2001
|
|
Menpeko hizkuntzaren bizi kemena izena eman zaio argitalpenari, kemen horrekbultzatuta aztertu direlako bertan azaltzen diren egoerak, teoriak, emaitzak, etab.Azkeneko hiru hamarkadetan egin diren euskarari buruzko etengabeko ikerketentradizioan kokatzen da lana, tradizio horretako pilaketaren orain arteko azkenemaitza modura. Honako bi doktorego tesi hauen
|
eduki
batzuk jaso dira lanhonetan: Helduen euskalduntzean eragiten duten prozesu psikosozialak:
|
2002
|
|
Horrek, praktikan, euskarazko emankizunen bazterketa edo menpekotasuna, gaztelaniazkoekiko? ekarri ahal zuen, eta ordutegirik okerrenean kokatu edo
|
eduki
batzuetara mugatu.
|
|
Beste aldetik, Bilboko Herri IrratiaEAK() 1959an sortu zuen Bizkaiko Goitzaindegiak. Kultura era erlijioari buruzko gaiak nagusitzen ziren programazioan, eta
|
eduki
batzuk euskaraz eskaintzen ziren: adibidez, Irrintzi saioan, Omilian, Errosario Santua izeneko emanaldian, larunbateko Euskal Orduan eta Eusko Ikastolan euskara zen hizpide.
|
2006
|
|
Ethos ekonomiko horrek harreman estua du protestantismoak hartuko duen forma konkretu batzuekin. Fede erlijiosoaren
|
eduki
batzuek eragin zuzena izango dute mentalitate ekonomikoan. Horixe da Etika protestantearen helburua, harreman hori zelan gertatzen den azaltzea:
|
2007
|
|
Oro har, bakearen eta gerraren ezagutzan adinaren araberako aldaketakbaieztatzen dituzten datu gutxi aurkitu dira; hau da, ikerketa bakan batzuetan soilikaurkitu da adinaren eta bakearen ikusmolde negatibotik positiborako trantsizioarenarteko erlazioa baieztatzen duen daturik (Haavelsrud, 1970; Hall, 1993; Hakvoort, 1996; Hakvoort eta Oppenheimer, 1993). Ikerketa gehienen arabera, haurrekbakearen eta gerraren inguruan duten ulermena
|
eduki
batzuetan oinarritzen da, etanerabeek bakearen eta gerraren definizioetan eduki horiek aipatzen dituzte, nahizeta horiekin batera ideia abstraktuagoak ere aipatu. Izan ere, ikerketetan egiaztatuda 8 urtetik beherako haurrentzat bakea gizarte jarduerei eta gatazkarik ezari dagokiela, eta nazioarteko bakea, berriz, gerrarik ezari.
|
2009
|
|
5.14 irudia. Webgune baten X.509 ziurtagiriaren
|
eduki
batzuk. Irudian
|
2011
|
|
Sortu zenez geroztik, euskal erakunde publikoak herritarren presentzia izandu xede taldea osatzen duten hedabideetan eta beren programazioetan, bi ikuspuntuzehatzetatik. Alde batetik, lehenik irrati eta telebistan, eta, ondoren, Interneten, erabiltzaileen partaidetza sustatu da eskaintzaren
|
eduki
batzuk prestatzeko. Etabestetik, hiru hedabideak audientziekin laguntasun loturak sortzen saiatu dira, erkidegoa eta taldearen marka erlazionatzeko.
|
|
«Zertarako» horrek
|
eduki
batzuk ikastea dakar berekin, eta gaitasun edo helburu batzuk garatzea, jakina. Kontua da hezkuntzako helburuak garatzea, ikasleen arrazoi eta helburuei ere begiratuta; hau da, jolasari ere dagokion presentzia eta garrantzia emanez.
|
2012
|
|
Izan ere, euskararen herrian dugun egoeradiglosikoan euskara «politikatik kanpo» utzi nahi izateak botere desorekarenonarpena besterik ez du erakusten. Euskara, eduki esentzializatu gisa, hautuerabat politikoa da, beste
|
eduki
batzuekin estu estu lotuta agertuko zaiguna. Hortxedago paradoxa faltsua:
|
2014
|
|
OteizakArantzazun hamahiru apostolu jarri nahi izateagatik izandako istiluen oihartzunadakarkigu. Baina ziurrenik enuntziatu parentetiko horrek beste
|
eduki
batzuk ereinplikatuko ditu (euskal kulturan hamahiru zenbakiak badu konnotazio berezia), bakoitzak duen ezagutza horretatik abiatuz egiten duen adimen mailako ariketahorren arabera.
|
|
Arestian esan den bezala, eragiketa konkretuen estadioa eragiketa aurrekoarekin erkatuz gero, aurrerapauso handiak ematen dira, baina haurren arrazoiketak muga handiak ditu oraindik: batetik, konkretua denaren gainean operatzen du, eta, ondorioz, ekintzari oso lotua dago; bestetik, arrazoiketa zailago gerta daiteke
|
eduki
batzuekin, beste batzuekin baino, eta horrek zerikusia du desoreka horizontalak deritzonarekin.
|
2015
|
|
– B perfila ukanen du ikasleak
|
eduki
batzuk eskas baldin baditu bere kontaketan (B1perfilekoa izanen da edukiak eskas baldin baditu ekintzen garapen fasean, eta B2 perfilekoabeste faseetan baldin baditu eskas).
|
|
Globalizazio printzipioari jarraiki, jardueran landuko dira haurrak momentuan ikasten ari diren beste
|
eduki
batzuk, hala nola letrak (bereziki, ardatz bertikaleko barne simetria duten letrak), idazkera eta irakurketa. Horrekin batera, ordenagailuen gelan lan egiteko oinarrizko arauak lantzen dira, baita saguaren erabilera ere.
|
|
pertsona jakin batzuei bakarrik ala ikus entzule guztiei. «Kokatu» botoia sakatuz, etiketa geografiko bat edo geo tag bat jar dakioke bideoari, eta arloaren araberako beste
|
eduki
batzuk ikusteko aukera ere ematen du.
|
2017
|
|
telebista ikusi bitartean ordenagailuarekin, tabletarekin edo smartphone arekin multitasking ean jarduteko ohitura deskribatzen du. Osagai honetan multzokatzen diren aldagaiek erreferentzia egiten diete telebistan emititzen ari diren edukiekin zerikusirik ez duten jarduerei, hala beste ikus entzunezko
|
eduki
batzuk kontsumitzeari, nola beste edozelako jardueretan aritzeari.
|