2000
|
|
Izan ere, begi bistakoa da programaren erabilgarritasuna. Kasu honetan,
|
eduki
zehatz hauek direla-eta, entzule kopurua aldakorra da, audientzia erreala aldatu egiten baita. Antza denez, Bayern 3 sintonizatzen duten gehienak, bidaiatzeko asmotan edo bidaia egiten dabiltzanak izaten dira.
|
2002
|
|
254). Esparru bakoitzak ez dauka berez
|
eduki
zehatz bat. Aitzitik, kulturalki daude definituta eta, beraz, kode jakin bat behar du:
|
2003
|
|
Rio de Janeiroko Goi bileratik gaur egun arte sei biltzar egin dira, Brasilenlortutako akordioei
|
eduki
zehatza ematearren. Azkenak, La Hayan egindakoa2002ko apirilean, lau gai garrantzitsu izan zituen hizpide:
|
2005
|
|
curriculum irekia (kontzeptuaren arabera, irakasleak nahi dituenhelburuak, edukiak, metodologiak, eta abar erabil ditzake; berak egindako unitatedidaktikoak (curriculuma) ez du mugarik, nahi duena irakats baitezake; irakasleakaskatasun osoz planifikatzen du), curriculum itxia (administrazioak edo besteerakunde batek curriculuma planifikatzean mugak eta xehetasunak ezartzen dizkioirakasleari; adibidez: helburu edo
|
eduki
zehatz batzuk nahitaez landu behar izatea.Irakasleak curriculuma planifikatzeko mugak ditu). Bien artean curriculum malguadago (irakasleei nahitaezko zenbait helburu eta eduki lantzea eskatzen diete, bainabeste zenbait eduki, helburu edo alderdi batzuk askatasun osoz landu ditzake).
|
2006
|
|
Lege arruntek, onartu daitezen, ganbera legegileen gehiengo sinplea behar dute. Lege organikoak Konstituzioarekiko izaera osagarriarekin eratzen dira eta
|
eduki
zehatz bat dute. Hau da, lege horiek askatasun publikoak eta oinarrizko eskubideen garapena jasoko dituzte, hauteskunde erregimen orokorra eta autonomia estatutuak onartuko dituzte eta izaera subsidiario eta osagarri horrekin Konstituzioan aurreikusita dauden gainerako legeak izango dira.
|
2010
|
|
Beste autore batzuek Lehenengoeta Hirugarren Munduaz hitz egin dute, azken hauek herrialde independente berriekzuten indarra azaltzeko (hirugarren botere modura). Hortaz, hasiera batean HirugarrenMunduak
|
eduki
zehatza zuen eta nortasun desberdin baten adierazlea ere bazen.1950etik 1970eko hamarkada amaitu arte, antzeko arazo ekonomikoak, MendebaldeEkialdearen arteko gatazkatik at geratzeko gogoa eta sistema ekonomiko globalaberreskuratzeko nahia izan ziren Hirugarren Munduko herrialde gehienek bloke bezalajarduteko motibazio politiko nagusiak.
|
|
Horren harira, De la Oliva Santos, A., Diéz Picazo Giménez, I., Vegas Torras, J. k, Derecho Procesal. Introducción, op.cit., 84 or., teoria zehatzaren jarraitzaile, zenbait egoeratan, oinarri juridiko material batzuk ematen badira,
|
eduki
zehatza duten sententziak lortzeko edo jasotzeko eskubide publiko zehatzak aintzatesten direla defendatzen dute. Eskubide horri akzio deritzo, eta erromatar actio arekin parekatzen dute.
|
2012
|
|
Lege arruntek, onartu daitezen, ganbera legegileen gehiengo sinplea behar dute. Lege organikoak Konstituzioarekiko izaera osagarriarekin eratzen dira eta
|
eduki
zehatz bat dute. Hau da, lege horiek askatasun publikoak eta oinarrizko eskubideen garapena jasoko dituzte, hauteskunde erregimen orokorra eta autonomia estatutuak onartuko dituzte eta izaera subsidiario eta osagarri horrekin Konstituzioan aurreikusita dauden gainerako legeak izango dira.
|
2014
|
|
badirudi pisuaren kontserbazioa ulertzeko baldintza bat dela kantitatearen kontserbazioa; eta pisuaren kontserbazioa, berriz, bolumenaren kontserbazioa ulertzeko baldintza. Nolanahi ere, desorekek agerian uzten duten eragiketaren eta ematen den
|
eduki
zehatzaren arteko mendekotasuna.
|
2015
|
|
Kode sistema eraikitzerakoan alderdi politikoek hizkuntzez esateko duten guztia batu nahiizan da. Horrela, esaldi muinak hizkuntza politika ekimenaren ala adierazpen ideologikoarengainean eskaintzen duen
|
eduki
zehatzaz gainera, edukia zuzendua dagoen mintzaira, politikaesparrua, onuraduna, etab. be batu dira. Horrek aldagai anitzeko eta aldibereko kodifikazio sistema eraikitzea exijitu du.
|
|
Baina, aipatu dugun modura, Interneten garaiko telebistagintzak astindu ditu programaziogintzaren ohiko zutoinak: audientzia zatikatu egin da, edukiak emisio ordutik aske jaso daitezke, ikus entzunezkoak plataforma desberdinetara zabaldu dira eta Internetera konektaturiko aparatu askoren bidez eskura daitezke eta, neurri handi batean, programa edo
|
eduki
zehatz mehatzetara birbideratu da beti hain «preziatua» zen kanalarekiko fideltasuna. Telebista hargailutik kanpoko telebistagintzaren indartzea ekarri du.
|
2017
|
|
Diseinu osoaren helburu nagusia pribatutasunaren, Interneteko arriskuen eta nortasun digitalari buruzko edukiak lantzea eta, horri esker, ikasleen burujabetza digitalaren garapena bermatzea izan da. Hortaz, landu diren
|
eduki
zehatz nagusiak Interneteko arriskuak (cyberbullying a, sexting a, grooming a, eduki ezegokiak eta menpekotasuna), pribatutasuna, nortasun digitala eta IKTen erabilera kritiko, seguru eta arduratsutarako prebentzio jarraibidea izan dira (2 taula).
|
|
Bizi dugun testuinguru digitalean, funtsezkoa da gaur egungo ume eta gazteek offline eta online arloetan moldatzeko gaitasuna izatea. Horretarako, Del Ret et al ek (2012) adierazten duenez, geletan Interneteko bizipenei eta pribatutasunaren kudeaketari buruzko
|
eduki
zehatzak lantzea ezinbestekoa da.
|