Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Are gehiago honi buruzkoirizpide zehatzik edo taxonomiarik ez dagoenean. Euskarazkotzat jo ditugunen arteanegon daitezke erdal erabilera duten kalkoak ezkutaturik, bai eta erdarazkoetan euskalhitzen multzoan sartu beharrekorik; hori egin gabe dagoen bitartean, ordea, gukgeureari eutsiko diogu.
2002
‎Teknika-eta teknologia-zientzien alorrean euskaraz aritzeko tradizio handirik ezdugunez, gehien-gehiena egin gabe dago.
‎Agian, salbuespena da Unamunoren kasua, bibliografia zabala duelako. Argi utzi nahi dugu, arazoa ez dela hezkuntzaz pentsatu eta idatziduen egilea ez egotea, baizik eta hauen ekarpenari buruzko azterketa sistematikoeta sakonik oraindik egin gabe egotea. Azkenaldian, Belaustegigoitia, Landeta etaEleizalderi buruzko lan batzuk argitaratu dira, eta han-hemenka Juan de Zaragueta, Sabino Arana, Pablo de Alzola, Elbira Zipitria, Julene Azpeitia, Agustin PaskualIturriaga, Arturo Campion, Leoncio Urabayen, Luis Astigarraga, F Iturzaeta, JoseAntonio Moguel edo Rikardo Arregiri buruzko artikuluak edota omenezko liburuak eta elkarlanak aurki daitezke; baina, lerro hauetan zehar esatera gatozen moduan, ez dira oraindik gauzatu ikuspegi pedagogikotik eta ikerkuntza historikoakbehar duen sakontasun eta konplexutasunaz.
2003
‎Lehendabizi agintarien baimena lortu behar zen. Ez zen lan erraza; gogora dezagun Franco hil osteko lehenengo hauteskundeak oraindik egin gabe zeudela. Alde horretatik, berriak nahiko kezkagarriak ziren, apirilaren amaieran oraindik ez baitzegoen baimenik; eta ikastaroak berriro Ipar Euskal Herrian antolatzea pentsatzen hasi zen UEUren zuzendaritza.
‎UEUren hirugarren kezka dirua zen, nahiz eta baliabideak eskatzeko izandako atzerapenak kontrako irudia eman, gaur eguneko ikuspegitik begiratuta. Diru--eskari gehienak oraindik egin gabe zeuden ekainaren hasieran. 1977ko gastuak handiak izango zirela pentsatu zen.
2009
‎Aurreko bi akatsak aplikazioa erabiltzean atzeman daitezke. Askoz arriskutsuagoak dira erabiltzaileak zuzenean atzematen ez dituen akatsak, gerta daitekeelako erabiltzaileak ontzat ematea aplikazioaren egikaritzapena, baina benetan lana gaizki eginda edo egin gabe egotea. Adibidez, larria litzateke adibideko aplikazioarekin programa bat deskargatzea, eta, nahiz eta aplikazioaren arabera dena ondo joan eta eskatutako fitxategia gure diskoan gorde, benetan deskarga osoa ez izatea, eta, beraz, jaitsitako programa ez ibiltzea.
2010
‎Jarduera horiek guztiek eragin positiboa dute gaixoarengan eta egitendituzten ekintzen ondorioz, beraien gaitasunak denbora luzeagoan mantentzekoaukera izaten da. Egun osoan etxean ezer egin gabe egotea baino aukera hobea da.
2011
‎Beste arlo batzutan bezala, Matematikan ere hainbat parte landu eta egin gabe daudela uste dugu. Hutsune horik, pixkanaka pixkana, denon artaen bete behar ditugula pentsatzen dugunez, oraingo lan hau egiterakoan gure asmoa zenbakien teoria apur bat lantzea izan da (Alkain, 1979:
‎Jakinen sortzaileak162 garbizaleak zirenez, aldizkari garbizalea egin zuten163 Zaitegi, eta bereziki Orixe maisu gisa hartzen zuten eta haren euskara, eredu. Hala ere, eta ereduak eredu, garai hartan oraindik euskararen batasuna egin gabe zegoen, eta aldizkariak hizkuntzaren gaineko kezka bizi zuen: aldizkarian nola idatzi euskaraz?
‎Etxekoen artean adostutako ordutegietatik kanpo telebista ez ikusi, ezer egin gabe gauden momentuetarako bilaka ez dadin. Bestelako ekintzekin batu beharreko jarduera izan behar dira telebista ikustea edota Interneten aritzea, aisialdirako aukera bakarrak bainoago.
2014
‎Tratamendu paradoxikoa: ohean lorik egin gabe egoten saiatu behar du, ahal duen denbora guztian. Modu horretara gutxitzen du lo egiteko duen barne-herstura.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia