Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 161

2000
‎Arestik modernotasun bat ekarri zuen Harri eta Herri obrarekin, bistan da: negarra desagertu egiten da, malkoa txukatzen du, esan liteke poetak debekatu egin nahi duela lantua, kontestaziorako, salaketarako duela poesia.
‎Egunen batean, prest nago artearen balioa erlatiboa dela sutsu ere defendatzeko, edo subjektiboa dela esateko, baina gaurkoan, artikulu serie bat zabaldu nahi duen honi haria aurkitu nahian besterik ez naiz ari. Eta nik tokiaz eta espazioaz hitz egin nahi dut, ez espazioaren erlatibismoari buruz; espazio ezberdinei buruz baizik.
2001
‎Elkartea ren plan estrategikoaren bururapena EuskoJaurlaritzaren Politika Linguistikorako Sailburuordetzatikjaso genuen diruaz ordaindu genuen eta LKS izena daukan aholkularitzarekin egin genuen. Berari esker orain badakigu zeintzuk diren zehatz mehatz egin nahi ditugunak bezala, hala egin behar ditugunak ere. Eta laburbildu beharrean bertan aipatzen diren sei ildo estrategikoak aipa daitezke:
‎Ba omen da bestelakorik ere. Hortxe dituzue, adibidez, Odon Elorza, Ramon Etxezarreta, Mario Onaindia, Jesus Egiguren, Ramon Jauregi... eta horiek euskaltzaleak dira, beti izan dira federalismoa ren aldekoak, eta alderdian aldaketa sakonak egin nahi lituzkete. Bada hortik zer espero.
‎ondo daki, nik bezala, gure zientziak eta kulturak (beste edozein herrialderenek bezala) itzulpenen zelako premiaduten; ni neu itzulpen lanen koordinatzaile bezala aritu naiz —fortuna handiago edo txikiagoarekin—, eta izugarrizko errespetua diet bai itzultzaileei, bai haien lanari. Baina ondo dakit, baita ere, nola behar ditugun sorkuntza lanak, aurrera egin nahi badugu behintzat: Lur-ek kasu horretan eraman duen politika konkretuaren kritika egin nahi zuen P. Gartziak, zerbait zabalagoaren sintoma kezkagarria izan daitekeelakoan.
‎Baina ondo dakit, baita ere, nola behar ditugun sorkuntza lanak, aurrera egin nahi badugu behintzat: Lur-ek kasu horretan eraman duen politika konkretuaren kritika egin nahi zuen P. Gartziak, zerbait zabalagoaren sintoma kezkagarria izan daitekeelakoan. Nik baino gehiago dakien Ramon Saizarbitoriaren hitzak erabiliz:
‎Abertzaleen aukera berdina dute euskararekiko, baina ez dute jokoan parte hartzen. Arbitroarena egin nahi dute, palkotik gainera, jokoan parte hartu luketenean. Inhibizioa, urru ntasuna, ausentzia ez dira euskarak behar dituen proposamen positiboak lantzeko jarrera egokienak.
‎2. Esaten den hurrenkeran, euskalduntzean, normalkuntzan eta irakaskuntzan dihardute erasotzaileek. Aurrenik eta behin, helduen euskalduntze alfabetatze prozesua eten egin nahi dute, hustu, desitxuratu eta ito gura dute. Euskararen hizkuntz komunitatera murgiltzeko helduen euskalduntze alfabetatze zubia txikitzean, erdaldunen gehiengo demolinguistikoak euskararen normalkuntzari galga egin diezaiola bilatzen dute.
‎Partido Popular delakoa, hauteskundeetan lorturiko gehiengo erabatekoa baliatuz, Espainiaren berdefinitzea egiten ari da. Literatura zientifikoan autore gehienek deskribatzen duten uztarketa (hizkuntza, hezkuntza, identitatea, kultura, abertzaletasuna) Estatu espainoleko administrari berriek Hego Euskal Herrian ez dutela kontrolatzen ikusten hasiak dira, eta hori berbideratu egin nahi dute, Nafarroa eta Euskal Autonomi Erkidegoko instituzioetatik gizarteerakundeak eta administrazio publikoarenak kontrolatuz.
‎Intelektualak, komunikabideak, Nafarroa UPN PSN esperientziarekin... Madrilen gehiengo absolutua lortutakoan lotsagabe erakutsi dute zer egin nahi duten Nafarroan, modu bortitzenean, eta EAEn, estrategia mantsoago batean.
2002
‎Ihes egiten zion jendeari. Burutazioei bi buelta eman eta haiekin eskulturak egin nahi zituen. Hori izan zuen bizitza, hori emaitza.
‎Literatura hizki handiz idatzi nahi duten idazleez ari naiz, jakina. Baina dibertsitate garai honetan denetarik dago, Literatura egin nahi duten idazleak, eta liburuak egiten dituztenak. Dena da beharrezkoa.
‎Atal honi amaiera emateko, azken gogoeta labur bat egin nahi nuke. Gizarteari unibertsitateek eman behar dioten zerbitzuaren ikuspuntutik bakarrik aztertu dut kontu hau.
‎Euskadin egiten den ikerkuntzaz ari garelarik, gogoeta laburra egin nahi dut ikerkuntza horren emaitzak argitaratzeko orduan erabili behar den hizkuntzaz. Nire iritziz, argitaratuko diren emaitzen ustezko irakurleen hizkuntza da erabili behar dena, eta idazlea da hori zein den erabaki dezakeen bakarra.
‎Guk ez dugu zalantzarik egiten, baina ez arrazoiak begi bistakoak direlako. Ez, ez dira bistakoak, eta galdera horri eman behar zaion erantzunetik abiatu beharra dugu unibertsitateaz eta bere inguruko egitasmoez gogoeta aberasgarria egin nahi badugu.
‎Nolanahi den," ustezko" arrisku eta kalteez zenbait ohar egin nahi nituzke. Galderan bertan ustezko bi arrisku aipatu dira:
2003
‎Ariketa ezatsegina bihurtu zaigu goizero munduari aurpegi ematea eta" Oker ibiliko al naiz?" gero eta ozenago batekin gosaltzen dugu amorrua. Eta nik, aitortzen dut, aberriaren gaineko sentsazioa indartsu sekula izan ez dudan arren, erresistentziarako deialdia egin nahi dut, geure gogoaren aldeko lehian. Nahiz eta kanikarik gabe, jipoituta eta makurtuta egon gaitezkeen.
‎Izan ere, aurrerapenak batzuei gauza onak ekartzen dizkie, baina ez dira horren gauza onak gizakien bizitzaren alderdi askotarako, hau da, guztiontzako. Hortaz, aurrerantz egin nahi dugu pertsona bakoitzaren onera ko eta haren hurbil egoteak balioko digu neurtzeko ona ala txarra izan den guk emandako pauso bakoitza.
‎Bestalde, Cromwellen Prefazioaz gero (1827), bera da Frantzian 1789ko iraultza literaturan egin nahi duten erromantiko gazteen zenakuluaren buruzagi. Iraultza mitikoaren ondoren, XIX. mendeko literatura frantsesa" iraultzaz" beterik dago (gero pintura egongo den bezala) Lehen Mundu Gerra arte, eta aitzinean Hugo doa banderari.
‎Eta hanka horren funtzioan lanean ari den alorra dugu, ezer izatekotan, helduen euskalduntzea eta alfabetatzea. Haur eta gaztetxoak euskalduntzeko bidegurutzean dagoen familiaren bidea alde batera utzi eta aurrera egin nahi duen hizkuntza politikak zer egin dezake hizkuntzaren transmisio gune naturalena den horri erantzun sendorik eman gabe. Zer lor daiteke guraso euskaldunak alfabetatu gabe eta erdaldunak euskalduntzeko bidean abiarazi gabe?
‎Beheranzko joera horren irakurketa soziologikoa egin nahi dugu. Adituek, arduradunek eta kezkatuek era guztietako arrazoiak aipatu dituzte:
‎Euskararen erabilera gomendatzen ez duen giroa hedatu du Gobernuak, neurri disuasorio ezberdinak erabiliz (diru laguntzak...), eguneroko jokoan euskararen erabilera, elebitasuna bera, gomendatzen ez dutenak. Euskara gero eta arrotzago egin nahi du Administrazioak, eta horrek euskara hurbil ez duen eta praktikan euskararekiko nahikoa axolagabea den nafar erdaldun arruntaren (nafarren gehiengoaren) pertzeptzioan eragina du.
‎Eusko Jaurlaritzara bulego orduz kanpo deitu, eta" jSeguridad!" dioen hitz hotsa entzuten da telefonoz bestalde, baina harek ere ez du zehazten zein segurtasun bermatzen duen. Iruñean bizi eta udalarekin harremanak euskaraz izan nahi dituenak, zerrenda berezi batean eman behar du bere izena, baina ez diot inori entzun nazien garaiko Alemanian oinarritutako metodoa denik (fitxatuta daude euskaraz hitz egin nahi duten iruindar guztiak, bai). Eta...
2004
‎Eta alde honetatik esan beharrean nago, Espainiako idazleen artean Egunkariaren itxierarekin elkartasuna eta laguntza Galeuscarenbidetik bakarrik jaso genuela, ia ia (Madrilgo hainbaten kasua salbuetsiz). Azpimarratu egin nahi dut Galeuscakoelka rteetako kideen laguntza beharbeharrezkoa izan zela eta dela mono kulturaren hatzaparretan itota ez geratzeko. Eta Galeuscaren bidez egin genuela Kataluniako PenClubaren ezagutza, eta haiei esker bideratu dugula EuskalHe rrikoa, azken urteetan desagertuta zegoena.
‎Azkenik, beharrezko deritzot Hizkuntz Eskubideen Behatokiaren ekarpen garrantzitsuaren balioespen orokorraz zerbait esateari. " Auditoria" moduko bat da Behatokiak erakunde publikoei egiten diena eta halakotzat hartu lukete, beren zerbitzu ematearen kalitatea hobetzeko aukera bezala, eta inola ere ez mindu edo kalte egin nahi duen erakunde baten jarduera bezala. Bestalde," euskararen telefonoa"() ia zabalkunderik gabe arrakastatsu bihurtu da eta horrek argi eta garbi erakusten du horrelako tresna baten zeinen premia handia zegoen.
‎Badira bi izen, hala ere, ahaztu ez baina nabarmendu egin nahi ditudanak: Eider Rodriguez eta Karmele Jaio, au rten ipuin liburu bana kaleratu dutenak, beren estre inaldiko lana baina heldutasun zantzu guztiak dituztenak:
‎Kantek dio bere filosofiak ezagutzarekin egin nahi duena gramatikak hizkuntzarekin egiten duena dela. Gramatika aztertuz hizkuntzak esan ahal duena zehazten eta mugatzen dugu.
‎Azkoitikoa zen baina Donostiako Amarako komentu batera kapilau bidali zuten. Erdarazko taldeak bakarrik ibiltzen ziren orduan, guretzat erronka handia zen, besteen mailako antzerkia egin nahi genuen eta.
2005
‎Dena eguneratuta, baina nozio giltzarri batekin: egileek CD Rom horrekin egin nahi dutena uler dezagun, bere osagarria entzun behar dugu, hau da, musika diskoa. Etaho rrek ez digu aukerarik ematen, benetan, CD Romean aurkezten den teknologia jainkotzeko.
‎" kontzientziaren aurrean agertzen den edo zentzuen bidez hautematen den edozer". Fenomeno horiez —fenomeno literario, soziologiko eta mediatikoez— hitz egin nahi nuke Egunen gurpilean honetan.
‎Nereak ez diren lurralde hauetatik ihes egin nahi nuke.
‎Beraiek ez zirela desmaiatzen. Eta neskak haserretu egin gara indioena egin nahi genuelako eta beraiei tokatzen zitzaielako dilijentziakoak izatea.
2006
‎Hizketakidea ez da zerbait eskatzen dizuna, hitz honekin ados egon zenukeela esaten dizuna. Hori gorra da zurekiko, eta erabili egin nahi zaitu, zernahi bezala. [...] Ez dut federik.
‎Barandiaranen galderak aintzat hartuz, egin nahi nituzke beste batzuk ere. Kritikagilearen perfilari lotuak lehendabizikoak:
‎Kritikaren funtzioaz ere hitz egin nahi nuke. Zer funtzio bete behar du kritikak?
‎Baina aipamen horrek bide ematen dit hainbat galdera luzatzeko. Hitz egin nahi nuke, idaztearen abentura horretan, idazleak bere buruari ezartzen dion presioaz. Pertsona bakoitzaren muga psikikoak ezezagunak dira, eta horregatik:
‎Ikasleak besteek egiten dutena egin nahi du, eta izugarri motibatzen da aukera hori emanez gero. Zenbait kasutan ustekabeko jauziak ematen dituzte, urtebete urte t’erdiren bueltan curriculuma euskaraz lantzen hasiz.
‎Oso gauza sinplea ematen duen arren, askotan zaila izan daiteke justu" euskara gaietan" lan egiten dugunontzat guraso" normalen" lekuan jartzera iristea. Norberaren gaiarekiko bizipen, ikuspegi, motibazio eta abarretatik urruntzea eskatzen du horrek, jasotzailearen ideia erreal xamar bat egin nahi badugu, eta hori ez da hain erraza.
‎Aldizkariaren historia dago bereziki bertan kontatuta. Hemen aldizkariaz gaineko bestelako lanez hitz egin nahi dugu batez ere, horien denen ardatzean Jakin Taldea bera jarriz.
‎Aldizkariarekin batera edo aldizkaririk ezean, bestelako proiektuak bultzatu eta burutu izan ditu. Horietaz hitz egin nahi dugu hemen. 1971n" ‘Jakin Taldeari’ buruz konfiantzazko txostena" izeneko 10 folioko idazki programatiko luze eta trinkoa, geroago ere aipatu duguna, idatzi zuen Joseba Intxaustik;" taldea" kontzeptua nabarmendu nahi izan zuen titulutik bertatik, eta lehen paragrafotik hasita" Jakin Taldetzat" definitzen du aldizkariaren inguruan 1956tik aurrera Arantzazuko eta erlijioso etxe eta seminariotako ikasle gazteen artean eraturiko lankidetza.
‎Ni ume bat nintzen artean: asko irakurtzen zuen eta, ororen gainetik, idatzi egin nahi zuen mutiko bat. Manolok, berriz, hogeita bat urte inguru izango zituen eta, ororen gainetik, musikaria zen:
‎Literatura hurbila, ukigarria, erreala, itsusia, usaindu daitekeena egin nahi dut. Testu ezabatuak dituen nobela da, zatarra.
‎Rasik hegan egin nahi du. (i).
2007
‎Enkarguak helburu garbia zuen: " zeresana emango duen ekintza egin nahi dugu, baina apenas dugu dirurik zerbait handia egiteko". Ezin uka daiteke helburua bete zutela.
‎Eta, batik bat, oso deigarria da gizarte zibil ez antolatuak ekologismoarekiko erakutsi zuen konfiantza: jendeak —edo, agian, jendetzak, Hardt eta Negriren adieran (2002 eta 2004), baina oso luze joko luke eztabaida horrek— zertxobait zehatza egin nahi zuen, mobilizatu nahi zuen eta talde ekologista antolatuetara jo zuen, jakin badakielako hor daudela, eguneroko lanean, ezetzaren frontean eta baita alternatibak eta irtenbideak eskaintzen ere.
‎Euskal curriculuma izeneko dekretua iritsi da gure mahaietara. Egin zitekeen onena, ziurrenera, eta baita ere egin nahi genukeenetik urrun, zerbaitetan hasten den guztiari askotan gertatu ohi zaiona. Badugu, aurrenekoz, euskal curriculuma izeneko lege bat... eta badugu, irakaskuntzan ari garen batzuek, gure egitekoa legez gehiago zehazten duen eremu bat.
‎Mintza gaitezen, orduan, irakaskuntzaz, diot, nire artean. Gogora dezagun bizi izan duguna, azter dezagun egiten duguna, pentsa dezagun nola egin egin nahi duguna.
‎Pertsona horrek zioen (ezin gogoratu nor zen!) Oteizak jardun zuela eskulturagintzan berak nahi zuen hura ondo adieraztea lortu zuen arte. Pentsatu zuenean azkenean lortu zuela egitea buruan zuen hura, hau da, ikasi egin zuenean nola egin berak egin nahi zuen eskultura, orduan ez zion interesik ikusi gauza bera behin eta berriz errepikatzeari. Amaitu zitzaion interesa.
‎Aurten hasirik eta datozen urteetan, Euskal kultur erakundeak indar berezi bat egin nahi du Euskal Herrian toki garrantzitsua daukan sail batean: ahozko ondarea eta ondare inmateriala (bizi lekukotasunak, bertsoak, legendak, atsotitzak, ipuinak, kantuak...).
‎• Europar Batasunak gairen baten inguruan legeak egin nahi dituenean, lehendabizi egiaztatu behar izaten du estatuen ekintzaren bidez Europar Batasunak lortu nahi dituen xedeak lor ezin daitezkeela. Honi printzipio ordezkatzailea (edo subsidiarietate printzipioa) esaten zaio Europako zuzenbidean.
‎Habermasen proposamenak, beraz, ez dio uko egiten gizatalde nazional batek demokratikoki eta bide baketsuen bidez estatu bat sortzeari, herritarren gehiengoak hala egin nahi badu. Hala ere, bere ustez, nortasun ezberdinen arteko adostasuna lortzea batzuetan hobe izan daiteke, eta nahiz eta estatuak nortasun bakar batean oinarriturik ez egon, estatua oinarritzeko nazioen arteko adostasuna (abertzaletasun konstituzionala) nazionalitatearen justifikazioa bezain zilegi dela pentsatzen du.
2008
‎Fitxa bibliografikotik Katalogora eta Katalogotik, bide logikoa da, batak bestea balekar bezala. Horixe da egin nahi dugun bidea, askatasuna lagun.
‎Inkestak prestatu behar dira eta egoki prestatu behar ere; hurrengo urteetan inkesten artean konparaketak egin nahi baditugu komeni da galderak ez aldatzea. Beraz, ondo pentsatu behar dira hasierako galderak, eta horretarako guk ere hainbat galderari erantzun behar diogu:
‎Izan ere, 25 ordu horietako zati txikiena, hamar ordu baino gutxiagokoa baita, ikasgela, laborategi edo mintegian, irakaslea aurrean izanik, egindako lanari dagokio; baina gehiena etxean edo liburutegian egindako lanari dagokio. Kontuak atereaz gero, berehala ikusten da ikasturte batean ikasle batek egin behar duen lanaldia 1.500 ordukoa dela, gutxi gorabehera, ikasturte oso bat (60 kreditu inguru) egin nahi badu. Ikaslearen lanaldia neurtzeko unitatearen aldaketak berekin ekarriko du ikaslearen formaziorako eta gizarte osorako garrantzitsua izango den Bolognako prozesuaren beste ezaugarri bat, hots, hezkuntza eredu berri bat.
‎Oso adierazgarria da ERT taldeak 2001ean Stockholmen elkartu zen Europako Kontseiluari luzatu zion txostena (Actions for competitiveness through the knowledge economy in Europe). Bertan, ERT kezkaturik azaltzen zen, hezkuntzan egin nahi zituzten aldaketak oso mantso ezartzen ari zirelako. Morris Tabaksblat ek, orduko ERTko buruak, gai honetan zazpi urteko atzerapenarekin zebiltzala ohartarazi zien hezkuntza ministroei.
‎Hemendik aurrera, diru nahikoa dutenei kalitatezko hezkuntza emango zaie diruaren truke, eta gainontzekoei nahiko degradaturik geratuko den zerbitzu publikoa eskainiko zaie. Dirua ez daukanak, eta hala ere kalitatezko zentro batean ikasketa unibertsitarioak egin nahi baditu, bi aukera ditu, beka bat lortzea edo kreditu bat eskatzea. AEBetako instituzio publikoetan bekak hobesten ziren lehen; gaur egun, ordea, kredituetara jotzen dute kasu gehienetan.
‎Jada ‘Euskaraz bai’ esan duten guztiei eskerrak eman nahi dizkie, eta bide batez, gizarte osoa aldekotasuna adieraztetik euskara egitera pasatzera animatu nahi du, 2009an abiatuko baita ‘euskaraz bai’ egiteko garaia. Era berean, oraindik atxikimendua egin ez dutenek eta hala egin nahi dutenek —enpresa zein norbanakoek— Kontseiluaren webgunean egin dezakete hori, hain zuzen www.kontseilua.org/euskarazbai orrian.
2009
‎" Liburu hau non aurki daiteke?". Ikerketa bat egin nahi baduzu edo testu bat argitaratu nahi baduzu, erreferentziak eduki behar dituzu, eta hasi ginen biblioteka hau eratzen. Euskal liburu multzo bat Seminarioko biblioteka nagusiaren barruan zegoen hasieran.
‎Hori nola egin nahi duen Kontseiluak ere aurreratu zuen Kontseiluaren lehendakariak eta horrela azaldu zuen:
‎Zain gaude, halaber, ezker abertzaleak egin nahi duen aldaketa estrategikoa zertan gauzatuko den. Kasu honetan, obstetrizia sailaren atarian gaudela esan liteke, erditzea nola amaituko den zain.
‎...ziatuak artelan horri amaiera hobea ematea merezi zuen; baina Arantzazukoek XXI. mendera indar eta espiritu berrituz sartu nahi zuten; eta lortu egin zuten 2009ko igande horretan, lehen ‘Arantzazu Egunean’ Badirudi Arantzazu berriz ere topagune garrantzitsua bihurtuko dela euskaldun eta erdaldunentzat, fededun eta fedegabekoentzat, gizakia erdian jartzen duen pertsona ororentzat, gogoeta egin nahi dutenentzat; eta Arantzazuko Adiskideak elkarteak laguntza handia eskain dezake.
2010
‎Kontuan hartzen badugu gaur egungo EBko aitzindarien europar diskurtso federalistaren hasierako postulatuen eta gaur egun hark ematen duen irudi desitxuratuaren artean dagoen diskordantzia nabarmena —postulatu haiekin alderatzerik txikiena egiten saiatuz gero—, berehalaxe sortzen dira hamaika zalantza EBk egin nahi duenaz. Eta agerikoa da gobernuen arteko erlazioak lehenesten direla hiritarren interesen gainetik.
‎Zientzia eta teknologiari buruzko iritzi sozialetako batzuk laburki aurkeztuta, idazlanaren hirugarren atalean, zehaztapen batzuk egin nahi nituzke, gutxieneko modura, sarritan entzun ohi ditugun aurreusteak zuzentze aldera.
‎Musikariak ekin dio literatura bide berriak urratzeari. Erritmoa bizitu du eta nire oinek dantza egin nahi dute. Tap, tap, tap eta tap.
‎1949an Paulo Lete etorri zen probintzial, oso irizpide garbiekin. Kuban egon zen gerra garaian, kanpotik ikusi zuen hemen zer gertatu zen, eta bazekien zer egin nahi zuen, Euskal Herrira etorri zenean. Santutegia, Leterentzat, ez zen Oñatiko tontorrean gelditu behar zuen zerbait, Euskal Herri osoarentzako zerbait baizik.
‎Aukera zeneukan irakasle jarraitzeko, baina halako batean erabaki zenuen itzuli egin nahi zenuela. Zergatik?
2011
‎Euskara salbuespen egoeratik atera nahi du Jaurlaritzak: gaurko egoera ez da bere ustez normala eta, dekretu horren bidez, gauzak normalizatu egin nahi ditu, salbuespen egoeratik irten eta egoera normal (ago) batera iritsiz. Ez gara aztertzen hasiko euskararen egoera soziolinguistikoa normalizatua den ala ez:
‎Patxik euskara ikasi nahi du, Idoiak aerobica euskaraz egin nahi du, Mariak haurrak euskaraz eskolatu nahi ditu, Ikerrek erosketak egin nahi ditu euskaraz, Iñakik bere etxea zaharberritzeko tramiteak euskaraz egin nahi ditu... Hizkuntza bat normalizatzeko ezinbesteko baldintza da herri gogoa, eta hori badagoela maiz aditzera eman du herri honek.
‎Patxik euskara ikasi nahi du, Idoiak aerobica euskaraz egin nahi du, Mariak haurrak euskaraz eskolatu nahi ditu, Ikerrek erosketak egin nahi ditu euskaraz, Iñakik bere etxea zaharberritzeko tramiteak euskaraz egin nahi ditu... Hizkuntza bat normalizatzeko ezinbesteko baldintza da herri gogoa, eta hori badagoela maiz aditzera eman du herri honek.
‎Patxik euskara ikasi nahi du, Idoiak aerobica euskaraz egin nahi du, Mariak haurrak euskaraz eskolatu nahi ditu, Ikerrek erosketak egin nahi ditu euskaraz, Iñakik bere etxea zaharberritzeko tramiteak euskaraz egin nahi ditu... Hizkuntza bat normalizatzeko ezinbesteko baldintza da herri gogoa, eta hori badagoela maiz aditzera eman du herri honek.
‎ETBk ez du begi propiorik auzo hurbila nahiz mundu urrunagoa interpretatzeko, eta bestek diseinatzen dutenaren kopia egiten eta pantailaratzen du. [...] Herriko etxe eta eskuin espainiarrarentzako moduko telebista egin nahi dute oraingo telebista arduradunek, antza. Baina esparru horretan, ETB baino hobeak diren kateak ditu entzuleriak gustuko.
2012
‎Horra hor Europan zehar zabalduz joan duen mamu berria: zorrak kitatzeko edozein gauza egin —behar horren ezinbestekotasuna konstituzioetan ezartzea barne, Espainiak egin nahi duen moduan— edo kito! esan, ordainketa etendura onartu eta sistemari nolabait reset egin, beste momentu historikotan Europan eta beste leku batzuetan egin den moduan?
‎Lagun bat etorri zitzaidan. " Tatuaia egin nahi dut". Hona arte normal dena.
‎Hona arte normal dena. Azala berdinegi ikusi du eta marrazkitxoa egin nahi du; edota aspertuta dago bere bizkarrarekin eta kustomizatu nahi du; edota, beste barik, tatuaia egin nahi du. " Euskal literaturako esaldi bat nahi dut".
‎Hona arte normal dena. Azala berdinegi ikusi du eta marrazkitxoa egin nahi du; edota aspertuta dago bere bizkarrarekin eta kustomizatu nahi du; edota, beste barik, tatuaia egin nahi du. " Euskal literaturako esaldi bat nahi dut".
‎Baina aurkariak aukeratzea balego... Biga, Eskoziak independentziaren inguruko galdeketa egin nahi du eta Erresuma Batuko legebiltzarrak argi eta garbi eskatu dio Cameron gobernuburuari kontu hori Eskoziako parlamentu autonomoaren esku lagatzeko. Noski, atzean badaude trikimailuak eta helburu ezkutuak, hordagoak eta kalkuluak erreferenduma zer datetan izan daitekeen probetxugarriago alde bakoitzaren interesetarako...
2013
‎Jakin aldizkariak ere bat egin nahi du Txillardegi omentzeko asmo horrekin. Horrenbestez, aitortza hartan izandako hitzaldi batzuk bildu ditugu jarraian.
‎Liburuak maite dituelako? Negozioa egin nahi duelako. Batek daki.
‎Mardonesek erakusten du arauak —garai bateko pentsamoldeak eta zerumuga— apurtzen dituzten korronteak —argudio sakonak aurkezten dituztela, behinik behin— kontuan izatea eta horiekin mintzatzea aukera izan daitekeela kristau fedea galbahetzeko eta fede hori sakontzeko. Postmodernitateko pentsalariek garaiko arauak apurtu nahi dituzte, eta pentsamolde alternatiboetan lan egin nahi dute; bide horretatik, probokatzaileak direlarik, beren beregi oldartzea bilatzen dute. Mardones ez da mehatxatuta sentitzen testuinguru horretan, estimulatuta baino.
‎Orain Europan egin nahi dute antzeko negozioa, baina oraingoan informazioa azkar hedatu da eta leku askotan urteotan ezagutzen ez zen aurkako mugimendua —erakunde ekologistek piztuta eta bultzatuta— agertzen ari da: Erresuma Batuan sekulako protestek lortu dute prospekzioak gelditzea; Frantzian debekatu da teknika hori, ezin da ezta bilaketak egiteko ere erabili.
‎Urrats berri horrek azpimarratzeko hiru elementu ditu, gure ustez. Batetik, euskaraz bizi edota lan egin nahi duten herritar zein langileei begira, eskubide hori bermatzeko mekanismo biziki eragingarria izan daiteke; bestetik, horrelako erabakiek argi uzten dute boterea modu etikoan baliatuz urrats ausartak egin daitezkeela; eta, azkenik, Gipuzkoan alkatetza duten alderdi guztietako udalek onartu izanak euskararen aldeko aliantza ausartak posible direla erakusten du....
‎Areago, euskal abertzaletasunaren ikurtzat hartzen du nonbait Arestik Arantzazu. Horregatik handixe egin nahi du bere abertzaletasun aitorpena, Andre Maria testigutzat hartuz:
2014
‎Baiezkoan nengoela esan nion, baina arazo bat nuela. Ni etxe horretan aurretik egona nengoenez, Garaikoetxearekin hitz egin nahi nuela, ea zer iruditzen zitzaion galdetzeko. Iruñera joan nintzen, eta ez zidan arazorik jarri.
‎Dirua eman zuten. Gero, berriz egin nahi genuen. Nik nahi nuen disko garrantzitsuagoa egin.
‎Nola egin nahi zenuen My Fair Lady. Euskaraz, gazteleraz...
‎Beti egon dira. Independentziaren alde lan egin nahi duten pertsonek eragile sozial horiengana jotzen badute, mobilizazio ahalmenagatik da, alde batetik, eta, bestetik, paktismo kutsu handia izan duen politikatik aldentzen direlako. Politikak, edo zehazkiago, alderdi politikoek egin dezaketenarekin fede gutxi dago, eta, beraz, aktibismo sozialera kanalizatzen dira aldarrikapenak.
‎Hizkuntza politikaren alorrean edo, zabalago agian, soziolinguistikaren esparruan nolabaiteko esku hartzea egin nahi duenak hamaika aldagai edo faktore izan ditu gogoan ziurrenik, eta zenbait tresna ditu. Informazioa, adibidez, egoeraren zentzuzko balorazio eta estimazio bat egiten utziko diotenak.
‎Bi ezaugarri ditu: lehena, lan kolektiboa izan nahi du, eliz ikastetxe guztietako jendea bildu nahi du, elkarrekin lanean jarri, auzolanean jardun; bigarren ezaugarria, kultura jasoa egin nahi du, gai guztiak euskaraz landu eta jorratu.
‎Aitor dezagun, ematen duen baino askoz ere sakonagoa da esaldia, egia esan, erakunde publikoei bezalaxe aplika baitakiguke guri, gure eguneroko martxari, irautearen edo iraun beharraren halabeharrezko dramari, egiten ditugun eta egin nahiko genituzkeen zereginen artean dagoen zangari, gure indarren xahutzeari. Luc Bessonen Lucy filmean bezalaxe, kontu segurua da garunaren zati txiki bat baino ez dugula erabiltzen, baina are ziurragoa erabiltzen dugun zati txiki horren %30 baino gutxiago eskaintzen diogula bokazioz egin nahi genukeenari. Hori da kudeatzailearen tragedia.
‎Horrexegatik, hitz egin nahi dut, adibidez, aurten ezagutu dudan Txintxua Films ekoiztetxeaz, eta etxe horren eskutik bere film labur ederrak kaleratu dituen Asier Altunaren obraz. Soroa izenekoa da berriena, baina nik hitz egin nahi
2015
‎Niretzako larriena da egin nahi duzuna ezin duzula egin. Ezin duzula zure bizitzaren jabe izan.
‎Eguneroko praxian azken helburuen gehiegizko presentziaren aurkako protesta bat suma liteke Sarrionandiaren hausnarketan. Askotan badakigu azken buruan zer nahi dugun Euskadi askatua, klase gabeko gizartea, baina bihar zer egin nahi dugun ez dakigu. Urteak badoaz eta, iraultzarik ez da egin, Euskadi ez da askatu, eta" gizakiak nekatu eta hil egiten dira" (523).
‎Euskara bezala, historia, soziologia... [...] Zer unibertsitate mota egin nahi dugun erabaki behar dugu (1 belaunaldia. Gizonezkoa, 48 urte, Osasun Zientziak, baditu argitalpenak euskaraz).
‎Nik ordea Pako Aristik egiten duen galego ederra egin nahi nuke, zaunka guztiak eta jeada guztiak barne. Niretzat erakargarria dena izan liteke arbuiagarria auzokoarentzat, izugarri laketu liteke inor halako hizkuntzan zu aspertu zaitzakeen bezainbeste.
‎Zentzu horretan, euskalgintzak (hizkuntza) eskubide guztien aldeko mugimendu bihurtzen den neurrian izango du ardatz erreala desplazatzeko gaitasuna. Jakina, horrek badu bere ‘tranpatxoa’, euskaraz egin nahi duenak baititu hizkuntza eskubideak zapalduta %99, 9an. Hor du euskalgintzak irabazten hasteko eremu zabala.
‎Barrenak irauli zizkidan goiburu batek jo zuen ene begietan: ‘Hilobitik atera genuen argazkiak egiteko’ Amagoia Ibanek Juan Kruz Unzurrunzagari egindako elkarrizketa zen, hil hurren zegoen, kontatu egin nahi zuen egia. Eta holaxe jarraitzen zuen goiburuaren azpian:
‎Finean, beraz, batzuetan besterena nahi litzatekeen ‘gure’ mina islatzera jo du nagusiki euskal nobelak azken urteetan. Euskal irakurlearengandik hurbileko biktima askotarikoak protagonista dituen literatura da azken hamarkadetakoa, gatazkaren erdigunean kokatu ez arren jasotako herentziatik askatu eta ihes egin nahi lukeena, baina nola egin asmatu ezin eta ihes hori fantasia gisa bizi duena. •
2016
‎36ko gerlaren ondorioz Argentinan antolatu zen Ekin taldea eta argitaletxea izan genituen eredu. Monzonen Anai Arteak segitzen zuen, eta haren bidetik eta beste neurri bat eman nahiaz, Argentinako Ekin haren arauekin egin nahi genituen gauzak, gure ahalmen apurrarekin. Euskadiko Batzordeak deitzen ziren, eta bagenituen halakoak bai Frantzian, bai Suitzan, bai Belgikan, bai Italian, bai Alemanian... baziren batzuk biziki onak.
‎Alfonso babestea guri zegokigun, beraz, eta horretarako eskubidea lortu behar genuen. Alfonsok desagerrarazi egin nahi zutela ikusten zuen. Non zen jakiteko bederen, nork erreklama zezakeen?
‎Monopolioak hasi ziren, markak. Orduan, zeukan parada bakarra zen bera ere marka bihurtzea, eta bere burua baserritar egin nahi zuenez, Kaliforniatik zetozen Garaziko bi anaiari saldu zien komertzioa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia