Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2003
‎Hori gutxi balitz, Arantxarekin zuen harremana definitzeko hitzik egokiena ez zen" ona" ez horren eratorriren bat, inondik ere. Eta neskatilak ez zuen ahalegin berezirik egin hori hobetzeko, batez ere andereñoak Unaxi zuzentzen zizkion begirada eta irriñoak igarri zituenetik.
‎Emakumeok beti uste dozue aldatuko gaituzuela. Ezin dot ezer egin horren aurka. Baina agindu be, ezin deutsut ezer agindu, saiatuko nazanik bere ez.
2007
‎Gutxi dakinak asko ezin egin ori guztiok dakigu.
2018
‎Konformitate handikoa azaltzen zen. Eta Augustok berak ere sekula ez zuela ele bat egin horrezaz, jabetua zen Elba. Hala ere, emazteak ondo zekien bere buruarekiko erabateko ziurtasuna zuela senarrak, oso osoko iritzia; gizon gizontzat zuela bere burua.
‎Bera, ordea, beti zegoela preso, zuen buruan sartuta. Sarritan, bere ustetan, inork edukitzen zuelako harrapaturik, baina bere bizitzako denbora gehienean, berak ipintzen zuelako bere burua preso; katerik gehienak berak jartzen zizkiolako gainean bere buruari, eta ezin zuelako berriz ezer egin hori horrela izan ez zedin.
2021
‎" Nire ustez ideala ez dut uste lor daitekeenik sekula, zeren eta unanimitatea ez baitut uste ona denik, baina denen gustua litzateke ahal dela bilatu beharrekoa. Nola egin hori. Ba inposaketak, nire ustez, arrisku handiak harrarazten dizkio bai irakasleari, helburua ez baitu baitezpada lortuko, bai ikasleari, ikasle batzuek sufritu egiten baitute inposaturiko testu bat irakurri beharrarekin.
‎Eta nola. Nola egin hori. Bestela bakoitzaren esku geratzen da eta hor nik uste dut nahiko galduta gabiltzala".
‎" Orduan inportantea da ikuspegi zabala izatea eta nola egin hori jakitea. Edo orientabide batzuk, jarraibide batzuk izatea.
‎Ez dakit nola egin daitekeen hori, baina bai pentsatu testuak ulertzetik nola eraman sorkuntzaraino. Hori irakasleek ez dakitelako, eta hor hanka motz daudela, ez dutelako nahi, baizik eta ez dakitelako nola egin hori. Orduan askotan jartzen ditugu ikasleak sortzen baina oinarririk gabe; bestela, oso teoriatik baina gero ezin sorkuntzara iritsi.
‎Irakasleak ziurtatu behar du ikaslea jarri duela jarri behar zuen tokian. Gero norbera da nor erabakitzeko zer egin horrekin. Gaitasunei dagokienez, 18 urterekin ateratzen den neska mutiko batek gai izan behar du adierazteko adierazi behar duena euskaraz, idazteko idatzi beharrekoa euskaraz, eta nik uste dut hori lortzen dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia