Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Agian horregatik, Estatuko egunkari nagusien artean El Periodico k eta El Mundo k soilik erabiltzen dute aipatutako lengoaia. Une honetan ematen du egunkari elektronikoek oraindik ez dutela aurkitu berezko lengoaia euren edukiak Interneten aurkezteko. Oraingoz, hainbeste entzuten den multimedia kontzeptua (bideoa, irudia eta soinua testuarekin konbinatuta) ez da iritsi egunkarien web orrialdeetara.
2005
‎Garapen birtual erlatiboa. UHUNek gune birtual bat garatu du berriki edukiak Internet bidez eskaintzeko. Ikasleek komunikazio tresnak dituzte beren irakasgaiko irakasleei zalantzak argitzeko, autoebaluazio probak eta eztabaida foroak.
2006
‎Euskal kazetaritzan aitzindaria izan zen ttipi ttapa bere edukiak Internet bidez mundu osora zabaltzen (1996). Rikardo Arregi Kazetaritza Saria ere jaso zuen horregatik 1997an, «Komunikabideen Berrikuntza Saria».
2007
‎Kontsumitzaileek 1,99 dolarreko telebista saioak erosi ahal izango dituzte, film gehienak 9,99 eta 14,99 dolarren artean, edo 1,99 dolarretik gorako zintak alokatu. “Gauza bat da ikusleek YouTubeko edukiak Interneten ikustea, baina programa luzeak eta filmak direnean, jende gehienarentzat ez da telebista, benetan telebistan ez dagoen arte” esan zuen Tom Rogersek, TiVoren presidente exekutiboak.
2010
‎Microsoft, Nokia, Samsung eta Motorola enpresek jarri dute merkatuan gazteentzako telefonia mugikorreko gailuak, sare sozialak eta plataformak erabili ohi ditu era guztietako edukiak Internet bidez partekatzea. Itxaropena iPhone eta Blackberryrekin lehiatzea da, prezio merkeagoekin.
‎Hori da WebQuest en helburu nagusietako bat. WebQuest Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologietan (IKT) oinarritutako jarduera didaktiko bat da, eta, gaur egun, milaka irakasle erabiltzen ditu gure herrialdean eta atzerrian, curriculum edukiak Internet bidez ikasteko prozesuari laguntzeko. Bernie Dodge k, San Diegoko (Estatu Batuak) Estatuko Unibertsitateko hezkuntza teknologiako irakasleak, garatu zuen 1990eko hamarkadan irakaskuntza tresna hori.
‎Politikoki, kalitatezko eta eskuragarri diren edukiak Interneten eskaintzeko bermea gero eta handiagoa da. Eduki horiek eragin onuragarri asko ekarri ahal dizkiete umeei.
2011
‎EITBren oinarrizko beste asmo estrategiko bat edukiak kartara eta hainbatplataformatan kontsumitzeko aukera eskaintzea da. Horregatik, bere produktuaktelebistaz eta irratiaz harago hedatzeko ekimenak bultzatuko dituela espero liteke.Hala, taldeak multipantailaren aldeko apustua egiten du, hedabideak bateratzeareneta edukiak Interneteko hainbat kanaletan (you tube, iTunes eta abar) zabaltzearenaldeko apustua. «EITB Sarean» kontzeptuak (Gurrutxaga, 2010) adierazten du taldeakikus entzunezko edukiak streaming moduan, eskaeraren arabera eta konektatutakohainbat gailuetarako prest (PC, PSP, PS3, Android eta Symbian mugikorrak, Ipad, Iphone eta abar) jartzeko borondatea duela.
2012
‎euskaraz eta gaztelaniaz gain, frantsesezko eta ingelesezko bertsioak ere egoten dira. Azkenik, 2011n Eitb.com ek «Nahieran» atala martxan ipini zuen, gainerako hedabideetako edukiak Interneten ikusi ahal izateko.
2013
‎Apple TV da telebistatik multimedia edukietara sartzeko merkatuan dagoen aukera ezagunenetako bat. 112 euroko kostua du gailu honek, eta streaming bidez ematen ditu edukiak Interneten, YOutube edo Vimeo bideoak adibidez. Itunes aplikazioaren bidez ere eros eta eros daitezke filmak Apple eta Windows duten ordenagailuetarako.
2014
‎Blogari ezagunak, txiolariak eta Youtubeko hainbat protagonista bilduko ditu saioak. TVEren erronka horren helburua ikus entzule berriak erakartzea da, ikus entzunezko edukiak Internet bidez kontsumitzen dituzten gazteak, alegia. Geroz eta zaharragoa da TVEren ikusleen batez besteko adina.
‎Erresuma Batuko BBC korporazio publikoak erabilitako estrategia bera erabili du RTVEk. BBC3 kateak bere edukiak Internetera eraman baititu. Gainera, BBCk ez du ezkutatu operazio horren atzean irizpide ekonomikoak daudenik.
‎Baina, korporazioaren ustez, ikus entzuleak arazorik gabe egokituko dira on line mundura. Gainera, katearen kudeatzaileek adierazi dutenez, BBCk, telebistako edukiak Internetera eramatearekin, 120 milioi euro aurreztu ahal izango ditu.
2015
‎(4) Ikus entzunezko edukiak Interneten partekatzen badituzte, zein motako edukiak dira sareanpartekatzen dituztenak?
‎batetik, edukien jatorriari dagokiona (telebistako edukia, bestelako eduki profesionala, bideo nahasketak etabideo amateurrak); bestetik, generoari erreparatzen diona (informazioa, tutoretza bideoak, kirola, musika, umorea, fikzioa eta bestelako entretenimendua). Edukien jatorriari dagokionez, astean behinedo gehiagoko maiztasunarekin kontsumitzen diren edukietan, jatorri profesionala dutenak diragailentzen direnak; izan ere, gazteen %62, 9k kontsumitzen ditu telebistako edukiak interneten asteanbehin edo gehiagotan, eta %76, 4k bestelako eduki profesionalak ikusten ditu. Bestalde, eduki horiengeneroan jartzen badugu arreta, musika da astean behineko edo sarriagoko maiztasunarekin gehienkontsumitzen den generoa (%82), eta ondoren datoz informazioa (%68, 3) eta fikzioa (%65).
‎Telebistako edukiak interneten kontsumitzeko ohituran sakonduz gero, gazteen %35, 9k astean behinedo gehiagotan ikusten ditu internet bidez gustuko dituen telebista saioak osorik, %32, 9k ikusten dutelebistan emititutako telebista saioaren zati bat, eta soilik %12, 3k kontsumitzen dituzte telebistasaioko eduki estrak, telebistako programazioan emititu gabeak.1 2 Aldiz, aipatzekoa da gazteen %21, 5ekirakurtzen duela ... Telebista saioen saresozialetako profilen eta telebista kateen webguneen erabilerari dagokionez, muturrekoak dira joerakgazteen artean.
‎Emaitzek erakusten digutenez, ohiko telebistak jarraitzen duizaten telebistako edukiak kontsumitzeko biderik ohikoena. Bestalde, aipagarria da partekatzeakhartzen duen garrantzia, gazteen ia %68k partekatzen baititu ikus entzunezko edukiak interneten.
‎2009an izan zen itzalaldianalogikoa Hego Euskal Herrian, eta Lurreko Telebista Digitalaren etorrerarekin, telebista kateeskaintza hedatu zen. Horrez gain, banda zabalari esker ohiko telebistako edukiak internetera zabalduziren, eta berez telebistarako sortutako edukiak beste euskarri batzuetan kontsumitzeko aukera ekarrizuten aldaketek. Are gehiago, banda zabalak ahalbidetu du sarerako propio ekoiztutako hedatzea, besteak beste, Youtube bezalako plataforma arrakastatsuen bitartez (Burgesseta Green, 2009; Niqui, 2012).
2017
‎multzo honek biltzen ditu bai telebistako edukien kontsumoa Interneten, bai fikzio generoaren baitako edukiak, izan pelikulak, izan telesailak. Hemen multzokatzen da, baita ere, ikus entzunezko edukiak Internetetik deskargatzeko praktika.
2020
‎Horretarako domeinu izenak erosi eta webguneak eraiki zituzten. 2000 urteaz geroztik euskal komunikabideen sareratzea gertatu zen komunikabideek euren edukiak Interneten jarri zituztelarik. Komunikabidearen genero eta bereizgarrian antzematea zail bilakatu zen, izan ere, berezitasun handirik gabe egin zuten prozesua eta webgune guztiek biltzen zituzten testua, irudia, audioa edota bideoa.
‎Gure klaseetako edukiak Internet bidezkoakziren bestela ere. Beraz, aldaketa handirik ez dugu jasan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia