Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2010
‎Hemen aurkeztu dugun lan hau oinarrizko psikologian kokatzen da. Ikerketa honekin oinarrizko eta unibertsala den ikaskuntza pertzeptiboaren fenomeno honetan parte hartzen duten mekanismo eta prozesu psikologikoetan sakondu nahi izan da. Honek oinarrizko prozesu psikologikoen ikuspuntu zientifikoarentzat interesgarria izateaz gain ondorio aplikatu garrantzitsuak izan ditzake.
2011
‎Azterlan honen abiapuntua honakoa da: eragileek planak eta proiektuak tramitatzeko prozeduretan duten intzidentzia gaitasuna puntuala eta mugatua da, eta parte hartzeko aukera ematen duten mekanismoek ez daukate eragin handirik lurralde plangintzetan. Horrela, hurbiltasunak eragileen parte hartze eta aktibazioan eragiten duela uste da, planak edo proiektuak zentratzen diren eskalaren arabera aldatuz.
2012
‎PFLk limosna gisa ematen digu ezgaituoi gainerakoei berez aurresuposatzen zaien gizatasuna. Ezgaitasuna medikuen eskuetan uzten dugun gorabeheratzat hartzea, norberaren inguruabar indibidual bihurtzen da, eta galdu egiten da, ezkutatu nonbait, zapalkuntza jasaten duen gorputzean eragiten duten mekanismo sinboliko eta kultural elkarren artean uztartuen multzoa. Ezgaitasuna inolaz ere inor baino gutxiago bihurtzen ez gaituen gure ezaugarri hutsa baino ez dela diotenen fraseologia bera darabilte ezgaituok pertsonak garela beren buruei behin eta berriz errepikatzeko behar obsesiboa dutenek ere.
2013
‎Enuntziatzailea esatariaren enuntziatuan sartzea eragotzi edo uzten duten mekanismoak «ageriko heterogeneotasunaren» lorratzak dira. «Heterogeneotasuna» bereziki J. Authier Revuz ek (1982, 1984, 1995) jorratu du.1984an argitaratutako artikulu batean, Jacqueline Authier ek, «enuntziazio heterogeneotasuna» eman zuen aditzera eta «heterogeneo» izaera horren azpian bi mota nagusi bereizi zituen:
2018
‎Eskola adineko umeetan aldagai biologikoak eta psikologikoak batera kontuan hartzen dituzten ikerketen eskasia nabarmena da. Beraz, alderdi horiek kontuan hartzen dituzten ikerketa berriak beharrezkoak direla dirudi ontogeniaren fase horretan portaera oldarkorraren garapenean eta mantenuan laguntzen duten mekanismoak argitzeko. Agresioaren iragarleen azterketa ikuspegi psikobiologiko batetik egiteak markatzaile biologikoen ulermenean aurrera egitea ahalbidetzen digu.
2021
‎Beraz, laburbilduz, hemen aurkeztutako esperimentuan, ezkutuko inhibizioaren efektuaren aldeko ebidentzia lortu dugu arratoi kumeekin higuin baldintzatuaren prozedura erabiliz. Hala ere, ez dugu Rodnguez eta Hallen (2008) arratoi helduekin egindako esperimentuen emaitzak erreplikatzea lortu, eta, hortaz, ez dugu Hall eta Rodnguezek (2010) proposatutako ezkutuko inhibizioan parte hartzen duten mekanismoen ebidentziarik lortu arratoi kumeekin. Aurrean esan den moduan, gure ustez arratoi helduekin eta kumeekin lortutako emaitzen ezberdintasunak garapen sentsorialaren mailan adin tarte hauetan azaltzen diren desberdintasunak direla-eta sortuak izan dira.
2022
‎Lehenik, aurreko mendearen bukaeran mugimendu sozial berriekiko gehiegizko arreta gainditzeko ahalegina egin (McAdam, 2003: 128) eta araututako zein arautu gabeko politikan parte hartzen duten mekanismo komunak identifikatuko dituztelako (McAdam eta Tarrow, 2011). Bigarrenik, liskarraldiaren sorreran ez ezik, garapenean ere parte hartzen duten gertaerak azaltzen laguntzen dutelako, agenda berri honen izaera dinamikoa nabarmenduz.
‎Baina baita horiei lotuta bakegintzan aurrera egiteko baliatutako estrategia ezberdinena ere. Jarraian aztertuko dugun bezala, gure ustez 90eko hamarkadaren bigarren erdialdean emandako protestaldiaren hazkundeak bilakaera horretan zeresan zuzena izan zuen, eta horrelako goraldietan parte hartu ohi duten mekanismo eta prozesuek ere zerikusi zuzena izan zuten. Ekintza kolektiboan ez ezik, hazkunde horrek politika instituzionaletan ere izan zituen eragin nagusiak aztertuko ditugu:
‎Hiru multzotan banatuko dituzte: a) kanpo aldagaien ondorioz bizitza sozialean eragina duten inguruabarreko mekanismoak, b) norbanako edo taldeen hautematean eragiten duten mekanismo kognitiboak, eta c) norbanako, talde edo sare sozialen arteko loturak aldarazten dituzten harremanezko mekanismoak. Prozesuak, berriz," antzeko eraldaketak eragiten dituzten mekanismo hauen sekuentzia erregularrak" edo kateaketak lirateke.
‎Zentzu horretan, MTTk aldaketa politikoa gauzatzeko planteatutako hiru bide nagusien (nazionalismoa, iraultza eta demokratizazioa) arteko norgehiagoka antzeman daiteke desadostasun hauen oinarrian. Gurea bezalako liskarraldi nazionalista zentzu ezberdinetan ulertu izana (iraultzailean ala demokratizatzailean31), aldaketa hori bururaino eramateko ezintasunen gako nagusietakoa bihurtu zen, adiera batean edo bestean parte hartu ohi duten mekanismoak ezberdinak izaten baitira. Horrela, haustura bultzatzen duten indarrek logika sistemikoan kokatzen diren eliteen desertzioa bilatu, sistemarekiko deszertifikazioa bultzatu edota pairatzen den egoerak bertako eliteen interesetan kalte nabarmena sortzen duela erakutsi nahi duten bitartean (MTT, 2005:
2023
‎Beren ibilbide aktibistak gogoratzean gazteek egin dituzten bizi esperientzien kontakizunetan, izaera androzentrikoa duen sozializazio politikoa irudikatzen dute. Dominazio maskulinoa berresten duten mekanismo sinbolikoak hainbat mailatan adierazten dira. Lehenik, lan politikoaren genero banaketan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia