2000
|
|
Liburu honekin Ezbaika elkarteak oinarrizko ekarpena
|
egin
nahi du, gureeskubide kolektiboak gauzatzeko bidean, horretarako alderdi abertzale desberdinenproposamen politikoekin batera ildo bereko adituen ikerketak argitaratuz. Liburua, era berean, dokumentua ere bada.
|
|
Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk
|
egin
nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
|
|
ere, berriro J. M. Odriozola-ren artikuluko iritzia berretsiz edo:. Azkenik, ziri bat Soziolinguistika, apolitikoa?
|
egin
nahi dutenen kontra. Ez baitaposible hizkuntzen, funtzioak aldatzea, horretan inplikazio politikorik ez balegobezala??
|
|
Hots, ez hau ala hori hautatzea, erabakitzea baizik; erabakitzeko erabakia dafundamentala. Hemen nago eta erabaki
|
egin
nahi dut. Erabakimenez bizi nahi dut.
|
|
Eta hegoaldeko euskaldunek ere, ba ote dakigu benetan zer
|
egin
nahi dugun geurehizkuntzarekin. Etxean, eskolan, lagunen artean eta, kasurik onenean, kalean ereeuskara erabiltzeko prest gaude; baina guretariko zenbatek irakurtzen du eguneroEgunkaria?
|
|
–Ez, nire ikerketa kontu berrixeagoekin
|
egin
nahi nuke. Frankismopean komentu honetan izan ziren gauzak eta.
|
|
Albistegietan kazetak erabiltzen ziren informazio iturri modura eta berehala sortu zen prentsa idatziaren eta irratiaren arteko lehia edo borroka. Irratiak prentsa agentziek igorritako notiziak nahi zituen eta ituna
|
egin
nahi zuen agentziekin. Hala ere, 1933 urtera arte lehiakortasunak bere horretan iraun zuen, urte hartan hain zuzen CBS deritzonak sortu baitzuen lehen biziko informazio agentzia, irrati estazioei zuzendua:
|
2001
|
|
Une honetan [1985ean], korronte bat ari da sortzen. Didaktika hitzari eduki berriaemanez (orain arte, teknikei eta ezagutzak transmititzeko tresnei aplikatzen zitzaiensoilik), didaktika
|
egin
nahi du, aldi berean, psikologiaren eta hizkuntzalaritzarenekarrien jakitun eta bi zientzia horiekiko autonomo.
|
|
Ikasleek prestatutako ariketei buruz zenbait burutapen
|
egin
nahi nuke:
|
|
–Porrot? txiki horren zuriketan kontuan hartubeharreko faktore guztiak gorabehera, emaitzek garbi erakusten dute zein zaila denkontsumozko ohiturak aldatzea eta zein mugatuta gauden, komunikabideen arohonetan, etxeko medioen alde apustu
|
egin
nahi dugunok.
|
|
Eta ikastaldeak aurkeztu aurretik ere, beste aipamen bat
|
egin
nahi nuke: ikasleen gaitasunari erreferentzia egiteko, orain arte ohikoa izan den urratsen kontzeptua erabili dut,, urratsa, ikas prozesuan 100 bat ordutan egiten den pausotzatjota (sistema hau egile honen gustuko inola ere izan ez arren).
|
|
6.2 Aholkulari bakoitzari gehienezko ikasle kopurua: lanak exijitzen duenjarraipen, prestaketa eta ebaluaketa lanak kontuan hartuta, bere lananahi bezain ondo
|
egin
nahi badu, ez da komeni aholkulari bakoitzakdedikazio ordu bakoitzeko bi ikasle baino gehiago izatea.
|
|
Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu. Aldez aurretik esan behar dugu, ez dugulainongo ikerketarik egin; inpresio eta sentipen mailan besterik ez gara arituko, etageure hausnarketa hauek konpartitu
|
egin
nahi ditugu, norbaitek guk erakutsitakohariari tira eginez ondorio zehatzagoak aterako dituelakoan.
|
|
Hasi baino lehen ohar bat
|
egin
nahi nuke: gai eta garai honetan espezialista ez naizenez gero, testu hau Agustin Azkarate-ren lan eta argitalpenetan oinarrituz eta berari esker egin ahal izan da.Berak eskaini digu baita material grafikoa ere.
|
|
Sailkapenak sailkapen eta aurrera baino lehen, kontakizunari eta denborari buruzkoaipamen labur bat, laburtu beharrak garrantzia lanbrotzerik nahi ez nukeena?
|
egin
nahi nuke.
|
|
Errealismoarigarbiki eraso egitera ausartu den bigarren periferiko handia, Harkaitz Cano da.Bob Ieregi saxo jolea Canoren muturreko apustu artistikoaren bozeramailea da.Canorengan ez da, dagoeneko, militantearen aztarnarik geratzen. Esanguratsuki, errealismoa garbiki saihesten saiatzen den Canok, artearen bitartez errealitatetikihes
|
egin
nahi duen pertsonaia sortu du.
|
|
Edozelan ere, ohar batzuk
|
egin
nahi nituzke figura horren eraginaz. Hasteko, eragin kontraesankorra izan duelakoan nago:
|
|
Nolanahi ere, zenbait hausnarketa
|
egin
nahi nituzke testuartekotasunarengarrantziaz den bezainbatean. Batetik, testuen artean harreman eta eraginakgertatzea naturala da, «sencillamente algo que ocurre», H. Bloom ek gogorarazibezala9, eta ez ditugu, beraz, zerbait berezi bailiren joko, ezta aztertuko ere.
|
|
norbanako mailan, talde mailan, sektore/ udaletxe/ lurralde/ eta abarren mailetan. Hauxe da, hain zuzen, esku artean daukagun lan honek
|
egin
nahi duena, sumatzen diren hutsune batzukbete nahian; bestela esanda, prozesu soziologikoen ondoan, bestelako prozesu psikosozialak ere esanguratsuki gertatzen direlako, hauek izango dira lan honetan landuko direnak.
|
|
Mota askotako esentzia olioak daude; hurrengo lerroetan hurrunkera alfabetikoaren araberako deskribapena
|
egin
nahi genuke, beraien egitura kimiko nagusiak azalaraziz; nolabait esateko, usainei buruz daukagun hiztegi mugatua agerian jartzeko.
|
2002
|
|
Irakasleak euskalduntzeko bidea Irakasle Eskoletatik at abiatu zen, Hainzuzen, XX. mendearen erdialdean hezkuntza euskaraz lantzeko beharra zegoen, etaorduan normalizazioaren jardueran aritutako batzuen aipamena
|
egin
nahi nuke.
|
|
4 Sare horren baitan, goi mailako ikasketak
|
egin
nahi dituztenek, gazteekbezala helduek, aukera izan lukete beren ikas programa burutzeko.
|
|
Bestelako komentariorik edo iradokizunik
|
egin
nahi zenuke?
|
|
– Nolako ariketak
|
egin
nahi dituzu batez ere. Mota bat baino gehiago aukeradezakezu:
|
|
8 Hitzarmenaren ondoren erregeek hautsi
|
egin
nahi bazuten eta gerra hasi, elkarri gogo horren berri eman, eta 15 eguneko epea izango zuten liskarrakhasi aurretik.
|
|
oinarri duen pentsamenduak bateratuta mantendu nahi ditu bi fenomeno eta, desberdintasun sozialen indibidualizazioak? bereizi
|
egin
nahi ditu. Lehenak bateratu eta bigarrenak bereizten dituen bi fenomeno horiek dira:
|
|
Modernizazio erreflexiboak hori guztia aintzat hartuta, beste modernitate bat izango du helburu. Eta hori, modernitate fatalistak eta baikorrak ez bezala, gizarteari buruzko irakurketa modernoa
|
egin
nahi duelako. –Moderno?
|
|
Ala sistemaren ondorio perbertso eta nahigabekoen aitzinean gaude eta, barrua kolonizatu ostean, barruak kanpora ihes egin edo kanpoan, bururik gabe? txoko bat
|
egin
nahi du. Publikoaren espazioa hiritarraren interesean, dedikazioan eta pasioan gero eta murritzagoa da.
|
|
(?) helburu nagusiena horixe izan da, gero eta euskara gehiago sartzea eta gero eta maila handiagokoa. Programa
|
egin
nahi duenak, euskalduna baldin bada, saioa euskaraz egin behar du. Programazioaren erdia baino gehiago euskaraz egiten da, ea jende gehiago animatzen den9.
|
|
ekologistak direla, rockeroak, edo feministak, antimilitaristak, gaiak, euskalduntze mugimenduak direla. Guzti horiek ondan jarri, hori da
|
egin
nahi duguna. Mugida guzti horiek koordinatzeko, elkartzeko bide izan daiteke.
|
|
Historiae eta Annales dira lan nagusiak. Elkarren osagarri dira (atzekoz aurrera) eta are historia osoagoa
|
egin
nahi zuen, baina ez zuen dena burutzeko astirik izan. Historialari bikain gisa dihardu:
|
|
Kalte
|
egin
nahi duenak beti aurkitzen du horretarako aitzakia.
|
|
Lehoi batek astotxo batekin ehizean
|
egin
nahi zuelarik, ezkutatu zuen sastraka batean eta, aldi berean, abisatu zion bere ezohizko ahotsaz piztiak beldurtzeko; ihes egitean berak harrapatuko zituela. Orduan, astotxoak garrasia bota zuen bere indar guztiekin eta piztiak beldurtu zituen mirari berriarekin.
|
|
Izenari buruzko azken zehaztapen bat
|
egin
nahi dugu, literatura klasikoa baztertzeko: literaturaz ari garenean, literatura klasikoa aipatzen bada, soil soilik literatura klasikoa?
|
|
Hala pasarte narratiboak nola tragiko patetikoak bildu behar dituen arren, azken hauek dira zalantzarik gabe bere gustukoenak. Zentzu honetan, Zizeronen ideiak jarraituz, lan artistikoa
|
egin
nahi du, poesiaren parekoa, eta askotan erritmo daktilikoa du bere prosak, hexametroak osatzeraino. Zalantzarik gabe lehenengo dekada da poetikoena, elezaharretan oinarrituriko gaiak berak bultzatuta.
|
|
Horrela berritu egin zen egoera larria erromatarren kanpamenduan, soldaduen istiluekin eta kontsulen ezadostasunarekin, Paulok Senpronioren eta Flaminioren ozarkeria botatzen baitzion aurpegira Varroni, eta Varronek Paulori bere aldetik, gudalburu beldurti eta epelen eredu aipagarri bezala aurkezten baitzion Fabio. Gainera jainkoak eta gizona jartzen zituen testigu bezala, Hanibalek ordurako Italia berez hartuta izatearen errurik ez zuela berak esanez, lotuta baitzuen bera bere kideak, eta kendu egiten baitzitzaizkien burdina eta armak haserrez borrokan
|
egin
nahi zuten soldaduei. Hausnartu gabeko eta burugabeko borrokara bidali eta han uzten zituzten gudasailei zerbait gertatuz gero, berak ez zuela batere errurik izango baina edozein ondorioren arduradun izango zela zioen.
|
2003
|
|
Zer nahi du Hemen eta Munduan taldeak? Erakundeko kideen hitzen arabera, beste mundu bat nahi du, gaur egungo egoera aldatu
|
egin
nahi du eta beste globalizazio bat, neoliberala edo kapitalista ez dena, nahi du. Hurrengo galdera hauxeda, eta zein da horra joateko bidea, horretarako atea irekiko duen giltza?
|
|
Boroa auzoko biztanle asko: baserritarrak; baserriko seme alabak, batzuetan kaletik baserrirako bueltan edo lotura afektibohandiarekin; bertara joandako kaletarrak baserri baten bizitza, naturalago, bat
|
egin
nahi dutenak,.... Boroan ere eraiki dira txalet asko baina honakoetxebizitza hauetan bizi den jendeak ez du hainbeste atxikimendurik erakutsi.
|
|
Norberaren osasunarentzat eta batez ereumeentzat (etxebizitza asko eraiki da asken urteotan Amorebieta Etxanon, ongizate horren karira, bikote gazte asko bizitzera geratu edota bertaratu delako) kaltegarria izan daitekeen, munstroa?
|
egin
nahi dute, noiz eta orain, hainbeste ustekoahaleginaren ondoren bizitza maila ona lortu dugunean.
|
|
Lehenengoak, aldeko iritzi gehien bereganatu zituenak, UEUk bere horretan irautearen alde egiten zuen apustu: Txillardegiren hitzetan, «Ito
|
egin
nahi gaituzte(?) Baina ez gaituzte itoko. Euskal Herri euskaldunaren hazia hemen ereiten dute salduen areto dotoreetan.
|
|
ere aipatu zuten ikasleak urruntzeko arrazoi moduan. Edozein kasutan, «UEU, zientzia, euskaraz egiten ari garenon edo
|
egin
nahi dugunon topaleku eta erreferentzia zuhurra bezain bazterrezina bilakatu da»52 Dena den, La Voz de Euskadi-n beste arrazoi bat bota zuten, hurrengo urteetan zenbait sailetan arazo handiagoa bilakatu zena, urtean zehar unibertsitate ofizialean zientziak euskaraz ikasten ari ziren asko ez zirela UEUra hurbiltzen edota beste sail batzuetan ematen zutela izena53....
|
2004
|
|
Guk, lan honetan
|
egin
nahi dugun gogoetarako, grisen eta koloreen eskalakogradurik altuenetan jarri nahi dugu arreta. Gizarte ekonomiaren eta, horren barruan, kooperatibismoaren eskakizunik osoenetara hurbiltzen diren enpresez arikogara:
|
|
Arrasateko talde kooperatiboak gauza berbera
|
egin
nahi du. Garaia, egitasmoarekin.
|
|
Liburu honen helburua zientziaren garapena aztertzea da, zientzia aurcera nola doan ikustea, alegia. Horretarako Kitchcrrek, objektibotasunaren kontzeptu berri bat emanez, legenda gabekozientzia errealaren azterketa
|
egin
nahi du. Zientzia objektiboa da, haren ustez razionala eta progresiboa delako.
|
|
Zientziaren Filosofian arrakastarik handiena lortu duen liburua, Times Literary Supplementargitaipenak XX. tncndeko bigarren zatiko ehun libururik garrantzizkoenen artean sartzea iristeraino.Mende horcen Zientziaren Filosofiaren aldaketa puntua ezartzen du, gai zercenda berri bat planteatuz, lau auzigune berri txertatuz zientziaren azterketa filosofikoan: (i) praktika zientifiko desbcrdinçnkartografia
|
egin
nahi du, horietako batzuk, aldaketa zientifiko iraultzailea, esaterako, aurrekoZientziaren Filosofiaren arcetatik at geratzen zirenak; (ii) zientzia ez da gizabanakoen jarduerarenemaitza epistemikoa, elkarte jarduerarena baizik, cta beraz, haren izaera soziala bchar da; (iii) zientziaren azterketa estrukturalaz gain, ikusmolde berriak aldaketa zientifikoaren dinamika ere aztertubehar du; eta (iv) zientziaren azterketa gauzatzeko ikuspuntu sozio historikoak garatu behar dira.Kuhnen liburuaren baltoa gaur egun hiru eremutan bana daiteke:
|
|
Liburu honetan Strawsonek metafisika deskriptiboa eta metafisika zuzentzailea bereizten du.Strawsonek metafisika deskriptiboa
|
egin
nahi du: gure pentsamenduaren (eta hizkuntzaren) oinarrizko erreferenteak zeintzuk diren argitzen saiatzen da.
|
|
Beste filosofo edo joera baten ideiak edo argudioak eztabaidatzeko, ordea, horiek ongi ulertu behar izaten dira. Zentzu horretan, filosofiak goi mailako zehaztasuna behar du; ez da konformatzen ideiaorokorrak aurkeztearekin, Ikuspegi edo tesi baten aurka
|
egin
nahi baduzu, beraz, hura zein den argi utzi duzu. Horretarako, horren argudioak eta postulatu nagusiak, irudikatu?
|
|
, eta ikasleak teknika horiek guztiak menderatu behar ditu.Horien artean aurkitzen da, baita idazlana ere, giza eta gizarte zientzien alorrean berezikierabiltzen dena. Filosofia akademikoa
|
egin
nahi duen edonorentzat, beraz, garrantzi handiadu idazlanak behar bezala egiten jakiteak.
|
|
Bilatzen duzun liburua zein den badakizn bilakcta arrunla nahikoa iz.ango z.aizu.Dagokion tokian jarri autorearen izena edo liburuarcn izenburua eta berehala jakingo duztiliburu hori ba ote duien. Bilakcta orokorra
|
egin
nahi baduzu, ordea. gai bati buruz.ko liburuzcrrcnda bat lortu nahi baduzu, alcgia. orduan horretarako bilaketa boolearra erabiiibcharko duzu. Bilaketa boolearra oso praktikoa da, baina deskribatzailcak eia eragiieakzuz.en erabiltzea eskatzen du.
|
|
Pentsamendu kritikoaren bidez herritarrak euren eskubideen alde saiatzendira. Gizarteari buruzko kritika abstraktuak baino gehiago, eskubide konkretuenaldeko borrokak dira mugimendu instituzionalistaren oinarria (Dugger 1989). Zientzia ekonomikoak giza egoeraren hobekuntzarako ekarpenak
|
egin
nahi baditu, gizabanakoen eskubideak lehen mailan jarri behar ditu, eta horiei buruzko eztabaida irekia sustatu behar du: enplegu eskubidea, diru sarrera duin baterako eskubidea, etxebizitzarako eskubidea, kalitatezko ingurumenerako eskubidea, etab.
|
2005
|
|
Botoen gehiengoaren, blindajea? baliatu da udal mailako politikagintzan, baina Alardearekiko horrelakoportaera bat lastre bat izan daiteke karrera
|
egin
nahi duten politikarientzat. Alberto Buen-en kasuan nabaria izan zen pagatu behar izan zituen ordain politikoak; Arartekoaren laguntzailea izateko izendapenak porrot egin zuen Alardean erakutsitako jarrerarengatik.
|
|
Haien arteko harremanakhonakoa indartu nahi du: irakasleen eta profesionalen formazioa, ikertzaile etairakasleen arteko harremana, ikerketaren eta eguneroko praktikaren arteko lotura, hau da, teoriaren eta praktikaren arteko lotura
|
egin
nahi du. Horretarako irizpidenagusi batzuk kontuan hartzen ditu:
|
|
Egoera tamalgarria hau gainditzeko bide bakarra, aipatu arriskua saihestekobide bakarra, Wallin eta Berg ek Journal of Curriculum Studies aldizkarian 1982anargitaratu zuten. The School as a Organization? artikuluan diotenarekin bat eginez, Eskola Erakuntza zientziak berea
|
egin
nahi duen aztergaiarekiko, hezkuntza etaeskola, jakintza bereizgarri bat sortzeari ekitean datza, oraindik ere ez baitu erabatadostua, ez eta bere komunitate zientifikoaren barruan! Eta egoera tamalgarrihonetatik ez gara aterako, zientzia honen erabilera teorikoaren zaleek zein argudiopraktizistaren aldekoek berregituraketa osagarria eta diziplinartekoa lantzen ezdugun bitartean.
|
2006
|
|
Dibortzioa, ezkontideek hauta zitzaketenaukeren artean azkena bailitzan zegoen jasota, eta banaketa aldi luze baten osteaneuren artean adiskidetzeko aukerarik ez zegoen kasurako soil soilik. Horregatik, ezkontideek elkarrekin bizitzeari utzi ziotela frogatu behar zuten, edota ezkontzakobetebeharrak larriki eta behin eta berriro urratu izana; arauak ezkontideak adiskidetzeko ahal zuen guztia
|
egin
nahiko balu bezala.
|
|
Fikzioa
|
egin
nahi duenak derrigorra du pertsonaiak sortzea, eta pertsonaia oro daezaugarriz, tasunez, ideologiaz edo generoz zamatua, eta lanetik laneradiferentziak handiak diren arren, pertsonaiei eransten zaizkien tasunetan badakonstanterik, halako moldez non estereotipoak sortzen eta lan batetik besterairazten diren. Hala, ez da falta genero ikuspegitik egindako kritikarik ItxaroBordaren mintzaldian, non defendatzen baita borroka armatuaren izaera epikoakeragiten duela gatazkaren inguruko mundua, matxista?
|
|
Bere energiarik gehientsuena lanean emateko irrikan ibiliko zen pertsona bihurtu behar zen gizakia, diziplinazko azturak bereganatu behar zituen, ordena eta puntualtasuna, bereziki?, gainerako kulturetan ezezaguna zen graduan. Ez zen aski gizaki bakoitzak erabakitzea egunero eta kontzienteki lana
|
egin
nahi zuela, puntual izan nahi zuela eta abar; erabaki kontziente hark salbuespen asko ekarriko zituelako, gizartearen funtzionamendu onak jasan zitzakeenak baino askoz gehiago. Eta ez ziren aski eragingarri izango mehatxua eta indarra(?).
|
|
13.2 atalean planeten orbiten kalkulu zehatza teorikoki nola egin behar den azaldu dugu. Hala ere, irakurleak eguzki sistemako planeten benetako kalkulu praktikoa
|
egin
nahi badu, planeta bakoitzaren elementu orbital zehatzak erabili behar izango ditu, hain zuzen ere ondoko taulan aurkezten ditugunak:
|
|
3.Lege horren 8.1 artikuluaren arabera, baimen administratiboa eskatu edo araudi berezia aplikatu behar duten profesio kolegiatuek beren zerbitzu profesionalen publizitate konparatiboa
|
egin
nahi dutenean, aipatutako araudi horietan publizitate konparatiboari buruz jasotako baldintzak edo debekuak hartu dituzte kontuan.
|
2007
|
|
Gainera, herri aginteen izaera berezi eta misto hori kontuan izanda, gaitasunberezia du lana ikuspegi profesionaletik
|
egin
nahi duenak. Alegia, profesionaltasunaren eta mendekotasunaren arteko konpromiso hori ongikudeatzen jakin du.
|
|
Hausnarketa honekin hauxe
|
egin
nahi dugu: euskal kultura ardatz, euskokultur gaiei zor zaien garrantzia eta arreta eman nahi diegu.
|
|
Hemen bereizketa bat
|
egin
nahi dut: parodiaren eta simulakroaren arteandagoena.
|
|
Azkenik, ikerkuntza estrategikoari buruz, ohar bat
|
egin
nahi genuke. Eskualdea ezagutza jasotzeko eta aplikatzeko eremutzat jotzen da (Rutten, Bakkers etaBoekema, 2000).
|
|
Arriskuaren kudeatzaileekaurreko fasean finkatutako onargarritasun estandarrak ahal den modurikegokienean betearazi behar dituzte. Arriskuaren kudeaketa arriskuekin eginahal dugunaz eta
|
egin
nahi dugunaz arduratzen da, eta aurreko pausoetandeterminatutako arrisku berriak eliminatu, txikiagotu edota sozialki moldatzeko moduak aurkitzen saiatzen da.
|
|
Beste batzuetan, erretorikak gaiaren alderako aldekotasun atsegina (delectare) bilatzen du, eta, horretarako, zubi afektiboak eraikitzen ditu publikoaren eta hizlariaren artean, nahiz publikoaren eta tesiaren artean. Inoiz, erretorikak eragina (movere) bilatzen du, eta, horretarako, hizlariak konbentzitu
|
egin
nahi du publikoa, tesiaren alde jar dadin. Zizeronen hitzetan jarrita, hona:
|
|
Demagun norbaitek indeterminismoaren alde hitz
|
egin
nahi duela, indeterminismoa defendatu nahi duela, eta, arrazoi moduan, honako hauxe baieztatzen duela: indeterminismoaren alde nago, izan ere gizakia librea baita; ez da konturatzen horixe frogatu behar duela, hain zuzen ere.
|
|
Humboldt-en antropologiako kontzeptu zentrala da. Izpirituak gainditu
|
egin
nahi du Kant-en dualismoa, naturaren eta askatasunaren artean ipini duen leizea, gizaki osoaren batasuna gorputz eta arrazoimen bezala berreskuratu. Herri baten, idazle burutsu baten, kultura baten edo mende baten izpiritua (kultura grekoaren izpiritua, XVIII. mendearena) behaketan era jakin batekin agertzen da, agertu.
|
|
Zergatik esaten dute eusko erdaldun batzuek «los aitas» (gramatikalki bitxia) eta «la amuña»? ...edo formal garbia, zeinu matematikoak edo izan daitezkeen eran, ezpada elementu subjektiboz kargatua bere naturaz beraz (pertsonalak, sozialak, nazionalak), eta mezu hartzailearen adimenaz beste sentimenduari eta imaginazioari zuzentzen zaio halaber, hots, ez da soil zeinu hotsa, musika baizik (atzerrian ama hizkuntzaren «hotsa» entzuteak eragiten duen zauskada, froga), informatu adina mugiarazi
|
egin
nahi du, adostasuna galdatzeko baino ez balitz ere, hori eleketa ororen berezkoa da, ez esamolde batzuen partikularra. Hitza kontzeptua da eta sentimendua da.
|
2008
|
|
Hala, ECTS kredituei buruzko programa 2004/ 05 ikasturtean jarri zen martxan lehenengo aldiz, eta honako hau du helburu: ikasgaiak prestatzeko lana ECTSk zehazten dituen jarraibideen arabera
|
egin
nahi duten EHUko irakasleei aholkularitza pedagogikoa ematea.
|
|
Alde batetik, jolas
|
egin
nahi zuen, beste aldetik, lana amaitu behar nuen.
|
|
Hau da, ez da onartu behar pertsona desberdinek kontu bera erabiltzea, pasahitza partekatzea saihestea funtsezkoa delako. Bi erabiltzailek bat balira bezala lan
|
egin
nahi badute, taldean lan egiteko adibidez, bi kontu edukiko dituzte, baina katalogo berera bideratuko dira saioa hasi bezain laster.
|
|
Administratzaileak aukera badezake ere, Unix sistemetan/ home katalogoaren barnean erabiltzailearen identifikazioaren izena duen katalogoa erabili ohi da horretarako; beraz, gehienetan erabiltzaile bakoitzeko azpikatalogo bat egongo da/ home katalogotik zintzilik. Salbuespen gisa, bi konturen erro katalogoa berbera izan daiteke, bi erabiltzailek beti talde moduan lan
|
egin
nahi badute.
|
|
Enpresa bat Windowsekin ari da lanean baina Linuxen alde apustua egiten du. Hala ere, aldaketa modu progresiboan
|
egin
nahi du, zerbitzuak ez eteteko eta langileak pixkanaka ohitzeko. Kasu horretan, sare lokalean bi zerbitzari jar daitezke eta aplikazio berriak edota migratzen joaten direnak Linux zerbitzarian jarriko dira.
|
2009
|
|
Alderantziz, zehatzaikertzen duen Mirandako kontzentrazio esparruan bizi izan ziren gertakizunaklantzen. Eredugarria historia
|
egin
nahi dutenentzat.
|
|
Testuinguru horretan frantziar historiografia sakon markatuko zuen lan bat argitaratu zen, Lieux de memoire edo«memoria lekuak» zeritzona, Pierre Norak zuzendua. Norak lan horretan frantziarnazioaren ikurren azterketa
|
egin
nahi zuen, frantziarrak nazio bakarrean batzenzituen elementuak berrikustea alegia. Pierre Norak orduan memoria iraganarenorainaldiko instrumentalizazio bezala definitu zuen; hau da, helburu politikoekiniraganaz egin daitekeen erabilera6 (Nora, 1998:
|
|
Bestetik, edozein irakasle edo ikertzailerekin hitz
|
egin
nahi duen kazetariakunibertsitateetako prentsa zerbitzuaren bidez lortu ahal izango du haiekinharremanetan jartzea.
|
|
Horretarako, lehenbizi, gure bibliografian lehenagotik idatzia dagoena, honako ezaugarri hauekaztertuko ditugu: ikerkuntzarako espezieak daukan abantaila biologikoa, ikuspegi bioetikoak, emaitzak beste animalia ezberdin batean errepikatzekoposibilitatea eta
|
egin
nahi ditugun esperimentu motak.
|
|
Gure laginean dugun proteina kontzentrazioa neurtzea ohiko teknika dalaborategian, bai lagin horretatik proteina bat purifikatu nahi dugunean, baiproteina konkretu baten kontzentrazioa neurtu nahi dugunean ELISA bidezedo western blot bat
|
egin
nahi dugunean gure proteina ituaren espresioaikusteko.
|
|
12 10 pl BSA% 10 gehitu matrize sedimentagarria dugun eppendorferaeta immunoprezipitatu nahi dugun lagina gehitu. Kontrol negatiboren bat
|
egin
nahi badugu aurrez adierazi bezala, gure lagina 2 zatitanbanatu dugu.
|
|
15 Gainjalkina kendu, hor daudelako antigorputzera lotu ez diren proteinak (gainjalkin hau gorde dezakegu beste antigeno batzuen immunoprezipitazioa egiteko edo lisatuaren proteina maila neurtzeko; berriro immunoprezipitazioa
|
egin
nahi badugu gainjalkinarekin, aurrezjaso dugun lisatua matrize sedimentagarriarekin inkubatu aurrekoimmunoprezipitazioan askatu diren antigorputzak kentzeko).
|
|
Non $testua aldagaiak bilaketa testua gordetzen duen, eta patroia, berriz, bilatu nahi dugun hitz edo karaktere katea den. Bilaketa patroiaren aurretik jarritako m (match) aukerakoa da, eta jarriko ez bagenu ere Perl ek berdin berdin ulertuko luke bilaketa dela
|
egin
nahi duguna.
|
|
Ez dago batere gaizki, baina ia programa guztietan bezala, bada zer hobeturik. Gure programak exekuzio bakoitzeko bilaketa bakarra egiten du, eta bilaketa berri bat
|
egin
nahi dugun aldiro, programa berriro abiarazi behar dugu. Ez al litzateke erosoagoa exekuzio bakoitzean nahi adina bilaketa egitea?
|
|
Array aren bukaeran elementuak gehitu edo kendu beharrean array aren hasieran
|
egin
nahi badugu, shift() eta unshift() funtzioak erabili behar ditugu:
|
|
Programatzeak zehazki
|
egin
nahi duzun hura egiteko aukera ematen du, programak nork bere neurri eta beharretara egokituz.
|
|
Testuen azterketara bideratutako software pakete ugari dagoen arren, ez dugu haien menuetan beti aurkituko
|
egin
nahi duguna egiteko funtziorik. Gainera, software pakete horien erabilera ikasteak denbora eta esfortzua eskatzen du.
|
|
Izan ere, zenbait ataza espezifikoren kodea funtzio edo prozedura desberdinetan «estali» daiteke, arestian aipatu dugun legez. Funtzio edo prozedurak erabiltzeak bi abantaila nagusi ditu programazio lanetan dihardugunean, eta bereziki, programa handi eta konplexuak
|
egin
nahi ditugunean:
|
|
Programa honek, sarrera gisa hitz bat eman eta bere definizioa topatzen du EH_ hiztek.txt hiztegian. Bilaketa berri bat
|
egin
nahi dugun bakoitzean programa abiarazten ibil ez gaitezen, nahi adina bilaketa egin ahal izango ditugu, programa amaitzeko q letra sakatzea nahikoa izango delarik.
|
|
« (Enpresen bat egite eta erosketak) ez dira gehienetan eraginkorrak produktibitatearen aldetik eta, batzuetan, produktibitatearen aurkako eragina dute». Egileok enpresen bat egite eta erosketak, printzipioz, debekatu liratekeela uste dute «bat
|
egin
nahi duten enpresek ez badute argi eta garbi frogatzen, aditua den auzitegi batean, adibidez, proposatzen den bat egite horrek ez duela lehia arriskuan jartzen merkatuaren sektore batean ere, eraginkortasun operatiboa sustatuko duela, bat egiten duten enpresen nazioarte mailako lehiakortasuna modu nabarian lagunduko duela eta aurrerapen teknologikoa ere sustatuko duela froga daitezkeen tresnen bidez, eta helburu horiek eskuratzeko beste biderik ez dagoela».
|
|
Beste modu batean esanda, «gobernuen jarduera ez da mugatzen ordenagordetzeari» edo «ziurtasuna sortzeari». «Interbentzionismoan zerbaitgehiago
|
egin
nahi du gobernuak. Adibidez, merkatuan esku hartu nahi du».«Interbentzionismoan, merkatuaren alderdi ezberdinetan esku hartzen dugobernuak:
|
|
· Aplikazio zerbitzaria. Hau da, norekin hitz
|
egin
nahi duen Ainhoak (gure adibideetan, Beñatekin).
|
|
Demagun beste erabiltzaile batek, izan bedi Peio, Patxirekin hitz
|
egin
nahi duela, eta horretarako bere konputagailuan duen SIP bezeroa erabiliko duela. Honako hauek dira bi lagunak hitz egiten hasi arte emandako urratsak (ikusi 4.17 irudia):
|
|
Kideen arteko lotura horiek bilaketetarako sare bat24 osatzen dute. Kide batek beste kideren batekin lan
|
egin
nahi duenean (fitxategi bat kopiatzeko, edo elkarrizketa telefoniko bat izateko, adibidez), bere bizilagunei zunda bat bidaltzen die, nolako kidearen bila dabilen adieraziz. Zunda hartzen duten kideek, eskatutakoa betetzen badute, erantzungo dute, eta, edozein kasutan, zunda birbidaliko diete beren lagunei.
|
2010
|
|
Portaera honen ezaugarri nagusia da helburu eta norabiderik gabe ibiltzea.Era berean, dementzia duen gaixoak eserita egoteko ezintasuna azaltzen du. Lekuberdinean zehar ibiltzen da behin eta berriz, etengabe alde
|
egin
nahi du. Esaldiaketa galderak errepikatzen ditu, adibidez, «bilobak etorri diren ikustera noa».
|
|
Ez zen erraza izan Antoniuttiren lana, batez ere ez zuelako inongo neutraltasunik erakutsi bere zereginean Erromako erdi enbaxadore honek, eta behin bainogehiagotan euskal agintariekin enfrentamenduak izan zituen umeak herriratzerakoan. Euskal Gobernua ez zegoen umeak etxeratzearen kontra, baina horretarakogurasoen baimena eskatzen zuen eta nazionalen bandoak atzerriraturiko umeenkasuarekin propaganda ere
|
egin
nahi zuenez, sarri gertatu ziren umeen gurasoekustez idatziriko eskaera kartak agintari frankistek prestaturiko paper faltsuakizatea. Horrela 1939ra arte ume erbesteratuak gutxika gutxika bakarrik itzuli zirenberaien etxeetara.
|
|
Herritarrak dituen arkotxatarrei buruz mintzatuko zaigu Aulestia dakiendotoreziaz, baina neuk bederen gain gainetik, aipatuak sakonago mintzatukodirelakoan, beste hauetaz hitz
|
egin
nahi nuke aurkezpen labur bat eginez.
|
|
Lurralde ikuspegi zabal baten testuinguruan alor biologikoa, ekologikoa, ekonomikoa, soziala eta instituzionala ezberdin genitzake bederen. Horrexegatik, bada ikuspegi integratu bat ezartzearen beharra eremu horien balorazioa etaondorengo ebaluazioa
|
egin
nahi ditugunean. Horren arabera, hainbat alor aintzatizan behar ditugu beren balorazio integralerako, alor konkretuetatik abiatutako balorazioek soilik testuinguru hertsietan (jakintza alor jakinari lotutakoak soilik, alegia) ulertzeko gaitasuna baitute.
|
|
Hala, mugikortasun iraunkorra eta garraio iraunkorraterminoak gero eta maizago agertzen dira diskurtso politikoan, nahiz eta praktikan, iraganeko politiken oso antzekoak izan. Artikulu honen bidez, mugikortasuniraunkorraren kontzeptuaren definizio egokia
|
egin
nahi dugu, baita mugikortasuniraunkorrak edukirik gabeko helburu politikoa izateari uzteko eta XXI. mendekogarraio politikarako tresna erabilgarri eta eraginkor bilakatzeko oinarriak finkatuere. Horretarako, Euskal Autonomia Erkidegoko garraio sistemaren deskripzio laburra (2 atala) eta horrek ekonomian, gizartean zein ingurumenean dituen ondorioak (3 atala) hartuko ditugu abiapuntutzat.
|
|
Han TGV edo AHT egonbadago, baina abiadura normalean mugitzen da Bordele eta Hendaia bitartean. OrainRFF eta Pariseko Gobernuak trenbide lerro berriak
|
egin
nahi dituzte eta arrazoidesberdin baina komunengatik eragile soziopolitiko asko mobilizatzen ari dira (Pachon, 2009: 195) dagoen trenbidea hobetzearen alde baina AHTrentrenbide lerro berrien aurka, argudio ekonomiko, sozial, ekologiko eta demokratikoekin.
|
|
Bigarren irizpidearen inguruko hausnarketa lehengo multzoko egileen bidetikegiten dute, hots, lanaren nazioarteko zirkulazioa guztiz oztopatuta dago eta hesigogorrak gainditu behar izaten dituzte estatuko lan merkatu batetik beste baterakourratsa
|
egin
nahi duten langileek. Nazioarteko lan merkatua oso zurruna da etazatikatua dago eta nazioarteko giza eta lan arloko araugintza hutsaren hurrengoada5 Bestalde, finantza baliabideen edo kapitalen nazioz gaindiko zirkulazioa iaerabat librea den arren eta nazioarteko finantza merkatuak oso indartsuak izanik, oraindik nazio merkatu diferentziatuak egon badaude.
|
|
Baina, errealitatean herrialdeen ekonomia politikaren lehentasunatokiko industria eta ekonomia garatzea denez, babes neurrietara jotzen dute sarritanegitura ekonomikoa bermatzeko aitzakiarekin. Babes neurriak ezartzeko politikahau indartu egin da 2008an lehertutako krisiaren ondoren, ekonomia ezegonkortasunaren aurrean herrialde bakoitzak bere ekonomiaren oinarriak ziurtatzekomerkatu nazionala kanpoko eragile ekonomikoetatik babestu
|
egin
nahi baitu.
|
|
Horrek bere islanagusia izan zuen OUA izeneko erakundeak PAL delakoa (Lagoseko Ekintza Plana) bere egitasmoaren aldarrikapena egin zuenean 1980an. Horren bitartez, barrura begirako integrazio eredu baten aldeko apustua
|
egin
nahi zuen erakunde panafrikanistak. Baina burutu bezain laster Munduko Bankuaren eta Nazioarteko DiruFuntsaren erreakzioa etorri zen 1981eko Berg izeneko txostenaren argitalpenarekin.
|