2000
|
|
Agian horregatik, Estatuko egunkari nagusien artean El Periodico k eta El Mundo k soilik erabiltzen dute aipatutako lengoaia. Une honetan ematen du egunkari elektronikoek oraindik ez dutela aurkitu berezko lengoaia euren
|
edukiak
Interneten aurkezteko. Oraingoz, hainbeste entzuten den multimedia kontzeptua (bideoa, irudia eta soinua testuarekin konbinatuta) ez da iritsi egunkarien web orrialdeetara.
|
2005
|
|
Garapen birtual erlatiboa. UHUNek gune birtual bat garatu du berriki
|
edukiak
Internet bidez eskaintzeko. Ikasleek komunikazio tresnak dituzte beren irakasgaiko irakasleei zalantzak argitzeko, autoebaluazio probak eta eztabaida foroak.
|
2006
|
|
Euskal kazetaritzan aitzindaria izan zen ttipi ttapa bere
|
edukiak
Internet bidez mundu osora zabaltzen (1996). Rikardo Arregi Kazetaritza Saria ere jaso zuen horregatik 1997an, «Komunikabideen Berrikuntza Saria».
|
2007
|
|
Kontsumitzaileek 1,99 dolarreko telebista saioak erosi ahal izango dituzte, film gehienak 9,99 eta 14,99 dolarren artean, edo 1,99 dolarretik gorako zintak alokatu. “Gauza bat da ikusleek YouTubeko
|
edukiak
Interneten ikustea, baina programa luzeak eta filmak direnean, jende gehienarentzat ez da telebista, benetan telebistan ez dagoen arte” esan zuen Tom Rogersek, TiVoren presidente exekutiboak.
|
2010
|
|
Microsoft, Nokia, Samsung eta Motorola enpresek jarri dute merkatuan gazteentzako telefonia mugikorreko gailuak, sare sozialak eta plataformak erabili ohi ditu era guztietako
|
edukiak
Internet bidez partekatzea. Itxaropena iPhone eta Blackberryrekin lehiatzea da, prezio merkeagoekin.
|
|
Hori da WebQuest en helburu nagusietako bat. WebQuest Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologietan (IKT) oinarritutako jarduera didaktiko bat da, eta, gaur egun, milaka irakasle erabiltzen ditu gure herrialdean eta atzerrian, curriculum
|
edukiak
Internet bidez ikasteko prozesuari laguntzeko. Bernie Dodge k, San Diegoko (Estatu Batuak) Estatuko Unibertsitateko hezkuntza teknologiako irakasleak, garatu zuen 1990eko hamarkadan irakaskuntza tresna hori.
|
|
Politikoki, kalitatezko eta eskuragarri diren
|
edukiak
Interneten eskaintzeko bermea gero eta handiagoa da. Eduki horiek eragin onuragarri asko ekarri ahal dizkiete umeei.
|
2011
|
|
EITBren oinarrizko beste asmo estrategiko bat edukiak kartara eta hainbatplataformatan kontsumitzeko aukera eskaintzea da. Horregatik, bere produktuaktelebistaz eta irratiaz harago hedatzeko ekimenak bultzatuko dituela espero liteke.Hala, taldeak multipantailaren aldeko apustua egiten du, hedabideak bateratzeareneta
|
edukiak
Interneteko hainbat kanaletan (you tube, iTunes eta abar) zabaltzearenaldeko apustua. «EITB Sarean» kontzeptuak (Gurrutxaga, 2010) adierazten du taldeakikus entzunezko edukiak streaming moduan, eskaeraren arabera eta konektatutakohainbat gailuetarako prest (PC, PSP, PS3, Android eta Symbian mugikorrak, Ipad, Iphone eta abar) jartzeko borondatea duela.
|
2012
|
|
euskaraz eta gaztelaniaz gain, frantsesezko eta ingelesezko bertsioak ere egoten dira. Azkenik, 2011n Eitb.com ek «Nahieran» atala martxan ipini zuen, gainerako hedabideetako
|
edukiak
Interneten ikusi ahal izateko.
|
2013
|
|
Apple TV da telebistatik multimedia edukietara sartzeko merkatuan dagoen aukera ezagunenetako bat. 112 euroko kostua du gailu honek, eta streaming bidez ematen ditu
|
edukiak
Interneten, YOutube edo Vimeo bideoak adibidez. Itunes aplikazioaren bidez ere eros eta eros daitezke filmak Apple eta Windows duten ordenagailuetarako.
|
2014
|
|
Blogari ezagunak, txiolariak eta Youtubeko hainbat protagonista bilduko ditu saioak. TVEren erronka horren helburua ikus entzule berriak erakartzea da, ikus entzunezko
|
edukiak
Internet bidez kontsumitzen dituzten gazteak, alegia. Geroz eta zaharragoa da TVEren ikusleen batez besteko adina.
|
|
Erresuma Batuko BBC korporazio publikoak erabilitako estrategia bera erabili du RTVEk. BBC3 kateak bere
|
edukiak
Internetera eraman baititu. Gainera, BBCk ez du ezkutatu operazio horren atzean irizpide ekonomikoak daudenik.
|
|
Baina, korporazioaren ustez, ikus entzuleak arazorik gabe egokituko dira on line mundura. Gainera, katearen kudeatzaileek adierazi dutenez, BBCk, telebistako
|
edukiak
Internetera eramatearekin, 120 milioi euro aurreztu ahal izango ditu.
|
2015
|
|
(4) Ikus entzunezko
|
edukiak
Interneten partekatzen badituzte, zein motako edukiak dira sareanpartekatzen dituztenak?
|
|
batetik, edukien jatorriari dagokiona (telebistako edukia, bestelako eduki profesionala, bideo nahasketak etabideo amateurrak); bestetik, generoari erreparatzen diona (informazioa, tutoretza bideoak, kirola, musika, umorea, fikzioa eta bestelako entretenimendua). Edukien jatorriari dagokionez, astean behinedo gehiagoko maiztasunarekin kontsumitzen diren edukietan, jatorri profesionala dutenak diragailentzen direnak; izan ere, gazteen %62, 9k kontsumitzen ditu telebistako
|
edukiak
interneten asteanbehin edo gehiagotan, eta %76, 4k bestelako eduki profesionalak ikusten ditu. Bestalde, eduki horiengeneroan jartzen badugu arreta, musika da astean behineko edo sarriagoko maiztasunarekin gehienkontsumitzen den generoa (%82), eta ondoren datoz informazioa (%68, 3) eta fikzioa (%65).
|
|
Telebistako
|
edukiak
interneten kontsumitzeko ohituran sakonduz gero, gazteen %35, 9k astean behinedo gehiagotan ikusten ditu internet bidez gustuko dituen telebista saioak osorik, %32, 9k ikusten dutelebistan emititutako telebista saioaren zati bat, eta soilik %12, 3k kontsumitzen dituzte telebistasaioko eduki estrak, telebistako programazioan emititu gabeak.1 2 Aldiz, aipatzekoa da gazteen %21, 5ekirakurtzen duela ... Telebista saioen saresozialetako profilen eta telebista kateen webguneen erabilerari dagokionez, muturrekoak dira joerakgazteen artean.
|
|
Emaitzek erakusten digutenez, ohiko telebistak jarraitzen duizaten telebistako edukiak kontsumitzeko biderik ohikoena. Bestalde, aipagarria da partekatzeakhartzen duen garrantzia, gazteen ia %68k partekatzen baititu ikus entzunezko
|
edukiak
interneten.
|
|
2009an izan zen itzalaldianalogikoa Hego Euskal Herrian, eta Lurreko Telebista Digitalaren etorrerarekin, telebista kateeskaintza hedatu zen. Horrez gain, banda zabalari esker ohiko telebistako
|
edukiak
internetera zabalduziren, eta berez telebistarako sortutako edukiak beste euskarri batzuetan kontsumitzeko aukera ekarrizuten aldaketek. Are gehiago, banda zabalak ahalbidetu du sarerako propio ekoiztutako hedatzea, besteak beste, Youtube bezalako plataforma arrakastatsuen bitartez (Burgesseta Green, 2009; Niqui, 2012).
|
2017
|
|
multzo honek biltzen ditu bai telebistako edukien kontsumoa Interneten, bai fikzio generoaren baitako edukiak, izan pelikulak, izan telesailak. Hemen multzokatzen da, baita ere, ikus entzunezko
|
edukiak
Internetetik deskargatzeko praktika.
|
2020
|
|
Horretarako domeinu izenak erosi eta webguneak eraiki zituzten. 2000 urteaz geroztik euskal komunikabideen sareratzea gertatu zen komunikabideek euren
|
edukiak
Interneten jarri zituztelarik. Komunikabidearen genero eta bereizgarrian antzematea zail bilakatu zen, izan ere, berezitasun handirik gabe egin zuten prozesua eta webgune guztiek biltzen zituzten testua, irudia, audioa edota bideoa.
|
|
Gure klaseetako
|
edukiak
Internet bidezkoakziren bestela ere. Beraz, aldaketa handirik ez dugu jasan.
|