Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2002
‎– Zenbait kurrikulu eredutan hizkuntzari buruzko ikuskera, bai, aldatu da, baina ez ikaskuntzari buruzkoa; ez dira ohartu, ordea,? eduki berriak, ezindirela betiko moduan, ikasi?.
2003
‎Azken ikastaro horrek izan zuen arrakasta handiena UEUra hurbildu zirenen artean, 150 lagunek eman baitzuten izena bertan, eta matrikula itxi beharra egon zen. Klaseak Areto Nagusian eman ziren, mikrofonoarekin124 Beste ikastaroak, nahiz eta eduki berriekin azaldu, aurreko urteetakoak ziren. Gai aukeraketa, UEUn ohikoa denez, mugatuta zegoen, balizko hizlariek eta gai prestatzaileek mugatzen zuten.
2005
‎Azpimarratzekoa da, eredu pedagogiko horretan, EuropanEskola Berriaren inguruan egin zen formulaziorekin bat zetozen berrikuntzapedagogikoak ageri direla: euskal curriculumeko eduki berrien formulazioa, irakaskuntza metodoak eta baliabide didaktikoak (denbora, altzariak, materialak...).
‎Baina, zer da ikaskuntzaesanguratsua? Ikaskuntza esaguratsua ikasitako eduki berri bati zentzua edoesanahia ematen diogunean lortzen da. Mekanikoki, buruz, zentzurik gabekodatuak memorizatzen ditugunean (adibidez:
‎Gure egitura kognitiboan eduki berriak asimilatzea.
‎Ikaskuntza esanguratsuaren kontzeptua Ausubel ek sortutakoa da. Ikaskuntzamota honen helburua pertsonaren egitura kognitiboen eta eduki berrien artekolotura ez arbitrarioak lortzea da. Pertsonaren egitura kognitiboak gaurkotuz edoberrituz lor daiteke ikaskuntza esanguratsua.
‎Hau da, ikasleak aldez aurretik dakiena edo bere garapen maila kontuan hartu behar dira. Adierazgarritasunpsikologikoaren oinarrian beharrezkoa da ikasleak ikasiko dituen eduki berrien etaberak menderatzen dituen edukien arteko lotura. Ikasleek dakizkiten edukietatikabiatzen ez bagara, horrek mekanikoki memorizatzeko arriskua dakar, epe motzbatean, ikasitakoa ahaztuz.
‎Irakaskuntzan, eduki berriak erakutsi nahi ditugunean, Vigotsky ren arabera, garapen zonalde hurbila, kontuan hartu behar dugu.
‎kontuan hartu behar dugu. Hau da, ikasi beharreko edukiberriek ikasleak dakizkien edukietatik hurbil egon behar dute, eduki berri horiekinlotura egon dadin. Halaz ere, eduki berriek ez dute ikaslearen egitura kognitibotikurrunegi edo hurbilegi egon behar.
‎Hau da, ikasi beharreko edukiberriek ikasleak dakizkien edukietatik hurbil egon behar dute, eduki berri horiekinlotura egon dadin. Halaz ere, eduki berriek ez dute ikaslearen egitura kognitibotikurrunegi edo hurbilegi egon behar. Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik osourruti badago, edukiez jabetzea zailegi gertatuko zaio ikasleari.
‎Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik osourruti badago, edukiez jabetzea zailegi gertatuko zaio ikasleari. Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik oso gertu edo oso hurbil badago, eduki berria errazegiaizango da ikaslearentzat.
‎Ikaslearen aktibitate kognitiboa: ikasleak, eduki berriaz jabetzeko, edukihori asimilatu eta bere egitura kognitiboan egokitu behar du. Hori lortzeko, ikastekoahalegina eta lan kognitiboa beharrezkoak dira.
‎e. Memorizazio ulergarria: eduki berria esanguratsua edo adierazgarria izateko, memorizazio ulergarria (ez mekanikoa) beharrezkoa da. Hau da, eduki berria, eraulergarri batean, memoriaren sarean integratu behar du ikasleak.
‎eduki berria esanguratsua edo adierazgarria izateko, memorizazio ulergarria (ez mekanikoa) beharrezkoa da. Hau da, eduki berria, eraulergarri batean, memoriaren sarean integratu behar du ikasleak. Ikaskuntza esanguratsu edo adierazgarriak irakasleak ikasgelan erabili behar dituen metodologiaketa teknika didaktikoak baldintzatzen ditu.
2009
‎Kasuhonetan banaketa gasturik ez, paper gasturik ez, telebistetan baino lan taldetxikiagoa behar da. Internet lagundu egin behar da, baina lagundu egin behar dabereziki eduki berrien sorkuntzan (Arantzabal, 2008: 87).
2010
‎Adi egon gara, beraz. Hurrengo urteotan, herrialde batzuk egitenari diren apustu iradokitzaileak eduki berriz bete baitezake kontzeptua; guztizbeharrezkoa dena, gure iritziz. Adibide gisa hona hemen Boliviako Nazio GarapenPlanean sartu duten garapenaren definizioa.
2011
‎Alde horretatik, aipatzekoa da EuskalHerriko Unibertsitateak eta EITBk elkarlanean sortutako EITB Multimedia Masterrahutsune hori bete dezaketen profesionalak heztera datorrela, besteak beste. Honenguztiaren harira, Edukilab EITBko sare multimediaren sorrera aipatu behar dugu, sormen arloak kudeatzeko asmoz, formatu eta eduki berriak asmatu eta taldeko profilprofesional desberdinak biltzea helburu duen sarea (Estrategia Plana).
‎Horretarako, Planak hainbat ekintza jasotzenditu: a) Kontseilu Editoriala abian jartzea, hedabide guztien irizpideak eta estrategiakantolatzeko; b) eguneroko lanean, telebistako, irratiko eta Interneteko erredakzioenarteko koordinazioa eta komunikazioa hobetuko duten ekintza praktiko eta zehatzen«plan eragilea» ezartzea; eta c) aukerak, joerak eta eduki berriak ikertzeko etaaurkitzeko laborategia osatzea.
2012
‎Nazio estatuaren osaketa historikoa liberalismoak behar zuen merkatubateratuaren mesedean burutu zen. Orain, zuzenbidezko estatu sozialaren krisigarai honetan, estatuaren eta nazioaren arteko loturak eduki berriak hartu ditu.Izan ere, komunitate nazionalak ahalbidetzen duen elkartasuna, eta estatu sozialakziurtatu lukeen baliabideen banaketa orekatua erabat kateatuta daude.Miller ek ongi azaldu du ongizate estatuak nazioa komenigarria duela. Nazio txiki etakudeagarri bat2 Tuzididesek berak zioen bezala, estatu aske txiki baten asanbladakbakarrik hitz egin baitezake «gu» batez, ongizatea ziurtatuko duen elkartasunaz.Era berean, beste aldetik begiratuta, nazio baten identitate kulturala eta justiziasentimendua garatzeko tresna eraginkorra, ia hil edo bizikoa?
2014
‎Ikasketa: gaiari buruz egindako ikerketek erakutsi dute, besteak beste, posible dela eduki berriak, trebetasunak eta prozesuak ikastea. Helduaroan, banakoak bere ezagutza handiagotzen du; gauza da ikasketa eremutik kanpo handiagotzen duela; bereziki, bere jarduera profesionalarekin eta erlazio sozialarekin zerikusia duten
2015
‎Hauen aurrean mentoreek honako bide nagusiak baliatu dituzte: A.Eszenatokiak ikasleei ikasteko premia sentiarazi behar die eta ondoren ikaskuntzarakoariketak diseinatuko dira; B. MA etan lehenik arazoa planteatu behar da eta ondorenanalisiak, eduki berrien eraikuntza... etorriko dira; D. Arazoa garatzeko ariketak ongisekuentziatu behar dira eta ikaskuntza adierazleei erantzun behar diete, eta hein handi bateanbideratzea lortu dela erakutsi dute datuek.
‎Eredu dinamikoak ebazpena laguntzen du eta emaitzak hobetzen ditu, betiere, ikaslea zereginaren ebazpenean trebaturik dagoenean. Baina, jarduerak eduki berriak sartzen dituenean, eredu dinamikoa distrakziorako tresna da: ikasleak atentzioa desbideratzen du sistemaren ebazpenean garrantzirik ez duten kasuetara.
‎Aldiz, bi zeregin horiek izaera ezberdinekoak dira. Z1 edukien garapenerako zeregina den bitartean, Z2 eduki berriak sartzeko zeregina da.
‎Bide horretan, Henry Jenkins ikertzaileak jendarteratu zuen definizio teoriko zabalduena: «Askotariko plataforma mediatikoen bidez garatzen da transmedia kontakizun bat, eta eduki berri bakoitzak ekarpen zehatz bat egiten du, berezia eta baliotsua» (2008: 101).
‎Kolaboratzaile edo ekoizte fasea da: jarraitzailea eduki berriak sortzera animatzen du estrategia honek, eta prosumitzaile aktibo bihurtzeko baliabide teknologikoak jartzen ditu haren esku (Be me).
‎Jarraitzaileak eduki berria sortzen du
‎Izaera profesionalekoen artean, aipagarria da Radio Televisión Españolako (RTVE) Ikus entzunezko Laborategia, gorago aipatua, eta 201 1n abian jarri zuena ikus entzunezko talde horren Transmedia Sailak. Euskal Irrati Telebistak ere badu, 2008tik, ikerketa laborategi bat, aukera berriak, joerak eta euskarri askotarako eduki berriak antzemateko; Sormen arloak koordinatzen du eta Telebistara lotuta dago (Edukilab) (2010/ 2013ko Plan Estrategikoa). Edukilab proiektuak programetarako ideiak sustatzen ditu, eta abiapuntua hauxe da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia