2009
|
|
Partzuergo hori proiektuan parte hartzen duten Espainiako eta Latinoamerikako 94 unibertsitatek osatzen dute. Gure herrialdeko 40 unibertsitateetatik 24k beren ikasgeletan ematen diren ikasgaien 600 ikastaro baino gehiago jarri dituzte erabiltzaileen eskura, nahiz eta
|
edukien
ekoizpena erakunde batzuetan beste batzuetan baino gehiago garatu den. Alacanteko Unibertsitatea 82 ikastaro ireki baino gehiago ditu, eta Espainiako erakunde emankorrenetako bat da, Valentziako Politeknikoarekin, Madrilgo Politeknikoarekin, Karlos iii.arekin eta Kantabriako Unibertsitatearekin batera.
|
2011
|
|
EITBren<http://www.eitb.com> teknologia berrien gaineko azkeneko apustua EITBNET izanda. Sozietate horrek Interneterako, telefono mugikorrerako eta telebista digitalerakokanalen eta
|
edukien
ekoizpena kudeatzen du, era autonomoan.
|
|
Lan honen sarreran adierazi bezala (supra), ikerketa honen helburua EITB taldearenkonbergentzia maila aztertzea eta talde horretako hedabideen egoitza eta erredakzioenintegrazioak
|
edukien
ekoizpenean eta banaketan zenbaterainoko integrazioa lortzenduen aztertzea da. Horrez gain, hiru hedabideetako erredaktoreek multimediakoformatuak sortzeko eta editatzeko tresnak zenbat erabiltzen dituzten aztertu nahi da.
|
|
Edukien konbergentzia aztertzeak taldeko profesionalen profila eta berenbalioaniztasuna, eta informazioa bilatzeko eta tratatzeko EITBren hiru hedabideetaraegokitutako lankidetza kanalak behatzea eskatu zuen. Mota horretako galderenxedea webak
|
edukien
ekoizpenean duen zereginean sakontzea zen. Horri esker, hiru talderen (irratia, telebista eta Internet) integraziotik eta sinergien benetakoustiapenetik urrun dagoen ekoizpen mota bat bereizi ahal izan genuen.
|
|
Beraz, CMS aplikazio erabakigarria da EITBren plataforma anitzeko estrategian, informazioa antolatzeko moduan eragiteaz gain,
|
edukien
ekoizpenean etakudeaketan ezartzen diren sinergietan ere eragina duelako. Beraz, funtsezko elementua da fluxuen konbergentziarako eta taldearen ekoizpena etengabe ustiatzeko.Horretarako, hainbat formatutako eta generotako testuak erlazioen bidez integratzeasustatzeaz gain, pieza independentetzat jotzen dira, baina beste edozein piezarekinerlazionatzeko ahalmena izan behar dute?, CMSk ekoizpena optimizatu behar du, prozesu mekanikoak nahiz eskuz egiten direnak azkartuta eta edukiaren edizioandenbora aurreztuta.
|
2013
|
|
–Hiru jarduera nagusi ditu: batetik, euskarazko bikoizketa; bestetik, ikus entzunezkoetarako eta zinemarako audio eta irudi postprodukzio zerbitzu integrala, ikus entzunezko
|
edukien
ekoizpena telebista edota Interneterako edozein euskarri eta formatu digitaletan; eta, azkenik, filmen ekoizpena?. Ekoizpen lanak bere gain hartzen ditu telebista, zinema eta sarerako ikus entzunezkoen edukiak aukeratzea, gidoia, talde teknikoa eta zuzendaria nortzuk izango diren erabakitzea eta finantzazioa bilatzea, hau da, produktua saltzea.
|
2015
|
|
Denbora lerroan uztartzen den ohiko telebistaren programaziogintzatik transmediarako jauzia itzela da eta programatzaileentzako inplikazio asko ditu. Horietariko batzuk erlazionatuta daude transmedia produkzioa osatzen duten
|
edukien
ekoizpen baldintza eta epeekin. Besteak, aldiz, erabiliko diren medioen berezitasunekin eta berezkoa duten adiera sistemekin.
|
|
Scrollytellingaren funtsezko elementuak hauek dira: iturri aniztasuna, ikus entzunezko materiala eta multimediadiseinua kazetaritza
|
edukien
ekoizpenera aplikatuta.
|
2016
|
|
bezeroak agintzen du beti. Sarri sakrifikatzen da exigentzia eta
|
edukien
ekoizpenaren askatasuna audientzia handiagoa lortzeko. Baina estrategia horrekin galtzen eta irabazten denaren balantza moduko bat egingo bagenu, askotan ikusiko genuke ez duela merezi.
|
|
Testuinguru honetan, Olanoren iritziz, Gipuzkoan bada" masa kritiko sendoa" sektorea" indartzeko eta bultzatzeko". Olanoren esanetan, duela 10 urte Tabakaleraren eraikina eraberritzeko egitasmoa bultzatu zutenean, argi zuten ikus entzunezko
|
edukien
ekoizpena izan behar zela" Tabakaleraren bihotza". Eta gehitu du, gaur egun zentroa martxan dela, Foru Aldundia bi egitasmo ari dela bultzatzen helburu hori gauzatzeko:
|
2017
|
|
Ikus entzunezkoak: Online kanaletan duten garrantziaz jabetuta, 2017an ikus entzunezko
|
edukien
ekoizpen eta hedapenari heldu nahi dio Tokikomek. Horretarako, gogoeta eta formazio zikloak prestatzen ari da alorreko adituen eskutik," epe labur ertainera estrategia bat diseinatzeko tokiko telebisten eta kanal digitalen arteko konbergentziaren alorrean", Artolazabalen esanetan.
|
|
Interpretegaien eta gorren testuak: nola eragiten du hizkuntzamodalitateak testuen azpiegituran eta
|
edukien
ekoizpenean
|
2020
|
|
Informazioan eta fikzioan, batik bat. Eta, zehazki, ahalegin berezia egin behar da haur eta gazteentzako
|
edukien
ekoizpenean. Eduki horiek hedapen bide tradizionaletan egon behar dute ikusgai –haurrentzat, bereziki, baina eskuragarri egon behar dute, halaber, eta nagusiki, streaming plataformetan eta egun YouTube, Instragram eta Tiktok aplikazioak buru dituzten sare sozialetan.
|
|
Eduki horiek hedapen bide tradizionaletan egon behar dute ikusgai –haurrentzat, bereziki, baina eskuragarri egon behar dute, halaber, eta nagusiki, streaming plataformetan eta egun YouTube, Instragram eta Tiktok aplikazioak buru dituzten sare sozialetan. Helburu hori bete nahi badute, EITBk eta CCMAk ezin dute mugatu berezko
|
edukien
ekoizpena eta banaketa indartzera. Korporazio publikoek beren gain hartu behar lukete gazteentzako edukien kanpo ekoizpena sustatu eta pizteko ardura.
|
|
• Bigarren, Google, Facebook, Amazon, Netflix eta beste eragile global batzuen agerpena ikus entzunezko
|
edukien
ekoizpenean eta hedapenean. Ikus entzunezko industriak gero eta garrantzi handiagoa du kultura industrietan.
|
2021
|
|
28). Baita bereizketa horretatik sortu den Hedapen Sailaren baitako
|
edukien
ekoizpenerako lantaldearen gisakoa ere: "[...] hedabideen sakoneko ezagutza dutenen eta bertsolaritzaren arteko elkarlanean oinarritutako lan-talde ekonomikoki bideragarria behar litzateke, edozein eta edonolako hedabidetan bertsolaritza edukiak lantzeko Elkartearen tresna izango litzatekeena[...].
|
|
Bestalde, komunikazioak mugimendu hauetan duen zentraltasunaren adierazle, norbere
|
edukien
ekoizpenean eta norbere hedapen sareen garapenean jarri ohi den indarra seinalatzen du. Zapatismoaren kasuan, lehen gerrilla informazionala deitzen dio mugimenduari, Interneteko Neta sareaz egin zuten erabilera azpimarratuz.
|
2022
|
|
Antolakunde feministetan edo akademian bertan gai horretaz hitz egiten hasi zirenean, naturalizatuta zegoen arazoa, kulpa indibidualaren zama eta guzti, andrazkoek beren buruari galdetzeraino ea zer ari ote ziren txarto egiten hain zorpetuta amaitzeko. Eta naturalizatuta dago, gaia hizpidera ekartzen ez delako ez ezik hezkuntza finantzarioko
|
edukien
ekoizpen oso bat dagoelako ere, zorraren arazoa indibidualizatzen ahalegintzen dena.
|