Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 377

2000
‎Liburu honekin Ezbaika elkarteak oinarrizko ekarpena egin nahi du, gureeskubide kolektiboak gauzatzeko bidean, horretarako alderdi abertzale desberdinenproposamen politikoekin batera ildo bereko adituen ikerketak argitaratuz. Liburua, era berean, dokumentua ere bada.
‎mugimendua hasten denean gertatzen da.Beharra asetzera zuzenduriko jokaera da: hozkailurantz noa, etxetik ateratzen naiz, hitz egin nahi dudan pertsonaren telefono zenbakia markatzen dut...
‎Niaren eta ingurunearen arteko muga gehiegi azpimarratzean gertatzen daerretroflexioa. Muga hori igaro eta kontaktua ezartzerakoan, gizabanakoa bereburuaren alde edo aurka abiatzen da. Freudek, hain zuzen, norberekiko itzulera mekanismoa deitu zion?, eta besteei egin nahi izango liekeena, norberari egitendio.
‎Honek ondokoa esan nahi du: transferentzia ulertzea, ahozko interpretazioaerabiltzea, terapeutak eszena dramatikoan parterik ez hartzea eta batik bat hauageriko eduki gisa ulertzea, gorderik dagoen edukia interpretazioaren bidezkontziente egin nahi delarik.
‎Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
‎Ez dut uste, daukan suharra ezaguturik, Txillardegi inoiz jubilatuko denik. Halaere, pozik etorri naiz hitz xume batzuk esatera, lagunek gaur egin nahi dioten gorazarrehonetara, unibertsitatetik jubilatu behar duela eta. Nemesio Etxanizen gutunetan osogauza bitxia irakurtzen ahal dugu.
‎Lehenengo eta behin, zorionak! Liburu hau ez da behin adin baterahelduta gizon publiko bati zor zaion omenaldi derrigorrezkoa, baizik eta, honezkeroohartuko zinenez, urtetan jo eta su ibili ondoren lagun batzuek egin nahi izan dizutenurtebetetze oparia. Badago aldea!
‎ere, berriro J. M. Odriozola-ren artikuluko iritzia berretsiz edo:. Azkenik, ziri bat Soziolinguistika, apolitikoa? egin nahi dutenen kontra. Ez baitaposible hizkuntzen, funtzioak aldatzea, horretan inplikazio politikorik ez balegobezala??
‎Hots, ez hau ala hori hautatzea, erabakitzea baizik; erabakitzeko erabakia dafundamentala. Hemen nago eta erabaki egin nahi dut. Erabakimenez bizi nahi dut.
‎Hala ere, badaude etsenplu gutxibatzuk egoera honetatik ateratzen direnak, espreski modu anitzetan oinarritzendirelako: edo diziplinarteko bidea jarraitzen delako, edo prozesuak eta portaeraklotzen direlako, edo deskribatzeaz gain esplikatu ere egin nahi delako, edo euskararen egoera linguistikoa bere egoera soziologikoarekin lotzen delako (corpusaeta estatusa erlazionatuz), etab.; hauek, gehienak, doktorego tesiak dira.
‎Monarkia isabeldarrak edo canovistak gaztelaniaz bakarrik egiteko joera makurrabaldin bazuen, karlismoarentzat, aitzitik, euskara edo katalana ez ziren izan sekulahizkuntza arrotzak, inoiz gudaroste karlistako euskaldunen hizkuntz ohiturez zenbaittalde gaztelau elebakar kexu izateraino. Bestalde, armak irabazle suertatu eta berariazko Aldundiak eratu zituztenean, euskararen aldeko politikarik ere egin nahi izanzen, arrazoi ideologikoengatik ez ezik hizkuntzari aitortzen zioten kultur balioagatikere.
‎Eta hegoaldeko euskaldunek ere, ba ote dakigu benetan zer egin nahi dugun geurehizkuntzarekin. Etxean, eskolan, lagunen artean eta, kasurik onenean, kalean ereeuskara erabiltzeko prest gaude; baina guretariko zenbatek irakurtzen du eguneroEgunkaria?
‎Hori da lege nagusia nazionalismoaren historian, eta horrekiko leial izan nahi du. Ez dio inori iruzurrik egin nahi, alegia, ezinezko orekaren orekak orekatu nahirik, gure arteko askok gaur bertan eginohi duen moduan. Gizarte legeak gizarte kontuak dira, ez gure nahikundeak.
‎Alta, azken bolada honetan, batez ere Montrealdik 1986an etorrinintzenetik, hamaika bileratan, eta makina bat ekitalditan kontaezinezko hitz aspertuak egiteko aukeraizan dugu biok. Zenbaitetan beste lagun batzuekin batera; askotan,, eta gehienetan, high politics, delakoaz patxadaz hitz egin nahi izan dugunean, biok bakarrik.
‎–Nirekin hitz egin nahi omen duzu, historiako lan batzuk direla-eta. Barkatukodidazu baina, ahaztu egin zait zure izena.
‎–Ez, nire ikerketa kontu berrixeagoekin egin nahi nuke. Frankismopean komentu honetan izan ziren gauzak eta.
‎Saiatu gabe ez nuen etsiko, ordea. Jakin egin nahi nuen, jakin egin behar nuen.Gauza ezaguna zen ezen, 60ko hamarkadan zehar, Euskal Herriko beste komentuaskotan bezala, San Salbadorreko kaputxinoenean ere aterpea eman zitzaiola euskalerresistentzian zebilen hainbat gazteri. Ez zen seguru asko armarik gordeko aldareanbaina batek baino gehiagok emango zuen han gaua, guardia zibilak etxera bila azalduta, beste aldera pasatzeko modua aurkitu artean.
‎Bere susmoen berri eman zion osabak, eta aitak lasaitu egin nahi izan zuen, irudipenak izango zirela horiek, eta hala ez bazen ere hobe zela gauzak bakean uztea.
‎–Nik ikusi egin nahi nuen eta ez didate utzi.
‎–Ikusi egin nahiko nuke, ahal bada.
‎Aurkezten ditugunak ez dira egitura ahalgarri guztiak, ezta formatu itxi eta aldaezinak ere. Proposamen zurrunak egiteari muzin egiten diogu, zeren uste baitugu formatuek gure zerbitzuan egon behar dutela, gure mezuaren alde, helburu eta entzuleriaren soslaiaren alde edozer egin nahi izanda ere. Izaera erabilgarria daukatela-eta, nahastu egin ahal dira eta ekoizkin berriak sortu, guk horren behar edo premia izanez gero.
‎Albistegietan kazetak erabiltzen ziren informazio iturri modura eta berehala sortu zen prentsa idatziaren eta irratiaren arteko lehia edo borroka. Irratiak prentsa agentziek igorritako notiziak nahi zituen eta ituna egin nahi zuen agentziekin. Hala ere, 1933 urtera arte lehiakortasunak bere horretan iraun zuen, urte hartan hain zuzen CBS deritzonak sortu baitzuen lehen biziko informazio agentzia, irrati estazioei zuzendua:
2001
‎Une honetan [1985ean], korronte bat ari da sortzen. Didaktika hitzari eduki berriaemanez (orain arte, teknikei eta ezagutzak transmititzeko tresnei aplikatzen zitzaiensoilik), didaktika egin nahi du, aldi berean, psikologiaren eta hizkuntzalaritzarenekarrien jakitun eta bi zientzia horiekiko autonomo.
‎Ondo zuzendutako lan estrategiko luze batenbidez bakarrik lortuko dugu ohitura horien aldaketa. Horretarako, arazoari begirapentsatutako epe ertain luzeko plan bat diseinatu, martxan jarri eta ebaluatu beharda, memoria honetako ikerketa ekintzan egin nahi den bezala, hain zuzen ere.
‎Ikasleek prestatutako ariketei buruz zenbait burutapen egin nahi nuke:
‎–Porrot? txiki horren zuriketan kontuan hartubeharreko faktore guztiak gorabehera, emaitzek garbi erakusten dute zein zaila denkontsumozko ohiturak aldatzea eta zein mugatuta gauden, komunikabideen arohonetan, etxeko medioen alde apustu egin nahi dugunok.
‎Nik burututako ikerketa ekintzak arazo honi egin nahi dio aurre. Badakitarazoa handiegia dela, eta neure lanarekin lortuko dudana aurrerapauso txiki batbesterik ez dela izango.
‎Eta ikastaldeak aurkeztu aurretik ere, beste aipamen bat egin nahi nuke: ikasleen gaitasunari erreferentzia egiteko, orain arte ohikoa izan den urratsen kontzeptua erabili dut,, urratsa, ikas prozesuan 100 bat ordutan egiten den pausotzatjota (sistema hau egile honen gustuko inola ere izan ez arren).
‎6.2 Aholkulari bakoitzari gehienezko ikasle kopurua: lanak exijitzen duenjarraipen, prestaketa eta ebaluaketa lanak kontuan hartuta, bere lananahi bezain ondo egin nahi badu, ez da komeni aholkulari bakoitzakdedikazio ordu bakoitzeko bi ikasle baino gehiago izatea.
‎Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu. Aldez aurretik esan behar dugu, ez dugulainongo ikerketarik egin; inpresio eta sentipen mailan besterik ez gara arituko, etageure hausnarketa hauek konpartitu egin nahi ditugu, norbaitek guk erakutsitakohariari tira eginez ondorio zehatzagoak aterako dituelakoan.
‎Zenbat daude eta noladaude osatuta? Inguruneari egin nahi al dio hemen erreferentzia?
‎Gureegitarau honek, ordea, ez dauka horren asmo handirik. Ez dugu komunikazioarenikuspegitik hizkuntzaren ikerketa sakonik eta osorik egin nahi. Horretarako, gukbaino gaitasun eta jakintza handiagoak dituzten adituek eginiko hainbat lan ditugueskuragarri.
‎izenekoa dugu. Lan horren bidez, 1990.eko egitaraua berrikusi etabertan sortzen ziren arazo batzuei aurre egin nahi izan genien. Aurrekoegitarauaren ideia nagusiak beren horretan hartuta (urratsen izaera eta kopurua, helburu motak, helburuen banaketa urratsez urrats...), erabilera arazoak sortzenzituzten definizioak hobetzea izan zen, batez ere, lan berriaren asmoa.
‎Hasi baino lehen ohar bat egin nahi nuke: gai eta garai honetan espezialista ez naizenez gero, testu hau Agustin Azkarate-ren lan eta argitalpenetan oinarrituz eta berari esker egin ahal izan da.Berak eskaini digu baita material grafikoa ere.
‎Sailkapenak sailkapen eta aurrera baino lehen, kontakizunari eta denborari buruzkoaipamen labur bat, laburtu beharrak garrantzia lanbrotzerik nahi ez nukeena? egin nahi nuke.
‎susmatu baino egin ez, Hamaika PausotikBihotz birako aldea zertan konkretatzen den, eta hala ere jardun egin behar. Etatranpa egin nahian ibili naiz, garbi baitago Bihotz bik proiektatzen duen irakurle mota(, irakurle inplizitua?) goragoko informazio horren berri baduen irakurleheldua dela.
‎Errealismoarigarbiki eraso egitera ausartu den bigarren periferiko handia, Harkaitz Cano da.Bob Ieregi saxo jolea Canoren muturreko apustu artistikoaren bozeramailea da.Canorengan ez da, dagoeneko, militantearen aztarnarik geratzen. Esanguratsuki, errealismoa garbiki saihesten saiatzen den Canok, artearen bitartez errealitatetikihes egin nahi duen pertsonaia sortu du.
‎Errealismoaren auzia egin nahi den bakoitzean erabiltzen den argudioak hauxedio, alegia, ez dagoela, baieztapenak paradoxaren itxura edukiagatik, errealismoabaino gauza artifizialagorik. Paul Veyne Grezia klasikoaren historialariaren esanetan:
‎Baliabide teknikoei begiratuz gero, bi planotan kausi ditzakegun kontamoldeei egin nahi nieke erreferentzia jarraian. Istorio nagusia, hau da, Giselerena, ikuspuntu guztiz objektiboz dago kontatuta.
‎Edozelan ere, ohar batzuk egin nahi nituzke figura horren eraginaz. Hasteko, eragin kontraesankorra izan duelakoan nago:
‎Nolanahi ere, zenbait hausnarketa egin nahi nituzke testuartekotasunarengarrantziaz den bezainbatean. Batetik, testuen artean harreman eta eraginakgertatzea naturala da, «sencillamente algo que ocurre», H. Bloom ek gogorarazibezala9, eta ez ditugu, beraz, zerbait berezi bailiren joko, ezta aztertuko ere.
‎Labur erantzuteko, hutsuneen oinarrian eta komunikazio inplizitu nahizbikoitzaren erabileraren oinarrian bi planteamendu daude, ene aburuz, Sarrionandiaren poetika ulertzeko giltzarri edo diren bi planteamendu, hain zuzen: isiltasunabatetik (edo, zehazkiago, isiltzearen eta hitz egin nahiaren artean erdigune battopatu beharra) eta irekitasuna bestetik.
‎3 Batez ere ikuspegi psikosozialari jarraituz, ikuspegi soziologikoaren etapsikologikoaren arteko artikulazioa egin nahian, bien artean kokatukolitzateke, bien artean zubi modukoa eginez. Kasu horretan ere eredu ezberdinak erabil daitezke:
‎Sarrera moduko honetan, ikuspegi sintetikoa erabiliz, helduen euskalduntzegaiaren hurbiltze teoriko laburbildu bat egin nahi izan da, bai ondoren datorrenazpikapituluan aurkeztuko den literaturak jasotzen dituen zenbait eredu hobetokokatu eta ulertzeko, eta baita hurrengo azpikapitulu teorikoan aukeratzen direnprozesuak aztertzerakoan, lan honetan aukeratzen direnak izango direlako, hobetokokatu eta ulertzeko ere. Laburbiltze sintetiko hau, ordea, literaturak ematen duenaren azterketa baten ondorio bakarrik izan daiteke, kasu honetan gertatu den bezala.
‎norbanako mailan, talde mailan, sektore/ udaletxe/ lurralde/ eta abarren mailetan. Hauxe da, hain zuzen, esku artean daukagun lan honek egin nahi duena, sumatzen diren hutsune batzukbete nahian; bestela esanda, prozesu soziologikoen ondoan, bestelako prozesu psikosozialak ere esanguratsuki gertatzen direlako, hauek izango dira lan honetan landuko direnak.
‎t aldiunean I herrialdeko esportatzaileek x HM eramaten dituzte truke merkatura, I monetan kontrabalioa lortzearren. Lehengo truke tasa 1 HM 1 IM rako izanik, ohartzen gara I diruaren gainbalioztatzea dagoela H diruaren terminotan, zeren egin nahi den trukea unilaterala baita: I dirua, H diruan, eskari neto (edo gehiegizko) baten objektua da.
‎Mota askotako esentzia olioak daude; hurrengo lerroetan hurrunkera alfabetikoaren araberako deskribapena egin nahi genuke, beraien egitura kimiko nagusiak azalaraziz; nolabait esateko, usainei buruz daukagun hiztegi mugatua agerian jartzeko.
2002
‎Honekin bukatzeko, UPV/EHUko Campus Birtualaren zuzendaria naizenaldetik, gonbidapen berezi bat egin nahi dizut, lankide euskaltzale horri, parte hardezazun, zure laguntzarekin euskal irakaskuntza, sarean, ere indartuko delako.
‎Irakasleak euskalduntzeko bidea Irakasle Eskoletatik at abiatu zen, Hainzuzen, XX. mendearen erdialdean hezkuntza euskaraz lantzeko beharra zegoen, etaorduan normalizazioaren jardueran aritutako batzuen aipamena egin nahi nuke.
‎4 Sare horren baitan, goi mailako ikasketak egin nahi dituztenek, gazteekbezala helduek, aukera izan lukete beren ikas programa burutzeko.
‎Gehienak EGA azterketa prestatzera etorri ziren autoikaskuntzarakogelara. Hauek, gehienbat, idatzizko partea egin nahi izaten zuten eta horretan emanzuten denbora gehiena. Guk planteatzen genuen noiz edo noiz saioren bat eredudesberdinak praktikatzeko eta aztertzeko.
‎Bestelako komentariorik edo iradokizunik egin nahi zenuke?
‎– Nolako ariketak egin nahi dituzu batez ere. Mota bat baino gehiago aukeradezakezu:
‎Beharbada, ezagutuko dituzue zuekere holako leloak. Bada, gaitz horri aurre egin nahian eta haren sendagarri, hasiginen HARTU HITZA hau sortzen. Beraz, bi hitzetan:
‎8 Hitzarmenaren ondoren erregeek hautsi egin nahi bazuten eta gerra hasi, elkarri gogo horren berri eman, eta 15 eguneko epea izango zuten liskarrakhasi aurretik.
‎Esan dugun bezala, haurtzaroaren azterketarako ikertzaileak erabiltzen aridiren egitura analitikoetan, aldagai ezberdinak gurutzatzen ari dira gertakari honekduen konplexutasunari aurre egin nahian. Haurtzaroaren esparrura garamatzanhistoria sektorial garrantzitsu bat, besteak beste, emakumeen historia da; eta, abiapuntu horretatik, eta, batez ere, euskal emakume nazionalisten esparrutik, zenbait lan egin dira, bai haurtzaroaz eta hezkuntzaz darabilten diskurtsoaz, baitaeraturiko ekintzaz ere28.
‎oinarri duen pentsamenduak bateratuta mantendu nahi ditu bi fenomeno eta, desberdintasun sozialen indibidualizazioak? bereizi egin nahi ditu. Lehenak bateratu eta bigarrenak bereizten dituen bi fenomeno horiek dira:
‎Ez da, era berean, kritika moralizatzaile bat egin nahi, gizarte industrialaren autodinamikak beste modernitate bat bultzatzeko aukerak dakartzala agerian uztea baizik.
‎Modernizazio erreflexiboak hori guztia aintzat hartuta, beste modernitate bat izango du helburu. Eta hori, modernitate fatalistak eta baikorrak ez bezala, gizarteari buruzko irakurketa modernoa egin nahi duelako. –Moderno?
‎Gauzak beste modu batean egin nahi dira. Berrogeita hamarreko balioak baztertu eta aldaketa bat ematen da norberaren nortasuna bilatzeko asmotan, belaunaldi berrien, heziketa hobearen eta diru sarrera handiagoen ondorio dena.
‎Ala sistemaren ondorio perbertso eta nahigabekoen aitzinean gaude eta, barrua kolonizatu ostean, barruak kanpora ihes egin edo kanpoan, bururik gabe? txoko bat egin nahi du. Publikoaren espazioa hiritarraren interesean, dedikazioan eta pasioan gero eta murritzagoa da.
‎Lehena lortu arren, mimetismoak ekidin nahi badira sakonagokoa den auzia, bigarrena, konpondu beharra dago. Euskadin (eta Europan) gerra ondoan piztutako erronka teologoen kultura tradizionalistari uko egin nahi dion borroka da, predikatzea utzi eta akordatzea eskatzen duena.
‎Lan honen hirugarren atalean, tesia irizpide harturik, modernizazio erreflexiboaren azalpen orokorra egingo da. Funtsean, kontramodernoak (edo kasuaren arabera irrazionalak) diren ereduak gainditu nahiko dira, eta anbibalentziari (edo anbibalentzia existentzialari) leku egin nahiko zaio. Innerarity eta Innerarity k, Beck ek edo Sánchez Capdequí k, besteak beste, aipatuko duten, hirugarren entitatea?
‎(?) helburu nagusiena horixe izan da, gero eta euskara gehiago sartzea eta gero eta maila handiagokoa. Programa egin nahi duenak, euskalduna baldin bada, saioa euskaraz egin behar du. Programazioaren erdia baino gehiago euskaraz egiten da, ea jende gehiago animatzen den9.
‎ekologistak direla, rockeroak, edo feministak, antimilitaristak, gaiak, euskalduntze mugimenduak direla. Guzti horiek ondan jarri, hori da egin nahi duguna. Mugida guzti horiek koordinatzeko, elkartzeko bide izan daiteke.
‎Radio Encartaciones izeneko emisora 1987ko urtarrilean hasi zen emititzen Zallatik, langabeziari aurre egin nahi zion pertsona bakar batek zuzenduta (Ibidem: 35).
‎Aurreiritzi eta estereotipoetatik alde egin nahi baldin badugu, albisteak kontsumitzerakoan argi gorria piztu eta honako kasu hauek eduki genituzke gogoan:
‎Historiae eta Annales dira lan nagusiak. Elkarren osagarri dira (atzekoz aurrera) eta are historia osoagoa egin nahi zuen, baina ez zuen dena burutzeko astirik izan. Historialari bikain gisa dihardu:
‎Kalte egin nahi duenak beti aurkitzen du horretarako aitzakia.
‎Lehoi batek astotxo batekin ehizean egin nahi zuelarik, ezkutatu zuen sastraka batean eta, aldi berean, abisatu zion bere ezohizko ahotsaz piztiak beldurtzeko; ihes egitean berak harrapatuko zituela. Orduan, astotxoak garrasia bota zuen bere indar guztiekin eta piztiak beldurtu zituen mirari berriarekin.
‎Izenari buruzko azken zehaztapen bat egin nahi dugu, literatura klasikoa baztertzeko: literaturaz ari garenean, literatura klasikoa aipatzen bada, soil soilik literatura klasikoa?
‎Hala pasarte narratiboak nola tragiko patetikoak bildu behar dituen arren, azken hauek dira zalantzarik gabe bere gustukoenak. Zentzu honetan, Zizeronen ideiak jarraituz, lan artistikoa egin nahi du, poesiaren parekoa, eta askotan erritmo daktilikoa du bere prosak, hexametroak osatzeraino. Zalantzarik gabe lehenengo dekada da poetikoena, elezaharretan oinarrituriko gaiak berak bultzatuta.
‎Horrela berritu egin zen egoera larria erromatarren kanpamenduan, soldaduen istiluekin eta kontsulen ezadostasunarekin, Paulok Senpronioren eta Flaminioren ozarkeria botatzen baitzion aurpegira Varroni, eta Varronek Paulori bere aldetik, gudalburu beldurti eta epelen eredu aipagarri bezala aurkezten baitzion Fabio. Gainera jainkoak eta gizona jartzen zituen testigu bezala, Hanibalek ordurako Italia berez hartuta izatearen errurik ez zuela berak esanez, lotuta baitzuen bera bere kideak, eta kendu egiten baitzitzaizkien burdina eta armak haserrez borrokan egin nahi zuten soldaduei. Hausnartu gabeko eta burugabeko borrokara bidali eta han uzten zituzten gudasailei zerbait gertatuz gero, berak ez zuela batere errurik izango baina edozein ondorioren arduradun izango zela zioen.
‎Baina guretzat MORFEUS hori baino gehiago da: ez dugu zatikatzaile/ sortzaile morfologiko hutsa egin nahi, osagaien metaketaren ondorioz lortzen dugun azken emaitza ere interesatzen baitzaigu. Eta horrexegatik gaindituko dugu Koskenniemiren eredua, irteera morfosintaktikoaren berri ematen saiatuko baikara.
‎Aurkezpenean jarraitzen den ordena kronologikoa da (ordezkaria hautatzeko garaian behintzat, nahiz eta aldamenean antzeko adibide berriagoak zehaztu), alde batetik kontzeptuen bilakaeraz konturatzeko, eta bestetik ezaugarrien arabera aurkeztea nahiko konplexua gerta zitekeelako. Dena den, programa eta informazio linguistikoa nahasten dituzten sistemak baztertu ditugu hasieratik, eskala handiko sistema bat egin nahi denean oso metodologia okerra delako.
‎Euskara bezalako flexio handiko hizkuntzetan, tratamendu morfologikoa eta lematizazioa funtsezkoak dira tresna linguistikoak egin nahi direnean. Horrela, hainbat hizkuntzatan egiaztapen ortografikoa hitz zerrendetan oinarrituta egiten den arren, euskaraz modu horretan egitea (ia) ezinezkoa da, lema batetik sor daitekeen forma kopurua izugarri handia baita.
2003
‎Zer nahi du Hemen eta Munduan taldeak? Erakundeko kideen hitzen arabera, beste mundu bat nahi du, gaur egungo egoera aldatu egin nahi du eta beste globalizazio bat, neoliberala edo kapitalista ez dena, nahi du. Hurrengo galdera hauxeda, eta zein da horra joateko bidea, horretarako atea irekiko duen giltza?
‎Globalizazioaren aurkako ekimen berri hauen berritasunik handiena, baitaHemen eta Munduan erakundearena ere, porrot egin zuen 90eko garapenerakoGKEen laguntza internazionalismoa eta, bestetik, ezker marxistaren inperialismoaren aurkako diskurtso eta ideologia zaharkitua baino aurrera egin nahi izandutela, etxean bertan, Iparraldean, Mendebaldean, jarduten ahaleginduz, etaonartuz mundu osoa ez dagoela globalizatuta eta aldatzeko itxaropena tokian tokian eta munduan jarduteko pentsamenduaren batasunean oinarritzen dela.
‎Boroa auzoko biztanle asko: baserritarrak; baserriko seme alabak, batzuetan kaletik baserrirako bueltan edo lotura afektibohandiarekin; bertara joandako kaletarrak baserri baten bizitza, naturalago, bat egin nahi dutenak,.... Boroan ere eraiki dira txalet asko baina honakoetxebizitza hauetan bizi den jendeak ez du hainbeste atxikimendurik erakutsi.
‎Norberaren osasunarentzat eta batez ereumeentzat (etxebizitza asko eraiki da asken urteotan Amorebieta Etxanon, ongizate horren karira, bikote gazte asko bizitzera geratu edota bertaratu delako) kaltegarria izan daitekeen, munstroa? egin nahi dute, noiz eta orain, hainbeste ustekoahaleginaren ondoren bizitza maila ona lortu dugunean.
‎...termikoaren alde, baina ordurako Amorebieta Etxanokoalderdi barneko egitura aldatu behar izan du (batzar lokalean, alderdiko presidenteXabier Arzallus, Industri sailburu Josu Jon Imaz eta Bizkaiko exekutiboaren lehendakari Iñigo Urkuluren aldeko argudioak entzun eta gero, proiektuaren kontrakobotoak gailendu eta gero) eta kanporaketa espedientea zabaldu alkateari eta zinegotziei erreferendum bat egin nahi izateagatik.
‎Nafarroako kasuan, energia elektrikoaren hornikuntza guztia iturri berriztagarriekin egin nahi bazen hasierako egitasmoan, EAEko kasuan energia berriztagarriak ez dira printzipalak, energia osoaren% 10a iristea zen lehengo apustua etaplanaren berrikusketan (3E) %6, 3ra heldu nahi da 2005 urterako, hau EBkmarkatzen duen helmugaren erdira. Horretarako bi dira egitasmoak, parke eolikoaketa zaramaren errauskailuak (Unesco Etxea, 2002).
‎Bide horrek nahiz eta ez jarraitu erabat beste idazle batzuen purismoa, kritika gogorrak jaso zi tuen 1959an Joseba Intxaustiren eskutik. Horren ustez, zenbait euskal idazle euskara hilobira bultzatzen ari zen, hain jauregi ederra egin nahian, euskaldun arruntak uxatzen zituztelako. Euskara erraz erraza eta garaiko gaiak proposatzen zituen orduko frantziskotar gazteak10 Kritika horren zuzentasuna gorabehera, ezin da ahaztu eta aitortu gabe utzi Zaitegiren lanaren oinarria:
‎Bertan ez zen UEU ezertarako aipatzen, bai, ordea, porrot egin zuen Nazioarteko Euskal Ikastaroa. Gasteizen egin nahi zen ikastaro horrek 1.678.905 pezetako aurrekontua zuen, gehiena propaganda gastuetan, baina ikasle gutxi matrikulatu zirenez, azkenean, Arantzazuko barne tegira eraman ziren, beste ikastaro batekin batera. UEUren urte horretako aurrekontu osoa ez zen bederatzi miloira heldu.
‎Zuzendari berriaren lehen adierazpenek, gainera, lotura hori azpimarratu zuten: «Gu Unibertsitatean gaude eta Unibertsitatean lan egin nahi dugu»54 UEUren buruzagitzan emandako txandatzea bi arrazoiren ondorio izan zen: Orberen nekea eta UEUk berak izandako eraldatzea, bilakaera horrek lanak hobeto banatu beharra ekarri baitzuen.
‎UEUk berak ere plazaratu zuen bere iritzia. UEUren idazkaritza taldearen aburuz, euskararen aldeko dinamikak sortutako premiak erantzuteko erakundea zen UZEI. Haren lanak, hiztegiak alegia, oso baliotsuak ziren, bai UEUn antolatzen ziren ikastaroetan eta mintegietan, bai eta edozein irakaskuntza zentrotan euskaraz lan egin nahi izanez gero ere; bestalde, egindakoaren behin behinekotasunaz jabetuta zeuden egileak, etengabe berritzen baitzituzten beraien proposamenak. Agiriaren bukaeran, hasitako lanean gogoz jarraitzeko eskatzen zion UEUk UZEIri12.
‎Lehenengoak, aldeko iritzi gehien bereganatu zituenak, UEUk bere horretan irautearen alde egiten zuen apustu: Txillardegiren hitzetan, «Ito egin nahi gaituzte(?) Baina ez gaituzte itoko. Euskal Herri euskaldunaren hazia hemen ereiten dute salduen areto dotoreetan.
‎ere aipatu zuten ikasleak urruntzeko arrazoi moduan. Edozein kasutan, «UEU, zientzia, euskaraz egiten ari garenon edo egin nahi dugunon topaleku eta erreferentzia zuhurra bezain bazterrezina bilakatu da»52 Dena den, La Voz de Euskadi-n beste arrazoi bat bota zuten, hurrengo urteetan zenbait sailetan arazo handiagoa bilakatu zena, urtean zehar unibertsitate ofizialean zientziak euskaraz ikasten ari ziren asko ez zirela UEUra hurbiltzen edota beste sail batzuetan ematen zutela izena53.
2004
‎Guk, lan honetan egin nahi dugun gogoetarako, grisen eta koloreen eskalakogradurik altuenetan jarri nahi dugu arreta. Gizarte ekonomiaren eta, horren barruan, kooperatibismoaren eskakizunik osoenetara hurbiltzen diren enpresez arikogara:
‎Arrasateko talde kooperatiboak gauza berbera egin nahi du. Garaia, egitasmoarekin.
‎Hala gertatu da Mendebaldeko kulturan, non benetako Jainkoaren ordezkobihurtu den Absolutuaren kontzeptu metafisikoa Nietzsche-k jada hiltzear ikusten zuen.Prozesu horren hasieran Heidegger-ek Mendebaldeko metafisikari egin dion funtsezkokritika gogpra daiteke: izakien teoria orokorra egin nahi izan duelarik, berehala bide errazenetik nola jo duen, eta izaki nagusi bat asmatu, gauza guztiak goitik ordena batean bilduahal izateko. Orduan, izakiak izate diren teoria, edo metafisika, besterik gabe, tcologiabihurtu da, hau da, izate gorenaren ikerketa.
‎hots, zer eginbehar dugun esaten diguna. Eta Sokratesek horrek dakarren zorroztasun absolutuari ere. etahorri batez crc, jaramon egin nahi dio. Bi lege horien artean, zeini obeditu, hortaz?
‎Azkenjk, gogora ditzagun zenbait puntu garrantzitsu. Platonek bertutearen etazientziaren batasuna egin nahi izan du, eta Politeian lortu du Hirian bertutea bateratzea.Gainera, Parmenidesen. Bata?, Heraklitoren. Jarioa, eta Pitagorasen. Zenbakia?
‎Tarskik ezdu iritzi garbirik ematen hizkuntza naturalei egiaren kontzepzio semantikoa aplikatzekodagoen posibilitateari buruz. Halere, bada Tarskiren egiaren kontzepzio semantikoa hizkuntza naturalen eremuan aplikagarri egin nahi izan duenik; programa davidsoniarra dasaiakerarik garrantzitsuenetakoa.5.4 Programa davidsoniarraSemantikaren arazo nagusia, hitzek esanahi propioa izatea zertan datzan argitzea, alegia, ebatziko lukeen irtenbide eredua proposatzen du Davidsonek,, programa davidsoniarra?
‎Liburu honen helburua zientziaren garapena aztertzea da, zientzia aurcera nola doan ikustea, alegia. Horretarako Kitchcrrek, objektibotasunaren kontzeptu berri bat emanez, legenda gabekozientzia errealaren azterketa egin nahi du. Zientzia objektiboa da, haren ustez razionala eta progresiboa delako.
‎Zientziaren Filosofian arrakastarik handiena lortu duen liburua, Times Literary Supplementargitaipenak XX. tncndeko bigarren zatiko ehun libururik garrantzizkoenen artean sartzea iristeraino.Mende horcen Zientziaren Filosofiaren aldaketa puntua ezartzen du, gai zercenda berri bat planteatuz, lau auzigune berri txertatuz zientziaren azterketa filosofikoan: (i) praktika zientifiko desbcrdinçnkartografia egin nahi du, horietako batzuk, aldaketa zientifiko iraultzailea, esaterako, aurrekoZientziaren Filosofiaren arcetatik at geratzen zirenak; (ii) zientzia ez da gizabanakoen jarduerarenemaitza epistemikoa, elkarte jarduerarena baizik, cta beraz, haren izaera soziala bchar da; (iii) zientziaren azterketa estrukturalaz gain, ikusmolde berriak aldaketa zientifikoaren dinamika ere aztertubehar du; eta (iv) zientziaren azterketa gauzatzeko ikuspuntu sozio historikoak garatu behar dira.Kuhnen liburuaren baltoa gaur egun hiru eremutan bana daiteke:
‎Liburu honetan Strawsonek metafisika deskriptiboa eta metafisika zuzentzailea bereizten du.Strawsonek metafisika deskriptiboa egin nahi du: gure pentsamenduaren (eta hizkuntzaren) oinarrizko erreferenteak zeintzuk diren argitzen saiatzen da.
‎(a) expliearion: hau da, filosofiatik crlijioaren azalpcn oso bat egin nahi izan da; (b) eonfrontaiion: teologiaren azpian filosofia paraleloak egin dira, cskolastika crara, adibidez:
‎. izaten da. Eta hasierako zirriborroa perfektua egin nahi izateak ez du zentzuhandirik; errore nabaria da. Hori bai, ahalegindu arin eta argi idazten.
‎Beste filosofo edo joera baten ideiak edo argudioak eztabaidatzeko, ordea, horiek ongi ulertu behar izaten dira. Zentzu horretan, filosofiak goi mailako zehaztasuna behar du; ez da konformatzen ideiaorokorrak aurkeztearekin, Ikuspegi edo tesi baten aurka egin nahi baduzu, beraz, hura zein den argi utzi duzu. Horretarako, horren argudioak eta postulatu nagusiak, irudikatu?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia