Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2013
‎Nolanahi ere, hil den pertsona baten oinordekoak ezin du bere profilaren ardura hartu sare sozialetan, nortasuna usurpatzea delitua bailitzateke. Heriotza baten ondoren, ordainketa zerbitzu guztiak, sarritan, abonatu ez delako edo bankuko kontua itxi delako bertan behera utzi direnak kausatzailea titularra zenaren ondorioz, hildakoak, batzuetan, utzi egiten du oinordekoekiko zorrak. Testatzailea izatea da egokiena berrikusi web gune bakoitzaren arauak eta politikak, eta eduki zerrenda irisgarria erabiltzaile izen, pasahitz eta beste gako guztiekin Interneteko kontuetan eskatzen direnak, jaraunsleek horietara erraz iristeko aukera izan dezaten.
2015
‎Etengabeko material trukaketa dago sare sozialetatik irratsaiora eta irratsaiotik sare sozialetara. Sare sozialek markatzen dute askotan Gazteako irratsaioen eduki zerrenda.
2016
‎Merkataritza dokumentuak: merkataritza faktura, eduki zerrenda.
2021
‎Ildo beretik, curriculuma eta horrek berarekin dakarren hezkuntza planteamendua kalitatezko hezkuntza baterako oztopo izan daitezkeela uste du BE1ek. Curriculuma" eduki zerrenda amaigabe" bihurtu dela irizten dio eta, kalitatezko hezkuntza bat lortze bidean jarri nahi bada, irakaslearen eginkizunetako bat hautuak egitea izango dela dio helburu jakin batzuk lortu nahi badira, bere ustez, denari ezin baitzaio heldu. Aukeraketa horretan irakasleak hartzailea, testuingurua edota bestelako zenbait faktore hartu dituela kontuan adierazten du, dioenaren arabera, horiek izango baitira helburu zehatzagoak, egokiagoak baita modu sakonago batean ere lortzeko estrategiarako irizpide.
‎Horrek lehiakortasuna sustatzeaz gain, aspektu kurrikularrak baldintzatzen ditu, baga, ikasle eta pertsona tipologia jakin bat sarituz, eta, biga, curriculumaren osagaiak mailakatuz. Nolanahi ere, arestian esaten zenari helduz, curriculumak eduki zerrenda amaigabea izateari utzi behar dio eta hezkuntza antolatzeko eta norabidetzeko tresna izatera igaro behar du, bertako errealitatetik eta tokiko errealitaterako sortuta, eta, oinarri oinarrian, tokiko eragileek garatuta.
2022
‎Lan honetatik ateratako ondorioei dagokienez, lehenik, EAEko curriculumaren eta testuliburuen artean dagoen desoreka dugu. 4.4 atalean azaldu moduan, Heziberri 2020 Planak hizkuntzaren alderdi sozialaren lanketarako ezarritako helburua ezagutza hutsetik haratago doa, ikasleen hizkuntza jarreretan eragitea euskararen erabilera sustatzea ere lortu behar dela ezartzen baitu, eta horiek lortzeko eduki zerrenda oso garatua dela esan daiteke. Hori jakinik, testuliburuek biltzen dituzten edukiak aztertzerakoan, oro har, ez dago alerik curriculumak ezarritako eduki guztiak lantzen dituenik; hizkuntza ekologiaren gaia, adibidez, ez da kasik agertzen.
‎• Soziolinguistikaren lanketari dagokionez, nabaria da Euskal Herriko hiru eremu politikoetako curriculumen artean dauden aldeak, bai edukietan, bai helburuetan ere. Espero izatekoa da Ipar Euskal Herriko curriculumak helburu zehatzak ez izatea euskararen erabilera sustatzea edota ikasleek euren errealitate soziolinguistikoaz jabe daitezen eduki zerrenda luzerik ez izatea, kontua harturik Frantziar estatuak ez dituela hezkuntza eskumenak partekatzen eta frantsesa dela lurralde osoko hizkuntza ofizial bakarra; horregatik, Frantzian hizkuntza gutxituen legea, Molac lege gisa ezaguna, aurrera ateratzeko Ipar Euskal Herrian egiten ari diren ahaleginak berebiziko garrantzia du. Baina deigarria da Nafarroako Foru Erkidegoko curriculumeko eskastasuna dagokigun gaian, aintzat hartzen badugu euskara hizkuntza ofiziala dela hainbat eremutan.
2023
‎Eguneroko bizitzako egoerak izango dira ikaslearen ikaskuntza prozesua abiarazi eta testuinguruan jartzeko abiapuntu. Ez gara eduki zerrendetatik hasiko, beraz, egoera jakin bati erantzuteko. Alderantzizko bidea proposatu du Ekintzara Bideratutako Ikuspegiak:
‎Iazko azaroan, Pantailaldia antolatu zuen Pantailak Euskaraz ek, eta herritarrak edukiak euskaraz ikustera bultzatu. Orduko hartan eskainitako eduki zerrendak eman zizkieten herenegun hitzaldira joan zirenei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia