datorren informazio testua, aztertu beste zenbait informazio iturri (Ekiguneko informazio gehigarria barne), eta egin proposatzen zaizkizun eskemak.
2014
‎1 Irakur ezazue Berreketa eta erroketa: alderantzizko eragiketak informazio testua bikoteka, eta, ondoren, egin proposatzen zaizkizun zereginak.
2015
‎Zer moduz moldatzen zarete? Osatu taldeak eta egin proposatutakoa elkar
‎1 Segida hauetatik abiatuz, egin proposatzen diren eragiketak, eta adierazi lortzen den segida berriaren
2016
egin proposatzen den zeregina.
‎Zer moduz moldatzen zarete? Osatu taldeak eta egin proposatutakoa elkar hobeto ezagutzeko.
2020
‎Euskal Herriko «kulturgintzaren ekosistema» ere aktibatu nahi dute deitzaileek, eta, itxialdia bukatzean, topaketa batera deitu dituzte eragile guztiak. «Gabezia eta premia larriei aurre egiteko zer egin proposatu, eztabaidatu, adostu eta gauzatzeko».
‎Euskal Herriko «kulturgintzaren ekosistema» ere aktibatu nahi dute deitzaileek, eta, itxialdia bukatzen denean, topaketa batera deitu nahi dituzte eragile guztiak. «Euskal kulturgintzaren gabezia eta premia larriei aurre egiteko zer egin proposatu, eztabaidatu, adostu eta gauzatzeko».
‎Hezkuntza alorrari dagokionez, Isabel Zelaa Espainiako Hezkuntza ministroak hainbat neurri iragarriko ditu bihar. Erkidegoetako hezkuntza sailburuekin bilduko da telematikoki, eta, besteak beste, ikasturte amaierari nola aurre egin proposatuko die. Izan ere, gaur gaurkoz, irakasleek ez dute jaso beren ikasleak ebaluatzeko moduari buruzko jarraibiderik, eta gaia kezka iturri bilakatu da irakasle zein ikasleentzat.
‎Bestalde, itxialdia bukatzean, kulturaren ekosistemako eragileei sektorearen “gabezia eta premia larriei” aurre egiteko zer egin proposatzeko, eztabaidatzeko, adosteko eta gauzatzeko mahai edo topaketa bat osatzeko deia ere egin dute grebarekin bat egin duten kulturgileek. Eta erakunde publikoei mahai tekniko bat osatzea ere eskatu diete:
‎Euskal Herri osoko kulturgintzaren ekosistema osatzen dugun eragile guztioi dei egitea larrialdi egoerak ahalbidetzen digunean mahai/ bilera/ topaketa... bat gauzatu dezagun euskal kulturgintzaren gabezia eta premia larriei aurre egiteko zer egin proposatu, eztabaidatu, adostu eta gauzatzeko. Deia beren beregi antolatuta dauden kulturgintzako eragileei luzatzea bilkura horren antolaketa lana euren gain har dezaten:
2023
‎Artikuluaren bukaeran zera diote Watsonek eta Crickek: «Ez digu ihes egin proposatu dugun parekatze espezifikoak [A eta T, eta C eta G] material genetikoaren kopia mekanismo bat iradokitzen duela berehala».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia