2002
|
|
prozesuan parte hartzen
|
duten
lagun guztiek.
|
2003
|
|
Bestalde, lan hau ezinezkoa izango zen pertsona askok emandako informaziorik gabe. Nirekin patxadaz hitz egiteko astia hartu duten pertsonez gain, liburuaren amaieran duzue zerrenda?, nire galdera ugariei ahoz edota posta elektronikoz erantzuteko arreta izan
|
duten
lagunei eskerrak eman nahi dizkiet, bereziki Joseba Agirreazkuenaga lankideari, Jazinto Iturberi eta Xabier Kintanari. Pruden Garzia lagunak liburuaren zenbait pasarte irakurri ditu.
|
2006
|
|
Eta aurreraxeago, bere paraderoa ezagutzen ez
|
duten
lagunaren bila ari denariemandako erantzun hotza:
|
2009
|
|
Egile horiek, lagunen agresiosozialak edota fisikoak norberaren agresio soziala edota fisikoa moderatu ote dezakeen ikertu dute. Lorturiko emaitzen arabera, ingurumenaren eta alderdi genetikoen arteko elkarrekintza egon daiteke agresio fisikoan, baina ez agresio sozialean.Hau da, agresio sozial altuko adierazpenak agresio sozial altua
|
duten
lagunak dituzten haurretan ikusten dira soilik; agresio fisikoaren adierazpen altua genetikokibaldintzaturik dagoen bitartean. Horrela, lagunen agresio soziala, norberarenagresio sozialarekin duen loturaz, eta beraz, agresio modu horretan lagunek izandezaketen garrantziaz, ohartarazten gaitu ikerketa horrek.
|
2011
|
|
Hizkuntza bat mehatxu egoeran sartzen da belaunaldien arteko transmisioa eteten hasten denean. Alegia, belaunaldiz belaunaldi, hizkuntza bat hitz egiten, idazten, irakurtzen, ulertzen
|
duten
lagunak gero eta gutxiago izatetik dator hizkuntzarentzat mehatxua. Horrelako prozesuak gertatzen diren komunitateetan, ondorioz, «jatorrizko» hizkuntza alde batera utzi eta haren ordez beste hizkuntza batera pasatzen dira, hizkuntza handiago batera.
|
|
Hizkuntza txikia egiten
|
duten
lagunek hizkuntza handia ere erabiltzeak ez dauka zertan hizkuntza txikian egiten dutenen talde nortasuna arriskuan jarri, ezta hizkuntza txikiaren kultura mehatxatu ere. Baina hizkuntza handiaren erabilerak txikiaren dislokazioa ekar ez dezan, beharrezkoa da hizkuntza indarberritzearen aldeko jokabidea izango duten hiztunak sortzea.
|
|
1 Laginaren tamaina: ikerketan parte hartu
|
duten
lagunen kopuru osoa.
|
2012
|
|
Pertsonak garatu eta inplikatzea. Zuzendaritzak enpresan lan egiten
|
duten
lagunen garapena eta inplikazioa bultzatu behar ditu, proiektuko partaide izateko ardura beren gain ere har dezaten.
|
2017
|
|
Hirugarrenik, eta Martínez de Lunak eta enparauek esandakoari jarraituz (2013: 13), euskal soziolinguistikak sakontasun teoriko falta du eta gure artean orain arte ezezagunak izan diren kontzeptu batzuk aurkeztu eta aplikatu nahi izan dira, euskarazko ikerketa egiten gabiltzan lagun guztien artean gure ezagutza aberastu eta saretzeko. Azkenik, ikusita UEMAko udalerrien egunerokoa mehatxu judizialek baldintzatzen dutela (Urrutia, 2000: 31; Etxeberria, 2015), azken bost urte hauetan euskara esparru guztietan erabiltzeko hautu garbia egin
|
duten
lagun eta erakundeen kezka nagusiena, hau da, Urkijoren helegiteak, maila orokorrago batetik aztertu dira. Era berean, euskalgintzak eskatzen duen paradigma aldaketa honetan (Topagunea, 2015: 1) argi printza txiki batzuk igortzeko asmoarekin ere egin da lan hau.
|