2000
|
|
Kazeta digitala gauzatzeko prozesua mailaz mailakoa izan zen. Hasiera batean paperezko egunkaritik aukeratutako berri bakar batzuk sareratu zituzten eta poliki poliki handituz joan ziren
|
edukien
kopurua. Joan zen urtean La Vanguardia Digital ek zerbitzari propio bat sortu zuen, batik bat, taldearen produktu guztiak baliabide honen bitartez sareratzeko asmoarekin.
|
2009
|
|
Haren iritziz, “onuragarria izan liteke pertsonak batzea, kultura ezberdinen izaera sakona eta berezia goraipatuz”. Nazioartean elkar ulertzea sustatzeaz gain, Munduko Liburutegi Digitalak Interneteko kultura
|
edukien
kopurua eta aniztasuna handitu nahi du; hezitzaileei, ikasleei eta jakintsuei dokumentazio, informazio eta ikasketa materiala eman nahi die, bai eta, oro har, jendeari ere; eta proiektuari lotutako nazioetan gaitasunak sortu nahi ditu, herrialdeen arteko eta herrialde bakoitzaren barruko eten digitala murrizteko. Estatu Batuetako Kongresuko Liburutegiko talde batek sortu eta prestatu du gunea, eta Alexandriako Liburutegiaren (Egipto) laguntza teknikoa izan du.
|
2021
|
|
Edukietan oinarrituz eta pentsatzeko tresnei muzin eginez, nolabaiteko doktrinamenduan erortzen gara, zeinek gizabanako oso prestatu baina mantso eta despolitizatuak ekoitziko lituzkeen; kontrara, edukiei muzin egingo bagenie eta pentsatzeko tresnetan oinarritu, umekerian eta ergelkerian eroriko ginateke, pentsatzeko tresnek ez baitute ibilaldi handirik edukiek lagundurik egon ezean, argudioek edukiak behar baitituzte. Esan bezala, eta azkenik, uste dut
|
edukien
kopurua nabarmen igo litzatekeela, benetan pilo bat osatu arte, beti ere pentsatzeko estruktura eraikitzeko adreilu gisa, ume eta nerabeak askatasunaren eta autonomiaren bidean jartzen laguntzeko, benetan bilakatu nahi dutena lortzeko gai izan daitezen. Horretarako, Russellekin batera, uste dut literatura, historia, musika eta" apaingarritzat" ditugun bestelako arloak ere erabilgarri eta onuragarri izan daitezkeela, ume eta gazteak benetan garatzea nahi baldin badugu.
|
|
2 taula. Aldizkariek azken urtean argitaratutako euskarazko
|
edukien
kopurua.
|
|
Hau da, zerrendatutako aldizkari horien guztien egileentzako gidalerroetan euskarazko artikuluak onartzen dituztela esaten bada ere, ez dira aldizkari horien zenbaki guztietan euskarazko edukiak argitaratzen. Euskarazko
|
edukien
kopurua gorabeheratsua da, eta aldizkari jakin batzuetan kontzentratzen da euskarazko artikuluen produkzio gehiena. Badira urteetan euskarazko artikulurik argitaratu ez duten aldizkariak ere.
|
|
Artikulu honetan, Inguma datu basetik abiatuz, euskarazko edukiak argitaratzen dituzten aldizkariak identifikatu dira (41), eta honako ezaugarriak aztertu dira: zer arlotakoak diren, azken urtean argitaratutako euskarazko
|
edukien
kopurua, argitaratzaile motak, artikuluen laburpenetan eta webguneetan erabilitako hizkuntzak, formatuak eta sarbide motak, egile eskubideen zehaztapenak, CC lizentzia motak eta indexazio datu baseetan aldizkari horiek duten presentzia. Nagusi dira unibertsitateetako argitalpen zerbitzuek eta irabazi asmorik gabeko erakundeek argitaratutako sarbide irekiko aldizkariak, erdia baino gehiago gizarte zientzietakoak.
|