Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Beraz, ikasteko estrategiak ondoko galdera erantzutera datoz: zer egin dezake ikasle batek euskararenikaskuntza bihur dezan errazago, atseginago eta azkarrago?
2008
‎– Ez antolatzea bada arazoa, binetak ordenatzeko edo esaldiak ordenatzeko ariketak egin ditzake ikasleak. Ezagutzak antolatzeko zailtasunak baditu, ideiak antolatzen irakatsi behar zaio, bere buruari galderak eginez edo pentsamendua zuzentzeko aztarnak eskainiz.
‎5 Titilazioaren funtzioari buruzko informazioa: Zer egin dezake ikasleak lortu duen tituluarekin. Gehigarriaren atal honetan titulazio bakoitzak ematen dituen ondorengo ikasketetarako sarbidea zehazten da, lizentziatu, arkitekto edo ingeniarien kasuan graduatu ondoko tituluak eta diplomatu, arkitekto edo ingeniari teknikoen kasuan, bigarren zikloko tituluak.
2010
‎Horrekin batera, irakaskuntza metodologian eta ebaluazioan, ECTS kreditu sistema berrian, gaitasunetan edo nahitaezko praktiketan eragingo duten aldaketak. Hainbat bide daude etorkizuneko goi mailako ikasketei buruzko informazioa eta orientazioa lortzeko Zer egin dezake ikasle batek erabakirik egokiena hartzeko. Hainbat bide daude etorkizuneko goi mailako ikasketei buruzko informazioa eta orientazioa lortzeko.
‎Galdera bizigarriak egin: liburuetako informazioa errepikatzera mugatu beharrean, irakasleak galdera desafiatzaileak egin diezazkieke ikasleei, pentsatzera eta arrazoitzera motibatzeko eta curriculumeko edukietatik harago joateko. Ikasleen erantzunak eta ideiak errespetatzea:
‎Aukera akademikoak ebaluatzeko informazio baliotsua ematen dute, baina ez dira kategorikotzat hartu behar aukera bat beste bati buruz aukeratzeko; aitzitik, haien emaitzak karrera bat aukeratzeko prozesuan beste balorazio bat bezala ulertu behar dira. Ñabardura hori ahaztu gabe, gaur egun Sarean dauden bokazio orientazioko testetako batzuk egin ditzakete ikasleek, etorkizuneko erabaki egoki baterako bidean gidatzeko. Hona hemen on line testaren proposamen batzuk:
2011
‎eta espezifikoa, borondatezkoa da, Batxilergoko adarrari dagozkion ikasgaietako jakintza ebaluatzen duena?. Fase espezifikoan bat, bi edo hiru ikasgairen azterketa egin dezakete ikasleek, eta, horrela, unibertsitatean sartzeko espedientea hobetu: bi nota onenak hartzen dizkiete aintzat, betiere kontuan izanik ikasgaiak zenbateko lotura duen unibertsitatean ikasi nahi dutenarekin.Aldaketa horrekin, 10 ez, baizik eta 14 puntu ere lor ditzakete ikasleek.
‎Hezkuntza, Barne eta Osasun Sailak egindako gida batek ikasgelarako orientabide metodologikoak eta ekintza espezifikoak lantzen ditu DBHko 1 mailako irakasleentzako" Alkoholaren eta tabakoaren kontsumoaren prebentzioa" gida didaktikoak, Hezkuntza, Barne eta Osasun Ministerioen arteko hitzarmen baten esparruan egina, eskolan gauzatzeko zenbait metodologia orientabide eta berariazko prebentzio ekintza ditu. Ikaskuntza praktikoa nahi dutenentzat, zenbait esperimentu eta jarduera egin ditzakete ikasleekin, tabako substantzia toxikoen (nikotina edo mundruna) eragin kaltegarriak frogatzeko.
‎Pentsamendu kritikoa sustatzea: nabigazio eraginkor hori lortzeko, eskolak lagundu egin diezaioke ikasleari pentsamendu kritikoa garatuz, informazioa bereizteko eta egokiena aukeratzeko. Funtsezko estrategia bat jarraibide argiak ematea da, zer bilatu behar duten ondo jakiteko.
‎Konponbidea: familiek, tutore akademikoari kontsulta egin ondoren, eguneroko lan ordutegia egin dezakete ikasleekin, beren maila akademikoari eta beharrei egokitutako denbora banatuz. Ordutegia errespetatu behar da, ikaslearengan errutina bat sortzeko eta markatutako denborak eta eskola agendaren bidez lortutako emaitzak betetzen direla gainbegiratzeko.
2012
‎Urtarrilaren 30ean Indarkeriaren aurkako eta Bakearen aldeko eskola eguna ospatzen da. Oroitzapen hau ikastetxe guztiei zuzentzen zaie, tolerantzia edo adiskidetasuna bezalako balioak irakasteko ekintzak egin baititzakete ikasleekin. Ikasleen parte hartzea funtsezkoa da jardunaldi honetan.
2013
‎Visa Kopu Haurrak eta txakurrak, ikaskide onak Edaten ez duten haurrak, kasketetarako joera dutenak edo eskolan erraz distraitzen direnak. Klasean txakur bat gertu edukitzeak lagundu egin diezaieke ikasle txikiei, Nancy Gee ikertzaile eta psikologoaren arabera, New Yorkeko Femuliako Unibertsitatean. «Eskolaurreko geletan txakurrak izateak eragin positiboa du haurrek ikasteko eta proposatutako lanak egiteko duten gaitasunean», dio Geek, lau urtetik beherako haurren hezkuntzan harburuen eragina aztertu baitu.
2019
‎Hasierako girotze lana egin ostean, ariketa hauen ondoren Ramon Saizarbitoriaren eleberrigintzari buruz hitz egin diezaiekegu ikasleei, Noveau Roman korrontearen eragina azpimarratuz edota bere azken aldiko joerak landuz. Hau da, literatur lan hau aitzakia izan daiteke euskal eleberrigintzari buruz eta literaturari buruz solastatzeko4.
2020
‎69 Zer jarduera egin dezakete ikasleek?
‎Afektibitatea, solidaritatea, interesa, kuriositatea, sentsibilitatea, errespetua, balorazioa, kontserbazioa, kontzientzia hartzea, ardura, zaletasuna, tolerantzia, arreta eta halako jarrera eta balioak baliagarriak dira ikuspegi pertsonal eta kolektibo nahiz sozial batetik hartuta, baita gertuko kultura ondarearen azterketari ere aplikatzeko. Gainera, jarrera eta balio horien bitartez, lurralde bateko ondareelementuetatik abiatuz, parte hartzen duten identitate eta erreferente sinbolikoekin bat egin dezakete ikasleek. Eta, aldi berean, ondare elementu horiek bitartekari onak izan daitezke eskola bera ere kanporatzeko, gureak ez diren ondareekin ere bat egiteko; lehena eta oraina alderatzeko; kultura enpatia bera pizteko.
2021
‎zerbait desberdina inplementatu nahi denean, ikasleen erreakzioa eta zalantza ea proposatutakoa notarako izango ote den jakitea izan ohi dela. Dioenez, ikuspegi kuantitatibo horrek irakasteko planteamendu horretan ikasleari egiten dion ekarpena hutsala da; haatik, ebaluazioa heziketa literarioarekiko modu koherenteagoan proposatzeak ekarpen kualitatibo handia egin diezaioke ikaslearen ikas prozesuari konpetentzia jakinen lorpen mailari begira edota giza harremanak hobetzeari dagokionez, besteak beste. Ekarpen hori ez dela esanguratsua antzeman daiteke ikasleen adierazpenetan:
‎Legea iazko abenduan onartu zuten arren, «kolpe batez» hitzarmenak mozteak kalte egin diezaieke ikasleei, Gimenoren ustez: «400 bizikidetza unitate kaltetuak izango dira, ikastetxez aldatu dutelako, eta ikasleek desoreka emozionala eta moldatzeko arazoak izan ditzakete, besteak beste».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia