2009
|
|
Zer da Panasonic en proposamena? erreproduzitzailea Blu Ray 3D FullHD (bideoa),
|
edukien
industriak onartutako estandar bihurtzea, enpresaren eta ikus entzunezkoen sektorea oso aurreratuta dago. Teknologia berria, kable berriak Hiru dimentsioko bideoetarako euskarriaren ondorioz, askok kanpoko gailuak eta konexio kableak teknologia berri honekin bateragarriak diren beste eredu batzuekin ordeztuta.
|
2011
|
|
Lehenik eta behin, sortzaile gehienak, haiek ere gailu eta euskarrien kontsumitzaileak baitira. Halaber, uste dute neurri hori kaltegarria dela
|
edukien
industriarentzat, bereizi gabeko kobrantzak eredu berriak sortzea zailtzen baitu. Hirugarrenik, gizarte osoari egiten dio kalte, produktuen garestitze artifizialarekin lehiakortasuna murrizten baitu.
|
2014
|
|
Duela urte batzuk P2P teknologiek Internet bidez fitxategiak partekatzea ahalbidetu zutenean, ikus entzunezko
|
edukien
industria horren aurka altxatu zen, beren eredu ekonomikoari kalte egiten ziolako. Azken urteetan, sarean bestelako gaiak partekatzeko zerbitzuak sortu eta hedatu dira:
|
|
automobil bidaiak, ostatua, finantziazio gastuak... Horiek erasandako sektoreak
|
edukien
industriaren aurkako jarrera bera erakusten ari diren arren, joerak geldiezina dirudi.
|
2015
|
|
Izan ere, partekatzea da edukiekin interakzioa izateko jarduera erraz eta era bereanesanguratsua, partekatzen den edukia hauspotu egiten delako, eta partekatzen duen norbanakoaedukiaren banatzaile bihurtzen delako, edukiaren zabalkundean parte hartuz. Honen harira, aipatzekoada Jenkins, Ford eta Greenek (2013) egiten dieten deia
|
edukien
industriei, edukien jabetzaren kontrolanasaitu, eta eduki horiek eskuragarriago uzteko. Izan ere, edukiaren kontrolaren hesiak gero eta urratugehiago dituenez, kontrola mantentzeko ahalegina, alferrikakoa izateaz gain, euren produktuenkaltetan ere joan daiteke, edukiaren zabalkunde parte hartzailearen bidea oztopatzen duen heinean.Euskarazko ikus entzunezkoen industrianjarrita begiak, Zuberogoitia et al. ek airean uzten dutengaldera ekarriko dugu gogora azken hausnarketa modura:
|
|
Soziologikoki interesgarria izateaz gain, paradigma aldaketa honen ezagutza ezinbestekoa dakomunikabideentzat, eta oro har,
|
edukien
industriarentzat. Izan ere, kontsumitzaileen gustu eta joerenaldaketek modu zuzenean eragiten diote edukien industriari; hori dela-eta, komunikabideentzatgarrantzitsua da ezagutzea zelan iritsi kontsumitzailearengana, eta zelan asebete edukiekin hartzailepotentzial hori.
|
|
Soziologikoki interesgarria izateaz gain, paradigma aldaketa honen ezagutza ezinbestekoa dakomunikabideentzat, eta oro har, edukien industriarentzat. Izan ere, kontsumitzaileen gustu eta joerenaldaketek modu zuzenean eragiten diote
|
edukien
industriari; hori dela-eta, komunikabideentzatgarrantzitsua da ezagutzea zelan iritsi kontsumitzailearengana, eta zelan asebete edukiekin hartzailepotentzial hori. Livingstonek dioen bezala (2004), aldaketa teknologikoen abiadura azkarrak zuzeneaneragiten dio komunikazioaren panoramari, eta ezinbestekoa da etengabe ikertzen aritzea hain aldakorraden eszenategia.
|
|
Lehengo kontsumitzaile hutsa zena erabiltzaile da gaur eta eguneroko kontsumo eta portaeren bidez komunikazioaren teknologien etorkizuna bera moldatzeko ahalmena dauka. Horren jakitun, ikus entzunezko
|
edukien
industria egokitzen ari da jendearen nahiak eta desioak asetuko dituzten produktu eta zerbitzuak eskaintzeko eta, neurri handi batean, erabiltzaileak gustuko dituen plataforma eta dispositiboetarako.
|