2008
|
|
aukerak, arazoaketa erronkak– Iñaki Alegria, Arantza Diaz de Ilarraza, Gorka Labaka, Baina badira euskarazko bertsioa irakurrita ulertzen ez diren itzulpenak ere, noski. Halakoetan espainierazko jatorrizko esaldia irakurri behar da itzulpenek zer esan nahi
|
duten
ulertu nahi izanez gero:
|
2009
|
|
Ikurrek nortasun adierazle gisa nola jokatzen
|
duten
ulertzeko, baliagarria zaigu semiotikak zeinuen artean egiten duen honako bereizketa: erakusleak eta ikurrak (Basterretxea 1997).
|
|
Ikuspegi pedagogikoari helduz gero, jakin badakigu hizkuntza bat ikasteko ez dela nahikoa harekin harremanetan jartzea. Ellisen (1985) eta Wong Fillmoren (1991) arabera, elkarrekintza funtsezkoa da bigarren hizkuntza bat ikasteko inputak eta outputak nola elkarreragiten
|
duten
ulertzeko. Snow, C.E. (1992) hizkuntza outputari buruzko ekarpen interesgarria egiten du.
|
2010
|
|
Hizkuntzek gaur egungo gizartean nolako lekua
|
duten
ulertzeko, komenigarria da" egungo gizarte" horren (mendebaldeko gizarte garatuetan behintzat) ezaugarri garrantzitsu batzuk lerrokatzea:
|
2011
|
|
Helburu horrekin, bada, lana hiru atal nagusitan banatu dut: 1) Nerabezaroa zer den eta gaur egungo gazteak nolakoak diren deskribatzen saiatu naiz, ume izatetik gazte izatera igarotzerakoan askok ordura arte erabiltzen zuten hizkuntza alde batera zergatik uzten
|
duten
ulertzen zertxobait gehiago lagunduko digulakoan; 2) Nerabeek dituzten erreferenteetan musikaren munduak duen tokia azpimarratu nahi izan dut. Alde batetik, honek betetzen duelako gazteen aisialdiko denbora gehiena.
|
2014
|
|
Norbanakoek beren talde linguistikoko kide izatearen zer balorazio egiten
|
duten
ulertzeko, gizarte identitatearen teoria bizindar etnolinguistikoaren teoriarekin ahokatu daiteke. Giles, Bourhis eta Taylor (1977) izan ziren bigarren teoria hori azaltzen lehenak, eta, haien ustez, hizkuntza baten kemena eta bizindarra hainbat faktore sozioestrukturalen araberakoak dira, faktore horien mende egon baitaiteke hiztunentzat haien hizkuntzak duen garrantzia.
|
2016
|
|
182 Ondoko grafikoa (Iñaki Iurrebasok paratua) aski adierazgarria da euskaldun zaharrek (are, hor ikusi ezin bada ere, euskaldun garbiek) arnasguneetan zer pisu
|
duten
ulertzeko. Konturatu udalerri euskaldunetako datuak direla Iurrebasok grafikora ekarri dituenak.
|
2023
|
|
Hizkuntzak bata bestearekin harremanetan daude, hizkuntza komunitate berean bizi dira, eta gizakiok harreman hauetan sozializatuz ikasten dugu komunikatzen, hizketaren bitartez elkarri eragiten dioten sare sozialetan. Antropologia lan honetan datu esanguratsuak aurkeztuko ditut Orio (Gipuzkoa) udalerriko gazteek hizkuntzekin (batez ere, euskararekin eta gaztelaniarekin) zein harreman mota sortzen dituzten ulertzeko, euren sare soziala eta hizkuntza komunitatea nola konfiguratzen eta eraldatzen dituzten ulertzeko, eta hizkuntza hautaketan zein faktorek eragiten
|
duten
ulertzeko. • Hitz gakoak:
|