2011
|
|
Horretaz korporazioaren hedabideentzako aurreikuspenakbatera planifikatzen eta koordinatzen dituen multimedia mahai nagusi bat arduratuohi da. Horretarako talde askok multimedia koordinatzailearen postua sortu dute,
|
edukiak
partekatzen dituzten euskarriak nahiz ekoizpenerako behar diren gizabaliabideak eta baliabide teknikoak lotzeaz arduratzeko. Hala, erredakzioen artekokomunikazio arazoak konpontzen dira, koordinatzaileak, hedabideetan gertatzendena badakienez, informazio interesgarria partekatzea errazten duelako.
|
2015
|
|
Ikerketa honetan arreta berezia jarri gura izan da ikus entzunezkoak interneten partekatzeko ohituran.Bada, Mondragon Unibertsitateko gazteen %67, 7k bideoak partekatzen ditu interneten. Partekatzekobaliatzen den bideari erreparatuz, Whatsapp bezalako bat bateko mezularitza zerbitzuak diramaiztasun handienarekin erabiltzen direnak, %72k askotan edo beti erabiltzen baitu bide hau
|
edukiak
partekatzeko, eta %66, 7k sare sozialak baliatzen ditu, askotan edo beti, bideoakpartekatzeko.
|
|
ikus entzunezko ekoizpenen bilduma (on line), eskuko telefonoentzako aplikazioa (besteak beste, alzheimerdunak zaintzen dituzten pertsonak kontaktuan jartzeko), Youtube ko kanala (www.youtube.com/lesveusdelamemoria), edo Facebook kontua (https://www.facebook.com/lasvocesdelamemoria/, fref= ts). Horien bitartez erabiltzaileen parte hartzea ez da bereziki sustatzen, edukiak sortzeko aukerarik ez baita garatu, nahiz eta
|
edukiak
partekatzeko, edo edukiei buruzko iritzia emateko aukera eskaini. Izan ere, erabiltzaileen parte hartzea bultzatzeko bestelako bide bat sustatu du dokumental honek:
|
|
Parte hartzeari dagokionez, «05 Involúcrate» atalean
|
edukiak
partekatzeko deia egiten da. Hortaz, edukiak sortzeko proposamenik ez du egiten, baina, erabiltzaileak edukiak partekatzera bultzatzeko atal berezitu bat sortu du (dirudienez, arrakasta izan du, 10.000 erabiltzailetik gora partekatu dituztelako edukiak).
|
|
Parte hartzeari dagokionez, «05 Involúcrate» atalean edukiak partekatzeko deia egiten da. Hortaz, edukiak sortzeko proposamenik ez du egiten, baina, erabiltzaileak
|
edukiak
partekatzera bultzatzeko atal berezitu bat sortu du (dirudienez, arrakasta izan du, 10.000 erabiltzailetik gora partekatu dituztelako edukiak).
|
|
Jenkins, Ford eta Green-ek (Jenkins et ali, 2015: 177) gogorarazi bezala, parte hartze esanguratsua da jada nabigazio ibilbideak erabakitzea,
|
edukiak
partekatzea, edota edukien inguruko iritzia ematea (nahiz eta erabiltzaileek edukirik sortu ez). Nolanahi ere, transmedia dokumentaletan erabiltzaileek sorturiko edukiek garapen txikiagoa izan arren, transmedia ekoizpenek baliabide ugari dituzte erabiltzaileei edukia sortzeko aukera emateko, erabiltzaileei hari narratiboan korapilo berriak egiteko aukera emanez, edo adarkatze berriak eraikitzeko baliabideak eskainiz.
|
|
Kanal bakarrerako lanean aritzetik talde osoko nortasuna zaindu behar izatera pasa dira. Noiz eta programa soilek denbora gehien «etxetik kanpo» (emisio sinkronikoaren loturetatik aske) pasatzen dutenean eta edukiak eskuragarri daudenean streaming zerbitzuen bidez, bideo hornitzaileek zabalduta edo
|
edukiak
partekatzeko peer to peer erabiltzaile sareetan.
|
2017
|
|
8 osagaia (8 os.), ikus entzunezko
|
edukiak
partekatzea: erreferentzia egiten dio bideoak partekatzeko ohiturari, dena delako jatorri eta generokoak, eta dena delako bidea baliatuta.
|
|
Ikus entzunezko
|
edukiak
partekatu
|
|
Hori da, adibidez,, atsegin dut? moduko botoia klikatu, iruzkinak egin eta
|
edukiak
partekatzea bezalako jardueren kasua.
|
|
Mailarik baxuenean, A atalak, ikusteko jarduera aztertzen du; C atala, maila ertainean kokatzen den partekatzeko jarduerari dago eskainia, dela, atsegin dut? bezalako botoiak klikatuta, dela iruzkinak eginda, dela sarean dauden
|
edukiak
partekatuta, eta D ataleko galdera sortak, aktibotasunaren mailarik gorenak ikertzeko helburua dauka. Inkestaren B atalak, ostera, izaera desberdina dauka; izan ere, telebista kontsumoa jarrera pasiboagoekin lotu izan denez gero, fokua jarri gura izan dugu telebistarekin erlazionatutako jardueretan, sakontzeko bai ohiko telebista eta bigarren pantailaren aldibereko erabileran, bai telebistako edukiekin Interneten egiten diren jardueren ezagutzan.
|