Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2009
‎Ironiaz betetako erretratoa egiten dute etorkinek, geure buruaz barre egin dezagun azaldu du Rikardo del Castillo saioko zuzendariak. Izan ere, geure buruak beste ikuspegi batetik ikustea dela helburua dio del Castillok.
‎Liburuaren azken atalean, eguraldiaren aldaketak ezagutzeko trikimailu batzuk bildu ditu. Iragarpenak baino gehiago, fenomenoei jarraipena nola egin diezaiekegun azaltzen da, hau da, fenomeno horien zergatiak, dio Zabalak.
‎batu behar dira. Elkarlana bi bide bereizietan egin litzakeela azaldu dute Abril eta Erostarbek: baketzea eta giza eskubide guztien defentsa dauzka lehen lan ildotzat, eta erabakitzeko eskubidearen aldeko, estrategia bateratua?
2013
‎Helburua kritika eta korronte horiek hemen eztabaidatzea da, statu quo instituzionala erabat iraultzea. Era berean, korronte horiei ere kritika euskaldun bat itzuli behar zaie, ikuspuntu euskaldun batek eztabaida horiei zer ekarpen berri eta kritiko egin diezaiekeen azaltzeko; bestela, berriro ere koebaltasuna ukatzen zaion objektu bihurtuko genuke euskal literatur historia, inperialismo epistemologiko iparramerikarra indartuz.
2014
‎herri ekimeneko hedabideak (Baleike kultur elkartearenak) eta Zumaiako Bertso Eskola. Bi elkarte horietako partaide naizen aldetik, bakoitzak zer ekarpen egin lezakeen azaldu nahi dizuet puntu banatan.
2017
‎–Media attention focussed almost exclusively on[?], rather than on, say, what either might actually do as President?. [Hedabideen arreta ia esklusiboki zentraturik egon da [zerean?], eta ez, esate baterako, bakoitzak presidente gisa benetan zer egin lezakeen azaltzean].
2019
‎Eta hau guztiau, Euskal Herriko hainbat txokotatik iritsitako ehun eta hogei bat lagunekin elkartu aurretik erne zitzaigun solasaldia izan zen, Sormenean hezi, kulturan bizi egun osoko jardunaldia hasi aitzinekoa. Euskal kulturgintza hezkuntza arautuan transmititzen ote dugun, transmititzen dugunean zelan egiten dugun eta transmititzen ez badugu zer egin dezakegun azaltzeko, trukatzeko eta gogoetatzeko bildu ginen Azpeitiko Elikagunean. Egoera larria da benetan.
‎Hala ere, abantaila horrek esan nahi du lapurrek errazago erabiltzen dutela gure zenbaki sekretua jakin gabe. Ondoren, agertoki horretatik nola babes dezakegun eta lapurtu badigute zer egin dezakegun azalduko dugu.
2020
‎Lerro hauetan: denak kontatuko dizkizugu, zer kalte egin diezaiekezun azalduko dizugu eta erronka bat jarriko dizugu: Zer moduz agendan lekua egiten baduzu zure lagunekin egunean gutxienez otordu bat hartzeko?
‎Insomnioa da konfinamenduaren eragin ohikoenetako bat. Arazo hori zergatik zabaldu den eta konpontzeko zer egin dezakegun azalduko dugu.
‎Jarraian azalduko dizugu zein diren eta nola jakin dezakegun gure seme alabek arazo horietako bat izan dezaketela. Gainera, aktiboago egoteko zein ariketa egin dezaketen azalduko dizugu.
‎argazki bidezko kontakizunak, podcast ak eta era askotako eduki interaktiboak. Horiek guztiak nola egin ditzaketen azalduko zitzaien ikasleei, ZUT aldizkaria eredu hartuta.
‎Hala ere, haurdunei Internet bidezko saioen baliabideen zerrenda bat eman diete etxean egin ahal izateko. Beraz," etxetik ere" ariketa fisikoa egin dezaketela azaldu du Senarrek: " Mugitzea da garrantzitsuena".
2021
‎Gure gizarte eta familia harremanei ere eragin diezaiekete. Artikulu honetan, neke pandemikoari aurre egiteko zer egin dezakezun azalduko dizugu, eta haserrea eta suminkortasuna sakonduko ditugu, etxean, lankideekin eta lagunekin nola kudeatu ikusteko, eta errepidean bolantearen aurrean.
2022
‎Adibidez, espazio deliberatiboak sortuz. Tresnak ematen ditugu, bakoitzak bere eremuan zer egin dezakeen azalduz.
2023
‎Cormacken (Cormack 2004, 2) ustez, hizkuntza gutxituko hedabideek ezin dute familiako transmisioa ordezkatu, baina, egungo gizarteetan, ezin da euren balioa alde batera utzi. Jarraian, hedabide horiek nola sortzen diren eta hizkuntzaren biziberritzean zer ekarpen egin dezaketen azalduko dut.
‎Ez egin lehen bezala lo, ezta guk ere. Jarraian, haurren loan erregresio horiek zergatik gertatzen diren, noiz gertatzen diren eta kasu horietan zer egin dezakegun azalduko dizugu.
‎Baina beldur batzuk udakoak dira. Zer diren eta zer egin dezakezun azalduko dizugu, seme alabei aurre egiten laguntzeko.
‎Lehen lan esperientziak onura asko ekar diezazkioke, baina arriskuak ere baditu. Ondoren, zer irabaziko duten (diruaz gain) eta zer arriskuri aurre egin diezaieketen azalduko dizugu, eta aholkuak emango dizkizugu udako lehen lanean laguntzeko.
‎Aditz anitz aditu ditu: suntsitu, xehatu, futitu, phorrostatu, thorroka, phorroki, zintzikatu, eaman... aditz erran nahitsuak eta zehatzak, harriak zer egin lezakeen azaltzeko. Lehendabizikoz egin du galde aro bidaiariak kasu honi buruz, baina dago Euskal Herri guzian barna askotariko eleak ez ote diren erabiltzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia