2009
|
|
Bitxia da ikustea hizkuntza berberean batzuk baztertuta sentitzen direla: " Euskaldun zaharrek, euskara batuaz
|
egin
ordez, euskalkian mintzatzen dira maiz, eta gutxiespena sentiarazten didate". Hurrengo aipuek nahiko ohikoa den jokabidea adierazten dute:
|
2010
|
|
Horrek euskal populazio guztia ez inplikatzea ekarri baitu, edo kontrako inplikazioa eragitea ere, EAEn behintzat, euskararen normalizazioaren alde
|
egin
ordez, oztopatzeko.
|
|
2) Kontrakoen artean, aldiz, dikotomikoegiak izatea da. Izan ere, horrek euskal populazio guztia ez inplikatzea ekarri baitu, edo kontrako inplikazioa eragitea ere, EAEn behintzat, euskararen normalizazioaren alde
|
egin
ordez, oztopatzeko. Zenbait galdera sortzen dira halako errealitatea ulertzeko orduan:
|
2014
|
|
Indibidualtasunaren pentsamoldearekin, munduaren errepresentazioa ikuspegi kolektibotik
|
egin
ordez talde mailatikpertsona bakoitzaren ikuspegitik egitera pasa zen. Arrazionaltasunarekin ohitura eta tradizioen jakintza pixkanaka arrazoiarengatik ordezkatua izan zen, eta gizarte desberdintzeak gizarteko taldekako funtzio bereizketa sortu zuen.
|
2017
|
|
] alegia horrekin bai ikusten dut · bai ikusten dut bi mundu desberdinetan moduan · berez da izango banitu bezaez bizitza paraleloak ze hori txorrada bat da baina bai bi konpartimentu banitu bezala ez[? ...lehentasunik gabe jaiotzen dira, eta erabakia familia barnean negozia daiteke. hala, elkarrizketaturikoen %17, 6 dira jatorriz gaztelania hiztunak eta seme alabei katalanez hitz egitea erabaki dutenak, eta %4, 9 dira jatorriz elebidunak eta erabaki bera hartu dutenak; hau da, biztanleen %22, 5i eragiten die umeekin muda horrek. halaber, horri gehitu behar zaio %11, 2 hasten direla gaztelaniaz hitz
|
egin
ordez bi hizkuntzetan hitz egiten. biztanleriaren heren batek hitz egiten du seme alabekin eurek gurasoekin hitz egiten zutena ez beste hizkuntza bat. egindako elkarrizketen arabera, zera pentsatu behar da: kasu askotan haurrei katalanez hitz egiteko apustua ez da ulertu behar asimilazio prozesu klasiko bat bezala, ezpada elebitasunaren aldeko apustu gisa. gurasoen desioak azal dezake hori; izan ere, gurasoek nahi dute seme alabak eskolan ongi egokitu daitezen eta haiek bizi izan direnaren moduko testuinguru linguistikoki hibrido batean erosotasunez mugi daitezen. halaber, desioa dute ikaskuntza prozesu aberatsagoa izan dezaten, bat etorriz gaur egun eleaniztasunaren alde dagoen jarrera orokorrarekin:
|
2021
|
|
Azkenik, espazioa benetan babesgunea izan dadin konfiantza eta taldean gustura sentitzea horren garrantzitsua izanik, batek galdetu dezake ez ote den egokiagoa mudantza prozesuak sustatzeko esperimentazio hau beren beregi sortutako komunitate epistemiko batekin
|
egin
ordez praktika komunitate (Eckert eta McConnell Ginet, 1992) edo talde" natural" batekin egitea. Izan ere, praktika komunitatea asko erabiltzen da mudantza prozesuak bultzatzeko (Hernández eta Altuna, argitaratze bidean, eta Hernández, Iñarra eta Altuna, 2021, zenbaki honetan bertan).
|
|
2020aren lehen seihilekoan pandemiak Jendaurrean Erabili proiektuaren plangintza moldatu beharra ekarri zuen. Aurreikusita zeuden hiru saio presentzial
|
egin
ordez, online antolatutako hainbat ariketa, topaketa eta formazio saiorekin erantzun zitzaien. Uda osteko egitekoak ber diseinatzeko garaian, ikerketa taldeak COVID erakundeen komunikazio publikoan izan duen eragina ikertzeko beharra eta aukera nabarmendu zuen.
|