Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2017
‎niri hain irain bidegaberik egin gabe zeundekete.
‎lantegiari Ingurumen Baimen Bateratua kendu dio Eusko Jaurlaritzak, Bizkaiko Foru Aldundiak ez zion eman handitzeko baimenik, opor fiskaletan ordaindu gabeko zazpi milioi euro itzuli behar ditu... eta ixtea erabaki du. Langileek udalari ere eskatu dizkiote kontuak; enpresaren zarataren erruz lorik egin gabe daudenak seinalatu dituzte askok; EAJk-hogei urtez alkatetzan-Bilduri bota dio errua; buzoian hainbat eskuorri utzi dizkigute norbaitzuek gezur piloa kontatuz, eta dena kakaztu da. Jendea haserre dago; igarri egiten da tentsioa taberna batera sartzen zarenean.
‎Bada, nork ere bere arimaz kontu ona eman nahi baitu eta, bere bekatu iraganez barkamen erdietsirik, aitzinera gehiago egin gabe egoteko indar hartu, maiz konfesa bedi; gerotik gerora, egunetik biharrera luzatu gabe, urteko festaburuetan bederen, Jainkoarekin mintza bedi; kontutan jar bedi.
‎Bata da zenbait denboratakoa, zenbait denboraz ontasunean iraunez gero eta bekaturik egin gabe egonez gero, azken finean edo finera hurbiltzean huts egiten duena. Hura da arbelaren gainean ereiten den hazia bezala:
‎Ordea, esaten denean ezen azken fineraino ez direla kristau onak eta finak baratzen, zabartzen eta ez gelditzen, ez da, ez, aditzen lehenbiziko hastetik amaitzeraino, gaztetik zahartzeraino behin ere eta inoiz ere bekaturik egin gabe egoten direla. Zeren Salomonek dioen bezala (Es 24:16):
‎Batzuek hartzen dute gogo eta borondate, zenbait denboraz bederen, bekaturik egin gabe egoteko. Zeren halako izaera du bekatuak, non uste baitut ezen ez dela inor ere, gaiztoago bada ere, bere gaiztakeriak unatzen ez duenik eta beste bizitza-molde bati lotzea desiratzen ez duenik.
‎Zeren halako izaera du bekatuak, non uste baitut ezen ez dela inor ere, gaiztoago bada ere, bere gaiztakeriak unatzen ez duenik eta beste bizitza-molde bati lotzea desiratzen ez duenik. Ordea, batere eta inoiz ere bekaturik egin gabe egoteko gogo finkoa, pertseberatzeko irmotasuna gerorako uzten dute.
‎Kontatzen da Hugo apezpiku santu hartaz (Guidus Carthusiae, Vita Hugonis, 4 k.) hain zeukala kontu handia bere begien eginbideaz, non emakume batekin mintzatzen zenean, betiere burua ahal bezainbat beste aldera itzultzen baitzuen. Eta esaten zuen ongi zela hala egitea, zeren bestela gaitz zela, bere gogarako gauza ikusiz gero, hura ez desiratzea edo hartaz gogoetarik egin gabe egotea.
‎Ordea, nola hastean baitzen malezia gabe, urte bateko haurraren pare eta egoitza hartan iraun baitzuen bi urtez, eta ez gehiago, eta Jainkoarekiko ez baitira kontutan hartzen ontasunean enplegatzen diren urteak baizik, halatan esaten da urte bateko haurra zela Saul errege sartu zenean, eta bi urtez egon zela barren hartan, eta ez gehiago, zeren ez baitzen bi urtez baizik bekaturik egin gabe egon.
‎Hamar txanponen behar zarenean edo beste premia bat eta eskastasun bat duzunean, ez zara fidatzen, ez duzu esperantzarik, prestuki bizitzen zarelarik eta bekaturik egin gabe egoten zarelarik, zeure premia eta eskastasuna estal diezazula Jainkoak.
‎Badirudi ezen desohore eta laido zaiela oraingo pertsona gazteei prestuki bizitzea eta bekaturik egin gabe egotea. Bere eginbidea, Jainkoari zor dioten zerbitzua, gerorako, zahartzerako ordenatzen dute, esaten dutela:
2018
‎MIKAELA.-Hori al da arrazoia ez egiteko? Urtebete daramagu udan eta ezin zara urtebete eskolako lanik egin gabe egon.
‎Gazteetako batzuk besteren haitzuloetan babestu ziren. Amek ez zieten beren izenez deitzen; asmazio hori egin gabe zegoen oraindik. Ez zuten izenik.
2019
‎Denboraldiaren erdian konturatu nintzen motibazio eta gogo asko galdu nituela, eta nire buruari galdetu nion ea benetan hau egiten jarraitu nahi nuen. Maila galdu ostean, aste batzuk surfik egin gabe egon nintzen, atsedena hartuz, eta zer egin nahi nuen pentsatzeko denbora hartu nuen. Jabetu nintzen nik daramadan bizimodua opari bat dela, eta egiten nuena beste begi batzuetatik begiratu behar nuela aurrerantzean.
2020
‎Albaitariak ezin izan zuen barre bat egin gabe egon, eta barre-algara amaitzean honela ihardetsi zion:
‎-Hala eta guztiz ere, etxea egin gabe dago oraindik.
2021
‎beti, hutsik egin gabe egongo dena zeure alboan,
‎-Hemendik urruti ez dela bada mendi bat, eta hantxe brahman bat, egunak eta egunak bertsoak irakurri eta sutara botatzen ematen dituena. Horrexek du gure printzea erasan duen gaitzaren errua; abere guztiak, beren larreetatik alde gin, eta inguruan bildu zaizkio, eta bertatik mugitu ere egin gabe egoten zaizkio entzuten; horregatik dute horren maskala haragia, goseak makaldu dituelako.
2022
‎18: 26pm ziren Bilbon Aimarri Messengerreko doinua heldu zitzaionean. Besaulkian eserita zirkinik egin gabe zegoen itsasadarrera begira. Behean, atariaren ondoan, bi pertsonaren arteko liskarraren hotsa entzuten zen.
‎Ondo aurkitzen ari haiz hire burua egun hauetan mendian ibiltzen, eta, gainera, aurten batere kirolik egin gabe hagoela kontuan hartuz-bizikletarik behintzat, apenas-, pozik egoteko modukoa duk; markatutako denboren azpitik ibiltzen haiz bide guztietan, eta gorakoan gutxik hartzen diate aurrea, egia esan. Uste duk bizikletan hainbeste ibilia izateak asko laguntzen duela:
‎Denbora puska batez Macfarlane zirkinik egin gabe egon zen, farola eskuetan. Izu izendaezin batek bildu zion gorputza Fettesi, maindire busti baten antzera, eta tinkatu zion aurpegiko azal zurbila; zentzurik ez zuen ikara bat, ezinezkoa denarenganako laborri bat zihoakion garunetan gora.
2023
‎monasterioan eta parrokietan sermoiak egin; ordenako bikario, komentuko priore, salmoen irakasle eta arrainen bizitegietako arduradun izan; ofizioak errezitatu eta meza eman; egunero hainbat gutun idatzi eta hogeita bi fraide zituen monasterio bat kudeatu. Beste aldi batzuetan, berriz, ezer egin gabe egoten zen Lutero, bere grinen eta haragiaren ahultasunaren biktima, alferkeriari emana eta lozorroan (Jasko, 2014).
‎1883ko uztailaren 22an (302) Hagatik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion oso kezkatua zegoela esan zionagatik, esan baitzion esperantza gutxi eman ziezaiokeela etorkizunerako; eragozpen garbirik bazegoen, garbi esateko zertaz ari zen; ez zuela ulertzen zergatik ez zuen arrakastarik edukiko etorkizunean; une horretan pena sentitzen zuela Borinagen gaixotu eta hil ez zelako, Theorentzat zama besterik ez baitzen; ez zuela beregatik bakarrik sentitzen, baizik baita ere Sienengatik eta haurrengatik, haien arduradun sentitzen baitzen. 1883ko uztailaren 23an (303) Hagatik idatzitako gutunean Vincentek Theori galdetzen zion jarraitzerik izango zuen ala ez; inork ezin zuela dirurik gabe lan egin; lanak kezkak ekartzen zituela, baina hori ez zela ezer deusik egin gabe egotearen aldean.
‎Vincentek Trabuko zaintzaileari egindako erretratuaren berri ere ematen zion; erretratu hori Trabukori emango ziola eta haren emaztearen erretratua ere egingo zuela; Trabukoren emaztearekin inoiz hitz egin izan zuela eta hark esaten ziola ez zuela sinesten gaixo zegoenik; eta, gainera, esaten ziola Theok berak ere ez zukeela pentsatuko Vincent gaixo zegoenik, lanean ikusiko balu; tratamendu erraza zela ospitalekoa: ez zutela ezer apartekorik egiten; ezer egin gabe egon eta elikagai zaharrak eta egoera txarrean zeudenak jan; lehen egunetik uko egin ziola janari hori hartzeari eta krisialdira bitartean ura eta zopa pixka bat bakarrik jan zuela; erasoaren ondoren Peyronek ardo eta haragi pixka bat eman ziola, baina denbora luzez ez zuela jarraitu hori egiten.
‎Theo hasia zegoen pentsatzen Vincententzat egokia izango zela negua erietxean ematea eta udaberrian landara joatea. 1889ko irailaren 18an (T17) Paristik idatzitako gutunean Theok Vincenti esaten zion kezkatu egiten zela hain modu frenetikoan lanean ikusten zuenean, akitua gelditzen baitzen; ulertzen zuela ezer egin gabe egotea astuna zela beretzat, batez ere gustuko lagunik ez zuenean; baina, Parisera joanez gero, nerbioetatik nahastuko zuten lagunekin topo egin zezakeela; galdetzen zion ea erietxe batean egon nahi zuen negua pasatu arte eta orduan landara joan pintatzera; emateko erantzun kategorikoa galdera horri; Johanna ongi zegoela, haurraldiaren erdian.
‎Rémytik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion altzifreen eta mendien koadro gehiago egin behar zituela, Probentzaren ideia bat emateko. Azken urtean eraso bat baino gehiago izan zituela, baina lan eginez etorri zela bere onera; orain ere antzera gertatuko zela; beraz, ezer gertatu ez baliz bezala jokatu behar zuela, ezer egin ezin zezaketenez; askoz ere okerrago izango zela ezer egin gabe egotea, egunetan, asteetan, hilabeteetan eta urteetan, bere lagunak egoten ziren moduan; lanak behintzat burua argi edukitzeko aukera ematen ziola; bezperan bi koadro bidali zizkiola Roulin postariari Marsellara eta beste bat eman ziola Salles jaunari; berriro Arlesera joan nahi zuela, otsailaren amaiera aldera; horrek freskatu egiten zuela eta horrela jakingo zuela Parisera joatera arriskatu zit...
‎Vincent krisialdietan aspertzen zen, ezer egin gabe zegoenean; haren lagunak ere sarritan asperturik egoten ziren, zereginik ez zutelako. 1890ko urtarrilean (W17) St.
‎Antzinako ornodunetan agertu zen mielina gabeko bide bagal hori; narrastiak izaki bakartiak ziren eta lotura sozialik eta maitekortasunik ez zuten garatu. Energia baliabideak urriak direnean, eta oxigeno gutxi dagoenean, mugimendurik ez dute egiten narrastiek, hildakoaren itxurak egiten dituzte; zirkinik egin gabe egoten dira, mugigaitz egoteko energia gutxiago behar baita. Bago dortsala narrastiekin partekatzen dugu, zaharrena da filogenetikoki (duela 600 milioi urte narrastiek zerabiltena) eta mugigaiztasuna sortzen du; pertsonaren baliabideak gainditzen dituzten arrisku egoeretan, bizitza mehatxatzen duten egoera larrietan aktibatzen da bago dortsala.
‎Antzinako ornodunetan agertu zen mielina gabeko bide bagal hori; narrastiak izaki bakartiak ziren eta lotura sozialik eta maitekortasunik ez zuten garatu. Energia baliabideak urriak direnean, eta oxigeno gutxi dagoenean, mugimendurik ez dute egiten narrastiek, hildakoaren itxurak egiten dituzte; zirkinik egin gabe egoten dira, mugigaitz egoteko energia gutxiago behar baita. Bago dortsala narrastiekin partekatzen dugu, zaharrena da filogenetikoki (duela 600 milioi urte narrastiek zerabiltena) eta mugigaiztasuna sortzen du; pertsonaren baliabideak gainditzen dituzten arrisku egoeretan, bizitza mehatxatzen duten egoera larrietan aktibatzen da bago dortsala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia