2010
|
|
Erabakimenari buruzko atalerako aurreko bileran jeltzaleek proposatutako esaldia, aldaketa txiki batekin, lurraldetasunaren atalean ere baliatzea proposatu zuten. Lau herrialdeetako herritarrek euren etorkizun politikoaz erabakitzea ahalbidetuko
|
duten
mekanismoak jasoko dituela ordenamendu juridiko berriak, baita herrialdeen arteko, harreman markoa, erabakitzekoak ere.
|
2017
|
|
Atal honetan, EEEen eskumenez eta politika publikoez gainera, beste mekanismo batzuk deskribatuko ditugu, hala nola diskurtso eta politika aukeren egitura, erakunde bitartekaritza eta negoziazio kolektiboa (MacAdam, Tarrow eta Tilly, 2000; McGrattan, 2012), euskal klase sozio-ekonomikoen erakunde ziurtapena eta ordezkaritza autorizatua, euskal langile klasearen, agerikotasunaren? erreprodukzioa ahalbidetu
|
duten
mekanismo diren aldetik.
|
|
1980tik aurrera mamitu den euskal demokratizazioa azaltzeko, hauexek deskribatuko ditugu: euskal politika publikoetatik desberdintasun kategorikoen esklusioa ahalbidetu
|
duten
mekanismoak, bai eta euskal biztanleriak baliabideak eta aukerak berdintasunez lortzea ahalbidetu dutenak ere (Tilly, 2007). Hala ere, demokratizazioa etengabeko borroka eta eztabaida barne hartzen dituen erakundetze prozesu bat denez, euskal autogobernurako boteretze kolektibo zehatz horrek des demokratizazio aldiak barneratuko ditu.
|
|
Iruditzen zait askatasuna eta berdintasuna ekoitzi egin behar direla, herria domestikatzen, kontrolatzen eta normalizatzen
|
duten
mekanismoen bitartez ekoitzi ere, hartara herria gai eta berdintasunez gai izan dadin; izan ere, askatasunaren abiapuntua gai izatea da (gaitasun sozio-politikoa), eta berdintasun demokratikoarena, berriz, gaiena bezain gai izatea. Horixe ez da askatasuna eta berdintasuna ulertzeko era morala ez liberala, baizik eta ulerkera politiko demokratikoa, eta Luxemburgoren oihartzunak dakartza, hark esan baitzuen kontua dela modu askean ekitea, ez aske izatea.
|
|
Liburuan ikusi dugun herriaren dimentsio anitzen pribatizazio prozesu horrek demokrazia neutralizatzea du helburu. Kapitalak ez du demokrazia maite, izan ere, mozkinen eta, oro har, aberastasunaren metaketaren kontra baitoa demokrazia, eta horregatik dira neoliberalak eta merkatu librearen aldekoak, oro har, tokian tokiko autogobernurako mekanismo guztien etsaiak, hau da, herria gaitzen
|
duten
mekanismo estrukturalen eta boterearen banaketaren aurkakoak, ez soilik botere edo kapital ekonomikoaren, kulturalaren eta sinbolikoaren banaketak herritarrak ahalduntzen dituelako, baizik eta bere buruan goberna dezakeen herria ezin delako zakuratu.
|
|
Prozesu bat da demokratizazioa, gizarte batek, autogobernuaren bidez, bere burua emantzipatzeko. Autogobernuaren bidezko emantzipazioak politizazioa eta eremu publikoaren zabaltzea eskatzen du, baina gaur egungo kapitaslimo globalak esparru publikoa zabaldu ordez estutu egiten du, indarrean dauden politika neoliberalek esku pribatuetan jartzen dituztelako jendartea autogobernurako boteretzen
|
duten
mekanismoak, hala nola, eskubideak eta ondasunak.
|
|
autorregulatzen
|
duten
mekanismoak aztertu dituzu. Baina nork edo zerk hautsi dezake oreka ekologikoa?
|
2018
|
|
Alde batetik, jakina, ahalegin horiek guztiak benetan ziren beharrezkoak: emakumeak estaldura legearen kontra borrokatu dira eta borrokatzen segitu behar dute oraindik, baita gizonezkoen eskubidea babesten
|
duten
mekanismo legal eta sozial ugarien kontra ere; aldi berean, borrokan segitzen dute beharrezko baliabide sozialak eskuratzearen alde, hartara bizimodua atera ahal izateko eta beren herritartasunaz baliatu ahal izateko. Beste alde batetik, ordea, borroka horretan ibili beharrak ezkutatu egiten du egitate bat:
|
2020
|
|
Hortaz, zuzendaritza oro parekidea izango da. Gobernuko sail guztiek sailburu bikoitza izango dute (emakumea eta gizona), eta kasuan kasu, batzorde hirukoitz/ anizkoitz lotesleak egongo dira (adin, jatorri, aniztasun sexual, funtzional eta beste ardatz batzuk kontuan hartuz, eremuaren arabera, tartean, euskaldunen presentzia eta erabakimena ziurtatuko
|
duten
mekanismo lotesleak) demokrazia bermatze aldera. Esan gabe doa erabakiak herritarrek eta zentzu horretan langileek hartuko dituztela beti, ez kapitalaren jabeek, helburua azken hauen desagerpena den heinean.
|
|
patriarkatua birsortzen
|
duten
mekanismoak aztertu ditu emakundek lagundutako ikerlan
|
|
Hortaz, argi dago egitura publikoek asko eragiten dutela emakumeen demokratizazioan eta egitura horien gaitasun publiko instituzionalak biziki eragiten diola emakumeen subirautza materialari, hau da, emakumeen ongizate, burujabetza eta autogobernuari. Esan dugu emakumeen demokratizazioa edo ongizatea handitu eta irmotzen
|
duten
mekanismo, lege, estrategia eta erakundeak zeintzuk diren jakiteko, emakumeen desmerkantilizazioa eta desfamiliarizazioa aztertu behar dela (I, II eta III. kapituluak), eta, beraz, estatu eta ongizate eredua. Azken urteotan egin diren ikerketek erakutsi dutenez, familiari eta lanari buruzko politika publikoek zuzenean baldintzatzen dituzte emakumeek familiaren eta lanaren harira hartzen dituzten hautu estrategikoak.
|
|
Zer eredu dugu buruan? Gobernantza mekanismo berrien inguruko gogoeta ezin bestekoa dugu halaber; bai eta herritarren eta eragileen kopartizipazioa sustatuko
|
duten
mekanismoak bilatu eta inplementatzea ere, dela politiken definizioan, dela horien garapen eta kontrolean.
|