Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 87

2004
‎2) Demandak jartzen direnean inoren ondasunen administratzaileek egin beharreko kontuen aurkezpen eta onespenari buruz, auzitegi eskuduna izango da kontu horiek aurkeztu behar diren tokikoa; ren egoitzakoa edo administrazioa gau toki hori zehaztuta ez badago, mandatugile, ahalorde emaile edo ondasun jabeazatzen duen tokikoa izango da eskuduna, auzi jartzaileak hala eskatuta.
‎Epaiketan bertaratu alderdiekin komunikazioa egingo da prokuradorearen bidez, horrek alderdiok ordezkatzen dituenean. Prokuradoreak sinatuko ditu bere ahalorde emaileari epaiketan zehar egin beharreko jakinarazpen, epatze, zitazio eta agindeiak, horiek edozein motatakoak izanik, barne dela epaiak eta ahalorde emaileak bere kabuz gauzatu beharreko jarduna.
‎Legezko salbuespenak izan ezik, datak zehaztuko dira, prozedurak ikustaldia egin beharreko egoerara iritsi ahala, eta prozedurak egoera horretara heldu diren hurrenkerari jarraituz, alderdiek berori eskatu beharrik gabe.
‎Lekuko, aditu eta epaiketan alderdi izan gabe bertan parte hartu behar duten bestelako pertsonei egin beharreko komunikazioak egingo dira, horien jasotzaileei igorriz, 160 artikuluko 1 paragrafoan xedatutakoaren arabera. Alderdi interesdunak zehaztu egoitzara egingo da igorpena, eta 156 artikuluan aipatu ikerketak egin daitezke, hala denean.
‎Adierazpen horretara ager daitezke alderdiak eta euren abokatuak; eta, agertu ezin badira, horiei baimenduko zaie aurretiazko galdeketa idatzia aurkeztea, galdeketa jaso behar duen lekukoari egin beharreko itaunekin.
‎367 artikulua. Lekukoari egin beharreko galdera orokorrak
‎Seigarrena. Epai barrutietan data berehala zehazteko bulegoak zein diren finkatzeko, banaketa arauek ezarriko dute xedapen honen 2 paragrafoko prozedurak aztertzea lehen auzialdiko zein epaitegiri eratxikiko zaion; horrelakoetan, lehen auzialdiko epaitegia izango da jarraikako laguntza txandaren arabera jardun behar duena, noiz eta laugarren erregelan aipatu ikustaldi eta agerraldien data zehazteak egin beharreko egunetan.
‎Halakoetan, kontulari hori izendatuko da jarduneko abokatu direnen artetik, abokatu horiek, gaiaren inguruko jakite berezia izateaz gain, bulego profesionala badute epaiketa egingo den tokian. Adituen gaineko hitzarmenik izan ezean, kontulariak edo kontulariek balorazioak egiteko beharrezkotzat jotzen duten beste aditu izendatuko dira, prozedura berari ekinez; baina inola ere ez aditu bat baino gehiago, tasazioa egin beharreko ondasun mota bakoitzeko.
‎3) Ondasunen likidazioa, zatiketa eta partaide bakoitzari egin beharreko adjudikazioa.
‎Ondore horietarako, epaiketaz kanpoko agindeia egin behar da, erregistroaren arabera indarrean dagoen egoitzan, agindeia egin beharreko zordunari, zordun ez den hipotekatzaileari edo hirugarren edukitzaileari, zuzen zuzenean, horiek egoitzan badaude, edo aipatu pertsona horien bizilekuan dagoen eta hamalau urtetik gora dituen ahaide hurbilenekoari, senideari edo langileari, eta, bizilekuan inor ez badago, atezainari edo aurkitu den auzotar hurbilenekoari.
‎horretan alderdiek ordaindu behar dituzte lege honen 241 artikuluan xedatu gastuak eta kostuak, betiere auzitegiak kostuen inguruan hartutako erabakiaren ondorioz egin beharreko itzulketak gorabehera.
‎2 Aurreko paragrafoan aipatu kasuetan, kondena epaiak adieraziko du kopuruen zenbateko zehatza, edo argi eta zehatz finkatuko ditu horren likidaziorako oinarriak, eta likidazio hori betearazpenean egin beharreko eragiketa aritmetiko hutsa izango da.
‎1 Auzitegiak alderdiak zitatuko ditu jarduna berregiteko prozeduraren hasiera probidentzia bidez agindu ondoren, gehienez jota hogei eguneko epean egin beharreko ikustaldira. Ikustaldi horretara alderdiak eta euren abokatuak agertu dira, baldin eta abokatuon parte hartzea manuzkoa bada, jarduna berregin nahi den prozesuan.
‎4) Adituen zerbitzu sariak eta prozesuan parte hartu duten pertsonei egin beharreko gainerako ordainketak.
‎3 Jarduna eta emandako irizpenak kontuan izanik, idazkari judizialak eutsi egingo dio egindako tasazioari, edo, tak sartuko ditu. Idazkari judizialak ta kasuan kasuan, egin beharreko aldakesazio hori auzitegiari igorriko dio, azken horrek auto bidez bidezkoa dena ebatz dezan; ebazpen horren aurka ez dago errekurtsorik.
‎Demandatua hasieran ager dadin egin beharreko epatze edo zitazioen ondoreetarako, demandatzaileari dagokio komunikazio egintzetan aintzat hartu beharreko tokia edo tokiak zehaztea. Hala eta guztiz ere, demandatuak, bertara agertuz gero, egoitza desberdina izenda dezake.
‎Mota horietako espedienteei aplikatu ahal izango zaie, berebat, 2083 artikuluan xedatutakoa, baina aldaketa batekin; adituek egin beharreko eragiketa izango da foroa eratzen duten finkak tasatzea, eta, ondorenez, horien arteko hainbanaketa egitea.
‎Kasu horretan, sortutako kostuak horiek sustatzen dituenaren kontura izango dira, salbu eta, 2087 artikuluak ezarri erreserben ondorioz, finka foropekoa dela adierazteko epaitzak direla eta, nahitaez egin beharreko zuzenketetan sortzen diren haiek; halakoak gertatuz gero, kasuan kasuan zehaztutakoa beteko da.
‎Izapidegileak, idazkariaren laguntzarekin, bi ezkongaiek esan beharrekoa entzungo du, isil gordean eta bananduta, ezkontza egiteko lotura eragozpenik edo lege eragozpenetatik beste edozein ez dagoela ziurtatzeko. Ezkongaietako batek izapidegilearen mugapean egoitzarik ez badu, bere egoitza non izan eta bertako Erregistro Zibilean burutu ahal izango da hari egin beharreko entzunaldia.
‎Interesdunak hala eskatuta izan ezik, Erregistro Zibil Zentralean eskari horren bidez egin beharreko idatzoharra ez da jasoko idazkun bikoiztuan, errefuxiatuaren edo asilopekoaren herria zein izan eta herri horretan Espainiak duen Kontsulatuko Erregistroan.
‎Kontsulatuetako erregistroetan edo Erregistro Zentralean egin beharreko jaiotza inskripzioetan, jaioak duen Espainiako naziotasuna egiaztatuta ez badago, inguruabar hori beren beregi agerraraziko da.
2005
‎7 Aurreko erregelen arabera egin beharreko komunikazioak egingo dira posta, faxa, posta elektronikoa edota komunikazioa jaso dela agerraraztea ahalbidetzen duen beste edozein baliabide telematiko erabilita.
‎Aurreko zenbakietako betekizunak agertzen badira egin beharreko idazkuna baino lehenagokoak diren inskripzio edo idatzoharretan, ez dira berriro jasoko idazkunean; horretarako, betekizunok bat etorri behar dira horiek eragin dituzten tituluetan jasotakoekin.
‎26 artikulua. Emaitza finkak inskribatzeko erregelak eta jatorrizko finken gain egin beharreko eragiketei buruzkoak
‎Legearen ondoreetarako agiri kautoak dira, jabariaren, eskubide errealaren edo egin beharreko idazkunaren titulu moduan balio dutenak, baldin eta Gobernuak edo horiek emateko eskumena duen agintari nahiz funtzionarioak eman baditu agiriok, eta horiek fede ematen badute berez.
‎...tu eta zenbaki berria osatzeagatik, edo finka hori oso osorik suntsitu bada, kasuan kasuko bazterreko oharretan argiro egiaztatu diren bereizketen ondorioz, edota prozedura kriminalen batean enbargatua izateagatik finkaren gaineko etete idatzoharrak egin badira, edota, azkenik, aurretiazko inskripziorik ez izateagatik egin diren aurreneurrizko idatzoharrak ezereztu badira edo ezereztu behar badira egin beharreko lekualdaketa horren aurretik.
‎Ondore horretarako, egin beharreko lerroarteko eta ohar jartzeak egin daitezke.
‎Zuzendaritza Nagusiari egin beharreko komunikaziook postaz, telegramaz edo telekopiaz egin daitezke.
‎II. kapituluan arautu da banaketa berdinaren proiektuen inskripzioa. Bereziki jorratu dira zenbait bazterreko oharren betekizun eta ondoreak, alegia, lurrak birzatitzeko espedientea hasteari buruzko bazterreko oharrarenak, edota jardunune barruko lurrek konpentsazio sistemari datxezkion betebeharrak bete behar dituztenean egin beharreko oharrarenak. Oharrok egiteari buruz, aipatzeko modukoa da modu berezian azpimarratu dela, halako oharra egin daitekeela finkak jardununetik at izan arren, proiektuari atxiki zaizkionean, edota hirigintza aprobetxamendua aparteko folioan inskribatu denean.
‎5 Errematatzailea edo adjudikazioduna bada hartzekodun exekutatzailea bera, eta erremate edo adjudikazio prezioaren eta hipoteka bidez bermatutako kreditu eta korrituen arteko diferentzia likidatu dela jakinarazi zaionetik zortzirik gabe geratu dela adieraziko da; hala ere, hartzekodunak erantzungo du gero egin beharreko enkantearen edo enkan eguneko epean ez badu zainpean jarri diferentzia hori, errematea ere ondoreteen gastuengatik, eta, enkanteok gauzatu bitartean, hartzekodun horrek ez du izango kredituaren korrituak kobratzeko eskubiderik.
‎lekualdatutako datuak bat datozela bete betean finkak liburu zahar horietan duen egoera juridikoarekin; erregistratzaile horrek itxiera eginbide laburra jarriko du liburuotan azken inskripzioaren ostean, eta eginbide horretan finkaren atala, liburukia, liburua, folioa nahiz zenbakia zehaztuko ditu, bai eta finka hori zein inskripziotara lekualdatzen den ere. Eginbide horren ostean ezin daiteke inolako eragiketarik egin folio zaharrean, bertako idazkunen bazterretan egin beharreko oharrak izan ezik.
‎Oposiziogileek izan beharreko baldintza edo betekizunak; epaimahaiaren edo, hala denean, epaimahaien osaketa; egin beharreko ariketak eta horiek kalifikatzeko sistema edo modua. Hori guztia erregelamendu honen arabera adierazi behar da.
‎54 artikulua. Jabetza erregistratzaileak egin beharreko jakinarazpenak
‎Zernahi gisaz, arauketa osagabea izango litzateke, Erregistroko inskripzioari inskripzio arruntari baino eragingarritasun handiagoa eman ezean, ezinezkoa baita egoera juridiko hori edukitzapean jartzea. Molde berean, transferentzia negozio zibilaren eta admistrazio baimenaren zein administrazio erregistroetan egin beharreko inskripzioaren arteko koordinazioa bereziki arautu da, Hirigintza Administrazioak baimen edo inskripzio hori agintzen duen kasuetarako.
2006
‎Proposamenak hirugarrenen kontura egin beharreko ordainketa konpromisoak jaso dituenean, bermeak edo finantzaketa eman, ordainketak egin edo beste edozein betebehar hartzeko, aurrekoez gain konpromiso hartzaileek edo behar besteko ahalordea duten ordezkariek ere sinatu behar dute proposamena.
‎2 Konkurtsoarekin zerikusia duten edo horren gain eragina duten egitateei buruz kereila nahiz salaketa kriminala azaldu eta horren izapidetza onartu bada, konkurtso horretako epaileak eskumena izango du, hartzekodun erruztatuei egin beharreko ordainketen atxikitze neurriak edo konkurtsoko prozeduraren izapideekin aurrera egitea ahalbidetzen duten antzekoak hartzeko; neurriok ezin dute oztopatu zigor kondenak ezarri ahal dituen ondare aipamenak betetzea.
‎Suntsiarazpen arrazoia egon arren, epaileak, konkurtsoaren interesa kontuan izanda, kontratua betetzea erabakipekoak egin beharreko prestazioak masaren kontura gauzatuko dira. dezake, eta kasu horretan, konkurtso
‎2 Ibilgailu motordunak erabiltzearen eta zirkulatzearen ondoriozko prozesuetan, epaileak edo auzitegiak Espainiatik alde egiteko baimena eman ahal izango die egotziei, baldin eta aukala entzunda. Horretarako, ezinbesterreneurrizko espetxealdian ez badaude eta euren egoitza edo ohiko bizilekua atzerrian badago, betiere aurretiaz fiskoa izango da egitate zigorgarriaren ondoriozko diruzko erantzukizunak, mota guztietakoak, behar beste bermatuta uztea; haiei egin beharreko jakinarazpenak, zitazioak eta epatzeak jasotzeko, Espainian egoitza finkoa duen pertsona izendatzea; 775 artikuluan jasotako ohartarazpena egitea, epaiketa haiek gabe egiteko aukerari dagokionez; eta pertsonala ez den kauzioa ematea, mota bereko fidantza oraindik erabaki gabe dagoenean, behin behineko askatasuna eta adierazi datan edo epean haiek aurkeztuko direla bermatzeko.... Eskumen bera izango du, eta baldintza berberekin jardungo du auziaren gaineko ardura izan behar duen epaile edo auzitegiak.
‎Epaitegiaren edo auzitegiaren hiriburuan egin beharreko jakinarazpenak, zitazioak eta epatzeak, beranduenez ere, jakinarazi beharreko ebazpena eman, edo horren bidez egin behar den zitazioa nahiz epatzea eman eta hurrengo egunean egingo dira.
‎Fidantza erabiliko da auzipetuak egin beharreko agerraldiaz erantzuteko, hari dei egiten dionean auziaren gaineko ardura duen epaile edo auzitegiak. Fidantzaren zenbatekoa erabiliko da fidantza hori eratzeko sail bananduan
‎Lekukoa atzerrian bizi bada, suplikatorioa bidaliko zaio, diplomazia bidetik, eta Grazia eta Justizia Ministerioaren bidez, adierazpena jasotzeko eskumena duen atzerriko epaileari. Suplikatorioak beharrezkoak diren aurrekariak jaso behar ditu, eta lekukoari egin beharreko galderak zehaztu behar ditu, betiere aipatu epaileak, zuhurtziara eta tentuz galdera horiek zabaltzeko aukerari kalterik egin gabe.
‎Hala ere, modu horretan ere ezin bada itzulpenik lortu, eta lekukoak egin beharreko ezagutarazpenak garrantzitsuak badira, hari zuzendu beharreko galderen agiria idatziko da, eta Estatuko Ministerioaren Hizkuntzen Interpreta ziorako Bulegora igorriko da; azken horrek, beste lan guztiei begira lehenespena emanez, galderak itzuliko ditu lekukoak hitz egiten duen hizkuntzara.
2007
‎Ekainaren 28ko 44/ 1967 Legeak ezarritakoarekin bat etorriz, lege aitorpena eskatzean, jabetza titulartasuna hirugarrenen izenean izan arren, ondasunlijio erakundeek, edo, eskualdaketa era higiezinen jabe direla adierazi duten erbat eragingarria izan dadin, erregistro publikoan jaso beharreko beste ondasun batzuen jabe direla esanbidez adierazi duten erlijio erakundeek, eta ondare adierazpen hori Administrazioan azaldu erakundeek, euren ondare egoera legez ondoren lege honetan ezarritakoaren arabera inskripzioa eskatu duten erlijiotatu ahal izango dute, urtebeteko epean. ...n ondasun izan etagokiela aitortzeko, edo erlijio erakunde ondasunon jabetza erakundeei eurei daek beste edozein lege prozedura erabiliduan justifikatzeko, jabetza tituluak Ja dute, ondasun horien gaineko jabetza eurei dagokiela behar den mobetza Erregistroan inskribatzea lortu arte; orobat, halako erakundeek salbuetsita izango dituzte mota guztietako zerga, tasa eta arielak, helburu hori lortzeko egin beharreko eskualdaketa, agiri edota jardunak karga ditzaketenak.
‎d) Kuotak eta estatutuen arabera afiliatu bakoitzak egin beharreko beste ekarpen batzuk ordaintzea.
‎Gauzatu beharreko jardun guztiak langileen lege ordezkariekin egingo dira, eta langileei egin beharreko jakinarazpen guztiak langile horien lege ordezkariei egingo zaizkie.
‎6 Lan agintaritzaren mendeko bulego publikoak idazkia jaso eta hurrengo egun baliodunean bidaliko dio hori tartekariari, hauteskundeetako administrazio espedientearen kopia batekingo dira horretarako egin beharreko iza batera. Hauteskunde aktak erregistratzeko aurkeztu badira, geldiarazi eginpideak.
‎2 Txandaka lan egiteagatik, lokal nahikorik ez izateagatik edo beste inguruabarrengatik, ekoizpenaren ohiko garatzeari galerak eragin gabe plantilla osoa aldi berean bildu ezin denean, zatika egin beharreko bilerak bilera bakar gisa hartu eta lehenengo bileraren datan egindakotzat joko dira.
‎Egutegi horiek bulego publikoari komunikatu behar zaizkio kasuan kasukolabete lehenago gutxienez. Bulego pu hauteskunde prozesuak hasi baino bi hiblikoak egutegi horiek argitaratuko ditu, eta ez zaie kalterik egingo lege honen 67.1 artikuluarekin bat etorriz prozesu horietako hauteskundeak sustatzeko idazkien inguruan egin beharreko izapideei. Egutegi horien komunikazioa ez da egongo lege honen 67.1 artikuluaren 4 lerrokadak xedatutakoaren mende.
‎Datu horien bidez erabateko informazioa eman behar zaie Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari eta erakunde kudeatzaileei; datu horien artean, bereziki, ondokoak egongo dira: ...aubidea; langileari dagokionez jasoko dira horren izen eta abizenak, Gizarte Segurantzako zenbakia eta, hori eskatzeko modukoa ez den bitartean, Gizarte Segurantzaren afiliazio zenbakia, eta nortasun agiri nazionala edo horren baliokidea, egoitza, jarduera hasteko data, kotizazio taldea, kotizazioaren baldintza bereziak eta lagile horrek duen epigrafea lan istripuei eta lanbide gaixotasunei begira egin beharreko kotizazioen ondoreetarako.
‎b) Kontratuaren iraupena ezin da izan sei hilabetetik beherakoa, ezta bi urtetik gorakoa ere. Muga horien barruan, sektorearen estatuko hitzarmen kolektiboek edo, halakorik izan ezean, sektorearen esparru txikiagoko hitzarmen kolektiboek ezar dezakete kontratuak izan dezakeen iraupena, sektorearen eta egin beharreko praktiken arabera.
‎a) Enpresaburuak idatziz egin beharreko kontratu guztien oinarrizko kopia emango dio langileen lege ordezkaritzari. Goi zuzendaritzako lan harreman berezietako kontratuak horren salbuespen dira; halako kontratuetan langileen lege ordezkaritzari jakinarazteko eginbeharra ezartzen da.
‎Orobat, sei hilabeterik behin egin beharreko berrikuspena ezarriko da, aipatu kontsumoko prezioen indizearen gaineko aurreikuspenak bete ez direnean.
‎Gobernuak ezarriko du kotizazio tasa, Gizarte Segurantzaren Sisteman lan istripuek, lanbide gaixotasunek eta langabeziak eratorri gertakizunak babes daitezen egin beharreko kotizazioak kalkulatzeko oinarri diren alokairuen gainean.
‎Itsas arrantzako sektoreko berezitasunak direla eta, sektore horrekin behar besteko ekintza eta koordinazio batasuna izateko asmoarekin, Itsasoko Gizartete Segurantzaren Diruzaintza Nagusiare Institutua elkarlanean arituko da Gizarkin. Elkarlan hori izango da erregelamendu honetan ezarritakoaren araberakoa, etaleen Gizarte Segurantzaren Araubide Be bere baitara bilduko ditu Itsasoko Langirezira bildutako langileei begira egin beharreko izapideak. Izapideok izango dira enpresaburuak inskribatzea, afiliazioa, lan istripuak eta lanbide gaixotasunak babesteko elkartze agiria gauzatzea edo gertakizun arruntek eratorri aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko prestazioa estaltzea, tarifazioa, altak, bajak eta aldaketak.
‎1 Enpresaburuak neurri egokiak hartuko ditu, lan ekipamenduak egin beharreko lanerako aproposak izan eta horretarako egokituta egon daitezen; hortaz, neurri horiek langileen osasuna eta segurtasuna bermatuko dituzte, lan ekipamenduak erabiltzean.
‎2 Enpresaburuak bere langileei eman dizkie euren eginkizunak betetzeko banakako babes ekipamendu egokiak, eta zaindu du babes ekipamendu horiek benetan erabiltzen diren, egin beharreko lanen izaera dela eta, ekipamendu horiek beharrezkoak direnean.
‎3 Obrak jasaten dituen errentariak errenta txikiagoa ordaintzeko eskubidea du, obrak direla-eta etxebizitzatik erabili ezin duen zatiaren arabera. Halaber, errentariak eskubidea du obren ondorioz egin beharreko gastuen ordaina jasotzeko.
‎Ustiategiak modernizatzeko edo finkak eraldatzeko hobekuntzetan, alderdiek hitzar dezakete, kontratua egitean edo geroagoko uneren batean, errenta izatea, osorik edo zati batean, egin beharreko hobekuntza edo eraldaketa bera.
‎Azpimarratzekoa da, azkenez ere, testu horrek barruratzen dituen azken lege aldaketak; horien artean, desgai direnen bizimodua errazteko asmoarekin, eraikinarenren 396 artikulua ere jaso da, egun duen idatzaldiarekin, berori baita baztertu ezi osagaietan egin beharreko irisgarritasun obrei dagokiena. Halaber, Kode Zibilaneko osagarria jabetza horizontalari dagokionez.
‎Ondasun higiezinean egindako edo egin beharreko hobekuntzen ondorioz, gastuak banatu behar direnean, gastu horiek ordaindu ditu gastuon zenbatekoa eska daitekeen unean jabe denak.
‎Eskritura arau-emailea egilestean, parte hartu behar du txandakako apropresak, salbu eta jabeak edo sustatzaibetxamendu eskubidearen funtsezko edukiaren zerbitzuak egin beharreko enleak berariaz adierazten duenean horiek egitea bere gain hartzen duela.
‎Betebeharrei helduz, afiliatuek estatutuetako xedapenek ezarri betebeharrak beteko dituzte, eta ondoko betebeharrak beti: alderdiaren xedeekin bat etortzea eta xede horiek bete daitezen laguntzea, estatutuetan eta legeetan xedatutakoa errespetatzea, alderdiko zuzendaritza organoek baliozkotasunez hartutako erabakiak ontzat hartu eta betetzea, eta estatutuen arabera afiliatu bakoitzak egin beharreko beste ekarpen batzuk ordaintzea.
‎c) Bizilekua askatasunez aukeratzeko eta nazio lurraldean zehar zirkulatzeko eskubideak eta Espainian askatasunez sartu eta bertatik irteteko eskubidea (EKren 19 art.): gobernu agintaritzak pertsonen eta ibilgailuen zirkulazioa debekatu dezake zehaztutako ordu eta lekuetan, eta leku batzuetatik besteetara mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal die, eta egin beharreko bidea ere adierazi ahal izango die. Modu berean, babesedo segurtasun guneak mugatu ditzake eta horietan egoteko baldintzak adierazi, eta leku jakin batzuetan indar publikoaren jarduera zaildu dezaketen pertsona jakin batzuk egotea debekatu dezake.
‎...zkio, interesdunak aurretiaz horren inguruko adostasuna ematen badu, salbu eta legeak lagapena baimentzen duenean; jendeak eskuratzeko moduko iturrietatik jasotako datuak direnean; tratamendua askatasunez eta modu legitimoan onartutako harreman juridikoen ondorio izan eta harreman horiek garatzeko, betetzeko nahiz kontrolatzeko nahitaezkoa denean tratamendua hirugarrenen fitxategiekin konektatzea; egin beharreko komunikazioaren jasotzailea Herri Defendatzailea, Fiskaltza edo epaileak, nahiz auzitegiak edo Kontuen Auzitegia direnean; lagapena administrazio publikoen artean egin eta horren helburua denean gerogarrenean datuak tratatzea, xede historiko, estatistiko edo zientifikoekin; eta osasunari buruzko datuak lagatzea beharrezkoa denean, larrialdiari aurre egiteko (11 art.).
‎Lehenengo eta behin, atxilotuari berehala eta modu ulergarrian jakinarazi behar zaizkio bere eskubideak eta atxilotzearen arrazoiak. PKLren 520 artikuluak, konstituzio manua garatzen duen hoduen horrek, agindutakoaren arabera, atxilotuta dagoen pertsona orori adierazi behar zaio nork bere buruaren aurka adierazpenik ez egiteko eta nork bere burua errudun ez aitortzeko eskubidea, abokatua izendatzeko eta hori bertan egotea eskatzeko eskubidea, polizia eginbideetan epaileei egin beharreko adierazpen eginbideetan lagundu dezan eta atxilotu edo presoari egin beharreko nortasun azterketa guztietan esku har dezan, abokatuarekin isil gordean elkarrizketa izateko eskubidea, eta berak nahi duen familiakoari edo pertsonari atxiloketa bera eta une oro zein tokitan dagoen zainpean komunikatzeko eskubidea (atzerritarren kasuan, inguruabar horiek euren herriko kontsulatuko bulegoari... Berme horiek guztiak jurisprudentziak jaso ditu, bai Giza Eskubideen Europako Auzitegiak (1968ko ekainaren 27ko GEEAE. Neumeister kasua?; 1969ko azaroaren 10eko GEEAE. Stogmuller eta Maznetter?; 1971ko uztailaren 16ko GEEAE. Ringeisen kasua?; 1976ko ekainaren 8ko GEEAE. Engel kasua?; 1978ko urtarrilaren 18ko GEEAE. Irlanda Erresuma Batuaren aurka?; 1980ko azaroaren 6ko GEEAE. Guzzardi kasua?; 1984ko maiatzaren 22ko GEEAE. Van der Leer kasua?, 1989ko abenduaren 19ko GEEAE. Kamasinski kasua?, etab.), bai Espainiako Konstituzio Auzitegiak (maiatzaren 21eko 86/ 1996 KAE, atxilotzeko arrazoiak?; otsailaren 27ko 31/ 1996 KAE eta azaroaren 24ko 224/ 1998 KAE, atxilotzeko baldintzak?; urriaren 4ko 103/ 1985 KAE; urriaren 7ko 107/ 1985 KAE eta otsailaren 26ko 29/ 1996 KAE, nork bere burua errudun ez aitortzeko eskubidea eta atxilotuaren bermeak?; maiatzaren 25eko 74/ 1987 KAE, interpretatzailea izateko eskubidea?, etab.).
‎Lehenengo eta behin, atxilotuari berehala eta modu ulergarrian jakinarazi behar zaizkio bere eskubideak eta atxilotzearen arrazoiak. ...konstituzio manua garatzen duen hoduen horrek, agindutakoaren arabera, atxilotuta dagoen pertsona orori adierazi behar zaio nork bere buruaren aurka adierazpenik ez egiteko eta nork bere burua errudun ez aitortzeko eskubidea, abokatua izendatzeko eta hori bertan egotea eskatzeko eskubidea, polizia eginbideetan epaileei egin beharreko adierazpen eginbideetan lagundu dezan eta atxilotu edo presoari egin beharreko nortasun azterketa guztietan esku har dezan, abokatuarekin isil gordean elkarrizketa izateko eskubidea, eta berak nahi duen familiakoari edo pertsonari atxiloketa bera eta une oro zein tokitan dagoen zainpean komunikatzeko eskubidea (atzerritarren kasuan, inguruabar horiek euren herriko kontsulatuko bulegoari komunikatzeko eskubidea), interpretatzaile baten laguntza doan izateko eskubid... Berme horiek guztiak jurisprudentziak jaso ditu, bai Giza Eskubideen Europako Auzitegiak (1968ko ekainaren 27ko GEEAE. Neumeister kasua?; 1969ko azaroaren 10eko GEEAE. Stogmuller eta Maznetter?; 1971ko uztailaren 16ko GEEAE. Ringeisen kasua?; 1976ko ekainaren 8ko GEEAE. Engel kasua?; 1978ko urtarrilaren 18ko GEEAE. Irlanda Erresuma Batuaren aurka?; 1980ko azaroaren 6ko GEEAE. Guzzardi kasua?; 1984ko maiatzaren 22ko GEEAE. Van der Leer kasua?, 1989ko abenduaren 19ko GEEAE. Kamasinski kasua?, etab.), bai Espainiako Konstituzio Auzitegiak (maiatzaren 21eko 86/ 1996 KAE, atxilotzeko arrazoiak?; otsailaren 27ko 31/ 1996 KAE eta azaroaren 24ko 224/ 1998 KAE, atxilotzeko baldintzak?; urriaren 4ko 103/ 1985 KAE; urriaren 7ko 107/ 1985 KAE eta otsailaren 26ko 29/ 1996 KAE, nork bere burua errudun ez aitortzeko eskubidea eta atxilotuaren bermeak?; maiatzaren 25eko 74/ 1987 KAE, interpretatzailea izateko eskubidea?, etab.).
‎EKren 150.1 artikuluan ezarritakoaren arabera, estatuaren eskumeneko gaietan, Gorte Nagusiek autonomia erkidego guztiei edo horietatik batzuei ahalmena eman ahal izango diete beren buruentzat legegintza arauak emateko, betiere estatuaren legeak finkatutako printzipio, oinarri eta gida-lerroen esparruan. Auzitegien eskumenari kalterik egin gabe, esparru lege bakoitzak ezarriko du Gorte Nagusiek nola kontrolatuko dituzten autonomia erkidegoetako legegintza arau horiek (printzipioz, Kongresuaren kontrola EKren 82 artikuluko legegintzarako eskuordetzaren kasuetan bezala egiten da, eta Senatuan nahitaezkoa da lege hauen inguruan ganbera horretan dagoen Autonomia Erkidegoen Batzorde Nagusiak egin beharreko txostena). Lege horiek eta EKren 149.1 art.ko oinarrizko legegintza bereizteko, bi xehetasun hartu behar dira kontuan:
‎Lege horiek eta EKren 149.1 art.ko oinarrizko legegintza bereizteko, bi xehetasun hartu behar dira kontuan: lehenengo eta behin, estatuaren eskumeneko arloetan ematen direla, ez autonomia erkidegoekin elkarbanatutako gaietan; eta, bigarren, esparrua (hau da, printzipioak, oinarriak, gida-lerroak, etab.) Gorteek onetsitako lege batean ezarri behar dela (eta ez erregelamenduen bidez), eta autonomia erkidegoek egin beharreko garapena ere legegintza arauen bidez egin behar dela.
2008
‎f) Sozietate berria eratzeko eskritura proiektua edota, irenspenaren kasuan, sozietate irenslearen estatutuetan egin beharreko aldarazpenen testu osoa.
‎1 Merkataritzako Erregistroaren Aldizkari Ofizialean nahitaez egin beharreko argitaratzearen ondoreei kalterik egin gabe, bat egitea eragingarria izan dadin sozietate berria edo, hala denean, irenspena inskribatu behar da.
‎1 2 Diruzkoak ez diren ekarpenetan egin beharreko txostena erantsiko zaio sozietatearen eratze eskriturari edo kapitala gehitzeko eskriturari, eta horren notario lekukotza gordailutuko da Merkataritzako Erregistroan.
‎Batza orokorrak erabaki badu lehenespen eskubidea oso osorik edo zati batean kentzea, adierazpen bat agerrarazi behar da, legeak agindutako oroitidazkia egin dela eta kontu auditoreak egin beharreko txostena eman dela esanez; auditorearen izena eta txostenaren data aipatu behar dira.
‎190 artikuluak ezarritakoaren arabera, eta adieraziko da batzarako deialdia egin zenean bazkideen esku utzi zela administratzaileek egin beharreko txostena. Sozietate Anonimoen Legearen
‎1 Ordaina denean sozietatearen kontrako kredituak konpentsatzea, eskritura publikoan ondokoa adierazi behar da: zein den hartzekodunaren edo hartzekodunen izena eta noiz hartu zen kreditua, kreditu hori likidoa eta eskatzeko modukoa dela, eta batzarako deialdia egin zenean bazkideen esku utzi zela administratzaileek egin beharreko txostena; txosten hori erabakiaren betearazpena dokumentatzen duen eskriturari erantsi behar zaio.
‎1) Bazkideei eman beharreko ondasunen diruzko balioa edo deskripzioa, eta egilesleen adierazpena, egin beharreko ordainketak egin direla azalduz.
‎1 Iragarki horrek jaso behar ditu lehenengo deialdian egin beharreko bileraren data eta bertan eztabaidatu beharreko gaien zerrenda.
‎Administrazioa kide anitzeko organoak gauzatzen ez badu, sozietateari egin beharreko berriemate edo jakinarazpenak edozein administratzaileri zuzen dakizkioke. Administrazio Kontseilua badago, organo horren presidenteari zuzendu zaizkio haiek.
‎6 Horretarako, herri administrazioek prozedura elektronikoak ezarriko dituzte, egin beharreko informazio elkartrukeak egin daitezen.
‎Beste alde batetik, kontu hartzailetzaren menpe daude Estatuko sektore publikoaren egintza guztiak, bai gastu publikoak (hau da, betebehar ekonomikoak aintzatestea dakarten administrazio egintzak, betebehar horien zioz egin beharreko ordainketak eta, azkenik, funtsa publikoaren aplikazioa orokorrean), bai eta sarrera publikoak ere (hots, tributuen bilketaren nahiz gainerako baliabide publikoen ziozko sarrerak).
‎Ondasunen trafikoa kargatzen duten tributuak ordaintzeko, Administrazioak atxiki ditzake tributuen likidazioa dela-eta bere bulegoetan aurkezten diren merkatugaiak (TLOren 80 art.). Horren adibide dira aduanetako errentak edo inportazioen gaineko BEZa. Gisa bertsuan, Tributu administrazioak tributuen itzulketen ordainketa edo berak egin beharreko gainerako itzulketak atxiki ditzake (TLOren 81.3 art.).
‎Gutxi gorabehera, Estatuaren aurrekontua zer den guztiok dakigun arren, ez da erraza doktrinan horren inguruko kontzeptu bateratu eta adosturik aurkitzea. SAINZ DE BUJANDAren esanetan, ostera, «Gobernuak epe zehatz batean gehienez egin ditzakeen gastuak baimentzeko legea da aurrekontua, xehetasunez azaltzen diren zereginetan egin beharreko gastuak baimentzekoa, alegia; halaber, gastuok estaltzeko adina sarrera aurreikusi behar dira aurrekontuetan». Izan ere, aurrekontu orokorrak dira ekitaldi bakoitzean sektore publikoak burutuko duen ekonomi jardueraren adierazpena; bertara, jardueraren egitarau zuzentzailea osatuz, erabakien multzoa adieraziko da formaz eta agiriz, finantzako nahiz kontabilitateko terminoak erabilita.
‎Langileen gastuak; II. kapitulua: Ondasun eta zerbitzuetan egin beharreko gastu arruntak; III. kapitulua: Finantza gastuak; IV. kapitulua:
‎Aldi berean, profesionalak ezin du sekretua erabili, berari egin beharreko egiaztapena ekiditeko. Sekretu horren barruan, halaber, badago beste azpimota bat, notarioen protokoloari dagokionez, batik bat:
‎Banaketa horizontalaren bidez, Lurralde Historikoen artean banatu behar da Eusko Jaurlaritzari egin beharreko ekarpena. Horiek horrela, 2/ 2007 Legearen aginduz, ekarpenaren %70 Lurralde Historiko bakoitzaren errenta erlatiboaren arabera zehazten da; gainerako %30, ostera, lurraldeen ahalegin fiskalaren arabera (ahalegin fiskala kalkulatzeko, honako eragiketa hau egin behar da:
2009
‎Ontzia bidaia bitartean saltzen bada, ten beste kideei egin beharreko ordainketa ere eroslearen kontura geratuko da. erosleak ordaindu ditu oso osorik azken zama jaso denetik sortutako pleitak; era berean, bidaia horren tripulazioari eta dotazioa osatzen du
‎Kontrako itunik izan ezean, ontzia saltzen bada ontzi hori helmugako portura iritsi eta gero, saltzaileak ordaindu ditu pleitak; tripulazioari eta dotazioa osatzen duten beste kideei egin beharreko ordainketa ere saltzailearen kontura geratuko da.
2011
‎Tutoreak ordainsaria jasotzeko eskubidea du, tutoretzapekoaren ondareak hori ahalbidetzen badu. Epaileari dagokio ordainsariaren zenbatekoa eta berori jasotzeko modua finkatzea, eta, horretarako, kontuan hartuko ditu egin beharreko lana, eta ondasunen balioa eta errentagarritasuna; ahal den neurrian, ordainsariaren zenbatekoa ez da izan behar ondasunen etekin likidoaren ehuneko 4tik beherakoa, ezta ehuneko 20tik gorakoa ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egin beharreko ordainketa 6 (0,04)
egin beharreko jakinarazpen 5 (0,03)
egin beharreko txosten 5 (0,03)
egin beharreko komunikazio 4 (0,03)
egin beharreko eragiketa 3 (0,02)
egin beharreko gastu 3 (0,02)
egin beharreko lan 3 (0,02)
egin beharreko beste 2 (0,01)
egin beharreko bilera 2 (0,01)
egin beharreko gainerako 2 (0,01)
egin beharreko galdera 2 (0,01)
egin beharreko hobekuntza 2 (0,01)
egin beharreko idazkun 2 (0,01)
egin beharreko izapide 2 (0,01)
egin beharreko kotizazio 2 (0,01)
egin beharreko ohar 2 (0,01)
egin beharreko adierazpen 1 (0,01)
egin beharreko adjudikazio 1 (0,01)
egin beharreko agerraldi 1 (0,01)
egin beharreko aldakesazio 1 (0,01)
egin beharreko aldarazpen 1 (0,01)
egin beharreko argitaratu 1 (0,01)
egin beharreko ariketa 1 (0,01)
egin beharreko berriemate 1 (0,01)
egin beharreko berrikuspen 1 (0,01)
egin beharreko bide 1 (0,01)
egin beharreko egiaztapen 1 (0,01)
egin beharreko egoera 1 (0,01)
egin beharreko egun 1 (0,01)
egin beharreko ekarpen 1 (0,01)
egin beharreko enkante 1 (0,01)
egin beharreko entzunaldi 1 (0,01)
egin beharreko epatu 1 (0,01)
egin beharreko eskualdaketa 1 (0,01)
egin beharreko garapen 1 (0,01)
egin beharreko idatzohar 1 (0,01)
egin beharreko ikustaldi 1 (0,01)
egin beharreko informazio 1 (0,01)
egin beharreko inskripzio 1 (0,01)
egin beharreko irisgarritasun 1 (0,01)
egin beharreko itaun 1 (0,01)
egin beharreko itzulketa 1 (0,01)
egin beharreko jaiotza 1 (0,01)
egin beharreko kontratu 1 (0,01)
egin beharreko kontu 1 (0,01)
egin beharreko lekualdaketa 1 (0,01)
egin beharreko lerroarte 1 (0,01)
egin beharreko nortasun 1 (0,01)
egin beharreko ondasun 1 (0,01)
egin beharreko praktika 1 (0,01)
egin beharreko prestazio 1 (0,01)
egin beharreko zordun 1 (0,01)
egin beharreko zuzenketa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia