2017
|
|
Lehen esan dudanez, jakintza sortzeko espazio klasikoetatik aparte (modu autonomoan nahiz erakunde politiko edo sindikatuetan lan egiten
|
duten
talde edo elkarte feministak, koordinakundeak, plataformak, jardunaldiak, etab.), azken aldian, funtsezko hiru eremu iraunkor daude feminismoan, ekintza espezifikoak bideratzeaz gain mota askotako emakumeen (eta gizon batzuen) bilgune gisa dihardutenak, eta aukera ematen dutenak ezagutza eta ekintzailetza uztartzeko, modu asko eta interesgarrietan: (1) indarra hartzen ari diren graduondokoak eta masterrak; (2) Emakumeen Etxeak, non biltzen baitira emakume taldeak, berdintasun zerbitzuak eta jabekuntza eskolak{ 27}; eta (3) internet eta sare sozialak, baina ez dut testu honetan horretaz jardungo, ez baitut esparru hori sakon aztertu.
|
2018
|
|
zapalkuntza hirukoitzaren adibidea etorri zaigu burura: Han eta hemen aipatzen da zapalkuntza hirukoitza delakoa, are maizago Angela Davisen bisitaren ondoren; baina, inor gutxik aipatzen ditu hamarkadatan zehar zapalkuntza hirukoitzaz jardun
|
duten
talde feministak, ez talde horien ekarpenak… Transmisio etenak ohikoegiak dira egun esparru guztietan; baina, deigarria eta kezkagarria ere bada feministon artean halako etenak areagotzea. Zalaparta sortu da, bozgorailuek isilarazteko eta ozentzeko duten indarra ikusita:
|
2023
|
|
Hots, ezin da alurik ez duen emakumerik existitu. Aldiz, “zis” aurrizkia erabiltzen
|
duten
taldeek kontrakoa ematen dute aditzera, alurik gabeko emakumeak badaudela, alegia. Azken ideia horrek geroz eta gehiago hedatzen ari den queer teoriarekin du zerikusia, zeinak sexua, generoa bezala, kategoria ez natural gisa aurkezten duen.
|
|
LGTBI taldeetan bezala, bi joera bereiz daitezke integrazio horretan: lesbianismoa kondizio pertsonalera murrizten
|
duten
taldeak dauden era berean, patriarkatuaren kontra har daitekeen jarrera politiko gisa aldarrikatzen dute beste batzuek bollerismoa.
|
|
Udan antolatzen dira gehienak gainera, beraz, hilabete gutxi batzuetan pilatzen diren ekitaldiek nekez osatuko dute artista baten diru beharrak aseko dituen eredu baten hezurdura. Oso urriak dira uda jaialdiz jaialdi igarotzen
|
duten
taldeak; adibide sonatuak badaude, bai, baina musika sortzen ari diren talde guztiekin alderatuta, estatistikoki arbuiagarriak dira kasik. Talde batek handien mailara heltzeko irrika izan lezake eta horretan gogo biziz saiatu, baina halakorik lortu dutenen zerrenda laburra sakoneko ezberdinkeria baten isla besterik ez da, errealitate gordina ezkutatzen duen amets amerikarraren parekoa.
|
|
Aretoetako zirkuitua ere kolpatu dute jaialdiek, ordea. Duela ez horrenbeste ohikoa zen ospe dezenteko taldeak gure areto ertain edo handietan ikusi ahal izatea, baina egun sona pixka bat lortzen
|
duten
talde gehienak festibalen bira egitera mugatzen dira maiz. Bai, behintzat, Espainiako Estatuan eta, beraz, Hego Euskal Herrian, non jaialdien aldeko apustua erabatekoa izan den.
|
|
Deresiewicz militantzia eta boluntario lana kulturan ia existitu ere egiten ez den Estatu Batuetatik hitz egiten ari zaigu; Euskal Herrian musika jarduna berdin ezein kultur arlotan, egia esatera ezin uler liteke bi aldagai horiek kontuan hartu gabe. Era berean, gurean zein atzerrian berdin, badira musika ofizio gisa ikusteko asmorik ez
|
duten
taldeak eta kolektiboak, bestelako helburuak dituztenak, eta, lanbide gisa egonkortzeaz harago, musika bizitzeko beste bide batzuk lehenesten eta indartzen saiatzen direnak.
|
|
Hortik Artedrama plataformari lotutako etapa berri bat etorri zen, hau ere euskal teatroan gertatzen den joera baten isla eta akuilu: euskara hutsez lan egitea erabaki
|
duten
talde, konpainia eta kolektibo profesionalen hazkundea, azken hogei urteetan geldiezina izan dena, publikoa euskarazko antzerkira erakartzen ere lagundu duena.
|