2019
|
|
133) eta Rodriguezek (2010: 15) beren lanetan, biek ala biek azpimarratzen
|
duten
musikaria da Zabala. Azken horrek eta Mikel Laboak elkarlan estua izan zuten 70eko hamarkadan.
|
|
Hain zuzen, galdera horiek ditugu ardatz Mikel Laboa Katedrak diruz lagundutako doktorego tesian. Gaur egun Euskal Herrian esperimentatzen
|
duten
musikarien eta Mikel Laboaren arteko zubiak ezagutu asmo ditugu lan horren bidez.
|
|
Zentzu horretan, gure ekarpenari dagokionez, gaur egungo musikari gazteek Laboarengandik zerbait jaso ote duten ikertzera bideratuko dugu. Horretarako, Laboak iraganean egin bezala, egun, berritze kulturalaren ahaleginetan aukera ugari sortzen
|
duten
musikari esperimentalak izango dira abiatu dugun ikerketa lerroaren subjektu. Finean, horien artean adibide esanguratsuak topatu baititzakegu artistikoki arriskua besarkatzen dutenak eta plazara molde berriak ekartzen dituztenak.
|
2023
|
|
Adibidez: Musika formazioa
|
duten
musikariek, musika formazio formalik ez dutenek baino etorkizuneko espek tatiba hobeak al dituzte. Interakzio mota honi dagokionez, honako ikerketa galdera planteatu da:
|
|
Hirugarren motako interakzioak COVID musika jardueran zein sarreretan izandako eragina eta etorkizuneko espektatiben zein bizitza gogobetetzearen mailaren arteko harremana du aztergai. Hau da, etorkizuneko espektatiba txarragoak al dituzte COVID eraginez jarduera galera zein sarrera beherapen handia jasan
|
duten
musikariek. Interakzio mota honi dagokionez honako ikerketa galdera planteatu da:
|
|
2. irudian ikus daitekeen bezala, COVID eragina musika jardueran negatiboa edo oso negatiboa izan da inkestan parte hartu
|
duten
musikarien% 93rentzat. 2020an, inkestan parte hartu duten musikarien% 85ek inaktibitate aroak izan zituzten, 2019arekin alderatuz, 25 puntuko igoera izan du.
|
|
2. irudian ikus daitekeen bezala, COVID eragina musika jardueran negatiboa edo oso negatiboa izan da inkestan parte hartu duten musikarien% 93rentzat. 2020an, inkestan parte hartu
|
duten
musikarien% 85ek inaktibitate aroak izan zituzten, 2019arekin alderatuz, 25 puntuko igoera izan du. Sarrerei dagokienez, inkestan parte hartu duten musikarien erdiek baino gehiagok beren sarreren erdia baino gehiago galdu zuten pandemian zehar.
|
|
2020an, inkestan parte hartu duten musikarien% 85ek inaktibitate aroak izan zituzten, 2019arekin alderatuz, 25 puntuko igoera izan du. Sarrerei dagokienez, inkestan parte hartu
|
duten
musikarien erdiek baino gehiagok beren sarreren erdia baino gehiago galdu zuten pandemian zehar.
|
|
3. irudian ikus daitekeen bezala, inkestan parte hartu
|
duten
musikarien% 40k baino gehiagok aurrezkiak erabili behar izan zituzten COVID eragindako galera finantzarioak orekatzeko. Ekimenei dagokienez, parte hartu duten musikarien% 20k elkarlaneko proiektu berriak jarri zituzten martxan.
|
|
3. irudian ikus daitekeen bezala, inkestan parte hartu duten musikarien% 40k baino gehiagok aurrezkiak erabili behar izan zituzten COVID eragindako galera finantzarioak orekatzeko. Ekimenei dagokienez, parte hartu
|
duten
musikarien% 20k elkarlaneko proiektu berriak jarri zituzten martxan.
|
|
4. irudian ikus daitekeen bezala, inkestan parte hartu
|
duten
musikari gehienek ez zituzten COVID lotutako dirulaguntzak eskatu(% 76). Laguntza horiek ez eskatu izanaren arrazoiei dagokienez, erdiek, baldintzak betetzen ez zituztela argudiatu dute.
|
|
• Hipotesia 3: " 2021etik aurrera sarreren berreskurapenari lotutako espekta tibak" aldagaiaren banaketa ez da berdina musika ikasketa formalak dituzten eta musika ikasketa formalik ez
|
duten
musikarien artean.
|
|
• Hipotesia 4: " 2021etik aurrera zure ohiko jarduera musikalaren eskariaren itzulerari lotutako espektatibak" aldagaiaren banaketa ez da berdina musika ikasketa formalak dituzten eta musika ikasketa formalik ez
|
duten
musikarien artean.
|
|
• Hipotesia 5: " 2021etik aurrera zuzeneko kontzertuen eskariari lotutako eskariaren itzulerari lotutako espektatibak" aldagaiaren banaketa ez da berdina musika ikasketa formalak dituzten eta musika ikasketa formalik ez
|
duten
musikarien artean.
|
|
7. irudian ikus daitekeen bezala, musikaz gain beste lanik ez
|
duten
musikariak, eta musikari lotutako beste lan bat duten musikariak dira baikorrenak A7ri dagokionez. Haien medianak 5 eta 6 dira hurrenez hurren.
|
|
7. irudian ikus daitekeen bezala, musikaz gain beste lanik ez duten musikariak, eta musikari lotutako beste lan bat
|
duten
musikariak dira baikorrenak A7ri dagokionez. Haien medianak 5 eta 6 dira hurrenez hurren.
|
|
Haien medianak 5 eta 6 dira hurrenez hurren. Bestalde, sorkuntzari lotutako beste lan bat
|
duten
musikariak, eta ez musika eta ez sorkuntzarekin loturarik ez duten lanak dituzten musikariak ezkorragoak dira, haien medianak 4 eta 3,5 izanik hurrenez hurren.
|
|
Emaitzok ikusita, euskal musikarien motibazio nagusia ez dela ekonomikoa ondoriozta daiteke. Izan ere, nahiz eta musika jarduerei lotutako eskariaren itzuleraren inguruan espektatiba txarrak izan, jarduera musikalen batekin jarraitzeko asmo irmoa erakutsi dute inkestan parte hartu
|
duten
musikariek. Ondorio hau bat dator gaiaren inguruko literatura akademikoarekin (Potts eta Shehadeh, 2014; Throsby, 1994).
|
|
Musikari gazteenek musikari helduenek baino espektatiba hobeak dituzte. Beste lanik ez
|
duten
musikariek beste lan bat dutenek baino etorkizuneko espektatiba hobeak dituzte.
|
|
Bestalde, COVID ondorioz beren jardueran zein diru sarreretan eragin oso negatiboa jasan
|
duten
musikariek etorkizuneko espektatiba txarragoak erakusten dituzte. Aipagarria da, baita ere, beren ohiko jarduera musikalarekin jarraitzeko aurkezten dituzten espektatibak ere ez direla oso altuak.
|