Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2004
‎Aipamena, zinez, luzea da, baina argiro argiro erakusten du legegilearen asmoa. Legegile horrek, halaber, hobeto antolatu nahi du testuaren edukia, eta, bide horretatik, alferreko errepikapenei ihes egin nahi die: Artikuluak zenbakidun paragrafoetan zatitzeko joerari heldu zaio, hala behar denean, eta ahalegina egin da paragrafook berez esanahia izan dezaten, elkarren arteko lotura duten lerrokadekin gertatu aldera.
‎Ontziaren gaineko jabetzan partaide den norbaiti kodearen 612 artikuluak aipatu eroslehentasun eskubidea erabiltzea komeni zaionean, edo, 613 artikuluan xedatutakoaren arabera, horri aurre egin nahi dionean, nahikoa izango da legezko epearen barruan saltzaileari edo partaidekideei hala eskatzea, notario akta bidez, eta, lehenengo kasuan, notarioaren zainpean utziko du zenbatekoa, salmentaren prezioa.
‎11 Zerbait egiteko prestazioari buruzko demandetan, horren munta izango da egin nahi den horren kostua edo hori ez egiteak sortutako kalte galeren zenbatekoa; azken kasu horretan, ezin dira kopuru biok metatu, salbu eta, prestazioa betetzea eragiteaz gain, kalte ordaina eskatu denean. Kalte galeren zenbatekoa edo kalkulua kontuan hartu da, prestazioa norberak bete beharrekoa bada edo prestazioa zerbait ez egitekoa bada, nahiz eta prestazioa betetzea eskatu, uzi nagusi legez.
‎1) Adierazpena eskatu bada zitatua nor izan eta horren gaitasun, ordezkariteen inguruan, ulertuko da eskatzaileak egin nahi zituen galderek baiezko erantzuna jaso dutela; horrela, egitateak getza edo legitimazioari buruzko egitaroko epaiketaren ondoreetarako onartutzat joko dira.
‎Legeak, foru orokor gisa, arauketa errealista eta malgua ezarri du egoitzarires legitimoen arteko orekari eusten. buruz, eta arauketa horren bitartez aurre egin nahi die esperientziak nabarmendutako beharrizanei; are gehiago, legea ahalegindu da bi alderdien inte
‎Naziotasunari edo auzotasun zibilari buruzko adierazpenek subjektuaren adin zehatza aipatu ahal izango dute. Espedientean eskuraketa eta egoera edukitza frogatuko dira, eta, Erregistrora sar badaiteke, frogatuko da, berebat, Erregistroko jaiotza folioan ez dagoela egin nahi den adierazpenaren aurkako idazkunik.
‎Prozeduraren idatzoharrak adieraziko du prozedura horretan azaldutako uzia, horrek Erregistroko edukiaren gain eragina duen neurrian. Ukitutako folioaren orri bazterrean egingo da idatzoharra, baina prozeduran inskripzio nagusia egin nahi bada, idatzoharrak Erregistroko folioa irekiko du.
2005
‎Erregelamendu bidez ezarri behar dira ondokoak: informazioa ahalik arinen gaurkotzeko irizpide eta prozedurak; Erregistroko idazkunen eskuztatzea eta tele hustuketa saihesteko bermeak; liburuen edukiari buruzko kontsulta telematikaren bidez egiteko betekizun teknikoak zein eskabideen ereduak; kontsulta hori egin nahi dutenek bete beharreko inguruabarrak; Erregistroko liburuetatik telematikaren bidez kontsulta daitekeen edukia; edota zenbait pertsona, merkatari nahiz finkaren gaineko informazioa murrizteko baimen prozedura, hori beharrezkoa denean pertsonen edo ondasunen segurtasuna nahiz osotasuna babesteko.
‎Inskripzio edo idazkuna pertsona baten izenean egin nahi denez gero, horren izen abizenak.
‎Aurreko artikuluaren ariora zitazioa jaso duten pertsonak ados egon daitezke jabeak nahi duenarekin, eta kasu horretan epaileak idatzoharra baimentzeko ebazpena emango du, edo prezioaren eta egin nahi diren obren aurka jar daitezke, horien ondorioz euren eskubideak ez badira behar bezala bermatzen.
‎Ataleko liburu berrietan zatiketaren aurreko liburuetan inskribatutako finken inguruko eragiketak egin nahi direnean, finkari kasuan kasuko zenbakia emango zaio, jarraian hauxe jarrita: «lehen?
2006
‎Hutsalketa demandak zuzendu dira zordunaren eta aurkaratutako egintzan alderdi izan direnen kontra. Itzuli nahi den ondasuna hirugarren bati eskualdatu bazaio, demanda hirugarren horren aurka ere zuzenduko da, auzi jartzaileak eskuratzailearen onuste presuntzioa hautsi nahi duenean, edota horrek lortutako erreibindikaezintasunari nahiz erregistro publizitatearen ondoriozko babesari eraso egin nahi dionean.
‎On izango litzateke puntu honetan bestetzako epaitegiei ez zaizkie eratxiki mer bi argibide garrantzitsu ematea. Epaiteziorik egin nahi, merkataritzako jakintzagai edo legeriarekin. Bestela esanik, hasierako momentu honetan merkatarigi berri horien izentazioak euren eskumeneko gaien izaera nagusia aipatzen du, baina ez du erabateko identifikakataritzako gai guztiak, eta, gisa bertsuan, epaitegion eskumeneko gai oro ez dira merkataritzakoak.
2007
‎Epe horretan txostenik jasotzen ez bada, txosten hori bilera edo kale agerraldia egitearen aldekoa dela ulertuko da. Txosten horrek arrazoi objektiboak izango ditu oinarri, hala nola, bilera edo kale agerraldia egin nahi den lekuen egoera, hura beste ekintza batzuekin pilatzea, lekuen segurtasun baldintzak, indarreko arautegiaren arabera, eta, orobat, izaera teknikoko antzeko beste arrazoi batzuk. Edozein kasutan ere, txostena ez da loteslea izango, eta zioduna izan da.
‎2 Atzerritarrak lan egin nahi duenean, beregainean edo inorentzat, titulazio berezia behar duen lanbidean, baimena eman dadin kasuan kasuko titulua eduki da, eta, hala denean, titulu hori homologatu da.
‎1 Modu iraunkorrean edo aldi baterako helbideak jaso, agiriak banatu, publizitatea egin, urrutiko salmenta, merkatu prospekzioa eta antzeko beste jarduera batzuk egin nahi dituztenek Estatistikako Institutu Nazionalari edo autonomia erkidegoetako organo baliokideei eskatu ahal izango diete promozio erroldaren kopia bat, hauteskunde erroldan jasotako izen, abizen eta egoitzaren inguruko datuekin osatuko dena.
‎Sustatzaileek enpresari eta lan agintaritzaren mendeko bulego publikoari komunikatu behar diete hauteskundeak egiteko asmoa, hauteskunde prozesua hasi baino hilabete lehenago gutxienez. Komunikazio horretan, sustatzaileek argiro zehaztu behar dute hauteskunde prozesua zein enpresatan eta lantokitan egin nahi den, eta hausteskunde prozesua zein datatan hasiko den; data horretan eratuko da hauteskunde mahaia, eta hauteskunde prozesua ezin da hasi lan agintaritzaren mendeko bulego publikoan komunikazioa zein datatan erregistratu eta data hori baino hilabete lehenago, ezta hiru hilabete geroago ere. Bulego publiko horrek, hurrengo egun baliodunean, iragarki oholean jarriko ditu aurkeztutako aurreabisuak, eta horien kopia emango die hala eskatzen duten sindikatuei.
‎Aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko prestazioa estaltzea erabaki duen beregaineko langileak estaldura horri uko egin nahi izanez gero, hiru urteko aldi bakoitzaren azkeneko urtean aurkeztu du uko egite horren inguruko eskabidea, idatziz eta urte horretako urriaren lehenengo eguna baino lehenago. Eskabide horrek ondoreak sortuko ditu hurrengo urteko urtarrilaren batetik aurrera.
‎Grebarik egin nahi ez duten langileen lan egiteko askatasuna errespetatuko da.
‎Alderdien eskubide eta betebeharrei dagokienez, legeak, oro har, gaur egungo arauketari eutsi dio, berrikuntza handirik erantsi gabe. Baina ezarpen berezia egin da errentariak minusbaliatutasunen bat duenetan, edo errentariek euren ardurapean pertsona minusbaliatuak dituzten kasuetarako, baldin eta finkan aldaketak egin nahi badituzte, berori hobeto erabili ahal izateko.
‎2 Horrelako obra bat egin nahi duen errentatzaileak errentariari idatziz jakinarazi behar dizkio, gutxienez hiru hilabete lehenago, obraren izaera, hasiera, iraupena eta aurreikusitako kostua. Jakinarazpena egin eta hilabeteko epean, errentariak kontratuan atzera egin dezake, salbu eta obra horiek eraginik ez dutenean errentapeko etxebizitzaren gain, edo garrantzi txikiko eraginak dituztenean.
‎Errentariak berarekin bizi den ezkontidearen adostasunik gabe adierazten badu kontratua berriztatu nahi ez duela edo atzera egin nahi duela, orgo du ezkontide horren onurarako.duan errentamenduak iraun ahal izan
‎Apartzeria kontratua amaitzean, finkaren titularrak errentamendu kontratua egin nahi badu, apartzeroak lehenespeneko eskubidea izango du, baldintza berdinetan, errentamendu kontratu berria sinatzeko. Era berean, apartzeroak eskubidea izango du, lege honetan ezarritako luzapenetarako; luriak iraun izan duen denbora.zapen horietatik kenduko da apartze
‎Errentariak egiaztatzen ez baditu errentapeko etxebizitzan berarekin bizi diren pertsona guztiek jasotako diru sarrerak, uste izango da egin nahi den eguneratzea bidezkoa dela.
‎11 Aurreko idatz zatietan xedatutakoaren arabera errentamendu kontratua azkentzen denean, errentariak lehenespeneko eskubidea du errentapeko lokalean jarraitzeko, errentatzaileak beste errentariren batekin beste kontratu bat egin nahi badu errentamendua legez azkendu denetik urtebete igaro aurretik.
‎Ondore horretarako, errentatzaileak errentariari sinesgarriro jakinarazi behar dio beste errentamendu kontratu bat egin nahi duela, bai eta zein den eskainitako errenta, eta kontratuaren funtsezko baldintzak, eta errentari berriaren izena, helbidea eta inguruabarrak.
‎eskubidearen dimentsio indibiduala, enplegu emaile publiko edo pribatuaren aurrean sortzen dena (horren barruan, herritar guztiek lanpostu bat izateko duten eskubidea dago, sistemak ematen dituen aukeren barruan, betiere, nahitaezko trebakuntza betekizunak, kontratatzerakoan bereizkeriarik ez egitea eta bidezko arrazoirik gabe ez kaleratzeko eskubidea betetzen badira, baita lan egiteko askatasuna ere. Azken hori muga ere izango litzateke, besteak beste, ugazaben itxieraren edo greba eskubidearen aurrean, izan ere, lan egin nahi duenari justifikaziorik gabe lan egiten ez uzteak eskubidearen funtsezko edukia urratuko luke?. Horrez gain, eskubideak dimentsio kolektiboa ere badu, botere publikoei enplegu beteko politika egiteko manua ezartzen zaie?
‎BLOk bereizkeria jokabideei aurrea hartu nahi die eta tratu eta aukera berdintasunaren printzipioa eragingarria izateko politika aktiboak ezarri ditu. Printzipio horrek botere publiko guztien jardunean lehentasuna izango du eta desberdintasuna izan dezaketen gizarte, kultura eta arte errealitateen antolamenduan proiektatuko da, «berdintasunaren zeharkako dimentsio» izenekoa eratuz (15 art.). Gizonezkoen eta emakumezkoen artean tratu eta aukera berdintasunaren eskubidea eragingarri egin nahi da, emakumeen bereizkeria ezabatuz bizitzaren esparru guztietan eta, batez ere, politikan, arlo zibilean, lan arloan, arlo ekonomikoan, gizartean eta kulturan, EKren 9.2 eta 14 artikuluak garatuz (BLOren 1 art.). Lege hau Espainian dagoen edo Espainian jarduten duen pertsona fisiko eta juridiko orori aplikatuko zaio, horren naziotasuna, egoitza edo bizilekua gorabehera (2 art.). Bestalde, 4 ... Hori dela eta, negozio juridikoen egintzak eta klausulak, sexua dela bide bereizkeria eragiten badute zuzenean (hau da, sexua dela-eta pareko egoeran dagoen beste pertsona bat baino makurrago hartzen den, hartu den edo har daitekeen pertsonaren egoera) edo zeharka (itxuraz neutroa den xedapen, irizpide edo eginera baten ondorioz, sexu bateko pertsonak beste sexuko pertsonekin alderatuz desabantaila egoeran jartzen ditu), deusezak eta ondorerik gabeak izango dira, eta erantzukizuna sortuko dute (4 art.).
‎Lehenengo eta behin, bere bizitza amaitu nahi duena eta horretarako laguntza eman nahi diona bereizi behar dira. ...aitzeko eskubidea juridikoki aitortzen ez zaien arren (izatez, Konstituzio Auzitegiak esanbidez baztertu du EKren 15 art. interpretatzerakoan bizitza eskubideak norbere bizitza amaitzeko eskubidea barnean hartzea, ekainaren 27ko 120/ 1990 KAE eta uztailaren 19ko 137/ 1990 KAE?), buruaz beste egiteko ahalegina ez da zigortzen politika kriminaleko arrazoiengatik, ez baitirudi onargarria buruaz beste egin nahi duena zigortzea huts egindako ahalegina egiteagatik. Pertsona bati hiltzen lagundu nahi dioten hirugarren pertsonen ikuspuntutik planteatzen dira benetako arazoak:
‎«bizi testamentua», «aurretiazko gidalerroak», «aurretiazko argibideak» edo «borondate aurreratua». Horiek direla bide, gizabanako bakoitzak argibideak eman ditzake bere medikuntza tratamenduaren inguruan zer egin nahi duen azalduz. Hori lege askok jaso zuten, bai Estatuan (azaroaren 14ko 41/ 2002 Oinarrizko Legea, gaixoen autonomia eta informazio eta dokumentazio klinikoei lotuta dituzten eskubide eta betebeharrak arautzekoa), bai autonomia erkidegoetan.
‎Elkarteen eraketari erreparatuz gero, Konstituzioaren arabera, horiek erregistroan inskribatu dira, publizitate ondoreetarako bakarrik (EKren 22.3 art.). Hau da, Konstituzioak elkartea hasiera hasieratik onartzen du, hori EKren 22 artikuluaren babesean zuzenean eratzen denetik. Inskripzioa beharrezkoa da «publizitate ondoreetarako bakarrik», eta modu horretan, saihestu egin nahi da balizko lege arauketa murrizgarri batek baldintza horiek eskatzea inskripzioari begira eta, horrela, oinarrizko eskubide horien benetako eragingarritasuna desagertzea (hala gertatzen zen, esaterako, diktadura frankistan, gobernu agintaritzak, inskripziorako ezarritako lege betekizunak betetzen ez zirela aitzakia moduan hartuta, erregimenerako «susmopekoak» ziren elkarte batzuei eratzea ... Horrenbestez, elkartea egotea ez da inskripzioaren araberakoa, elkartea eratuta dagoenetik existitzen baita, hau da, eratze akordioa egiten denetik.
‎Hau da, kazetariek euren lanbide eginkizuna garatzean duten independentzia babestu nahi da, horiek iritziak emateko duten eskubidea, horien lanbide etika, askatasun ideologikoa eta, azken buruan, informazio askatasuna (horri dagokionez, kontzientzia klausulak izaera instrumentala du), iritzi publiko askea eratzeko bermea baita. Konstituzio Auzitegiak esan duen moduan, informazio askatasuna estatu demokratikoan iritzi publiko askearen berme moduan babestu nahi da, eta saihestu egin nahi da komunikazio enpresek, informazio askatasuna egikaritzean, enpresako profesionalek askatasun hori egikaritzeko duten eskubidearen xedeari kalte egitea, eurak ere informazio askatasunaren titularrak baitira. Modu horretan, saihestu egingo litzateke «kazetaritza enpresaren barne zentsura» izenekoa.
‎Gobernuaren aldeko legegintzarako eskuordetza indarrean dagoenean, Parlamentuan eskuordetza horren aurkako lege proposamenen bat edo zuzenketaren bat aurkezten bada, Gobernuak horren izapideak egiteari uko egin diezaioke. Eskuordetza horren aurka egin nahi duenari geratzen zaion aukera bakarra Ordezkaritza Legea erabat edo zati batean indargabetzeko legeproposamena aurkeztea da (EKren 84 art.).
‎Lege dekretu horiek lege indarreko arauak dira, eta Gobernuak ematen ditu presako kasuetan; legegintzako dekretuekin alderatuz, desberdintasun hauek dituzte: a) lehenengo eta behin, legegintzako dekretuetan Gorteek Gobernuari baimena ematen diote legegintzarako esanbidezko eskuordetza eginda (Oinarri Legearen edo lege arruntaren bidez, testu artikuludunak edo testu bateginak egin nahi badira); lege dekretuetan, aldiz, Konstituzioak berak ematen dio baimena Gobernuari horiek zuzenean emateko, baina aldi baterako indarraldia baino ez dute izaten, geroko kontrola ezartzen baitzaie, izan ere, Diputatuen Kongresuak baliozkotu behar ditu (Diputatuen Kongresuak, eta ez Senatuak; izan ere, baliozkotzean, Konstituzioak Senatuari ez dio eginkizunik ematen); b) bigarren, legegintzak... aurrerago ikusiko dugunez, horien arauketatik kanpo legegintzako dekretuetatik kanpo baino askoz arlo gehiago geratzen dira.
‎Edozelan ere, orain arte argi eta garbi ikusi da finantzaketa publikoa ez dela nahikoa alderdien gastu gero eta handiagoei aurre egiteko, eta finantzaketa pribatuak ia ez duela pisurik (alderdietako afiliazioa oso txikia delako eta alderdiei egindako dohaintzak mugatuak direlako). Hala ere, Lege berriak alderdien autofinantzaketa eta finantza nahikotasuna bultzatu nahi ditu, sistemari gardentasun, publizitate eta kontrol handiagoa eman nahi dizkio horrenbeste eskandalu eragin dituen finantzaketa irregularraren kasuak saihesteko, eta alderdien jardueraren gain kontrol handiagoak egin nahi ditu alderdi politikoak herri nahia eratzeko eta ordezkaritza politikorako oinarrizko tresna gisa sendotu daitezen, gure sistema demokratikoan eginkizun publiko garrantzitsua daukate eta.
‎Bilboko elizbarrutiko elizetan, Antonio Añoveros gotzain titularrak Gobernuaren haserrea piztu zuen pastoral entzutetsua irakurri zuen. Gobernuak gotzaina deportatu egin nahi izan zuen, baina neurri horrek Gobernua eskomikatzea ekarriko zuen, eta Gobernu frankista katolizismoaren defendatzaile amorratua omen zen. Azkenean, erregimenak amore eman zuen eta Añoveros gotzaina bere elizbarrutian geratu zen.
‎«sufragio aktiboa» zegoen lekuan «sufragio aktibo eta pasiboa» jarri zen. Hogeita bost urtetan horixe izan da Konstituzioaren aldarazpen bakarra, baina lerro hauek idazten ari naizenean, Gobernuak Konstituzioan aldarazpena egin nahi du, printzipioz, alderdi zehatz batzuk soilik ukituko lituzkeena, besteak beste: koroaren oinordetzan gizonezkoak emakumezkoaren aurrean duen lehentasuna indargabetzea, autonomia erkidegoen izenak Konstituzioaren testuan sartzea, Senatuaren eraldaketa eta Konstituzioaren testuan Europar Batasunaren inguruko guztia jasotzea.
‎Azken horrek Konstituzioa betetzea zainduko zuen ganberak bilduta ez zeuden bitartean eta, kasu batzuetan, Gorteak dei zitzakeen. Bestalde, egin nahi izan zen Senatuaren eraldaketa, nola ez, testuko gairik polemikoenetakoa izan zen. Azkenean, Senatua Kongresua bezala eta hautesle berberek hautatuko zutela ezarri zen, senatarien kopurua Kongresuko hiru bosten izango zen, eta Kongresua berriztatzean, Senatuaren laurdena berriztatuko zen.
2008
‎Legegintza politikaren printzipio horren ildotik, azpimarratzekoa da diruzkoak ez diren ekarpenetan ez dela beharrezkoa aditu independentearen txostena, ez direla eskatzen beste zenbait txosten ez lege publizitatearen betekizunak, edota kapitala urritzeko hainbat kasutan hartzekodunek ez dutela Sozietate Anonimoen Legeak aintzatesten dien aurkajartze eskubidea. Bazkide zein hirugarrenak babesteko, ostera, araubide substantibo gogorragoa ezarri da, sozietate kapitalaren alde egin nahian.
‎1 Gehikuntza egiten bada diruzkoak ez diren ekarpenen bidez, batzarako deialdia egiten denean administratzaileek txosten bat utzi behar dute bazkideen esku, eta txosten horretan zehatz mehatz adierazi behar dira egin nahi diren ekarpenak, euren balioespena, horiek egin behar dituzten pertsonak, sortu beharreko partaidetza kopurua, kapital gehikuntzaren zenbatekoa eta sozietatera ekarritako ondasun horien izaeraren arabera gehikuntza eragingarria izan dadin eratutako bermeak.
‎1 Gehikuntza diruzkoak ez diren ekarpenen bidez egiten bada, batzarako deialdia egiten denean administratzaileek txosten bat utzi behar dute akziodunen esku, 144 artikuluaren 1 paragrafoko c) letran ezarritakoaren arabera; txosten horretan zehatz mehatz adierazi behar dira egin nahi diren ekarpenak, horiek egin behar dituzten pertsonak, ekarpen horien truk emango den akzio kopurua nahiz horien balio izendatua, eta, azkenez, sozietatera ekarritako ondasun horien izaeraren arabera eratutako bermeak.
‎Beste hitzetan esateko, kari horiez landa, Administrazioak ezin dezake bere egintzarik deuseztatu. Halakoa egin nahi izanez gero, Administrazioak lehenik eta behin kaltegarritasun adierazpena egin eta, ondoren, Administrazioarekiko auzietara jo behar du.
2009
‎Kapitainak ontziaren gaineko negoziazioak egin nahi dituenean bere kabuz, bere jabetza zatiari dagokion diru kopurua bakarrik erabil dezake, baldin eta aldez aurretik ez badu izakinen araberako beste zenbatekorik jaso, eta ez badago ontziaren gaineko beste bahi edo betebeharrik. Diru kopuru hori hartu ahal duenean, kapitainak nahitaez adierazi behar du ontzian duen partaidetza.
2011
‎Edukitza naturala da norbaitek gauza ukan edo eskubidea lupertzea. Edukitza zibila ukantza edo luperketa bera da, eta, horrekin batera, norbaitek bere egin nahi izatea gauza edo eskubidea.
‎Hori berori gertatuko da, gozamena eraikinaren gain bakarrik eratu eta eraikin hori suntsitzen denean. Hala ere, kasu horretan, jabeak beste eraikin bat egin nahi badu, lurra okupatzeko eta gaiak erabiltzeko eskubidea izango du; baina gozamendunari ordaindu behar dizkio gozamenak dirauen artean lurraren eta gaien balioak sortzen dituen korrituak.
2012
‎2 Aurreko paragrafoan ezarritako zigor berberak ezarriko zaizkio, beheko erdian, asaldatze delitua egin nahi dela dakien militarrari, berehala horri buruzko salaketa egiten ez badie bere nagusiei edo euren karguen zioz delitu hori pertsegitzeko betebeharra duten agintari edo funtzionarioei.
‎1 Norbaitek, bidezko baimenik gabe, beste bati, indarkeriaren bidez, legeak debekatzen ez duena egitea eragozten badio edo egin nahi ez duena egitera behartzen badu, zuzena izan zein ez, orduan, pertsona horri sei hilabetetik hiru urte arteko espetxealdi zigorra edo 12 hilabetetik 24 arteko isuna ezarriko zaio, derrigortzearen edo erabilitako bideen larritasunaren arabera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia