Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Euskal Herriarekin zerikusia duten programen kopurua oso altua da (%72) etaprogramen jatorrian maila bera dute Euskal Herrikoek. Espainiaren presentzia ez daoso altua (%4), gainontzeko herrialdetakoa (%25) baino txikiagoa.
‎Zerbitzu publikoko betekizun orokor hauen menpe, telebista kate bakoitzari betebehar berezituakzehazten zaizkio. Horrela, France 2 ri lurralde osorako programazio orotarikoa eta anitza eskaintzea eskatzen zaio, erreferentziazkoa izan eta ahalik eta entzuleria zabalenera heldu litzatekeena; horrekinbatera, kreazio originala sustatzea eta informazio nazionala eta nazioartekoa ziurtatzea ere eskatzen zaio.France 3 ri, berriz, izaera nazional, erregional eta lokala izango duten programekin osatutako programazioa eskaintzea agintzen zaio, hau ere orotarikoa eta anitza; zehazki, ordea, hurbileko informazioa lantzeaeskatzen zaio, gertaera erregional eta lokalen gainekoa. La Cinquiemeri, hezkuntza izaerako programazioa osatzea agintzen zaio, ezagutza eta enplegua sustatzeko asmoarekin.
2002
‎Aztertzeko Europako Taldeak kaleratutako datuen arabera, Europar Batasuneko estatuetako telebistek 1995 urtean eskaini duten fikzioaren %70 Estatu Batuetan ekoitzia izan da. Esan gura baita, telebista europarretan erakutsi eta oinarri informatiborik eduki ez duten programen arteko 10etik 7 estatubatuarrak izan dira. Emaitza horien aurrean, erraz kausi daiteke munduko fikzioan AEBak direla nagusi.
‎Halako tresnetan bi osagai nagusi daude: erregela multzoak edota lexiko sistemak automata bihurtzen dituzten konpiladoreak batetik, eta hitzen analisi/ sorkuntza morfologikoa egiten duten programa eta errutina multzoa bestetik. Programa nagusia edukitzea interesgarriagoa da probak egiteko, baina errutina multzoa (run time library izenarekin ezagutzen dena) askoz malguagoa da, halako liburutegi batek gure programetan morfologia integratzea bideratzen baitu.
2003
‎Informazio asko ematea informazio egoki eta objektiboa ematea al da? Zein dira zuentzatingurumenari buruzko informazioa ematen duten programak. Era horretakogalderetatik abiatuta egindako aipamen sorta da jarraian idatzitakoa.
2007
‎1 Aukera ezazu telebistan haurrentzat ematen duten programaren bat, eta saiazaitez programa horrek transmititzen dituen balioak, jokabide ereduak, estereotipoak eta, oro har, gizarte ezagutzak aurkitzen.
‎PSE EE alderdiko idazkari nagusi Patxi Lopezek sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎[Patxi Lopez PSE EE alderdiko idazkari nagusiaK] sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎Patxi Lopezek, [PSE EE alderdiko idazkari nagusi (A)], sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎Patxi Lopezek, [BERAU PSE EE alderdiko idazkari nagusi (a)], sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎Patxi Lopezek, [PSE EE alderdiko idazkari nagusi (a) BERA (U)], sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎Patxi Lopezek, [idazkari nagusi (A) PSE EE alderdiAN], sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎[Patxi Lopez PSE EE alderdiko idazkari nagusiaK] hitz egingo du sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz.
‎Bestalde, azken partean, informazio bi daude, ZERTAZ (aurkeztu duten programaz) eta ZERTARAKO (Estatutuaren erreformarako). Zergatik ez jarri bata bestearen lekuan?
‎[Patxi Lopez PSE EE alderdiko idazkari nagusiaK] hitz egingo du sozialistek aurkeztu duten programaz Estatutuaren erreformarako.
‎PSE EE alderdiko idazkari nagusi Patxi Lopezek sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎Patxi Lopezek, [PSE EE alderdiko idazkari nagusiA], sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎Patxi Lopezek, [PSE EE alderdiko idazkari nagusiAK*], sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
‎PSE EE alderdiko idazkari nagusi Patxi Lopezek sozialistek Estatutuaren erreformarako aurkeztu duten programaz hitz egingo du.
2008
‎Izaera desberdinetako bezeroak onartzen dira. Komando lerrotik erabiltzen diren ssh, sftp, slogin, scp etab. aipatuko ditugu hemen, baina modu grafikoan lan egiten duten programak ere badaude, Windowseko ssh aplikazioa esaterako.
‎Inprimaketa atzeratua (spooling) erabiltzen da inprimagailuaren erabilera konkurrentea ziurtatu ahal izateko. Inprimaketa atzeratuaren bitartez inprimagailuan idatzi nahi duten programek, eta lpr komandoak ere, sistemaren fitxategi batean idazten dute lehen urrats batean, eta inprimagailua libre dagoenean, fitxategi horren edukia papereratuko da. Gainera, inprimatzen den bitartean, erabiltzailea beste zereginetan egon daiteke.
2009
‎Atal honetan, hiztegiekin lan egiten duten programak garatuko ditugu. EH_ hiztek.txt fitxategian Ibon Sarasolaren Euskal Hiztegiko zatitxo bat daukagu.
‎Honek datagramak nolako goiburukoa duen adierazten du, bertsio ezberdinek datagrama ezberdinak erabiltzen baitituzte. Hau da, eremu honek goiburukoa irakurtzeko gakoa ematen die datagrama aztertu behar duten programei. Horregatik da goiburukoaren lehenengo eremua.
‎Aplikazioa osatzen duten programei aplikazio mailako entitateak esaten zaie, aplikazio mailako arazoa konpontzen baitute. Lehen ikusi dugu aplikazio mailako entitate horiek, beren zerbitzua gauzatzeko, elkarren artean hitz egin behar dutela.
‎IP mailak, bere zerbitzua emateko, sarbide mailak erabiliko ditu. Hau da, datagrama bat bidaltzeko edo jasotzeko, IP entitatea osatzen duten programek sare txartela atzitzeko interfazea (sarbide mailako interfazea, alegia) erabiliko dute.
2011
‎Bestalde, Eusko Jaurlaritzak 1982an euskararen ezagutza arautzen zuen Euskararen Gaitasun Agiria (EGA) izeneko titulua sortu zuen eta Euskararen Erabileraren Normalkuntzarako Legea kaleratu zuen. Dekretu eta legearen ondorioz, eskola mailako iraskuntzan hizkuntza ereduak sortu ziren (A, B eta ereduak) eta euskarazko hezkuntzaren beharrak asetzeko Eusko Jaurlaritzak gaur egunera arte iraun duten programa bi abiatu zituen: Irale, irakasleak euskalduntzeko, eta EIMA, hezkuntzarako euskarazko materialak sustatzeko.
‎Etxekoa ez duen hizkuntzan eskolatuz, haurrak soilik eskolako hizkuntza garatzea eta aldi berean etxekoa baztertzea bilatzen duten programak dira submertsio programak. Azpiratze programa ere deitu izan zaie euskaraz (Bilbao, 1998) eta hizkuntza gutxitudun komunitateetako haurrak hizkuntza nagusiaren komunitatean eta kulturan txertatzea dute helburu, inondik ere kontuan hartu gabe haurrek etxetik dakartzaten hizkuntza eta kultura gutxitua.
‎Baina hizkuntza nagusian trebatzen joan ahala, hizkuntza gutxituari emandako lekua eta tratamendua murriztu egiten dira, hizkuntza nagusia hizkuntza bakarra bihurtzeraino. Ez dira, beraz, haurrek etxetik dakartzaten hizkuntza gutxituak bultzatzeko pentsatutako programak, inondik ere, baizik eta etxeko hizkuntza gutxitua baztertu eta hizkuntza nagusia bakarrik ikastea bilatzen duten programak dira (Baker, 2006).
‎Banatu ikasleak taldeka eta talde bakoitzak programa edo eredu linguistiko baten alde egingo du. Horretarako, taldekideek aurretik prestatu dituzte argudioak eta kontra argudioak, defendatzen duten programaren abantailak zeintzuk diren azpimarratuz eta beste ereduek dituzten ahulguneak nabarmenduz.
2017
‎Azken urteetan, elikagai jasangarriak eskaintzen duten programak sustatu dituzten Unibertsitateakbadira, bere komunitatearen osasuna eta ongizatea hobetzeko helburuarekin (Oxford BrookesUniversity. 2013; Red Valenciana de Universidades Publicas Saludables.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia