Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Menpeko hizkuntzaren bizi kemena izena eman zaio argitalpenari, kemen horrekbultzatuta aztertu direlako bertan azaltzen diren egoerak, teoriak, emaitzak, etab.Azkeneko hiru hamarkadetan egin diren euskarari buruzko etengabeko ikerketentradizioan kokatzen da lana, tradizio horretako pilaketaren orain arteko azkenemaitza modura. Honako bi doktorego tesi hauen eduki batzuk jaso dira lanhonetan: Helduen euskalduntzean eragiten duten prozesu psikosozialak:
2002
‎Horrek, praktikan, euskarazko emankizunen bazterketa edo menpekotasuna, gaztelaniazkoekiko? ekarri ahal zuen, eta ordutegirik okerrenean kokatu edo eduki batzuetara mugatu.
‎Beste aldetik, Bilboko Herri IrratiaEAK() 1959an sortu zuen Bizkaiko Goitzaindegiak. Kultura era erlijioari buruzko gaiak nagusitzen ziren programazioan, eta eduki batzuk euskaraz eskaintzen ziren: adibidez, Irrintzi saioan, Omilian, Errosario Santua izeneko emanaldian, larunbateko Euskal Orduan eta Eusko Ikastolan euskara zen hizpide.
2006
‎Ethos ekonomiko horrek harreman estua du protestantismoak hartuko duen forma konkretu batzuekin. Fede erlijiosoaren eduki batzuek eragin zuzena izango dute mentalitate ekonomikoan. Horixe da Etika protestantearen helburua, harreman hori zelan gertatzen den azaltzea:
2007
‎Oro har, bakearen eta gerraren ezagutzan adinaren araberako aldaketakbaieztatzen dituzten datu gutxi aurkitu dira; hau da, ikerketa bakan batzuetan soilikaurkitu da adinaren eta bakearen ikusmolde negatibotik positiborako trantsizioarenarteko erlazioa baieztatzen duen daturik (Haavelsrud, 1970; Hall, 1993; Hakvoort, 1996; Hakvoort eta Oppenheimer, 1993). Ikerketa gehienen arabera, haurrekbakearen eta gerraren inguruan duten ulermena eduki batzuetan oinarritzen da, etanerabeek bakearen eta gerraren definizioetan eduki horiek aipatzen dituzte, nahizeta horiekin batera ideia abstraktuagoak ere aipatu. Izan ere, ikerketetan egiaztatuda 8 urtetik beherako haurrentzat bakea gizarte jarduerei eta gatazkarik ezari dagokiela, eta nazioarteko bakea, berriz, gerrarik ezari.
2009
‎5.14 irudia. Webgune baten X.509 ziurtagiriaren eduki batzuk. Irudian
2011
‎Sortu zenez geroztik, euskal erakunde publikoak herritarren presentzia izandu xede taldea osatzen duten hedabideetan eta beren programazioetan, bi ikuspuntuzehatzetatik. Alde batetik, lehenik irrati eta telebistan, eta, ondoren, Interneten, erabiltzaileen partaidetza sustatu da eskaintzaren eduki batzuk prestatzeko. Etabestetik, hiru hedabideak audientziekin laguntasun loturak sortzen saiatu dira, erkidegoa eta taldearen marka erlazionatzeko.
‎«Zertarako» horrek eduki batzuk ikastea dakar berekin, eta gaitasun edo helburu batzuk garatzea, jakina. Kontua da hezkuntzako helburuak garatzea, ikasleen arrazoi eta helburuei ere begiratuta; hau da, jolasari ere dagokion presentzia eta garrantzia emanez.
2012
‎Izan ere, euskararen herrian dugun egoeradiglosikoan euskara «politikatik kanpo» utzi nahi izateak botere desorekarenonarpena besterik ez du erakusten. Euskara, eduki esentzializatu gisa, hautuerabat politikoa da, beste eduki batzuekin estu estu lotuta agertuko zaiguna. Hortxedago paradoxa faltsua:
2014
‎OteizakArantzazun hamahiru apostolu jarri nahi izateagatik izandako istiluen oihartzunadakarkigu. Baina ziurrenik enuntziatu parentetiko horrek beste eduki batzuk ereinplikatuko ditu (euskal kulturan hamahiru zenbakiak badu konnotazio berezia), bakoitzak duen ezagutza horretatik abiatuz egiten duen adimen mailako ariketahorren arabera.
‎Arestian esan den bezala, eragiketa konkretuen estadioa eragiketa aurrekoarekin erkatuz gero, aurrerapauso handiak ematen dira, baina haurren arrazoiketak muga handiak ditu oraindik: batetik, konkretua denaren gainean operatzen du, eta, ondorioz, ekintzari oso lotua dago; bestetik, arrazoiketa zailago gerta daiteke eduki batzuekin, beste batzuekin baino, eta horrek zerikusia du desoreka horizontalak deritzonarekin.
2015
‎– B perfila ukanen du ikasleak eduki batzuk eskas baldin baditu bere kontaketan (B1perfilekoa izanen da edukiak eskas baldin baditu ekintzen garapen fasean, eta B2 perfilekoabeste faseetan baldin baditu eskas).
‎Globalizazio printzipioari jarraiki, jardueran landuko dira haurrak momentuan ikasten ari diren beste eduki batzuk, hala nola letrak (bereziki, ardatz bertikaleko barne simetria duten letrak), idazkera eta irakurketa. Horrekin batera, ordenagailuen gelan lan egiteko oinarrizko arauak lantzen dira, baita saguaren erabilera ere.
‎pertsona jakin batzuei bakarrik ala ikus entzule guztiei. «Kokatu» botoia sakatuz, etiketa geografiko bat edo geo tag bat jar dakioke bideoari, eta arloaren araberako beste eduki batzuk ikusteko aukera ere ematen du.
2017
‎telebista ikusi bitartean ordenagailuarekin, tabletarekin edo smartphone arekin multitasking ean jarduteko ohitura deskribatzen du. Osagai honetan multzokatzen diren aldagaiek erreferentzia egiten diete telebistan emititzen ari diren edukiekin zerikusirik ez duten jarduerei, hala beste ikus entzunezko eduki batzuk kontsumitzeari, nola beste edozelako jardueretan aritzeari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia